ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΕ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟ
Η ΓΙΟΡΤΗ ΤΗΣ ΜΗΤΕΡΑΣ
Έρχεται το Πάσχα
Το Πάσχα πλησιάζει και στο σχολείο μας την τελευταία εβδομάδα πριν τις διακοπές αναβιώνουμε τα έθιμα του τόπου μας.
Βάφουμε αυγά ,αφού πρώτα τα ζωγραφίζουμε με κερομπογιές. Είναι πολύ ωραία!!!
Τραγουδάμε τα κάλαντα του Λαζάρου στο χωριό μας κρατώντας τον Λάζαρο (ξύλινο σταυρό στολισμένο με λουλούδια) και στολισμένο καλαθάκι για τα αυγά και τα κεράσματα.
Φτιάχνουμε τα Βάγια (σταυρουδάκια από φύλλο φοίνικα με κλαδί ελιάς και λεβάντας) ,που τα μοιράζει ο παπάς την Κυριακή των Βαΐων στους πιστούς.
ΚΑΛΟ ΠΑΣΧΑ ΚΑΙ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ!!!
ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΥΣΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ
Στα πλαίσια δράσεων προληπτικού χαρακτήρα σε μαθητές σχολικών μονάδων, που υλοποιεί το Υπουργείο Υγείας σε συνεργασία με το Υπουργείο Παιδείας επισκέφτηκε το δημοτικό σχολείο και νηπιαγωγείο Πολλωνίων στις 27 και 28 Μαρτίου η κ .Κίκα Κοντογιάννη ,επισκέπτρια υγείας του Κ.Υ Μήλου και έκανε δύο παρουσιάσεις μια για την «Υγιεινή διατροφή» που την παρακολούθησαν όλοι και μια με θέμα «Μεγαλώνω και αλλάζω» στους μαθητές Δ,Ε και ΣΤ .
Επίσης το απόγευμα της Τετάρτης 5 Απριλίου έκανε μια εξαιρετική παρουσίαση στην αίθουσα του ΠΟΣΠΟΜ με θέμα «Εκφοβισμός στο φυσικό και διαδικτυακό περιβάλλον» ,που την παρακολούθησαν μαθητές και γονείς με πολύ ενδιαφέρον.
Την ευχαριστούμε πολύ!!!
Δημοτικό σχολείο και Νηπιαγωγείο Πολλωνίων
Εκπαιδευτική επίσκεψη στο αρτοποιείο
Το Πάσχα πλησιάζει. Έτσι κι εμείς αρχίσαμε τις προετοιμασίες .Τη Δευτέρα 27 Απριλίου 2023 επισκεφτήκαμε το αρτοποιείο του κ.Γιάννη Μάλλη στον Αδάμαντα για τα πασχαλινά ζυμώματα.
Ο κ.Γιάννης μας υποδέχτηκε με χαρά και μας ξενάγησε στο χώρο του εργαστηρίου όπου παράγονται το ψωμί και τα αρτοσκευάσματα ,μας εξήγησε για το πώς παράγεται το ψωμί και μας μίλησε για το τι συνήθιζαν να φτιάχνουν οι νοικοκυρές της Μήλου το Σάββατο του Λαζάρου και τη Μεγάλη Εβδομάδα .Έθιμα που έχουν περάσει από γενιές και γενιές και έφτασαν μέχρι σήμερα.
Στη συνέχεια μας έδειξε μαζί με το προσωπικό του εργαστηρίου πώς φτιάχνονται τα ανεβατά και τα πασχαλινά κουλούρια ,τα τσουρέκια και τα λαζαράκια. Ανεβάσαμε τα μανίκια ,φορέσαμε ποδιές και σκουφάκια και πιάσαμε δουλειά. Η εμπειρία ήταν μοναδική!!!
Ευχαριστούμε μέσα από την καρδιά μας τον κ.Γιάννη Μάλλη ,την οικογένειά του και το προσωπικό του αρτοποιείου για τη φιλοξενία!!!
Επίσης ευχαριστούμε τον κ.Παναγιώτη Βαμβούνη ,λεωφορειούχο,για τη μεταφορά μας .
Δημοτικό σχολείο και Νηπιαγωγείο Πολλωνίων
Ο εορτασμός της 25ης Μαρτίου
Διονύσιος Σολωμός
Οι Ελεύθεροι Πολιορκημένοι
(απόσπασμα)
Άκρα του τάφου σιωπή στον κάμπο βασιλεύει·
λαλεί πουλί, παίρνει σπυρί, κι η μάνα το ζηλεύει.
Τα μάτια η πείνα εμαύρισε· στα μάτια η μάνα μνέει·
στέκει ο Σουλιώτης ο καλός παράμερα καί κλαίει:
«Έρμο τουφέκι σκοτεινό, τι σ’ έχω γω στο χέρι;
οπού συ μού ΄γινες βαρύ κι ο Αγαρηνός το ξέρει».
Ο Απρίλης με τον Έρωτα χορεύουν καί γελούνε,
κι όσ’ άνθια βγαίνουν και καρποί τόσ’ άρματα σε κλειούνε.
……………………………………………………………………..
Λευκό βουνάκι πρόβατα κινούμενο βελάζει,
και μες στη θάλασσα βαθιά ξαναπετιέται πάλι,
π’ ολονυχτίς εσύσμιξε με τ’ ουρανού τα κάλλη.
