Βάψιμο εξωτερικής τοιχοποΐας σχολείου

Μια ακόμα παρέμβαση εξωραϊσμού του αύλειου χώρου του σχολείου μας πραγματοποιήθηκε τις προηγούμενες ημέρες.

Όπως είναι ορατό στις ακόλουθες φωτογραφίες, η περίφραξη και οι τοίχοι της αυλής του σχολείου είχαν αρκετά χρόνια να βαφτούν, με αποτέλεσμα να εμφανίζουν εικόνα παραμέλησης.

PERIFRAXH PALIA 1 PERIFRAXH PALIA 2 PERIFRAXH PALIA 3

Έτσι, πραγματοποίηθηκε άσπρισμα όλων των εξωτερικών τοίχων με εθελοντική εργασία της δραστήριας και φιλότιμης καθαρίστριας του σχολείου μας, κυρίας Ειρήνης Βλάχου-Κοντοπάνου, την οποία ευχαριστούμε από καρδιάς! Μάλιστα, με ενέργειες της κυρίας Ειρήνης, εξασφαλίσαμε δωρεάν χρώματα από τον ελαιοχρωματιστή, κύριο Δημήτρη Γρίβα, τον οποίο επίσης ευχαριστούμε θερμά!

Η αλλαγή της εικόνας του σχολείου είναι εντυπωσιακή, όπως μπορείτε να δείτε στο υλικό παρακάτω!

PERIFRAXH NEA 1 PERIFRAXH NEA 2 PERIFRAXH NEA 3

PERIFRAXH NEA 4 PERIFRAXH NEA 5 PERIFRAXH NEA 6

Συνεχίζουμε την προσπάθεια, ώστε να εξασφαλίσουμε στα παιδιά μας ένα καλαίσθητο περιβάλλον μάθησης και δημιουργίας!

 

 

 

 

Θεατρολογώντας στην Αιτωλοακαρνανία 2026…

Καθώς πλησιάζει το τέλος της σχολικής χρονιάς, υποδεχτήκαμε στην τάξη μας μια ακόμη βάλιτσα, αλλά λίγο διαφορετική από προηγούμενες. Δεν περιείχε βιβλία, όπως συνέβη στα “Βιβλία με ρόδες”. Αντίθετα, υπήρχε σε αυτή εκπαιδευτικό υλικό σχετικά με τα αρχαία θέατρα της Αιτωλοακαρνανίας, το οποίο δημιουργήθηκε στα πλαίσια του προγράμματος “Θεατρολογώντας στην Αιτωλοακαρνανία” της Εφορείας Αρχαιοτήτων Αιτωλοακαρνανίας και Λευκάδας.

Ασχοληθήκαμε με το συγκεκριμένο θέμα τόσο γιατί είναι μέρος της ύλης μας στην Ιστορία και στη Γλώσσα όσο και γιατί στον τόπο βρίσκεται το ξακουστό αρχαίο θέατρο των Οινιαδών. Επίσης, εντάσσεται και στα Εργαστήρια Δεξιοτήτων και συγκεκριμένα στο κομμάτι της τοπικής ιστορίας.

Ταυτόχρονα, θεωρήσαμε την ενασχόληση μας με τα αρχαία θέατρα της περιοχής μας ως το καταλληλότερο κλείσιμο σε μια χρονιά, στη διάρκεια της οποίας ασχοληθήκαμε αρκετά με την αρχαία τραγωδία, παίζοντας το έργο του Αισχύλου “Πέρσες“.

Έπειτα, παίξαμε πολλές φορές το εξαιρετικό επιτραπέζιο της βαλίτσας, μέσα από το οποίο μάθαμε με παιγνιώδη τρόπο για τα πέντε αρχαία θέατρα της Αιτωλοακαρνανίας! Ήταν μια μοναδική εμπειρία!

EPITRAPEZIO 1 EPITRAPEZIO 2 EPITRAPEZIO 3

Αφού χαρήκαμε και το υπόλοιπο περιεχόμενο της βαλίτσας, την αποχαιρετήσαμε. Προηγουμένως, βγήκαμε όλοι φωτογραφίες με το προσωπείο των ηθοποιών του αρχαίου θεάτρου! Σας προκαλούμε να βρείτε ποιος είναι ποιος στις παρακάτω εικόνες!

PROSOPEIO 1 PROSOPEIO 2 PROSOPEIO 3 PROSOPEIO 4 PROSOPEIO 5 PROSOPEIO 6 PROSOPEIO 7 PROSOPEIO 8 PROSOPEIO 9 PROSOPEIO 10 PROSOPEIO 11

Υ.Γ.: Αν ενδιαφέρεσαι να μάθεις περισσότερα για το πρόγραμμα “Θεατρολογώντας στην Αιτωλοακαρνανία”, μπορείς να βρεις μερικές πληροφορίες στον σύνδεσμο που ακολουθεί…

https://shorturl.at/Ob52I

Τελική Παράσταση “Πέρσες” στην Περιφέρεια Αιτωλοακαρνανίας

Το απόγευμα της Παρασκευής 29 Μαΐου 2026 βρεθήκαμε στην Περιφέρεια Αιτωλοακαρνανίας, όπου και δώσαμε την τελευταία παράσταση της αρχαίας τραγωδίας “Πέρσες“. 

Θεατές αυτή τη φορά ήταν οι φίλοι μας και οι γονείς μας, οι οποίοι αντάμειψαν την προσπάθειά μας με το πιο θερμό τους χειροκρότημα!

PERSES PERIFEREIA 1 PERSES PERIFEREIA 2 PERSES PERIFEREIA 3

Στο τέλος, λάβαμε και τους επαίνους τόσο από το Φεστιβάλ Αχαρνών όσο και από το Μαθητικό Φεστιβάλ Δελφών, στα οποία συμμετείχαμε!

PERSES EPAINOI 1 PERSES EPAINOI 2

Κλείνοντας τον κύκλο αυτής της πολύ ενδιαφέρουσας πορείας στον κόσμο της αρχαίας τραγωδίας, θέλουμε και πάλι να ευχαριστήσουμε τον δάσκαλο θεατρικής αγωγής του σχολείου μας, κύριο Δημήτρη Ζαπάντη, για τη ξεχωριστή εμπειρία που μας χάρισε!

Συνέντευξη από τον μηχανικό Γρηγόρη Σκορδά

Συνεχίζοντας τις συνεντεύξεις στα πλαίσια αντίστοιχης δραστηριότητας του μαθήματος της Γλώσσας και συγκεκριμένα της ενότητας Τρόποι ζωής-Επαγγέλματα”, ήρθαμε σε επικοινωνία με τον μηχανικό κύριο Γρηγόρη Σκορδά, ο οποίος κατάγεται από το Λεσίνι και σταδιοδρομεί στην Κρήτη!

GRHGORHS SKORDAS
Πλάνο από τον χώρο εργασίας του μηχανικού Γρηγόρη Σκορδά

 

Αρχικά, μελετήσαμε ένα άρθρο για τη δραστηριότητα του Γρηγόρη Σκορδά στην τοπική εφημερίδα “Αιχμή”, το οποίο μοιραζόμαστε μαζί σας στον πιο κάτω σύνδεσμο:

https://www.aixmi-news.gr/apo-to-lesini-sta-megala-erga-i-diadromi-tou-grigori-skorda/

 

Έπειτα, ετοιμάσαμε τις ερωτήσεις μας και τις στείλαμε ηλεκτρονικά στον κύριο Σκορδά, ο οποίος μας απάντησε με φωνητικά μηνύματα. Μοιραζόμαστε, λοιπόν, αυτό την πρωτότυπη συνέντευξη τύπου podcast μαζι σας στις επόμενες γραμμές. Προηγείται η ερώτησή μας σε γραπτό κείμενο και ακολουθεί σύντομο ηχητικό αρχείο με την απάντηση.

