Ημέρα μνήμης γενοκτονίας ποντίων

20250519 2

Τη Δευτέρα 19 Μαΐου 2025, το Δημοτικό Σχολείο Βορεινού-Νεοχωρίου αφιέρωσε τις δύο πρώτες διδακτικές ώρες σε μια συγκινητική και εκπαιδευτική εκδήλωση αφιερωμένη στη Γενοκτονία των Ποντίων. Στόχος της δράσης ήταν η ενημέρωση των μαθητών, η καλλιέργεια της ιστορικής συνείδησης και η ενίσχυση του αισθήματος μνήμης και σεβασμού προς την ιστορία του Ποντιακού Ελληνισμού.

Η εκδήλωση ξεκίνησε με την παρουσίαση φωτογραφικού υλικού και βίντεο, τα οποία απεικόνιζαν σκηνές από την καθημερινή ζωή των Ποντίων, τις διώξεις που υπέστησαν, αλλά και την πορεία του ξεριζωμού. Μέσα από ιστορικά ντοκουμέντα και τεκμήρια, οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν με απλό αλλά ουσιαστικό τρόπο τα γεγονότα εκείνης της περιόδου.

Η εμπειρία ολοκληρώθηκε με την ακρόαση παραδοσιακής ποντιακής μουσικής, η οποία συγκίνησε μικρούς και μεγάλους και δημιούργησε ένα κλίμα σεβασμού και περισυλλογής. Ακολούθησε συζήτηση με τους μαθητές, οι οποίοι εξέφρασαν τις σκέψεις και τις απορίες τους, αποδεικνύοντας ότι ακόμη και τα πιο δύσκολα ιστορικά θέματα μπορούν να αγγίξουν τις παιδικές ψυχές όταν παρουσιάζονται με ευαισθησία και σεβασμό.

Η εκδήλωση αποτέλεσε μια σημαντική ευκαιρία να θυμηθούμε και να τιμήσουμε την ιστορία μας, δίνοντας φωνή σε εκείνους που την έχασαν και καλλιεργώντας στα παιδιά μας το ήθος και τη συνείδηση που χρειάζονται ως μελλοντικοί πολίτες.

(περισσότερα…)

Ευχαριστήριο

IMG 6170Ευχαριστούμε τον Δήμο Αλμωπίας και ιδιαίτερα τον Αντιδήμαρχο Παιδείας κο Τσαρκνιά για την αρωγή και υποστήριξη που μας παρείχαν στην αποκατάσταση της αίθουσας ολοημέρου, έπειτα από την κατάρρευση μέρους της σκεπής.

Εϊναι γεγονός πως όχι μόνο φρόντισαν άμεσα για την αποκατάσταση της στέγης αλλά επιπλέον με αφορμή αυτήν κατασκευάστηκε ψευδοροφή στην αίθουσα, αντικαταστάθηκε ο φωτισμός με σύχρονο led και τέλος βάφτηκε εκ νέου εσωτερικά.

Εξαίρουμε την συνεισφορά του Δήμου Αλμωπίας σε τέτοια ζητήματα, καθώς και την βοήθεια που μας παρείχε αφιλοκερδώς ο Πρόεδρος της Κοιντότητας κο Στεφανίδης, ο οποίος συμμετείχε στην όλη προσπάθεια.

(περισσότερα…)

Δημιουργώντας ένα Σχολείο Ειρήνης και Δικαιοσύνης

20250408 06 1Την εβδομάδα πριν από τις διακοπές του Πάσχα, οι μαθητές της Ε’ και ΣΤ’ τάξης του Δημοτικού Σχολείου Βορεινού-Νεοχωρίου συμμετείχαν σε μια ξεχωριστή δράση αφιερωμένη στον 16ο Βιώσιμο Στόχο του ΟΗΕ: “Ειρήνη, Δικαιοσύνη και Ισχυροί Θεσμοί”. Με πηγή έμπνευσης το υλικό της εκπαιδευτικής βαλίτσας “Γη 2030”, οι μαθητές ανέλαβαν ενεργό ρόλο σε μια πολυτροπική διαδικασία μάθησης και δημιουργίας.

Η δράση περιλάμβανε πλούσιες συζητήσεις, ανταλλαγή απόψεων, βιωματικές δραστηριότητες και δημιουργική έκφραση μέσα από τη συγγραφή κειμένων, τη δημιουργία αφισών και καλλιτεχνικών σχεδίων. Μέσα από αυτήν τη διαδικασία, τα παιδιά εμβάθυναν στην έννοια της ειρήνης, της δικαιοσύνης και της ανάγκης ύπαρξης ισχυρών και δίκαιων θεσμών σε κάθε επίπεδο της κοινωνίας.

Το αποκορύφωμα της δράσης ήταν η δημιουργία του Συντάγματος του Σχολείου μας, ενός κειμένου που αποτυπώνει τις κοινές αξίες, τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις όλων όσων συμμετέχουν στη σχολική ζωή. Το Σύνταγμα γράφτηκε συλλογικά, υπογράφηκε από τους μαθητές, τους εκπαιδευτικούς και τη διεύθυνση του σχολείου και αναρτήθηκε με υπερηφάνεια στον πίνακα ανακοινώσεων.

Η δράση αυτή γέμισε όλους χαρά και αισιοδοξία, δείχνοντας έμπρακτα πως όταν συνεργαζόμαστε, συζητάμε και δημιουργούμε μαζί, μπορούμε να οικοδομήσουμε ένα σχολείο – και έναν κόσμο – πιο δίκαιο, ειρηνικό και δημοκρατικό.

Ακολουθούν φωτογραφίες από την δράση

(περισσότερα…)

Μια ημέρα γεμάτη έμπνευση: Δράση για τον 10ο Βιώσιμο Στόχο “Λιγότερες Ανισότητες”

20250408 05 1Την Πέμπτη, 10 Απριλίου 2025, το σχολείο μας είχε τη χαρά να διοργανώσει μια ξεχωριστή σχολική δράση, αξιοποιώντας το πλούσιο υλικό της εκπαιδευτικής βαλίτσας “Γη 2030”. Η δράση πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο της προώθησης του 10ου Βιώσιμου Στόχου του ΟΗΕ, που εστιάζει στη μείωση των ανισοτήτων τόσο μέσα στις κοινωνίες όσο και ανάμεσα στα κράτη.

Οι μαθητές μας συμμετείχαν με ενθουσιασμό σε βιωματικές δραστηριότητες, παιχνίδια ρόλων και δημιουργικές ασκήσεις που τους βοήθησαν να κατανοήσουν σε βάθος την έννοια της ισότητας και της αποδοχής. Μέσα από τη δράση, αναπτύχθηκε ο διάλογος για θέματα όπως η διαφορετικότητα, τα ανθρώπινα δικαιώματα και η ανάγκη για δίκαιες ευκαιρίες για όλους, ανεξάρτητα από το φύλο, την καταγωγή, τις ικανότητες ή το κοινωνικό υπόβαθρο.

Ο 10ος Βιώσιμος Στόχος, “Λιγότερες Ανισότητες”, αποσκοπεί στη διασφάλιση ότι κανείς δεν θα μείνει πίσω στην πορεία για ένα καλύτερο μέλλον. Εστιάζει στην άρση των διακρίσεων, στην κοινωνική ένταξη όλων των ανθρώπων και στην ισότιμη πρόσβαση σε πόρους, εκπαίδευση και εργασία. Η κατανόηση αυτών των αξιών ήδη από τη σχολική ηλικία θέτει τα θεμέλια για μια κοινωνία πιο δίκαιη και ανθρώπινη.

Η δράση ολοκληρώθηκε με την αίσθηση της χαράς που φέρνει η συλλογική δημιουργία. Τα παιδιά, συνεργαζόμενα σε ομάδες, αποτύπωσαν τα μηνύματα της ισότητας μέσα από ζωγραφιές, αφίσες και μικρές ιστορίες, αφήνοντάς μας όλους με ένα χαμόγελο αισιοδοξίας και την ελπίδα ότι το μέλλον μπορεί να χτιστεί σε σταθερές βάσεις αλληλοσεβασμού και αγάπης.

Ακολουθούν φωτογραφίες από την δράση.

(περισσότερα…)

Chase aux oeufs de Paques (Κυνήγι των πασχαλινών αυγών)

20250408 01Την Τρίτη 8 Απριλίου 2025, με αφορμή την εορτή του Πάσχα, πραγματοποιήθηκε στο σχολείο μας μια ξεχωριστή και διασκεδαστική δράση με τίτλο Chasse aux œufs de Pâques (Κυνήγι των Πασχαλινών Αυγών), που έφερε χαμόγελα και ενθουσιασμό στους μαθητές και τις μαθήτριες.

