«

»

Μαρ 05 2014

Εκτύπωσέ το Άρθρο

“To this day”: Μία δυνατή φωνή ενάντια στο bullying

Safe-School-Zone_1Κάλεσμα προς εκείνους που αισθάνθηκαν κάποια στιγμή στη ζωή τους πως ένα υποτιμητικό παρατσούκλι μπορεί να είναι ισχυρότερο και περισσότερο οδυνηρό από μία γροθιά… Παρακολουθήστε ένα οπτικοποιημένο συνεργατικό, αλληγορικό ποίημα για την παντοτινή αίσθηση του πόνου του εκφοβισμού.

Πρόκειται για το To This Day (Σε αυτήν την ημέρα), το οποίο είναι μια όμορφη ταινία μικρού μήκους με βάση το ομώνυμο ποίημα του Καναδού ποιητή και συγγραφέα Shane Koyczan. Στην ουσία το animation “To This Day” πραγματεύεται το πόσο έντονα μπορεί να επιδράσει το σχολικό bullying στη ζωή ενός ατόμου.

Ο Shane Koyczan είχε συνέχεια μπλεξίματα με τους νταήδες όταν ήταν παιδί – τον κορόιδευαν συνεχώς. Τώρα που μεγάλωσε, αποφάσισε να κάνει κάτι θετικό με τον πόνο του, και έφτιαξε αυτό το βιντεάκι με την ιστορία του. Είναι δυνατό, έξυπνο και εμψυχωτικό.

Ανιχνεύει το εξουθενωτικό δια βίου τραύμα που προκαλείται από τον εκφοβισμό και, με τη βοήθεια της τέχνης, προσπαθεί να το επουλώσει.

«Τα σχολεία και οι οικογένειες έχουν άμεση ανάγκη από τα κατάλληλα μέσα για να αντιμετωπίσουν αυτό το πρόβλημα. Μπορούμε να τους δώσουμε ένα σημείο εκκίνησης… Συνδυάσαμε τις μοναδικές ιδέες που μας έστειλαν animators και motion artists, σε μία δυνατή φωνή ενάντια στο bullying». 

Το animation είναι αποτέλεσμα συλλογικής εθελοντικής προσφοράς των καλλιτεχνών : 87 εμψυχωτές και καλλιτέχνες κίνησης συνέβαλαν δημιουργώντας είκοσι δευτερόλεπτα – ο  καθένας τους – στη συλλογική αφήγηση.

Τα λόγια που απερίσκεπτα  εκτοξεύονται προς τους συνανθρώπους μας, τους συμμαθητές, τους συναδέλφους, τους συμπολίτες μας, ναι, πληγώνουν βαθιά! Είναι οδυνηρά θραύσματα που τσακίζουν την αξιοπρέπεια και ραγίζουν την καρδιά. Παντοτινά. Όμως, όπως και το ίδιο το ποίημα λέει:

“Είμαστε οι απόφοιτοι της τάξης ‘τα καταφέραμε!’ και όχι η αδύναμη ηχώ από φωνές που λένε κλαψιάρικα: ‘τα παρατσούκλια δεν μπορούν να με τσακίσουν!’ Φυσικά και μας τσάκισαν. Όμως η ζωή μας θα συνεχίσει να είναι ένα νούμερο ισορροπίας που δεν έχει τόσο να κάνει με τον πόνο, όσο με την ομορφιά”.

Πηγή: ΣΣΝ Β/θμιας Εκπ/σης Ν. Ηρακλείου

Μόνιμος σύνδεσμος σε αυτό το άρθρο: https://blogs.sch.gr/dtampouris/archives/1405

Αφήστε μια απάντηση

Top
 
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων