Μήνυμα της Υπουργού Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού κ. Σοφίας Ζαχαράκη για την Πανελλήνια Ημέρα κατά της Σχολικής Βίας και του Εκφοβισμού

Αγαπητές μαθήτριες, αγαπητοί μαθητές,
Αγαπητοί εκπαιδευτικοί και γονείς,
Η πρώτη και πιο σημαντική υποχρέωση κάθε σχολείου είναι να κρατά τα παιδιά ασφαλή. Αν ένα παιδί δεν νιώθει ασφαλές, δεν μπορεί να μάθει, να δημιουργήσει, να εξελιχθεί. Και αυτό αφορά το κάθε παιδί, σε κάθε γωνιά της χώρας.

Καμία μορφή βίας, λεκτική, ψυχολογική, σωματική, διαδικτυακή, δεν είναι αποδεκτή. Είναι παραβίαση της αξιοπρέπειας και των δικαιωμάτων του παιδιού και δεν έχουν θέση στα σχολεία μας.

Ενισχύουμε τη δέσμευσή μας στον σεβασμό της προσωπικότητας κάθε μαθητή και κάθε μαθήτριας,διασφαλίζοντας ότι καμία μορφή κακοποίησης δεν μένει στο σκοτάδι.

Για τον λόγο αυτόν, επιμορφώνουμε χιλιάδες εκπαιδευτικούς στην πρόληψη και την έγκαιρη αναγνώριση περιστατικών βίας μέσω του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής. Ενισχύουμε το δίκτυο Ψυχολόγων και Κοινωνικών Λειτουργών στα σχολεία μας, ώστε η στήριξη να είναι μέσα στη σχολική καθημερινότητα.

Αξιοποιούμε τους μηχανισμούς αναφοράς, όπως η πλατφόρμα stop-bullying.gr προκειμένου να παρεμβαίνουμε έγκαιρα και άμεσα.

Χτίζουμε μια κουλτούρα πρόληψης και ενδυνάμωσης, προκειμένου κάθε παιδί να είναι έτοιμο να αντισταθεί στην πίεση, να δείχνει ενσυναίσθηση, να στηρίζει τον συμμαθητή και τη συμμαθήτριά του.

Στοχεύουμε σε μια σχολική κοινότητα όπου κάθε παιδί θα γνωρίζει ότι μπορεί να μιλήσει για όσα του συμβαίνουν, αλλά και για όσα βλέπει να συμβαίνουν σε κάποιον άλλον, με τη βεβαιότητα ότι θα ακουστεί και θα προστατευτεί εντός αλλά και εκτός σχολείου.

Καλώ τους μαθητές και τις μαθήτριές μας:

Μην μένετε σιωπηλοί.

Η φωνή σας έχει δύναμη.

Δική μας ευθύνη είναι να σας ακούμε και να ενεργούμε.

Η 6η Μαρτίου δεν είναι μια συμβολική ημέρα.

Είναι μια συλλογική δέσμευση.

Μαζί χτίζουμε ένα σχολείο όπου η αξιοπρέπεια προστατεύεται, η διαφορετικότητα γίνεται αποδεκτή και η μόνη ισχύς που χωρά είναι αυτή της αλληλεγγύης.

Σπάμε τη σιωπή. Σταματάμε τον εκφοβισμό.

Ανακοίνωση-Ενημέρωση για εγγραφές στην Α’ Δημοτικού. (Σχολ. Έτος 2026-2027)

Προθεσμία εγγραφών: 2 έως 23 Μαρτίου 2026

Οι αιτήσεις εγγραφής στα Δημοτικά Σχολεία για τους μαθητές που θα φοιτήσουν στην Α’ τάξη κατά το σχολικό έτος 2026-2027 θα πραγματοποιηθούν ηλεκτρονικά μέσω της πλατφόρμας «Εγγραφή στην Πρώτη Δημοτικού» στη διεύθυνση https://adimotikou.eservices.minedu.gov.gr

Η αίτηση υποβάλλεται από έναν εκ των γονέων/κηδεμόνων/εχόντων την επιμέλεια του μαθητή, με χρήση των προσωπικών κωδικών TaxisNet.

