Λήψη αρχείου

2 Kids

Με πολλή διάθεση, συνεργασία και ενθουσιασμό, οι μαθητές του Δημοτικού Σχολείου Ποδοχωρίου συμμετείχαν ενεργά στη δημιουργία ενός ελληνοαλβανικού λεξικού, στο πλαίσιο δράσεων για την ομαλή ένταξη δίγλωσσων συμμαθητών τους.

Η δράση βασίστηκε σε λέξεις από το γλωσσάρι της Α’ και Β’ Δημοτικού και υλοποιήθηκε με στόχο να βοηθήσει τους νέους μαθητές αλβανικής καταγωγής να προσαρμοστούν πιο εύκολα στο σχολικό περιβάλλον. Τα παιδιά ανέλαβαν ρόλο “μικρών μεταφραστών”, αναζητώντας και γράφοντας  λέξεις στα ελληνικά και στα αλβανικά.

Η ενεργή συμμετοχή όλων, τόσο των ελληνόφωνων όσο και των αλβανόφωνων μαθητών, έδωσε στη δράση έναν βαθιά εκπαιδευτικό και ανθρώπινο χαρακτήρα. Οι μαθητές δεν έμαθαν μόνο λέξεις – έμαθαν να σέβονται, να συνεργάζονται και να χτίζουν γέφυρες επικοινωνίας. Το λεξικό βρίσκεται πλέον στη βιβλιοθήκη του σχολείου σε έντυπη μορφή.

Οι μαθητές μας της ΣΤ΄τάξης, φτάνοντας στην ολοκλήρωση της φοίτησής τους στο Δημοτικό Σχολείο, επισκέφτηκαν το Γυμνάσιο Ποδοχωρίου, στο οποίο πρόκειται να μεταβούν στη συνέχεια και εξοικειώθηκαν με το περιβάλλον. Δύο καθηγήτριες όπως και η γυμνασιάρχης ανέλαβαν να ενημερώσουν τους μαθητές για τα νέα δεδομένα που θα συναντήσουν την επόμενη σχολική χρονιά.

gymnasio st

ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΑΠΟ ΤΙΣ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΕΣ ΤΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ

Η μετάβαση από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο θεωρείται μια αξιοσημείωτη αλλαγή στη ζωή των παιδιών, καθώς η αλλαγή σχολικής βαθμίδας σε αυτή την περίοδο της ζωής του παιδιού σημαίνει κάτι παραπάνω από μια αλλαγή τάξης. Αφορά την μετάβαση από την παιδική ηλικία στην εφηβική, δηλαδή από το γνώριμο στο άγνωστο.

Η Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, θεωρείται σημαντικό πεδίο στην προετοιμασία των νέων για την ομαλή άνοδό τους σε μια ανώτερη γνωστική βαθμίδα, η οποία στόχο έχει την ένταξή τους στην επαγγελματική, κοινωνική και ενήλικη ζωή. Για πολλούς μαθητές αυτή η μετάβαση συνοδεύεται από ανάμεικτα συναισθήματα και προσδοκίες για το μέλλον αλλά και με ανησυχίες για το νέο σχολικό περιβάλλον.

Οι κύριες αλλαγές που συμβαίνουν είναι ατομικές, δομικές (περιεχόμενο σχολικής εκπαίδευσης) και κοινωνικές. Από την ανασκόπηση της σχετικής βιβλιογραφίας εντοπίστηκαν οι κυρίαρχες παράμετροι όπου προσδιορίζουν το κρίσιμο στάδιο της μετάβασης από την ΠΕ στην ΔΕ και είναι οι εξής:

(α) περισσότεροι καθηγητές,

(β) νέα γνωστικά αντικείμενα,

(γ) πιο απαιτητικές εργασίες,

(δ) γραπτές εξετάσεις προαγωγής,

(ε) νέα κλίμακα βαθμολόγησης,

(στ) περιστατικά σχολικού εκφοβισμού,

ζ) θεσμικές κυρώσεις και όριο απουσιών και

(η) διαφορετικός τρόπος διδασκαλίας των καθηγητών.

Στο δημοτικό σχολείο υπάρχει ένας δάσκαλος όπου διδάσκει όλα σχεδόν τα μαθήματα και θεωρείται ο «δάσκαλος της τάξης», ωστόσο αυτή η μοναδικότητα μετατρέπεται στο γυμνάσιο και αυτό δημιουργεί ανασφάλεια στους μαθητές. Ακόμη, η βασική εκπαίδευση του δασκάλου στο δημοτικό έχει κατά κύριο λόγο παιδαγωγικό προσανατολισμό, σε αντίθεση με τον καθηγητή στο γυμνάσιο όπου έχει ακαδημαϊκό προσανατολισμό. Στο δημοτικό ο δάσκαλος έχει την δυνατότητα να αφιερώσει παραπάνω χρόνο σε μαθητές που αντιμετωπίζουν κάποιο μαθησιακό πρόβλημα ενώ στο γυμνάσιο οι ρυθμοί είναι πιο γρήγοροι και ο χρόνος που μπορούν να αφιερώσουν σε κάθε μαθητή είναι πολύ λιγότερος.    Σπουδαία παράμετρο αποτελεί η σχέση μεταξύ συμμαθητών, καθώς το δημοτικό σχολείο είναι συνήθως μικρό, συνοικιακό με οικεία πρόσωπα ενώ κατά τη μετάβαση στο γυμνάσιο το σχολείο αλλάζει σε μεγάλο, ανταγωνιστικό, απρόσωπο. Επιπλέον, οι νεοεισερχόμενοι μαθητές, ενώ ήταν οι μεγαλύτεροι στο προηγούμενο σχολείο, τώρα βρίσκονται ξανά στην θέση των μικρότερων.

Οι ατομικές διαφορές των μαθητών παίζουν σημαντικό ρόλο στην διαδικασία της μετάβασης και στο πως οι ίδιοι την αντιλαμβάνονται. Παράγοντες όπως η αυτοεικόνα, το κοινωνικό άγχος, οι αυτορρυθμιστικές πεποιθήσεις σε σχέση με τον τρόπο που προσεγγίζουν την ακαδημαϊκή επιτυχία έχουν καθοριστικό ρόλο. Επίσης, ορισμένοι παράγοντες όπου δυσχεραίνουν την διαδικασία προσαρμογής στο περιβάλλον του γυμνασίου είναι: οι κοινωνικές δεξιότητες των μαθητών, η προσωπικότητά τους, το οικογενειακό τους περιβάλλον, οι συνομήλικοι, οι φίλοι, το σχολείο, η ύπαρξη οικονομικών προβλημάτων, τα θέματα υγείας, οι κακές σχολικές επιδόσεις κ.α. Όλα αυτά, έχουν ως αποτέλεσμα να δυσκολεύουν την σχολική προσαρμογή και να οδηγούν σε επιθετικότητα, έλλειψη αυτοελέγχου, πρόκληση αναταραχών στο σχολείο, άρνηση συνεργασίας κ.α.

 

Συμβουλές προς τους γονείς:

Τονίστε τα θετικά στοιχεία της «αναβάθμισης του παιδιού» σε άλλη κλίμακα της εκπαίδευσης χωρίς να το τρομάζετε.

Εξηγήστε στο παιδί τον τρόπο λειτουργίας του Γυμνασίου, έτσι ώστε να έχει ολοκληρωμένη εικόνα του νέου περιβάλλοντος.

Ενθαρρύνετε την επαφή με φίλους του Δημοτικού.

Δημιουργήστε ένα κλίμα ενθουσιασμού και ανυπομονησίας για τους φίλους που θα αποκτήσει στο Γυμνάσιο.

Βοηθήστε το να τακτοποιήσει και να οργανώσει τον χώρο μελέτης του όπου ακριβώς το επιθυμεί.

Προτρέψτε το παιδί να εκφράζει τα συναισθήματά του.

Δείξτε του ότι πιστεύετε στις δυνατότητές του.