Με την καθοδήγηση της εκπαιδευτικού Γαλλικών, κας Γιαννούση Ευαγγελίας, και τη συνεργασία όλων των εκπαιδευτικών, οι μαθητές χωρίστηκαν σε ομάδες και ξεκίνησαν την αναζήτηση 75 πασχαλινών σοκολατένιων αυγών στον αύλειο χώρο του σχολείου. Τα αυγά είχαν κρυφτεί με ιδιαίτερη φροντίδα και φαντασία από τους εκπαιδευτικούς, δημιουργώντας ένα πραγματικό πασχαλινό κυνήγι θησαυρού!

Οι μαθητές εντόπισαν σχεδόν όλα τα αυγά και στη συνέχεια, γεμάτοι ενέργεια και δημιουργικότητα, ζωγράφισαν τις δικές τους πασχαλινές δημιουργίες, τις οποίες κρέμασαν στο “δέντρο της αυλής”, δίνοντας χρώμα και γιορτινή διάθεση στον σχολικό μας χώρο.

Η δράση ολοκληρώθηκε με τη μοιρασιά και απόλαυση των σοκολατένιων αυγών – μια γλυκιά ανταμοιβή για όλους. Ο καλός καιρός, το κέφι των παιδιών και η άψογη οργάνωση συνέβαλαν στην απόλυτη επιτυχία της δράσης.

Ευχόμαστε σε όλους Καλό Πάσχα με υγεία, χαρά και πολλές όμορφες στιγμές!

(περισσότερα…)

Δράση Ευαισθητοποίησης για τα Αδέσποτα Ζώα – Παγκόσμια Ημέρα Αδέσποτων 2025

20250407 04Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα για τα Αδέσποτα Ζώα, τη Δευτέρα 7 Απριλίου 2025, το σχολείο μας πραγματοποίησε μια πολύ σημαντική εκδήλωση ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης των μαθητών και μαθητριών.

Στο πλαίσιο της δράσης, είχαμε τη χαρά να φιλοξενήσουμε εκπροσώπους φιλοζωικών οργανώσεων, οι οποίοι μίλησαν στους μαθητές για τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα αδέσποτα ζώα και τη σημασία της υπεύθυνης στάσης απέναντί τους. Στη συνέχεια, η εκπαιδευτικός κα Σταυρίδου παρουσίασε μια εμπεριστατωμένη εισήγηση για το θέμα, δίνοντας στα παιδιά την ευκαιρία να ενημερωθούν και να συζητήσουν.

Η δράση ολοκληρώθηκε με τη δημιουργία μιας ομαδικής αφίσας για τα αδέσποτα, την οποία επιμελήθηκαν οι ίδιοι οι μαθητές, με την καθοδήγηση και την υποστήριξη των εκπαιδευτικών του σχολείου μας. Μέσα από αυτή τη διαδικασία, τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να εκφράσουν τη φωνή τους και να στείλουν το δικό τους μήνυμα για την προστασία και τη φροντίδα των ζώων.

Η ευαισθητοποίηση των παιδιών σε θέματα φιλοζωίας αποτελεί βασικό κομμάτι της παιδαγωγικής μας φιλοσοφίας και δεσμευόμαστε να συνεχίσουμε ανάλογες δράσεις και στο μέλλον.

(περισσότερα…)

Ημέρα παιδικού βιβλίου

20250402 01Την Τρίτη, 2 Απριλίου 2025, είχαμε τη χαρά να συμμετάσχουμε σε μια διαδικτυακή τηλεδιάσκεψη που διοργάνωσε το Δημοτικό Σχολείο Σαρακηνών, σε συνεργασία με τη Βιβλιοθήκη Σαρακηνών. Στην εκδήλωση έλαβαν μέρος επίσης το Δημοτικό Σχολείο Προμάχων, το Νηπιαγωγείο Σαρακηνών και το Νηπιαγωγείο Κερασιάς.

Με τη βοήθεια του διαδραστικού πίνακα και της κάμερας, παρουσιάσαμε τις δράσεις που υλοποιήσαμε για να τιμήσουμε την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου. Οι μαθητές απόλαυσαν την επικοινωνία, μοιράστηκαν τα έργα τους και εξέφρασαν τη χαρά της δημιουργίας, ενώ παράλληλα είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν και να θαυμάσουν τις δημιουργίες των συμμαθητών τους από τα υπόλοιπα σχολεία.

Η εκδήλωση έκλεισε με την κοινή υπόσχεση όλων να συμμετέχουμε και στο μέλλον σε παρόμοιες δράσεις, ενισχύοντας τη συνεργασία και την αγάπη για το παιδικό βιβλίο.

(περισσότερα…)

Εκδηλώσεις 25ης Μαρτίου

20250325 4Την 24η Μαρτίου 2025 πραγματοποιήθηκε η σχολική εορτή του Δημοτικού Σχολείου Βορεινού – Νεοχωρίου στο Πνευματικό Κέντρο Νεοχωρίου. Η εκδήλωση ήταν αφιερωμένη στην επέτειο της 25ης Μαρτίου 1821 και συγκέντρωσε πλήθος γονέων και κηδεμόνων που ήρθαν να παρακολουθήσουν τις παρουσιάσεις των παιδιών.

Οι μαθητές και οι μαθήτριες του σχολείου έδωσαν τον καλύτερό τους εαυτό, απαγγέλλοντας ποιήματα και τραγουδώντας πατριωτικά τραγούδια. Επιπλέον, παρουσίασαν θεατρικά δρώμενα, τα οποία ενθουσίασαν το κοινό με την ποιότητα της προετοιμασίας και την εκφραστικότητα των μικρών ηθοποιών.

Η συγκίνηση ήταν διάχυτη στην ατμόσφαιρα, καθώς τα παιδιά μετέφεραν με τις ερμηνείες τους το πνεύμα της επετείου. Οι γονείς και οι παρευρισκόμενοι χειροκρότησαν θερμά τις προσπάθειες των παιδιών, εκφράζοντας τον θαυμασμό τους για το αποτέλεσμα της εκδήλωσης.

Η σχολική γιορτή έκλεισε με ένα αισιόδοξο μήνυμα, αναδεικνύοντας τη σημασία της ιστορικής μνήμης και της εθνικής συνείδησης. Ήταν μια εκδήλωση που άφησε τις καλύτερες εντυπώσεις και απέδειξε για άλλη μια φορά τη σπουδαιότητα της συνεργασίας μαθητών, εκπαιδευτικών και γονέων στην εκπαιδευτική διαδικασία.

Την επόμενη μέρα όλο το σχολείο πήγε στην εκκλησία και μετά την δοξολογία, καταθέσαμε στεφάνι στο ηρώο πεσόντων. Στην συνέχεια παρέλασαν οι μαθητές και οι μαθήτριες με συνοδεία των χειροκροτημάτων των παρευρισκόμενων

(περισσότερα…)

Παγκόσμια μέρα κατά του ρατσισμού

2025 03 20 22 35 50 747Την Πέμπτη 20 Μαρτίου 2025, το σχολείο μας πραγματοποίησε μια ξεχωριστή εκδήλωση με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα κατά του Ρατσισμού. Την οργάνωση και επιμέλεια ανέλαβε η εκπαιδευτικός κα Σταυρίδου Αικατερίνη, η οποία φρόντισε να προσφέρει στους μαθητές μια εκπαιδευτική και διαδραστική εμπειρία.

Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης, παρουσιάστηκε χρήσιμο υλικό και προβλήθηκαν βίντεο που ανέδειξαν τη σημασία της ισότητας, της αποδοχής και του σεβασμού στη διαφορετικότητα. Οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να συζητήσουν ανοιχτά, να εκφράσουν τις απόψεις τους και να αναλύσουν πραγματικά περιστατικά διακρίσεων, αναζητώντας τρόπους για την καταπολέμηση του ρατσισμού στην καθημερινότητά τους.

Η εκδήλωση έκλεισε με μια δημιουργική δραστηριότητα, όπου οι μαθητές ζωγράφισαν και δημιούργησαν αφίσες με μηνύματα κατά του ρατσισμού. Οι αφίσες αυτές, γεμάτες χρώμα και ελπιδοφόρα συνθήματα, αναρτήθηκαν στους χώρους του σχολείου μας, υπενθυμίζοντας σε όλους μας τη σημασία της ανεκτικότητας και του σεβασμού στη διαφορετικότητα.

Η πρωτοβουλία αυτή αποδείχθηκε ιδιαίτερα επιτυχημένη, καθώς ενίσχυσε την ευαισθητοποίηση των μαθητών και προώθησε τον διάλογο γύρω από ένα τόσο κρίσιμο κοινωνικό ζήτημα. Το σχολείο μας συνεχίζει να στηρίζει τέτοιες δράσεις, καλλιεργώντας ένα περιβάλλον όπου όλοι οι μαθητές νιώθουν αποδεκτοί και ίσοι.

Ακολουθούν φωτογραφίες από την όμορφη αυτή εκδήλωση (περισσότερα…)