Εισαγωγή

  1. Πόσα χρόνια ζήσατε στο Λεσίνι; (Νταϊάνα)
  2. Από όσο γνωρίζουμε πηγαίνατε σχολείο στο χωριό μας. Πείτε μας μια ανάμνηση από το Δημοτικό που δεν θα ξεχάσετε ποτέ. (Μάνος)
  3. Γιατί αποφασίσατε να σπουδάσετε μηχανικός; Τι ακριβώς κάνει ένας μηχανικός; Σε ποια σχολή σπουδάσατε; Έχετε κάνει και άλλες σπουδές; (Νίκος-Παναγιώτα)
  4. Πώς ήταν τα πρώτα χρόνια εργασίας σας; (Μυρτώ)
  5. Τι είναι το Digital Hub της Pfizer και τι κάνατε εκεί; (Σπύρος)
  6. Γιατί αποφασίσατε να μείνετε και να δουλέψετε στην Κρήτη; (Στέλιος)
  7. Ποια συμβουλή θα μας δίνατε για το μέλλον; (Κώστας)



    Κλείσιμο

     

    Υ.Γ.: Ευχαριστούμε πολύ τον Γρηγόρη Σκορδά τόσο για τον παραστατικό και περιεκτικό τρόπο των απαντήσεών του όσο και για το ήθος και τις αξίες που μας μετέδωσαν! Του ευχόμαστε ολόψυχα να συνεχίζει να προκόβει προσωπικά και επαγγελματικά και ελπίζουμε η ιστορία του να αποτελέσει πηγή έμπνευσης για όσους την ακούσουν!

Συνέντευξη από τη συνταξιούχο εκπαιδευτικό Ζωή Δραγγανά

Τη Δευτέρα 25 Μαΐου δεχτήκαμε στο σχολείο μια ακόμη σπουδαία επίσκεψη! Βρέθηκε κοντά μας, μετά από προτροπή των ίδιων των παιδιών, η συνταξιούχος εκπαιδευτικός κυρία Ζωή Δραγγανά,  η οποία ζει μόνιμα στο χωριό μας. Αφού υποδεχτήκαμε την κυρία Ζωή και την ξεναγήσαμε στο σχολείο μας, περάσαμε στην αίθουσα εκδηλώσεων. Εκεί οι μαθητές της Ε’ και Στ’ τάξης πήραμε από την καλεσμένη μας μια πολύ ενδιαφέρουσα συνέντευξη, την οποία μοιραζόμαστε μαζί σας παρακάτω. Αξίζει να σημειώσουμε ότι η ιδεά γι’ αυτή τη συνέντευξη, προέκυψε στα πλαίσια  σχετικής δραστηριότητας του μαθήματος της Γλώσσας και συγκεκριμένα της ενότητας “Τρόποι ζωής-Επαγγέλματα

ZOH DRAGGANA 1

 

Α΄ Μέρος (Προσωπικές ερωτήσεις)

 

-Πού γεννηθήκατε; (Κώστας)

-Γεννήθηκα και πέρασα όλη μου την ζωή στο Λεσίνι.

 

-Πώς ήταν τα παιδικά σας χρόνια; (Μάνος)                                       

 -Τα παιδικά μου χρόνια ήταν πολύ ωραία, γιατί δεν υπήρχαν οι ηλεκτρονικές συσκευές. Ό,τι νέο θέλαμε να μάθουμε, το βρίσκαμε στις εγκυκλοπαίδειες. 

 

-Ξέρουμε ότι σπουδάσατε φιλολογία;  Πού σπουδάσατε και γιατί διαλέξατε αυτή τη σχολή; (Νίκος)

– Σπούδασα στα Γιάννενα, για να είμαι κοντά στο χωριό. Είχα σπουδαίους καθηγητές, όπως ο Κακριδής. Μια καθηγήτριά μου με παρέσυρε να γίνω φιλόλογος. Εγώ στην αρχή ήθελα να σπουδάσω ιατρική, αλλά τελικά έγινα φιλόλογος, γιατί η καθηγήτρια με έπεισε ότι αυτό το επάγγελμα ήταν πιο κατάλληλο για μια γυναίκα που θέλει να κάνει οικογένεια. 

 

-Τι ακριβώς κάνει ένας φιλόλογος; (Μυρτώ)

-Ένας φιλόλογος διδάσκει τα περισσότερα μαθήματα όπως Αρχαία, Έκθεση και Αγωγή του Πολίτη. Γι’ αυτό τον λόγο οι φιλόλογοι διορίζονται πιο εύκολα σε σχέση με τους υπόλοιπους καθηγητές.

 

-Πότε ξεκινήσατε να δουλεύετε σε σχολείο;  (Στέλιος)

-Ξεκίνησα να δουλεύω το 1983. Εργάστηκα 40 χρόνια, από τα οποία τα 25 ήμουν διευθύντρια του Γυμνασίου Κατοχής. Όλα μου τα χρόνια δούλεψα στο ίδιο σχολείο!

 

-Πόσα χρόνια διδάξατε; (Νταϊάνα)

-Δίδαξα 40 χρόνια. Έκανα μάθημα στην τάξη και στα 25 χρόνια που ήμουν διευθύντρια…         

 

-Ποιους μαθητές Λεσινιώτες είχατε; (Παναγιώτα)

-Είχα πολλούς μαθητές από το Λεσίνι! Ανάμεσα τους ήταν και οι μανάδες και οι μπαμπάδες σας…

 

-Μπορείτε να μας πείτε μια ανάμνηση από το σχολείο που δεν θα ξεχάσετε ποτέ; (Σπύρος)   

-Μια μητέρα ήρθε στο σχολείο και παραπονέθηκε για τον βαθμό του παιδιού της στο διαγώνισμα των Θρησκευτικών. Είχε πάρει 10, αλλά έλεγε πως άξιζε 20. Φώναξα τον θεολόγο καθηγητή και τον μαθητή. Η ερώτηση του διαγωνίσματος ήταν ποια είναι η θέση των γυναικών στην εκκλησία. Η απάντηση έπρεπε να εξηγεί ότι ο άντρας και η γυναίκα στην ορθόδοξη παράδοση έχουν την ίδια αξία. Ο μαθητής όμως απάντησε ότι η θέση της γυναίκας στην εκκλησία είναι όπως πηγαίνεις αριστερά, έχοντας το μυαλό του το σημείο που κάθονται οι γυναίκες στον ναό. Τότε η μητέρα του τον χτύπησε στο πρόσωπο λέγοντάς του πως ξέχασε τον γυναικωνίτη… Ούτε η μαμά ήξερε τη σωστή απάντηση… Αυτή ήταν μια από τις πιο αστείες αναμνήσεις που είχα από το σχολείο…

ZOH DRAGGANA 2

Β΄ Μέρος (Ερωτήσεις για το Λεσίνι)

 

– Ήσασταν μαθήτρια σε αυτό το σχολείο; Αν ναι, τι θυμάστε από τις στιγμές στο Δημοτικό του χωριού;   (Σπύρος)  

– Αυτό που δεν  ξεχάσω ποτέ είναι οι δάσκαλοι μου. Αν και ήταν αυστηροί μαζί μας και μας χτυπούσαν, τους αγαπούσαμε πάρα πολύ. Επίσης, έπρεπε να έχουμε πάντα πλυμένα χέρια, κομμένα νύχια και ένα καθαρό μαντιλάκι. Αυτά τα έλεγχε ο δάσκαλος κάθε μέρα…

 

 -Τι θυμάστε από τις εκκλησίες του χωριού; Βρήκαμε και ένα βιβλίο που είχατε κάνει για αυτό το θέμα ; (Παναγιώτα) 

-Θυμάμαι ότι κάθε Κυριακή έπρεπε να είμαστε στην εκκλησία. Αλλιώς την άλλη μέρα στο σχολείο τρώγαμε ξύλο με τη βέργα. Στο βιβλίο που είχαμε κάνει, όταν ήμουν διευθύντρια στο Γυμνάσιο Κατοχής, είχαμε καταγράψει με τους καθηγητές και τα παιδιά τις εκκλησίες και τα εκκλησάκια της Κατοχής και του Λεσινίου.