Επιλογές Φοίτησης στο ολοήμερο πρόγραμμα

Κατά τη διαδικασία της αίτησης, οι γονείς μπορούν να επιλέξουν εάν το παιδί τους επιθυμούν να φοιτήσει:
Στο αναβαθμισμένο ολοήμερο πρόγραμμα
Στο τμήμα πρόωρης υποδοχής (μόνο για μαθητές που επιλέγουν το ολοήμερο)

Επιπλέον, συμπληρώνονται τα στοιχεία των συνοδών που θα παραλαμβάνουν το παιδί από το σχολείο.

Επιβεβαίωση Αίτησης από τον Έτερο Γονέα      

Πριν την οριστική υποβολή, ο άλλος γονέας/κηδεμόνας πρέπει να συνδεθεί στην πλατφόρμα και να επιβεβαιώσει την αίτηση, χρησιμοποιώντας τους δικούς του κωδικούς TaxisNet.

Δικαιολογητικά

Μετά την ολοκλήρωση της αίτησης ο/η αιτών/αιτούσα οφείλει να αναρτήσει στην πλατφόρμα:

  1. Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή (Α.Δ.Υ.Μ.)
  2. Βιβλιάριο Υγείαςή άλλο έγγραφο που αποδεικνύει ότι έχουν γίνει τα απαραίτητα εμβόλια
  3. Γνωμάτευση από ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. ή άλλη αρμόδια υπηρεσία(εάν υπάρχει)

Εναλλακτικά, εφόσον ο αιτών/αιτούσα δεν αναρτήσει τα παραπάνω έγγραφα καλείται να τα προσκομίσει στο σχολείο κατανομής εντός της προθεσμίας εγγραφών.

Διεύθυνση Κατοικίας

Σε περίπτωση αλλαγής διεύθυνσης κατοικίας, η οποία επηρεάζει τη σχολική κατανομή, οι γονείς πρέπει να μεταβούν εντός της προθεσμίας εγγραφών στο Νηπιαγωγείο φοίτησης για ενημέρωση των στοιχείων.

Η διεύθυνση κατοικίας αποδεικνύεται με:
Λογαριασμό ΔΕΚΟ (ηλεκτρικό ρεύμα, νερό κ.λπ.), μισθωτήριο συμβόλαιο ή άλλο δημόσιο έγγραφο από το οποίο να προκύπτει ρητά η διεύθυνση κατοικίας.

Για πληροφορίες, επικοινωνήστε με το σχολείο στο τηλέφωνο: 2593061314 όλες τις εργάσιμες ημέρες από τις 9:00 έως τις 14:00

Ποιοι μαθητές εγγράφονται στην Α’ Δημοτικού

Για το σχολικό έτος 2026-2027, στην Α’ Δημοτικού εγγράφονται οι μαθητές που γεννήθηκαν από 1 Ιανουαρίου 2020 έως 31 Δεκεμβρίου 2020.

Απαιτούμενα Δικαιολογητικά

Το Πιστοποιητικό Γέννησης δεν απαιτείται, καθώς αναζητείται αυτεπάγγελτα από το σχολείο.
Οι γονείς πρέπει να προσκομίσουν:

  1. Βιβλιάριο Υγείας Παιδιού (Β.Υ.Π.)– Αρχική σελίδα & σελίδα εμβολίων ή προσκόμιση άλλου στοιχείου, στο οποίο φαίνεται ότι έγιναν τα προβλεπόμενα εμβόλια.
  2. Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή (Α.Δ.Υ.Μ.)
  3. Αποδεικτικό διεύθυνσης κατοικίας(Λογαριασμός ΔΕΚΟ, ενοικιαστήριο κ.λπ.)

ΣΧΕΤΙΚΑ ΕΝΤΥΠΑ ΓΙΑ ΕΚΤΥΠΩΣΗ:

ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ ΕΓΓΡΑΦΩΝ 2026-2027

ΑΔΥΜ:

ΑΙΤΗΣΗ ΟΛΟΗΜΕΡΟΥ:

ΟΔΗΓΟΣ ΨΗΦΙΑΚΗΣ ΠΛΑΤΦΟΡΜΑΣ: