Το δημοφιλές social media γίνεται πλέον εργαλείο προσφοράς – ζήτησης εργασίας.
Το Twitter γίνεται το νέο εργαλείο προσφοράς και ζήτησης εργασίας, αλλά και η πλατφόρμα όπου κυκλοφορούν όλο και περισσότερα βιογραφικά. Εχοντας κουραστεί από τις ιστοσελίδες που υπάρχουν γι’ αυτό τον σκοπό, όπως και από τα αμέτρητα «άσχετα» βιογραφικά, ήδη στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, κάποιοι υπεύθυνοι προσλήψεων σε επιχειρήσεις στρέφονται στο κοινωνικό δίκτυο, όπου «ανεβάζουν» αγγελίες, ψάχνουν υποψηφίους και αναζητούν πληροφορίες για όσους ενδιαφερθούν.
Από την πλευρά τους, εκείνοι που ψάχνουν για δουλειά προσπαθούν να συνοψίσουν την επαγγελματική εμπειρία και τα προσόντα τους σε 140 χαρακτήρες ή σε ένα βίντεο 6 δευτερολέπτων.
Το Twitter, το οποίο ιδρύθηκε το 2006, δεν έχει ακόμη ανατρέψει τα δεδομένα στην αγορά εργασίας, αλλά μερικοί εργοδότες αξιοποιούν ήδη τα πλεονεκτήματά του, τα οποία σύμφωνα με τους ίδιους είναι η γρήγορη, άμεση επαφή με τους υποψηφίους και η πρόσβαση σε μεγάλα δίκτυα ανθρώπων, τονίζεται σχετικά στην ηλεκτρονική σελίδα της Wall Street Journal.
Η υπηρεσία κοινωνικής δικτύωσης θα γίνεται όλο και θελκτικότερη όσο αναπτύσσεται, λέει ο Josh Bersin, ιδρυτής της Bersin by Deloitte, μιας εταιρείας διαχείρισης ανθρώπινων πόρων που ανήκει στην Deloitte Consulting. Αλλοι, πάντως, παραμένουν επιφυλακτικοί.
Κατ’ αρχάς οι κανόνες αναζήτησης υπαλλήλων μέσω του Twitter δεν είναι ακόμη ξεκάθαροι: όσοι ψάχνουν για δουλειά θα πρέπει να «ανεβάζουν» μόνο επαγγελματικά μηνύματα ή δεν υπάρχει πρόβλημα αν γράφουν και μηνύματα προσωπικού χαρακτήρα; Θα πρέπει οι εργοδότες να ανοίγουν διάλογο με τους υποψηφίους; Και, εν τέλει, πώς συντάσσει κανείς ένα βιογραφικό σε 140 χαρακτήρες – συνοψίζοντας σε ένα tweet την εμπειρία και τα προσόντα του;
Τον Φεβρουάριο η Enterasys, μία εταιρεία που δραστηριοποιείται στα ιντερνετικά δίκτυα, αποφάσισε να προσλάβει έναν υπάλληλο για τη θέση social media marketing, χρησιμοποιώντας αποκλειστικά το Twitter. Η εταιρεία εξέτασε μόνο τις περιπτώσεις εκείνων που εκδήλωσαν το ενδιαφέρον τους με μηνύματα με το hashtag #socialCV. Ανάμεσα στις άλλες προϋποθέσεις: να έχει κανείς περισσότερους από 1.000 ενεργούς follower.
Καταφέρνοντας έτσι να περιορίσει τον αριθμό των… φιναλίστ σε περίπου 15, ο Vala Afshar, διευθυντής του τμήματος μάρκετινγκ, δηλώνει πεπεισμένος ότι το Twitter είναι ο κατάλληλος τρόπος για την εύρεση υποψηφίων. «Είμαι απολύτως σίγουρος ότι δεν θα ασχοληθώ ξανά με βιογραφικά», λέει. «Το web είναι το CV σου και τα κοινωνικά δίκτυα οι συστάσεις σου».
Η Jocelyn Lai, «κυνηγός» ταλέντων από τη διαφημιστική εταιρεία GSD&M στο Τέξας, λέει ότι χρησιμοποιεί συχνά το Twitter για να πάρει μια ιδέα για έναν υποψήφιο. «Βλέπω πώς αλληλεπιδρούν οι άνθρωποι, ποιες είναι οι απόψεις τους, ποιοι είναι οι καλύτεροι φίλοι τους στο Twitter, αν έχουν αίσθηση του χιούμορ», υποστηρίζει.
Προς το παρόν, οι περισσότεροι υπεύθυνοι των τμημάτων ανθρώπινων πόρων θεωρούν πιο αποτελεσματικά γι’ αυτόν τον σκοπό άλλα social media, όπως το LinkedIn, αν και σχεδιάζουν να αρχίσουν να χρησιμοποιούν στο μέλλον και το Twitter. Σε ειδικούς κλάδους της αγοράς εργασίας, πάντως, όπως τα μίντια και η τεχνολογία, οι υπεύθυνοι προσλήψεων και οι υποψήφιοι πίνουν ήδη νερό στο όνομα του Twitter. O Lars Schmidt, υποδιευθυντής του τμήματος πρόσληψης νέων υπαλλήλων και καινοτομίας στον δημόσιο ραδιοφωνικό σταθμό NPR, στράφηκε στο Twitter όταν ανέλαβε το πόστο στον σταθμό.
Εχοντας περιορισμένα κονδύλια στη διάθεσή του, δημιούργησε τον λογαριασμό @NPRJobs. «Οι καλύτεροι εργαζόμενοι δεν ψάχνουν πάντοτε για δουλειά, και δεν είναι απαραίτητο ότι θα επισκεφθούν τις ευκαιρίες καριέρας στο site μας. Είναι σίγουρο όμως ότι βρίσκονται στα social media», λέει ο Schmidt. Δύο από τις σημαντικότερες περυσινές προσλήψεις του ήταν άνθρωποι που έκαναν αίτηση για τις θέσεις, αφότου είδαν τη σχετική ανάρτηση στο προφίλ χρηστών που «ακολουθούσαν».
Ο Schmidt τονίζει πως η πλατφόρμα είναι αποτελεσματική επειδή επιτρέπει την αλληλεπίδραση με τους υποψηφίους. Το Twitter, σύμφωνα με το οποίο οι ενεργοί χρήστες σε μηνιαία βάση αγγίζουν τα 200 εκατομμύρια, γνωρίζει καλά ότι έχει αρχίσει να χρησιμοποιείται στην αγορά εργασίας.
Η δημόσια φύση του Twitter «σου επιτρέπει να οικοδομήσεις ένα είδος σχέσης με επιχειρήσεις στις οποίες ειδάλλως δεν θα είχες πρόσβαση», αναφέρει η Alexandra Valasek, εκπρόσωπος Τύπου της εταιρείας. «Είναι πιο εύκολο να γράψεις ένα tweet από το να στείλεις ένα mail ή να πάρεις τηλέφωνο».
Πηγή: www.kathimerini.gr (Δημοσίευση: 14/4/2013)