 

-Ποια έθιμα και συνήθειες υπήρχαν στο χωριό; Μήπως κάποια έχουν σταματήσει;  (Νταϊάνα)     

-Ένα από τα πολλά έθιμα που υπήρχαν παλιά και έχουν χαθεί ήταν το παιχνίδι που επιτρεπόταν μόνο για κορίτσια και γυναίκες. Γινότανε συνήθως μετά το Πάσχα. Εκεί οι γυναίκες εκτονώνονταν. Οι άντρες δεν παρακολουθούσαν αυτά τα παιχνίδια. Επίσης, στα καρναβάλια οι μεγαλύτερες γυναίκες ντύνονταν μπούλες…

 

-Τι δουλειές έκαναν οι άνθρωποι παλιά που δεν υπάρχουν πια; (Στέλιος)    

-Στο χωριό μας υπήρχε τσαγκάρης, υφάντριες, πεταλωτής αλόγων, μαραγκός, μαμή. Επίσης πολλοί δούλευαν στο ελαιοτριβείο και στο μύλο, στο τυροκομείο, στις ασβεσταριές (έφτιαχναν ασβέστη). Υπήρχε και ράφτης για ανδρικά ρούχα, καθώς και πολλές μοδίστρες.    

            

-Ποια μαγαζιά υπήρχαν στο χωριό που δεν υπάρχουν σήμερα; (Μυρτώ)     

-Υπήρχαν τέσσερα παραδοσιακά μπακάλικα που πουλούσαν απ’ όλα (μέχρι και πετρέλαιο για τις λάμπες). Επίσης πουλούσαν «βαρκίνα», δηλαδή κάτι παρόμοιο με τη χλωρίνη. Τα καφενεία που υπήρχαν, υπάρχουν τα περισσότερα και σήμερα.

 

-Τι σας αρέσει στο χωριό; Γιατί αποφασίσατε να μείνετε εδώ; (Νίκος)      

 -Έμεινα στο Λεσίνι, κυρίως γιατί ο άντρας μου είναι αγρότης.

 

-Πως θα θέλατε να είναι το Λεσίνι σήμερα; Τι θα μπορούσε να αλλάξει; (Μάνος)     

-Πολύ διαφορετικό από ότι είναι! Για να βελτιωθεί πρέπει πρώτα να βελτιωθούμε εμείς οι κάτοικοι. Να μην πετάμε τα σκουπίδια μας όπου μας βολεύει, να σεβόμαστε τους κοινόχρηστους χώρους. Πάνω από όλα όμως να υπάρχει σεβασμός και αγάπη μεταξύ μας.

      

-Ποια συμβουλή θα μας δίνατε για το μέλλον; (Κώστας)  

-Να κυνηγάτε τα όνειρά σας, να γίνετε σωστοί και καλοί άνθρωποι! Όποιο επάγγελμα και να διαλέξετε να το κάνετε με αγάπη και ευχαρίστηση!

ZOH DRAGGANA 3

Υ.Γ.: Η κυρία Ζωή, κατά τη διάρκεια των απαντήσεων που έδινε στις ερωτήσεις μας,  μας ανέφερε και κάποιες  παλιές λέξεις του χωριού. Τις καταγράφουμε εδώ, για να μην ξεχαστούν.

Τσίκι,αφέγγαρο, εφτάπετρο και κότσι: παλιά παραδοσιακά παιχνίδια

Πεδελόγα: ύφασμα που έβαζαν οι γυναίκες στο κεφάλι, για να τοποθετούν το μπουγλί, δηλαδή το δοχείο που κουβαλούσαν νερό.

Πετράλωνο – Φούσκαρη – Αγριλιά: οι τρεις μεγάλες γειτονιές, στις οποίες χωριζόταν το χωριό μας

Υ.Γ. 2: Ευχαριστούμε πολύ την κυρία Ζωή για τη συνέντευξη που μας έδωσε. Η παρουσία της στο σχολείο ήταν μια ευκαιρία να γνωρίσουμε από κοντά την προσφορά της στην εκπαίδευση, κατά τη διάρκεια της οποίας έδινε πρώτα έμφαση στις ηθικές αξίες! Μακάρι το παράδειγμά της να είναι πηγή έμπνευσης για όλους!