«….Τίποτα και κανείς δεν παραμένει ίδιος. Η φύση απεχθάνεται τα κενά και τη στασιμότητα. Ένα σταθερό σημείο δείχνει ότι είναι μια στάση ενός ταξιδιού από τον ένα τόπο στον άλλο. Αν σταθείς κάπου για πολύ, το ταξίδι σου θα φθάσει στο τέλος. Μείνε και διασκέδασε αλλά όμως να ξέρεις ότι σε περιμένουν πολλά και διαφορετικά πράγματα ακόμα. Μπορεί να μην είσαι ικανός να διακόψεις το ταξίδι αλλά μπορείς να πετάξεις!» Barrie Hopson

Από την ιστοσελίδα : Δια-δραση, κέντρο εφήβου παιδιού και οικογένειας

Η ΣΤ΄ τάξη του σχολείου μας, πραγματοποίησε φέτος, στα πλαίσια του προγράμματος του ενεργού πολίτη, μια δράση καλλωπισμού , που άλλαξε κυριολεκτικά την αυλή του σχολείου.

eikona Viber 2025 05 23 11 28 04 538    1000004260    1000004259    1000004259     1000004256

Έτσι οι φθαρμένοι, άβαφοι και αδιάφοροι τοίχοι εσωτερικά προς την αυλή του σχολείου, σοβατίστηκαν, βάφτηκαν και ζωγραφίστηκαν από τους μαθητές. Η αισθητική αναβάθμιση της αυλής είναι έντονη, ζωντανή και προκάλεσε τη χαρά σε όλους τους μαθητές του σχολείου. Το θέμα στις ζωγραφιές είναι μια ιστορία. Η καθημερινή σχολική ζωή, εμπλουτισμένη με δράσεις που πραγματοποιήθηκαν τη φετινή χρονιά.

1000004321    1000004319    1000004263    1000004257    1000004320    1000004265    1000004264    1000004324    1000004323    1000004322

Μετά την ολοκλήρωση της δράσης μας, οι μαθητές της Στ΄ αισθάνθηκαν μεγάλη ικανοποίηση και περηφάνια, όπως και την αίσθηση του «ανήκειν» σε ένα χώρο, που περιποιήθηκαν και συνέβαλλαν στην αισθητική αναβάθμισή του. Ακόμη περισσότερη χαρά ένιωσαν , διότι αφήνουν ένα ενθύμιο στις μικρότερες τάξεις.
Τελικά η πρωτοβουλία μπορεί να οδηγήσει σε θετικά αποτελέσματα και στη συνέχεια η συνεργασία, η ομαδικότητα αλλά και η διάθεση εθελοντισμού και προσφοράς σε αλλαγές προς το καλύτερο.
Θέλουμε να ευχαριστήσουμε θερμά:
 Το σύλλογο γονέων και κηδεμόνων του σχολείου μας που στάθηκαν αρωγοί
δίπλα μας.
 Το Δήμο Παγγαίου και ιδιαίτερα τον κ. Καλινικίδη Γιώργο και την κ. Απαζίδου
Ζωή, που η ανταπόκρισή τους υπήρξε άμεση στο αίτημά μας.
 Τη Δ/ντρια του σχολείου μας
 Τους μαθητές και τους εκπ/κούς των Ε1 και Ε2 τμημάτων
 Τους μαθητές των Γ και Δ τάξεων
 Ιδιαίτερα τον εκπ/κό κ. Μίχογλου Πέτρο που στάθηκε δίπλα μας κατά την
υλοποίηση της δράσης.
 Όλους τους μαθητές και εκπ/κούς του σχολείου μας για τις όμορφες κριτικές
τους!

H εργασία μας ολοκληρώθηκε με την παρουσίασή της στο 3 ο μαθητικό Συνέδριο Π.Ε.
Καβάλας, που πραγματοποιήθηκε στο αμφιθέατρο του Δήμου Παγγαίου στην
Ελευθερούπολη.

1000004326    1000004325

Παραθέτουμε πλούσιο φωτογραφικό υλικό από τη δράση μας, όπως και το οπτικοακουστικό υλικό που παράχθηκε!

 

https://youtube.com/@dimpodochoriou?feature=shared

    Μια ξεχωριστή εμπειρία είχαν την ευκαιρία να ζήσουν οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές του σχολείου μας κατά την εκπαιδευτική εκδρομή που πραγματοποιήθηκε στο Λούνα Παρκ της Ανακύκλωσης, στο όμορφο Οφρύνιο τη Δευτέρα 6 Μαϊου. Η εκδρομή αυτή αποτέλεσε ένα συνδυασμό ψυχαγωγίας και γνώσης, με στόχο την ευαισθητοποίηση των παιδιών σε θέματα περιβάλλοντος και βιώσιμης ανάπτυξης.

