Διδακτική επίσκεψη της Α΄ και Β΄ τάξης στο Ιστορικό Μουσείο Κρήτης

Την Πέμπτη 11 Ιανουαρίου 2024 η Α΄  τάξη του σχολείου μας, επισκέφθηκε το Ιστορικό Μουσείο Ηρακλείου για να παρακολουθήσει το εκπαιδευτικό πρόγραμμα ‘”Να ‘μουν γάργαρο νερό”. Η εκπαιδευτική επίσκεψη έγινε στα πλαίσια των εργαστηρίων δεξιοτήτων και πιο συγκεκριμένα στα πλαίσια της θεματικής ενότητας “Φροντίζω το Περιβάλλον” στην οποία ασχολούμαστε με το νερό.

Με την πολύτιμη βοήθεια των μουσειοπαιδαγωγών, τα παιδιά ξεναγήθηκαν στο χώρο του μουσείου με σκοπό να ανακαλύψουν πράγματα που έχουν σχέση με το νερό (σωλήνες, στάμνες, κρήνες, πηγάδια, κλπ.). Αφού τα παιδιά εξέφρασαν τις απόψεις τους για τη χρησιμότητα των πηγαδιών, η μουσειοπαιδαγωγός συνδύασε το θέμα με τον κύκλο του νερού. Παρομοίασε το σύννεφο με ένα βαμβάκι, το οποίο έπιασαν όλα τα παιδιά προκειμένου να κατανοήσουν πως είναι τα σύννεφα όταν δεν κουβαλάνε νερό. Στη συνέχεια, χρησιμοποιώντας χρωματισμένο νερό «έβρεξε» το βαμβάκι για να δείξει πόσο σκούρο γίνεται το σύννεφο όταν είναι γεμάτο με νερό. Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν με την πολύ ωραία παρουσίαση για τον κύκλο του νερού.

Έπειτα, πληροφορήθηκαν για τον τρόπο που ερχόταν το νερό στην πόλη με το πέρασμα των χρόνων. Βρέθηκαν μπροστά σε μια κρήνη της παλιάς εποχής και συνειδητοποίησαν μέσα από την ιστορία που τους διηγήθηκε η μουσειοπαιδαγωγός, πως δεν γινόταν να πάρουν νερό πολλοί άνθρωποι μαζί με αποτέλεσμα να υπάρχει τεράστιος χρόνος αναμονής για τους κατοίκους της τότε εποχής.

Ακόμα, ενημερώθηκαν για την περίφημη κρήνη του Μοροζίνι (Λιοντάρια) και για τη σπουδαιότητα και τη χρησιμότητα του έργου αυτού. Αξίζει να σημειωθεί ότι οι μαθητές ενθουσιάστηκαν βλέποντας την προσομοίωση της πόλης του Ηρακλείου των προηγούμενων χρόνων.

Τέλος, τα παιδιά μαζί με τις μουσειοπαιδαγωγούς ανακάλυψαν τρόπους  με τους οποίους μπορούν να προσταστεύσουν και να διαφυλάσσουν τους υδάτινους πόρους.

Η διδακτική μας επίσκεψη στέφθηκε με επιτυχία και δεν μπορούμε παρά να ευχαριστήσουμε τις μουσειοπαιδαγωγούς μας για την όμορφη εμπειρία! Εις το επανιδείν…

Την Πέμπτη , 11/1/2024, η Β’ τάξη του σχολείου μας επισκέφθηκε το Ιστορικό Μουσείο Κρήτης  για να παρακολουθήσει  το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Απ’ το δωμάτιό μου στο Μουσείο», με αφορμή την αντίστοιχη ενότητα για τα Μουσεία στο μάθημα της Γλώσσας.

Αρχικά περιηγηθήκαμε στις αίθουσες του Ιστορικού Μουσείου, με τα εκθέματά του να μας προκαλούν μεγάλο ενδιαφέρον. Μας δόθηκε η ευκαιρία να μάθουμε πολλά, καθώς κάθε δωμάτιο του Μουσείου αποτελεί και μια ξεχωριστή συλλογή αντικειμένων από διαφορετικές εποχές. Ήταν τόσα πολλά τα εκθέματα, που δεν φτάσαμε μέχρι τον δεύτερο όροφο, τον οποίο όμως συμφωνήσαμε ότι θα επισκεφθούμε εικονικά μέσα από τη διαδικτυακή σελίδα του μουσείου και ίσως σε μια επόμενη εκδρομή δια ζώσης…

Κατά τη διάρκεια του προγράμματος, οι μουσειοπαιδαγωγοί του ΙΜΚ, με παιγνιώδη τρόπο, εξήγησαν στα παιδιά πως τα αντικείμενα της καθημερινής ζωής του χθες έχουν ιστορική αξία για τους ανθρώπους του σήμερα. Με τη μέθοδο του καταιγισμού ιδεών, ο κάθε μαθητής εξέφρασε την άποψή του για το τι σημαίνει γι’ αυτόν Μουσείο  και τι σημαίνει Σπίτι. Στη συνέχεια οι μαθητές χωρισμένοι σε ομάδες, χρησιμοποιώντας αντίγραφα από τη συλλογή του Μουσείου και σύγχρονα αντικείμενα, , αποφάσισαν ποια ανήκουν στο Μουσείο και ποια στο σπίτι μας. Ξεκίνησε έτσι ένα ιδιαίτερο «κυνήγι θησαυρού» στις αίθουσες του Μουσείου, για να ανακαλύψουν τη θέση τους και να μάθουν κάτι περισσότερο γι’ αυτά.

Ήταν μια υπέροχη εμπειρία για τα παιδιά, τα οποία συμμετείχαν ενεργά στο πρόγραμμα, είδαν το Μουσείο με μια διαφορετική ματιά και συνειδητοποίησαν ότι μπορεί ο καθένας μας να συμβάλλει στη διατήρηση της πολιτιστικής μας κληρονομιάς εμπλουτίζοντας τις συλλογές των Μουσείων μας με μικρούς θησαυρούς του χθες.

Την εμπειρία αυτή, βέβαια, έκαναν ακόμη καλύτερη τόσο οι δυο μουσειοπαιδαγωγοί, όσο και όλο το προσωπικό του Ιστορικού Μουσείου. Ήταν όλοι/ες ευγενέστατοι και πολύ φιλικοί μαζί μας και τους ευχαριστούμε πολύ!

ιστορικο μουσειο κρητησ αρχικη φωτογραφια