Και μες στης λίμνης τα νερά, όπ’ έφθασε μ’ ασπούδα,
έπαιξε με τον ίσκιο της γαλάζια πεταλούδα,
που ευώδιασε τον ύπνο της μεσα στον άγριο κρίνο·
το σκουληκάκι βρίσκεται σ’ ώρα γλυκειά κι εκείνο.
Μάγεμα η φύσις κι όνειρο στην ομορφιά και χάρη·
η μαύρη πέτρα ολόχρυση καί το ξερό χορτάρι.
Με χίλιες βρύσες χύνεται, με χίλιες γλώσσες κρένει:
«Όποιος πεθάνει σήμερα χίλιες φορές πεθαίνει».
Στις 24.03.2023 πραγματοποιήθηκε η σχολική γιορτή στο πλαίσιο της επετείου για την 25η Μαρτίου 1821. Μέσα από κείμενα, ποιήματα, εικόνες και σκετς προβλήθηκαν χαρακτηριστικά στοιχεία της ελληνικής επανάστασης, όπως ήταν η Φιλική Εταιρεία, το κρυφό σχολειό και η ηρωική έξοδος του Μεσολογγίου .ΚΑΙ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ!!!
ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΕΣ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΕΣ
ΗΡΘΕ Ο ΜΑΡΤΗΣ
Ήρθε ο Μάρτης και στο σχολείο θυμηθήκαμε δύο από τα έθιμα της πρώτης μέρας του πρώτου μήνα της άνοιξης.
Φορέσαμε τον Μάρτη μας ,το βραχιολάκι με την άσπρη και κόκκινη κλωστή.
Όπως διαβάζουμε στο edu. klimala.gr:
Ο “Μάρτης” φτιάχνεται την τελευταία ημέρα του Φεβρουαρίου και φοριέται είτε σαν δαχτυλίδι στα δάχτυλα, είτε σαν βραχιόλι στον καρπό του χεριού. Καμμιά φορά φοριέται ακόμα και στο μεγάλο δάχτυλο του ποδιού, ώστε να μην σκοντάφτει ο κατοχός του.
“Μάρτη” δεν φορούσαν μόνο οι άνθρωποι. Σε κάποιες περιοχές της χώρας κρεμούσαν την κλωστή όλη τη νύχτα στα κλαδιά μιας τριανταφυλλιάς για να χαρίσουν ανθοφορία, ενώ σε άλλες περιοχές την έβαζαν γύρω από τις στάμνες για να προστατέψουν το νερό από τον ήλιο και να το διατηρήσουν κρύο. Σε άλλες περιοχές το φορούσαν μέχρι να φανούν τα πρώτα χελιδόνια, οπότε και το άφηναν πάνω σε τριανταφυλλιές, ώστε να τον πάρουν τα πουλιά για να χτίσουν τη φωλιά τους. Αλλού πάλι το φορούν ως την Ανάσταση, οπότε και το δένουν στις λαμπάδες της Λαμπρής για να καεί μαζί του.
Ο «Μάρτης» ή «Μαρτιά» είναι ένα παμπάλαιο έθιμο εξαπλωμένο σε όλα τα βαλκάνια, λόγω της υιοθέτησής του από τους Βυζαντινούς, οι οποίοι και το διατήρησαν. Πιστεύεται ότι έχει τις ρίζες του στην Αρχαία Ελλάδα, και συγκεκριμένα στα Ελευσίνια Μυστήρια, επειδή οι μύστες των Ελευσίνιων Μυστηρίων συνήθιζαν να δένουν μια κλωστή, την «Κρόκη», στο δεξί τους χέρι και το αριστερό τους πόδι.
Επίσης τραγουδήσαμε τα Χελιδονίσματα
Στο Ανθολόγιο λογοτεχνικών κειμένων της Α δημοτικού διαβάσαμε ότι την πρώτη μέρα του Μάρτη τα παιδιά επισκέπτονται τα σπίτια τραγουδώντας το τραγούδι της Χελιδόνας για να δείξουν το τέλος του χειμώνα και τον ερχομό της άνοιξης.
Ήρθε, ήρθε χελιδόνα,
ήρθε κι άλλη μεληδόνα,
κάθισε και λάλησε,
και γλυκά κελάηδησε:
«Μάρτη, Μάρτη μου καλέ,
και Φλεβάρη φοβερέ,
κι αν φλεβίσεις κι αν τσικνίσεις*,
καλοκαίρι θα μυρίσεις.
Κι αν χιονίσεις, κι αν κακίσεις,
πάλιν άνοιξη θ’ ανθίσεις».
Τα τραγουδήσαμε στο σχολείο και το νηπιαγωγείο.
ΤΣΙΚΝΟΠΕΜΠΤΗ
Φέτος μετά από τρία χρόνια μέτρων και περιορισμών γιορτάσαμε στο σχολείο μας την Τσικνοπέμπτη ,ντυθήκαμε μασκαράδες,παίξαμε,χορέψαμε και το τσικνίσαμε με τα σουβλάκια που έφερε και έψησε ο Σύλλογος Γονέων.
Ευχαριστούμε για όλα όσα έκαναν τους κυρίους Αντώνη Μαυρογιάννη και Ιάκωβο Λιλλή,τις κυρίες Θωμαή Ξυδού, Σταματία Ψαθά, Ευαγγελία Καρακίτσιου και Στέλλα Βικελή .Τέλος ευχαριστούμε την κ.Άρτεμη Μάλλη (φούρνος Άρτεμις) για την προσφορά χυμών και ψωμιών.
ΚΑΙ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ!!!











