Από την πρώτη στιγμή που φτάσαμε στον χώρο, εντυπωσιαστήκαμε από τη ζωντάνια και τη δημιουργικότητα των σταθμών δραστηριοτήτων. Τα παιδιά συμμετείχαν με ενθουσιασμό σε βιωματικά παιχνίδια που τους δίδαξαν, με διασκεδαστικό τρόπο, τις βασικές αρχές της ανακύκλωσης, της επαναχρησιμοποίησης και της μείωσης των απορριμμάτων.

    Ως εκπαιδευτικοί, είχαμε τη χαρά να παρατηρήσουμε πόσο ενεργά και με υπευθυνότητα ανταποκρίθηκαν οι μαθητές στα ερεθίσματα που τους προσφέρθηκαν.

    Οι υπεύθυνοι του Λούνα Παρκ, με επαγγελματισμό και φιλικότητα, φρόντισαν για την ασφάλεια και τη συμμετοχή όλων, ενώ ταυτόχρονα έδωσαν το απαραίτητο εκπαιδευτικό βάθος σε κάθε δραστηριότητα.

    Ακόμη, μέσα από ομαδικά παιχνίδια γνώσεων, απέκτησαν πολύτιμες πληροφορίες για το πώς μπορούν να συμβάλλουν και τα ίδια στην προστασία του περιβάλλοντος.

    Η εκδρομή στο Λούνα Παρκ της Ανακύκλωσης δεν ήταν απλώς μια εκπαιδευτική επίσκεψη – ήταν μια υπενθύμιση ότι η περιβαλλοντική συνείδηση μπορεί να καλλιεργηθεί από νωρίς, αρκεί να συνδυάζεται με χαρά, δημιουργικότητα και συνεργασία.

    Επιστρέψαμε γεμάτοι εικόνες, γνώσεις και θετική ενέργεια, αλλά και με την ελπίδα πως οι μικροί μας μαθητές θα συνεχίσουν να είναι μικροί… ήρωες του πλανήτη!

EmojiEditor 2025 05 11 11 45 50 EmojiEditor 2025 05 11 11 48 07 EmojiEditor 2025 05 11 11 49 31IMG 23fc07121d4cebaa1476c4291f422f1e V IMG eccce51c4bb54f8b46db12174e92d410 V IMG 65c2cc98ab129024537a1fe4c35da961 V IMG fa03215408a2068d2585ebda61e4a89c V IMG 8b686764d8fa653b94c134fd2ab5c17e V IMG 6add005e4cc18fa31a273f9bd94ed46f V

Στα πλαίσια των δραστηριοτήτων του ενεργού πολίτη, αφού είχαμε επιλέξει τον δεύτερο άξονα και πιο συγκεκριμένα αυτήν της μηδενικής πείνας, συζητήσαμε πρώτα με τα παιδιά για τη διατροφή και μετά είδαμε συναφή εκπαιδευτική ταινία.

   Έπειτα, αποφασίσαμε να καλέσουμε στην τάξη μας τη διατροφολόγο κα. Κολτσακίδου Μαρία από την Καβάλα, η οποία αφιλοκερδώς μίλησε στα παιδιά για τον πολύτιμο ρόλο που παίζει η σωστή διατροφή στην υγεία μας,  έπαιξε κάποια σχετικά παιχνίδια μαζί τους και στο τέλος τους έδωσε κι από μία φραουλίτσα κι ένα υγιεινό κουλουράκι.

    Θα θέλαμε να της εκφράσουμε τις θερμές μας ευχαριστίες για την επίσκεψή της στο σχολείο μας και την εξαιρετική παρουσίαση που προσέφερε στους μαθητές μας σχετικά με τη σημασία της σωστής διατροφής.

   Η προσέγγισή της ήταν τόσο κατανοητή και ενδιαφ έρουσα, που ενέπνευσε τα παιδιά να σκεφτούν πιο σοβαρά τις διατροφικές τους συνήθειες. Η συμβολή της στην υγιεινή διαπαιδαγώγησή τους είναι πολύτιμη και της είμαστε ιδιαίτερα ευγνώμονες.

 

Ελπίζουμε να έχουμε την ευκαιρία να την φιλοξενήσουμε ξανά στο μέλλον!

