«Ανεβασμένες» οδηγίες ασφαλείας

odigies asfaleiasΑεροπορικές εταιρείες επιστρατεύουν ταλέντα, μουσική, φαντασία και τεράστια ποσά για να κερδίσουν την ολιγόλεπτη προσοχή των επιβατών.

Φαίνεται πως είναι γνωστό στις αεροπορικές εταιρείες ότι την ώρα που προβάλλεται το βίντεο με τις οδηγίες ασφαλείας, οι περισσότεροι επιβάτες δεν παρακολουθούν. Και αφού οι συμβουλές, που μπορεί να αποδειχθούν σωτήριες, δεν είναι αρκετές για να τραβήξουν την προσοχή, επιστρατεύουν το βαρύ πυροβολικό.

Για παράδειγμα, από τα μέσα Νοεμβρίου, όποιος αποφασίσει να πετάξει με τη Virgin America θα έχει την ευκαιρία να μάθει όλα τα απαραίτητα μέτρα ασφαλείας για την πτήση του παρακολουθώντας ένα βιντεοκλίπ που θα μπορούσε κάλλιστα να παίζεται κάθε μέρα στο MTV. Ενα μουσικό βίντεο με σκηνοθέτη τον Τζον Τσου (του «GI Joe» και του «Step up 2»), τη μουσική και τους στίχους του οποίου έχει γράψει ο διαγωνιζόμενος του αμερικανικού «X-Factor» Τόντρικ Χολ, με χορευτές από το «So you think you can dance», πιτσιρίκια που ραπάρουν και άτακτες καλόγριες. Το βίντεο κρατάει περίπου 5 λεπτά, περιέχει όλες τις απαραίτητες οδηγίες ασφαλείας… τραγουδιστά, σε ένα μίνι ευφάνταστο μιούζικαλ που θα αφήσει άφωνους και τους πιο βαριεστημένους επιβάτες, και έχει ήδη δεχτεί πάνω από 4,5 εκατομμύρια «επισκέπτες» στο YouTube και απεριόριστη δημοσιογραφική κάλυψη από έντυπα και ηλεκτρονικά μέσα.

Ετσι, με ένα σμπάρο τρία τρυγόνια, αφού και η αμερικανική Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας είναι ευχαριστημένη, και οι επιβάτες ενημερώνονται, και η εταιρεία κάνει μια πρώτης τάξεως προωθητική καμπάνια. Επικριτές υπάρχουν πάντα, οι οποίοι υποστηρίζουν πως το βίντεο διαρκεί πολύ, αποσπά τον θεατή, που τελικώς δεν προσέχει τις οδηγίες, ή, όπως έγραψε ένας μπλόγκερ, θυμίζει «επεισόδιο “Glee” που δεν λέει να τελειώσει». Ομως, αν κάποιος δεν καταφέρει να ενημερωθεί για τα απαραίτητα από αυτό το βίντεο, τότε είναι άξιος της τύχης του…

Η Virgin δεν είναι η πρώτη που δοκιμάζει κάτι τέτοιο. Το δρόμο έχει ήδη ανοίξει εδώ και τέσσερα χρόνια η Air New Zealand, με ανατρεπτικά και διασκεδαστικά βίντεο που «απογειώνουν» τις οδηγίες ασφαλείας. Το 2009 είχε επιστρατεύσει γυμνούς πιλότους και αεροσυνοδούς, άντρες και γυναίκες, καλυμμένους μόνο με body paint (προς απογοήτευση μερίδας του κοινού, κανένα επίμαχο σημείο δεν αποκαλυπτόταν).

Δύο χρόνια μετά (2011), μετέφερε τη δράση στα απόκρημνα… βουνά της Νέας Ζηλανδίας και ανέθεσε το ρόλο του πρωταγωνιστή στον διάσημο παρουσιαστή φυσιολατρικών ντοκιμαντέρ περιπέτειας Μπερ Γκριλς.

Το νέα βίντεο είναι εμπνευσμένο από την ταινία «Χόμπιτ», εμφανίζεται μέχρι και ο σκηνοθέτης του μπλοκμπάστερ Πίτερ Τζάκσον, ενώ σε ένα άλλο τον κεντρικό ρόλο αναλαμβάνει η ηθοποιός Μπέτι Γουάιτ, γνωστή από τα «Χρυσά κορίτσια», με τη βοήθεια των φίλων της σε έναν υποτιθέμενο οίκο ευγηρίας, και κάνει την παρουσίαση «the old school way».

Και άλλες αεροπορικές εταιρείες έχουν κάνει τις δικές τους προσπάθειες τα τελευταία χρόνια. Δεν υπήρχαν πολλά πρωτότυπα στοιχεία στο βίντεο ασφαλείας της Delta το 2008, αν εξαιρέσει κανείς μια κοκκινομάλλα αεροσυνοδό με σαρκώδη χείλη. Η πρωταγωνίστρια σύντομα κέρδισε το παρατσούκλι Deltalina, λόγω της ομοιότητάς της με την Αντζελίνα Τζολί, πλέον έχει γίνει διάσημη και διαθέτει λογαριασμό στο Twitter με αυτό το όνομα.

 

Τέλος, η φιλιππινέζικη Cebu Airlines είχε μια καλύτερη -και πιο φθηνή- ιδέα. Γιατί να ξοδέψει χρήματα για βίντεο και να μην κάνει ένα ζωντανό σόου εντός αεροπλάνου; Το 2010, οι αεροσυνοδοί εμφανίζονταν στο διάδρομο υπό τους ήχους του «Just Dance» της Lady Gaga και έδειχναν στους επιβάτες πώς να δένουν τη ζώνη τους, να φοράνε σωσίβια και να χρησιμοποιούν τις μάσκες οξυγόνου, χορεύοντας με απόλυτο συγχρονισμό! Αποσπούσαν την προσοχή κάθε φορά και στο τέλος αποθεώνονταν με θερμά χειροκροτήματα…

 

Πηγή: Η Καθημερινή (Κείμενο: ΜΑΝΙΝΑ ΝΤΑΝΟΥ_12-11-13) & http://gizmodo.com

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς