Δενδροφύτευση στο σχολείο: Μια πολύτιμη εμπειρία για τους μαθητές μας

IMG 5744Την Τρίτη, 12 Μαρτίου, οι μαθητές μας συμμετείχαν με ενθουσιασμό σε μια ξεχωριστή δράση: την εθελοντική δενδροφύτευση στην αυλή του σχολείου Βορεινού. Αφού συζητήσαμε τη σπουδαιότητα των δέντρων και το πολύτιμο οξυγόνο που μας προσφέρουν, περάσαμε στη δράση!

Οι μαθητές, χωρισμένοι σε ομάδες, φρόντισαν με αγάπη κάθε δενδρύλλιο, το οποίο υιοθέτησαν, δίνοντας την υπόσχεση να το περιποιούνται και να το ποτίζουν τακτικά. Η χαρά και ο ενθουσιασμός τους ήταν εμφανείς, καθώς συνειδητοποιούσαν ότι συμβάλλουν ενεργά στη φροντίδα του περιβάλλοντος και στη δημιουργία ενός πιο όμορφου και πράσινου σχολείου.

Ευχαριστούμε θερμά τα φυτώρια Συλλέκτη για τη γενναιόδωρη προσφορά των πλατανομουριών, καθώς και τον κ. Κωτσίου για την πολύτιμη βοήθειά του στο άνοιγμα των λάκκων φύτευσης.

Η δράση αυτή δεν ήταν μόνο μια ευκαιρία για περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση, αλλά και μια εμπειρία συνεργασίας, υπευθυνότητας και χαράς για όλους! 🌱 (περισσότερα…)

Εργαστήριο – ενημέρωση γονέων “Σχέσεις γονέων – παιδιών”

20250310 ORAMAΤη Δευτέρα, 10 Μαρτίου 2025, είχαμε τη χαρά να συνδιοργανώσουμε, σε συνεργασία με το Νηπιαγωγείο Βορεινού, ένα ενημερωτικό πρόγραμμα για γονείς με θέμα τις σχέσεις γονέων – παιδιών. Εισηγήτρια της συνάντησης ήταν η κα Μαρία Ιωακειμίδου, κοινωνιολόγος και στέλεχος του Κέντρου Πρόληψης και Ψυχικής Υγείας “Όραμα“.

Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης, συζητήθηκαν σημαντικά ζητήματα που απασχολούν γονείς και εκπαιδευτικούς, όπως ο σχολικός εκφοβισμός (bullying), η αποδοχή της διαφορετικότητας, η ειρηνική επίλυση των συγκρούσεων και ο ρόλος της διαμεσολάβησης. Η ενδιαφέρουσα και ουσιαστική συζήτηση που ακολούθησε αποτέλεσε μια πολύτιμη ευκαιρία ανταλλαγής απόψεων, ενισχύοντας τη συνεργασία μεταξύ σχολείου και οικογένειας.

Η θετική ανταπόκριση των συμμετεχόντων επιβεβαίωσε την ανάγκη για παρόμοιες δράσεις, και η συνάντηση έκλεισε με τη δέσμευση ότι η νέα σχολική χρονιά θα σηματοδοτήσει την έναρξη μιας Σχολής Γονέων, με τακτικές συναντήσεις και βιωματικά εργαστήρια.

(περισσότερα…)

Εκδήλωση για τον σχολικό εκφοβισμό

20250306 03

Την Πέμπτη 6 Μαρτίου, το σχολείο μας διοργάνωσε μια ξεχωριστή εκδήλωση, αφιερωμένη στην Παγκόσμια Ημέρα κατά του Σχολικού Εκφοβισμού. Στόχος μας ήταν να ευαισθητοποιήσουμε τους μαθητές και να τους δώσουμε τα απαραίτητα εργαλεία για την αναγνώριση και την αντιμετώπιση φαινομένων bullying.

Η εκδήλωση περιλάμβανε μια σειρά από δραστηριότητες που είχαν ως σκοπό να ενημερώσουν, να ευαισθητοποιήσουν και να εμπνεύσουν τα παιδιά. Αρχικά, οι μαθητές παρακολούθησαν εκπαιδευτικά βίντεο σχετικά με το φαινόμενο του σχολικού εκφοβισμού, μέσα από τα οποία γνώρισαν τις διάφορες μορφές του – λεκτική, σωματική, κοινωνική και διαδικτυακή βία. Στη συνέχεια, άκουσαν τραγούδια με μηνύματα ενάντια στον εκφοβισμό, τα οποία προκάλεσαν σκέψεις και συναισθήματα, ενισχύοντας τη συζήτηση που ακολούθησε.

Κατά τη διάρκεια της συζήτησης, οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να εκφράσουν τις απόψεις και τις εμπειρίες τους, να κατανοήσουν τη σημασία της αποδοχής και του σεβασμού, καθώς και να μάθουν τρόπους αντίδρασης απέναντι σε φαινόμενα σχολικού εκφοβισμού. Με τη βοήθεια των εκπαιδευτικών, διευκρίνισαν τις διαφορές ανάμεσα στη λεκτική και σωματική βία και συζήτησαν για τις συνέπειες που μπορεί να έχει τόσο για τα θύματα όσο και για τους θύτες.

Η εκδήλωση ολοκληρώθηκε με μια δημιουργική δραστηριότητα: όλοι μαζί οι μαθητές ζωγράφισαν και δημιούργησαν ένα μεγάλο κολλάζ με τίτλο “6 Μαρτίου – Παγκόσμια Ημέρα Σχολικού Εκφοβισμού”. Με τα χρώματα και τις εικόνες τους, έστειλαν ένα ισχυρό μήνυμα ενάντια στη βία και υπέρ της φιλίας και της αλληλεγγύης.

Μέσα από αυτή την εκδήλωση, οι μαθητές μας κατανόησαν ότι ο σχολικός εκφοβισμός δεν είναι αποδεκτός και ότι ο καθένας από εμάς μπορεί να συμβάλλει στην καταπολέμησή του. Το μήνυμα που κρατάμε είναι ότι το σχολείο μας είναι ένας χώρος ασφάλειας, σεβασμού και συνεργασίας, όπου όλοι έχουν δικαίωμα να νιώθουν αποδεκτοί και αγαπητοί.

Ευχαριστούμε την εκπαιδευτικό παράλληλης στήριξης κα Κατερίνα Σταυρίδου και τους συμμετέχοντες για την όλη προσπάθεια.

Ας συνεχίσουμε να δουλεύουμε μαζί για ένα σχολείο χωρίς φόβο, γεμάτο αγάπη και κατανόηση!

(περισσότερα…)

Σχέσεις Γονέων – Μαθητών

oramaΤο Νηπιαγωγείο & Δημοτικό Σχολείο Βορεινού σε συνεργασία με το Κέντρο Πρόληψης  της χρήσης και προαγωγής της ψυχοκοινωνικής υγείας Νομού Πέλλας “ΌΡΑΜΑ”, σας προσκαλεί σε βιωματικό εργαστήριο-ομιλία με θέμα: ”Σχέσεις Γονέων – Μαθητών ”.

ΔΕΥΤΕΡΑ 10 ΜΑΡΤΙΟΥ 2025,  17:00, στο χώρο του Δ.Σ. ΒΟΡΕΙΝΟΥ

Εισηγήτρια: Μαρία Ιωακειμίδου Κοινωνιολόγος MSc, Στέλεχος Πρόληψης

Η συμμετοχή είναι δωρεάν

(περισσότερα…)

Εγγραφές μαθητών στην Α’ Δημοτικού σχολικού έτους 2025-2026

Πινακίδα ΑΓια το σχολικό έτος 2025-2026, οι αιτήσεις εγγραφής των μαθητών/τριών που φοιτούν για πρώτη φορά στην Α΄ τάξη του δημοτικού σχολείου θα πραγματοποιηθούν από 6 έως 26 Μαρτίου 2025.

Οι εγγραφές των μαθητών μπορούν να γίνουν είτε αυτοπροσώπως στο σχολείο είτε ηλεκτρονικά. Ειδικότερα, σύμφωνα με την υπό στοιχεία Φ.6/23967/Δ1/4-3-2025 (B’ 979) ΚΥΑ, oι εγγραφές στα δημόσια Δημοτικά σχολεία γενικής εκπαίδευσης δύναται να πραγματοποιούνται μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης (gov.gr) στην ειδική ψηφιακή πλατφόρμα «Εγγραφή στην Πρώτη Δημοτικού» στη διεύθυνση https://adimotikou.eservices.minedu.gov.gr, με υποβολή ηλεκτρονικής αίτησης εγγραφής, την οποία υποβάλλει ένας εκ των δύο γονέων/κηδεμόνων/εχόντων την επιμέλεια των μαθητών/τριών που συμπληρώνουν την 31η Δεκεμβρίου του έτους εγγραφής την ηλικία των έξι (6) ετών. Οδηγίες χρήσης για την εγγραφή μέσω της ειδικής ψηφιακής πλατφόρμας μπορείτε να δείτε εδώ

Κατά το σχολικό έτος 2025-2026 στην Α’ Τάξη του Δημοτικού Σχολείου θα φοιτήσουν οι μαθητές/τριες που γεννήθηκαν από 1-1-2019 έως και 31-12-2019.