 

Με εκτίμηση,

Μανίτσα Αικατερίνη, Πριονά Αικατερίνη και Καλιούνη Ελένη

Εκ μέρους του Δημοτικού Σχολείου Ποδοχωρίου

EmojiEditor 2025 05 11 11 23 48EmojiEditor 2025 05 11 11 25 23EmojiEditor 2025 05 11 11 26 29EmojiEditor 2025 05 11 11 29 12

Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου

Μια γιορτή γεμάτη φαντασία, δημιουργία και… μαγικές Ιστορίες!

Την Τετάρτη 2 Απριλίου, το σχολείο μας γέμισε φωνές, χρώματα, φαντασία και παραμυθένιους ήρωες! Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου, γιορτάσαμε την ημέρα αυτή με έναν ξεχωριστό και ευφάνταστο τρόπο που αγκάλιασε όλες τις τάξεις, μικρούς και μεγάλους.

Η προετοιμασία ξεκίνησε μέρες πριν, όταν οι μαθητές και οι μαθήτριες κάθε τάξης δημιούργησαν τους δικούς τους πρωτότυπους ήρωες: ήρωες με χαρακτήρα, δυνάμεις, συναισθήματα, ελαττώματα, αγαπημένες ατάκες και μοναδικούς κόσμους· πραγματικούς ή φανταστικούς. Οι ήρωες αυτοί πήραν εικόνα μέσα από τις ζωγραφιές των παιδιών και στη συνέχεια παραδόθηκαν σε μια άλλη τάξη, η οποία έπρεπε να τους «υιοθετήσει» και να τους μπλέξει σε μία φανταστική ιστορία. Κάπως έτσι, γεννήθηκαν πρωτότυπα παραμύθια, γεμάτα περιπέτεια, συναισθήματα, χιούμορ και δημιουργικότητα.

Στις 2 Απριλίου κάθε τάξη παρουσίασε το δικό της έργο. Τα παιδιά παρουσίασαν τους ήρωες και τις ηρωίδες που είχαν φτιάξει, έδειξαν τις ζωγραφιές και τα κολλάζ τους,  αφηγήθηκαν τις ιστορίες που είχαν δημιουργήσει και παρουσίασαν κόμικς με ζωηρά σκίτσα και διαλόγους. Κάποιες ιστορίες ζωντάνεψαν θεατρικά, πάνω στη «σκηνή». Ορισμένες έγιναν παγωμένες εικόνες που ξαφνικά «ζωντάνευαν» με ένα μαγικό άγγιγμα. Όλες συνοδεύτηκαν από την εικονογράφησή τους, κάνοντας τις αφηγήσεις ακόμα πιο παραστατικές.

Η εκδήλωση άνοιξε με μια σύντομη εισαγωγική παρουσίαση από έναν εκπαιδευτικό του σχολείου μας, ο οποίος εξήγησε στα παιδιά γιατί γιορτάζεται αυτή η μέρα, ποιος ήταν ο Χανς Κρίστιαν Άντερσεν- ο Δανός παραμυθάς με έργα που αγαπήθηκαν παγκοσμίως- και γιατί επιλέχθηκε η ημέρα των γενεθλίων του για την καθιέρωση αυτής της γιορτής. Τέλος, έγινε ειδική αναφορά στη σημασία και την αξία της παιδικής λογοτεχνίας.

Ένα ακόμη ορόσημο για το σχολείο μας ήταν η έναρξη της λειτουργίας της σχολικής βιβλιοθήκης! Οι μαθητές και οι μαθήτριες ενημερώθηκαν για τη λειτουργία της, είδαν πού βρίσκονται τα βιβλία, έμαθαν πώς μπορούν να τα δανείζονται και γνώρισαν το νέο ηλεκτρονικό σύστημα καταγραφής των βιβλίων που δανείζονται. Ένα σημαντικό βήμα για να καλλιεργηθεί η αγάπη για το διάβασμα από μικρή ηλικία.

Η φετινή γιορτή γέμισε την καρδιά όλων με συναισθήματα χαράς, αγωνίας, συγκίνησης και πολλή αγάπη για το βιβλίο.

