Στα πλαίσια του εορτασμού της Παγκόσμιας Ημέρας Ατόμων με Ειδικές Ανάγκες, πραγματοποιήσαμε δράσεις ευαισθητοποίησης για τους μαθητές μας.
Αρχικά, παρουσιάσαμε τα κυριότερα χαρακτηριστικά των Ατόμων με Ειδικές Ανάγκες και συζητήσαμε σχετικά με τους μαθητές μας.
Έπειτα, χωρίσαμε τους μαθητές σε ολιγομελής ομάδες και τους κατευθύναμε προς τους σταθμούς των δραστηριοτήτων που είχαμε ετοιμάσει. Έτσι, οι μαθητές μας
- έγραψαν το όνομά τους στην γραφή Μπράιγ των τυφλών και ψηλάφισαν ανάγλυφο τυπωμένο χαρτί από γραφομηχανή Μπράιγ
- αντιλήφθηκαν τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει ένα άτομο με κάποια κινητική αναπηρία προσπαθώντας να ανοίξουν ένα βάζο με το ένα μόνο χέρι ή φορώντας γάντι
- σχημάτισαν με νοήματα στην νοηματική γλώσσα των Κωφών το όνομά τους και έπαιξαν παντομίμα
- ήρθαν αντιμέτωποι με τις δυσκολίες που συναντούν καθημερινά οι συνάνθρωποί μας με μαθησιακές δυσκολίες αναφορικά με τον γραπτό λόγο.
Έπειτα, οι μαθητές μας ανά τάξη έπαιξαν παιχνίδια ευαισθητοποίησης στα πλαίσια του μαθήματος της Γυμναστικής, όπως Τυφλός-Συνοδός και παιχνίδι με την μπάλα που παίζουν οι άνθρωποι με προβλήματα όρασης, η οποία περιέχει ένα κουδουνάκι, που παρέχει ακουστικό ερέθισμα και δίνει πληροφορίες για την κατεύθυνσή της.
Σκοπός των δράσεων αυτών ήταν να αναπτύξουμε την ενσυναίσθηση των μαθητών μας, μπαίνοντας στην θέση των συνανθρώπων μας με ειδικές ανάγκες. Αποδεχόμενοι τις ιδιαιτερότητές τους, να τους αποδεχτούν και να τους θεωρούν ισότιμα μέλη της κοινωνίας μας.
Οι εκπαιδευτικοί
Γεoμέλου Ευτυχία
Καλλίτση Δέσποινα
Πιτσάκη Μαρίκα
Πρόσφατα σχόλια