Ζωγραφική στον τοίχο

Με μεγάλη χαρά ολοκληρώσαμε σήμερα μια από τις πιο ξεχωριστές δράσεις της φετινής μας σχολικής χρονιάς!

Αμέσως  μετά την επίστροφη μας από τις διακοπές του Πάσχα, ξεκινήσαμε δειλά-δειλά να ζωγραφίζουμε τον εξωτερικό τοίχο της αυλής του σχολείου μας…

04

Με την καθοδήγηση του δασκάλου των Εικαστικών μας, κυρίου Άγη Ρόμπολα, απεικονίσαμε μερικά από τα πιο σπουδαία αξιοθέατα του χωριού μας, όπως το ιστορικό μοναστήρι της Παναγίας της Λεσινιώτισσας και το δάσος του Φράξου.

26 27

Ακόμη, ζωγραφίσαμε και προϊόντα που καλλιεργούμε στα χωράφια μας, όπως καρπούζια και πορτοκάλια, αλλά και τα ζώα που εκτρέφουμε, με πιο χαρακτηριστικό τα πρόβατα!

29

30

Το τελικό αποτέλεσμα είναι πραγματικά εντυπωσιακό και αναβαθμίζει ακόμη περισσότερο τον προαύλιο χώρο του σχολείου μας! Σας καλούμε όλους να έρθετε και να θαυμάσετε την τοιχογραφία μας!

Μέχρι τότε, δείτε την προσπάθεια μας να εξελίσσεται στο παρακάτω βίντεο!

 

Υ.Γ.: Θερμές ευχαριστίες στον ταλαντούχο δάσκαλο μας, κύριο Άγη, αλλά και στην καθαρίστρια μας, κυρία Ειρήνη, που φρόντισε να περάσει με αστάρι τον τοίχο, πριν ξεκινήσουμε τη ζωγραφική μας…

Υ.Γ. 2: Μοιραζόμαστε μαζί σας και τις ομαδικές φωτογραφίες που βγήκαμε στους ζωγραφισμένους τοίχους μια μέρα μετά την ολοκλήρωση της δραστηριότητας μας!

TOICHOS OMADIKH 1 TOICHOS OMADIKH 2 TOICHOS OMADIKH 3

Τουρνουά μπάσκετ 2026

Την Τρίτη 19/5/2026 πραγματοποιήθηκε στο σχολείο μας τουρνουά μπάσκετ. Το τουρνουά έγινε για να γιορτάσουμε την τοποθέτηση του νέου ταμπλό μπασκέτας! Πρέπει να πούμε ότι είμαστε πολύ χαρούμενοι για την νέα αυτή προσθήκη στην αυλή του σχολείου μας.

Στην αρχή οι μαθητές της Ε΄ και της Στ΄ τάξης κάναμε προθέρμανση με διατάσεις, γύρους γύρω απο το γήπεδο και αθλητικά παιχνίδα, όπως βολές και νοκ-άουτ.

MPASKET 1

Έπειτα, χωριστήκαμε σε δύο ομάδες, τις οποίες ονομάσαμε Lesini Bulls (πράσινες φανέλες) και Paliokatouna Spurs (μπλε φανέλες). 

MPASKET 2 MPASKET 3 MPASKET 4

Στο πρώτο ημίχρονο τα πράγματα ήταν περίπλοκα, διότι γίνονταν επιθέσεις από όλα τα παιδιά. Στη συνέχεια, όμως, τα πράγματα έφτιαξαν. Στο δεύτερο ημίχρονο υπήρχαν κάποιοι τραυματισμοί, αλλά το παιχνίδι συνεχίστηκε υπέροχα με τελικούς νικητές τους Lesini Bulls και σκορ 10-8.

MPASKET SKOR
Δημιούργια αναπαράστασης με χρήση chatgpt

Στη συνέχεια, τα παιδιά των μικρότερων τάξεων εγκαινίασαν την νέα μπασκέτα, χωρίς να παίξουν τουρνουά, αλλά ρίχνοντας βολές.

 

MPASKET 5 MPASKET 6

Ήταν μια υπέροχη μέρα και ευχόμαστε να ζήσουμε ξανά αυτή την εμπειρία και με άλλα αθλήματα!

Σπύρος Ράπτης

Μυρτώ Μπανίλα

Παναγιώτα Μπανίλα

Νταϊάνα Χάσι

Στέλιος Μυτάκης

Νίκος Παπανικολάου

Μάνος Κουτσουπιάς

Κώστας Μπανιάς

Μαθήματα πρώτων βοηθειών 2026

Τη Δευτέρα 18 Μαΐου 2026 πραγματοποίησαμε στο σχολείο μας μαθήματα πρώτων βοηθειών.

Η ενημέρωση πάνω στο πολύ κρίσιμο αυτό ζήτημα πραγματοποιήθηκε από την κυρία Ελένη Λουκά, εκπρόσωπο του παραρτήματος του  Ελληνικού Ερυθρού Σταυρού Μεσολογγίου, με την οποία συνεργαζόμαστε πολύ στενά όλο αυτό το διάστημα.

PROTES BOHTHEIES 1

Η κυρία Ελένη με παραστατικό και εποπτικό τρόπο εστίασε σε πολύ πρακτικά ζητήματα, όπως αντιμετώπιση τσιμπημάτων από φίδια και έντομα, αντιμετώπιση πνιγμού, πρώτες βοήθειες σε μικρά και μεγάλα τραύματα και αντιμετώπιση ρινορραγιών!

PROTES BOHTHEIES 2
Αντιμετώπιση πνιγμού 1
PROTES BOHTHEIES 3
Αντιμετώπιση πνιγμού 2
PROTES BOHTHEIES 4
Πρώτες βοήθειες σε τραύμα 1
PROTES BOHTHEIES 5
Πρώτες βοήθειες σε τραύμα 2
PROTES BOHTHEIES 6
Αντιμετώπιση ματωμένης μύτης

 

Επίσης, ιδιαίτερο αφιέρωμα έγινε στη πρόληψη κινδύνων στη θάλασσα ενόψει του καλοκαιριού!

Ευχαριστούμε πολύ την κυρία Ελένη και το παράρτημα του Ελληνικού Ερυθρού Σταυρού Μεσολογγίου για τη στήριξή τους στο σχολείο μας και τους ευχόμαστε ολόψυχα καλή δύναμη στο σπουδαίο έργο που επιτελούν!

 

 

Επίσκεψη στην αρχαία πόλη των Οινιάδων

Τη Δευτέρα 18 Μαΐου 2026 βρεθήκαμε σε έναν πολύ σπουδαίο αρχαιολογικό χώρο της περιοχής μας! Πρόκειται για την αρχαία πόλη των Οινιάδων, η οποία βρίσκεται λίγα χιλιόμετρα μακριά από τη σημερινή κωμόπολη της Κατοχής.

Στην είσοδο της αρχαίας πόλης μας υποδέχτηκε ο συνταξιούχος δάσκαλος, κύριος Γι ώργος Ρόμπολας, με ενέργειες του οποίου ο αρχαιολογικός χώρος απέκτησε τη σημερινή του μορφή.

OINIADES 1

Μαζί του περιηγηθήκαμε αρχικά στο ξακουστό αρχαίο θέατρο με την εξαιρετική ακουστική, το οποίο είναι λαξευμένο πάνω στον βράχο! Εκεί μάθαμε για τη μυθολογία του τόπου, αλλά και για την ιστορία της πόλης από τη δημιουργία της μέχρι και την εγκατάλειψή της. Επίσης, μελετήσαμε καλύτερα το αρχαίο θέατρο, γνωρίζοντας τα μέρη του και παρατηρώντας τις επιγραφές!

OINIADES 2 OINIADES 3 OINIADES 4 OINIADES 5 OINIADES 6 OINIADES 7

Ξεχωριστή στιγμή για εμάς ήταν όταν οι μαθητές της Ε΄ και της Στ΄ τάξης έπαιξαν στη σκηνή του αρχαίου θεάτρου ένα μέρος της τραγωδίας “Πέρσες”, με την οποία έχουμε ασχοληθεί αρκετά τη φετινή σχολική χρονιά!

PARASTASH OINIADES 1

Στο τέλος της περιήγησης, θαυμάσαμε και τα υπόλοιπα μέρης της αρχαίας πόλης και καταλήξαμε στο νεώριο, δηλαδή τα αρχαία ναυπηγεία, σημείο που μας προξένησε ιδιαίτερη εντύπωση!

NEORIO 1 NEORIO 2 NEORIO 3

Επιστρέψαμε στο σχολείο γοητευμένοι από τη ξενάγηση του κυρίου Γιώργου, νιώθοντας ότι η περιοχή μας έχει πολύ σπουδαία ιστορία, την οποία πρέπει να γνωρίσουμε ακόμη καλύτερα μεγαλώνοντας!

Αντικατάσταση ταμπλό μπασκέτας στην αυλή του σχολείου

MPASKETA 1

Μετά από πολύμηνους αγώνες, ένα πάγιο αίτημα μας έγινε πραγματικότητα! Για πολλά χρόνια στην αυλή του σχολείου μας, υπήρχε μια μπασκέτα με σπασμένο ταμπλό, που φαίνεται στην παρακάτω εικόνα. Η κατάσταση αυτή ήταν άκρως προβληματική τόσο για λόγους ασφαλείας των παιδιών όσο και για αισθητικούς λόγους!

SPASMENH MPASKETA

Έτσι, ξεκινήσαμε την προσπάθεια για την αντικατάσταση του παλιού ταμπλό, η οποία αποδείχτηκε μαραθώνια! Αν και τόσο οι εκπαιδευτικοί του σχολείου όσο και το τοπικό συμβούλιο πιέζαμε για το ζήτημα από τον Μάρτιο του 2025, μόλις λίγο πριν το Πάσχα του 2026 καταφέραμε να εξασφαλίσουμε από τον Δήμο το καινούρι ταμπλό!

Τελικά, σήμερα έγινε η τοποθέτηση του νέου ταμπλό, γεγονός που προκαλεί μεγάλη ικανοποίηση σε όλους μας!

MPASKETA 1 MPASKETA 2

Θερμές ευχαριστίες οφείλουμε στις κυρίες Ειρήνη Βλάχου-Κοντοπάνου και Μαρία Κοντοπάνου, οι οποίες με ιδιωτικό τους όχημα μετέβησαν στις αποθήκες του Δήμου Μεσολογγίου, για να μεταφέρουν το νέο ταμπλό στο σχολείο!

Εξίσου θερμά ευχαριστούμε τον κύριο Γιώργο Γατσώρη, ο οποίος πραγματοποίησε την αντικατάσταση του ταμπλό και είναι πάντα αρωγός στις ανάγκες του σχολείου!

Τις δέουσες ευχαριστίες πρέπει να αποδώσουμε και στη δημοτική αρχή, παρά τη μεγάλη καθυστέρηση στην επίλυση του θέματος!

Παραβλέποντας τις δυσκολίες και εστιάζοντας στο τελικό αποτέλεσμα,  η τοποθέτηση του ταμπλό αναβαθμίζει ακόμη περισσότερο τον αύλειο χώρο του Δημοτικού Σχολείου Λεσινίου. Το γεγονός αυτό, σε συνδυασμό με τη διαγράμμιση του γηπέδου που πραγματοποιήσαμε πέρσι, αλλά και την τοποθέτηση πολύχρωμων διχτύων στα στεφάνια, συντελεί στην ύπαρξη ενός ποιοτικού περιβάλλοντος άθλησης και παιχνιδιού για μικρούς και μέγαλους κατοίκους του χωριού!