📸 Δείτε παρακάτω φωτογραφίες από τη δράση μας και απολαύστε το ψηφιακό βιβλίο (ebook) με όλα τα έργα των τάξεων!

e-book: https://read.bookcreator.com/ZLnZD8BjBNVwsRmcyt67n1yv0m63/933uCFJnSXuQt3k8-nQavQ

 

Η παρουσίαση που παρακολούθησαν τα παιδιά: https://drive.google.com/file/d/1Bzri4Qfmi9EJRVKg-RIb-vzpp7nWDZLU/view?usp=sharinghttps://drive.google.com/file/d/1Bzri4Qfmi9EJRVKg-RIb-vzpp7nWDZLU/view?usp=sharing

EmojiEditor 2025 04 12 22 03 13 EmojiEditor 2025 04 12 22 29 13 EmojiEditor 2025 04 12 22 31 25 EmojiEditor 2025 04 12 22 33 07 EmojiEditor 2025 04 12 22 34 58 EmojiEditor 2025 04 12 22 36 27 EmojiEditor 2025 04 12 22 37 57 EmojiEditor 2025 04 12 22 39 10 EmojiEditor 2025 04 12 22 40 22 EmojiEditor 2025 04 12 22 42 20 EmojiEditor 2025 04 12 22 45 01 EmojiEditor 2025 04 12 22 47 01 EmojiEditor 2025 04 12 22 48 17 EmojiEditor 2025 04 12 22 50 35

Σύμφωνα με τα λεξικά η “προσφορά” είναι μία πράξη, μία ενέργεια. Όταν όμως αυτή η ενέργεια γίνεται βίωμα και εμπειρία παύει να είναι αυτό που περιγράφουν τα λεξικά και γίνεται ένα έντονο συναίσθημα. Καταλήγουμε ότι μάλλον δεν υπάρχουν λέξεις που να το περιγράφουν ακριβώς. Μάλλον είναι ένα μίγμα από συναισθήματα. Είναι αγάπη και ικανοποίηση, κατανόηση και συμπόνια και κάτι ακόμη. Είναι ελπίδα και αλληλεγγύη και κάτι περισσότερο. Είναι συγκίνηση και ταπεινότητα και κάτι ακόμη. Και ευγνωμοσύνη… και δέσιμο… και ευτυχία και πληρότητα και πάντα κάτι παραπάνω. Και κάτι ακόμη που δεν χωράει σε μία λέξη. Και πάντα το συναίσθημα της “προσφοράς” θα είναι κάτι περισσότερο, που μόνο αν το ζήσεις θα το αισθανθείς και δεν θα μπορείς να βρεις όλες τις λέξεις που να το περιγράφουν. Δεν χρειάζεται και να τις βρεις. Το ένιωσες κι αυτό αρκεί. Γίνεται ένα ένα μικρό χαμόγελο ευγνωμοσύνης ζωγραφισμένο στο πρόσωπό σου κάθε φορά που θα το σκέφτεσαι.

Ευχαριστούμε μέσα από την καρδιά μας όλους τους ανθρώπους που μας βοήθησαν να ολοκληρώσουμε την προσπάθεια που ξεκινήσαμε περίπου έναν μήνα πριν: τις οικογένειες του σχολείου μας που συνέβαλλαν σημαντικά στη συγκέντρωση του χρηματικού ποσού και όσους ανθρώπους συνέβαλλαν οικονομικά σε αυτή τη δράση, το οινοποιείο Κτήμα Βιβλία Χώρα που εδρεύει στο Κοκκινοχώρι Καβάλας για την οικονομική βοήθεια, τη Βιομηχανία Γάλακτος “Παγγαίο”/ Μάρτος Νικόλαος για την προσφορά τυροκομικών προϊόντων, τον κ. Ανδρέα Καλλινικίδη και την εθελοντική ομάδα Δράση Παγγαίου ΥποστηρίΖfi για την προσφορά κρεάτων, την κ. Όλγα Αμπατζιά, Αντιδήμαρχο Δ.Ε. Ορφανού για την προσφορά οχήματος μεταφοράς, την κ. Ζωή Απαζίδου, Αντιδήμαρχο Κοινωνικής Πολιτικής, Αλληλεγγύης, Προσχολικής Αγωγής και διά βίου μάθησης, την κ.Ζωή Θωμαΐδου, Προϊσταμένη της Διεύθυνσης Κοινωνικής Προστασίας, Προαγωγής Δημόσιας Υγείας και Παιδείας Δια Βίου Μάθησης και Πολιτισμού, την κ. Κατερίνα Φιλιππίδου, κοινωνική λειτουργό, την κ.Ελευθερία Καψιμάλη, κοινωνιολόγο, την κ.Μελίνα Βερβερίδου, νοσηλεύτρια, την κ.Πολυξένη Κάμμα, οικογενειακή βοηθό και την κ.Ευδοξία Συμεωνίδου, οικογενειακή βοηθό.

Καλό Πάσχα με υγεία σε όλους τους ανθρώπους.

 

«Κι έναν πόντο πιο ψηλά να πάτε, άνθρωποι, ευχαριστώ θα σας πει ο Θεός» Οδυσσέας Ελύτης – Ποιητική Συλλογή “Εκ του πλησίον”Eggrafo1Eggrafo2Eggrafo2 1Eggrafo2 2 Eggrafo2 3

Με ιδιαίτερη συγκίνηση και περηφάνια, τιμήσαμε και φέτος την εθνική επέτειο της 25ης Μαρτίου στο σχολείο μας. Οι μαθητές της ΣΤ΄τάξης, παρουσίασαν μια εξαιρετική γιορτή αφιερωμένη στον ηρωικό αγώνα των Ελλήνων για την ελευθερία, αναδεικνύοντας με αφηγήσεις, θεατρικά
δρώμενα όπως «Το παιδομάζωμα», «η ίδρυση της Φιλικής εταιρείας» και «οι Μεσολογγίτισσες», και τραγούδια, το θάρρος και την αυτοθυσία των ηρώων της
επανάστασης του 1821.
Η εκδήλωση ήταν γεμάτη πατριωτισμό και συγκίνηση, καθώς οι μαθητές μας απέδωσαν με σεβασμό και αφοσίωση τα ιστορικά γεγονότα, μεταφέροντας το μήνυμα της ελευθερίας και της εθνικής περηφάνιας.

Θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε τη Δ/ντρια του Σχολείου και τους εκπ/κούς που βοήθησαν στην πραγματοποίηση της παράστασης, τον πολιτιστικό Σύλλογο
Ακροποτάμου για τις φορεσιές που μας δάνεισε και όλους τους γονείς που παρευρέθησαν και χειροκρότησαν την προσπάθεια των παιδιών.
Συγχαρητήρια σε όλους τους μαθητές της ΣΤ΄ τάξης και στη δασκάλα τους Κεραμιδά Μαριάννα για την υπέροχη παρουσίασή τους!
Ας κρατήσουμε ζωντανά τα ιδανικά και τις αξίες που μας δίδαξαν οι ήρωες του 1821!

ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΕΛΛΑΔΑ!!!

EmojiEditor 2025 03 31 16 35 10 EmojiEditor 2025 03 31 16 36 19 EmojiEditor 2025 03 31 16 37 40 EmojiEditor 2025 03 31 16 38 30 EmojiEditor 2025 03 31 16 39 14 EmojiEditor 2025 03 31 16 40 53 EmojiEditor 2025 03 31 16 41 43 EmojiEditor 2025 03 31 16 42 49 1 EmojiEditor 2025 03 31 16 43 44 1 EmojiEditor 2025 03 31 16 44 58 1 EmojiEditor 2025 03 31 16 46 06 1 EmojiEditor 2025 03 31 16 46 46 1

 

 