Τα δικαιολογητικά που απαιτούνται για την εγγραφή στην Α’ τάξη του σχολείου μας είναι:

Οι διαδικασίες ηλεκτρονικών εγγραφών μαθητών Α’ Δημοτικού στα δημόσια Δημοτικά σχολεία γενικής εκπαίδευσης μέσω της πλατφόρμας «Εγγραφή στην Πρώτη Δημοτικού», ορίζονται με Κοινή Υπουργική Απόφαση, η οποία δημοσιεύθηκε σήμερα στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης.

Πατήστε εδώ για να ανοίξετε το ΦΕΚ

Περισσότερες πληροφορίες στην Διεύθυνση του Σχολείου τις εργάσιμες μέρες και ώρες

Τηλ: 2384071202

Email: mail@dim-vorein.pel.sch.gr

Προληπτική ιατρική – οδοντιατρικός έλεγχος

IMG 5686 Σήμερα, 5/3/2025, είχαμε την χαρά να υποδεχτούμε στο σχολείο μας τους οδοντίατρους του Κέντρου Υγείας Αριδαίας, στα πλαίσια του προγράμματος προληπτικής ιατρικής Dentist Pass, μια πρωτοβουλία του Υπουργείου Υγείας σε συνεργασία με την Ελληνική Οδοντιατρική Εταιρία. Οι εισηγητές, ενημέρωσαν τους/τις μαθητές/τριες της Α’ και Β’ τάξης για την αξία της διατροφής και του καθημερινού βουρτσίσματος δοντιών, την στοματική υγεία και την φροντίδα των δοντιών μας. Επιπλέον, εξέτασαν τους/τις μαθητές/τριες μας και έδωσαν συμβουλές για περαιτέρω έλεγχο σε όσους/ες διαπίστωσαν ότι έχουν ανάγκη οδοντιάτρου. Τέλος, μοίρασαν δείγματα οδοντόβουρτσας και οδοντόκρεμας σε όλους/ολες. Τους ευχαριστούμε ειλικρινά για την παρουσία τους.

(περισσότερα…)

Εκπαιδευτική Βαλίτσα ΓΗ 2030 (Άγονη Γραμμή Γόνιμη – HELLENiQ ENERGY)

earth 2030Με χαρά παραλάβαμε σήμερα, 5/3/2025, την εκπαιδευτική βαλίτσα ΓΗ 2030 που εντάσσεται στη θεματική «Φροντίζω το Περιβάλλον» με εστίαση στις παρακάτω δεξιότητες όπως έχουν διατυπωθεί στο πλαίσιο των εργαστηρίων δεξιοτήτων:

Α1. Δεξιότητες μάθησης 21ου αιώνα (Κριτική Σκέψη, Επικοινωνία, Συνεργασία, Δημιουργικότητα)
Α3. Παραγωγική μάθηση μέσω των τεχνών και της δημιουργικότητας
Β1. Δεξιότητες της κοινωνικής ζωής (Αυτομέριμνα, Κοινωνικές Δεξιότητες, Ενσυναίσθηση και ευαισθησία, Πολιτειότητα, Προσαρμοστικότητα, Ανθεκτικότητα, Υπευθυνότητα)
Β3. Δεξιότητες κοινωνικής ενσυναίσθησης (Ενσυναίσθηση και Ευαισθησία, Διαμεσολάβηση, Επίλυση Συγκρούσεων, Πολιτειότητα)
Β4. Δεξιότητες Επιχειρηματικότητας (Πρωτοβουλία, Οργανωτική ικανότητα, Προγραμματισμός, Παραγωγικότητα, Αποτελεσματικότητα)
Δ2. Πλάγια Σκέψη (Δημιουργική, παραγωγική, ολιστική σκέψη – κατασκευές, παιχνίδια, εφαρμογές)

Το εκπαιδευτικό υλικό της Βαλίτσας ΓΗ 2030 δίνει τη δυνατότητα στο μαθητή να αναστοχαστεί και να συνειδητοποιήσει την ευθύνη του για ζητήματα που αφορούν το ανθρώπινο και το φυσικό περιβάλλον, καλλιεργεί το σεβασμό και την ενεργοποίηση των μαθητών και προτρέπει στην αλλαγή στάσης με στόχο τη προστασία του ανθρώπινου και φυσικού περιβάλλοντος.

20250203 02Σύμφωνα με το άρθρο 24 του ν. 5085/2024 (Α΄17), η 1η Φεβρουαρίου ορίστηκε ως Πανελλήνια Ημέρα Φιλάθλου στην Ελλάδα. Η συγκεκριμένη ημέρα αφιερώνεται στη διοργάνωση αθλητικών δράσεων με στόχο την αλλαγή της οπαδικής κουλτούρας και την προώθηση του γενικότερου φίλαθλου πνεύματος.

Με αφορμή τη μέρα αυτή και με κεντρικό σύνθημα «Η καρδιά του αθλητισμού είσαι ΕΣΥ, καμία φανέλα πάνω από τη ΖΩΗ», την 3 Φεβρουαρίου 2025, οργάνωσε μια σειρά εκδηλώσεων για να εορτάσει την πανελλήνια μέρα και να εμφυσήσει το φίλαθλο πνεύμα στους/ες μικρούς/ες φιλάθλους.

Έτσι, τόσο στο διδακτήριο Νεοχωρίου με Α’ και Β’ τάξη, όσο και στο διδακτήριο Βορεινού με τις υπόλοιπες τάξεις, οι μαθητές/τριες μας έπαιξαν παιχνίδια ρόλων, εφάρμοσαν στην πράξη το “εύ αγωνίζεσθαι“, παίξανε τους ελλανοδίκες και ζήσαν την χαρά του υγιούς ανταγωνισμού και της ευγενούς άμιλλας. Τέλος, έστεψαν τους νικητές με τον κότινο, το ταπεινό στεφάνι ελιάς με την παγκόσμια δύναμη.

Ευχαριστούμε την κα Μάγδα και όλους/ες τις εκπαιδευτικούς που βοήθησαν να πραγματοποιηθεί αυτή η όμορφη εκδήλωση.

(περισσότερα…)

Γιορτή 3 Ιεραρχών

20250130 2Την Πέμπτη 30 Ιανουαρίου 2025, το σχολείο μας τίμησε την εορτή των τριών ιεραρχών.

Οι Τρεις Ιεράρχες, o Άγιος Βασίλειος, ο Γρηγόριος ο Θεολόγος και ο Ιωάννης ο Χρυσόστομος, είναι ιδιαίτερα σημαντικοί στον χώρο της Χριστιανικής παράδοσης. Προσφέροντας τις σοφές τους σκέψεις και διδαχές, άφησαν εποχή στην ανάπτυξη της Θεολογίας και στη διαμόρφωση της Χριστιανικής διδασκαλίας.

Θεωρούνται προστάτες των γραμμάτων και της μάθησης λόγω της εξαιρετικής τους συνεισφοράς στην παιδεία και στην πνευματική ανάπτυξη. Κάθε ένας από αυτούς έχει συμβάλει στη διαμόρφωση της χριστιανικής διδασκαλίας με τα έργα και τις σκέψεις του.

Οι Τρεις Ιεράρχες θεωρούνται πρότυπα στον χώρο της παιδείας, προάγοντας τη σπουδή, τη σοφία και τη γνώση ως μέσα προς την πνευματική ενδυνάμωση και την ευσέβεια. Έτσι, η αφιέρωση σε αυτούς τους Αγίους συμβολίζει την αναγνώριση της σημασίας της εκπαίδευσης και της μάθησης στην Χριστιανική παράδοση.

Έτσι λοιπόν οι μαθητές μας εκκλησιάστηκαν στους ιερούς ναούς Βορεινού και Νεοχωρίου, ενώ στην συνέχεια συμμετείχαν στις εκδηλώσεις που οργανωσαν οι εκπαιδευτικοί του σχολείου μας. Οι μαθητές της Α’ & Β’ τάξης παρακολούθησαν την ενδιαφέρουσα παρουσίαση του Πατρός Παίσιου στο Νεοχώρι, ενώ οι υπόλοιποι μαθητές την εκπαιδευτική παρουσίαση της κας Δούμα Αναστασίας.

Ακολουθούν φωτογραφίες (περισσότερα…)

Κυκλοφοριακή αγωγή

20250129 2Την Τετάρτη, 29 Ιανουαρίου 2025, επισκέφτηκε το σχολείο μας, κλιμάκιο της Ελληνικής Αστυνομίας, έπειτα από πρόσκληση της εκπαιδευτικού της Γ’-Δ’ τάξης, κας Δούμα Αναστασίας, στα πλαίσια του προγράμματος “Κυκλοφορώ με ασφάλεια”, που τρέχει για την φετινή σχολική 2024-2025 στο μάθημα των εργαστηρίων δεξιοτήτων.

Η ανταπόκριση της αστυνομίας ήταν άμεση, καθώς η κα Τζέλη και η κα Αβραμίκα, με πολύ διάθεση και όρεξη ενημέρωσαν τους μαθητές του σχολείου και απάντησαν στις εύλογες ερωτήσεις που τους απηύθυναν. Το κλίμα ήταν θερμό και οι μαθητές/τριες μας συμμετείχαν ενεργά.

Ευχαριστούμε το τμήμα Αριδαίας για την υποστήριξη.

(περισσότερα…)