Μαθαίνουμε πώς να βοηθάμε

Την Τετάρτη 19 Μαρτίου το σχολείο μας είχε τη χαρά και την τιμή να φιλοξενήσει σημαντικούς ανθρώπους της τοπικής κοινωνίας μας, που η δουλειά τους είναι να βοηθούν τους συνανθρώπους μας οι οποίοι λόγω ηλικίας ή κάποιας ασθένειας δυσκολεύονται να εξυπηρετήσουν οι ίδιοι τον εαυτό τους. Γνωρίσαμε τις κυρίες που εργάζονται στην υπηρεσία του Δήμου Παγγαίου «Βοήθεια στο Σπίτι» της δημοτικής ενότητας Ορφανού και μέσα από μία κατατοπιστική και κατανοητή παρουσίαση που επιμελήθηκε η κ.Κατερίνα Φιλιππίδου, κοινωνική λειτουργός της «Βοήθειας στο Σπίτι», οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί του
σχολείου μας κατανοήσαμε την αξία της προσφοράς βοήθειας και παροχής φροντίδας και αγάπης στους συνανθρώπους μας. Οι μαθητές του σχολείου μας παρακολούθησαν και συμμετείχαν με αμείωτο ενδιαφέρον στον διάλογο που αναπτύχθηκε κατά τη διάρκεια της παρουσίασης και δε δίστασαν να εκφράσουν τις δικές τους εμπειρίες και απόψεις σε σχέση με το ευαίσθητο ζήτημα της παροχής βοήθειας σε ηλικιωμένους ανθρώπους της οικογένειας και του κοντινού τους περιβάλλοντος.

Picture1Picture2 Picture3

Ευχαριστούμε μέσα από την καρδιά της την κ. Ζωή Απαζίδου, Αντιδήμαρχο Κοινωνικής Πολιτικής, Αλληλεγγύης, Προσχολικής Αγωγής και διά βίου μάθησης που μας έδωσε τη δυνατότητα να γνωρίσουμε τη συγκεκριμένη υπηρεσία του Δήμου Παγγαίου, την κ. Ζωή Θωμαΐδου, Προϊσταμένη της Διεύθυνσης Κοινωνικής Προστασίας, Προαγωγής Δημόσιας Υγείας και Παιδείας Δια Βίου Μάθησης και Πολιτισμού, την κ. Κατερίνα Φιλιππίδου, κοινωνική λειτουργό, που μας βοήθησε να καταλάβουμε πόσο απαραίτητη είναι η παροχή βοήθειας στους συνανθρώπους μας και πόσο αξιέπαινο είναι το έργο της συγκεκριμένης υπηρεσίας, την κ.Ελευθερία Καψιμάλη, κοινωνιολόγο, την κ.Μελίνα Βερβερίδου, νοσηλεύτρια, την κ.Πολυξένη Κάμμα, οικογενειακή βοηθό και την κ.Ευδοξία Συμεωνίδου,
οικογενειακή βοηθό, που συμβάλλουν η καθεμία σύμφωνα με την ειδικότητά της στην ευημερία αυτών των ανθρώπων.

Picture4

Την ίδια μέρα, οι μαθητές της Β’ τάξης, είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν την έννοια του εθελοντισμού από την Παπλωματού, την ηρωίδα του ομώνυμου παραμυθιού του Brumbeau Jeff με τίτλο «Το δώρο μας Παπλωματούς». Καθισμένοι σε κύκλο, παρακολούθησαν την αφήγηση του παραμυθιού από την κ. Ελευθερία Καψιμάλη, που με παραστατικό τρόπο διηγήθηκε την ιστορία της Παπλωματούς και με ερωτήσεις ενέπλεξε τους μικρούς μας μαθητές. Παρατήρησαν τις εικόνες του και συμμετείχαν στη συζήτηση που αναπτύχθηκε σε σχέση με τον εθελοντισμό και τη χωρίς αντάλλαγμα προσφορά βοήθειας και αγάπης, όπως αυτή που προσέφερε η Παπλωματού σε όλα τα πλάσματα που βρέθηκαν σε δυσκολίες, στους φτωχούς και δυστυχισμένους ανθρώπους και στα ζωάκια που συνάντησε στην περιπέτειά της να γλιτώσει από τον άπληστο και δυστυχισμένο βασιλιά. Ένιωσαν και τη χαρά που πήρε ο βασιλιάς όταν άρχισε να ακούει τις συμβουλές της Παπλωματούς και να δωρίζει τα αμέτρητα δώρα του, μετατρέποντας την ατελείωτη πρότερη δυστυχία του σε αγάπη, ευτυχία και ικανοποίηση που χαρίζει η έννοια μας προσφοράς στους συνανθρώπους μας και σε όλα τα πλάσματα γύρω μας.

Picture5 Picture6

Αυτή την ικανοποίηση νιώσαμε κι εμείς στο Δ.Σ.Ποδοχωρίου και περιμένουμε να έρθει η στιγμή που κι εμείς, ακολουθώντας το παράδειγμα της Παπλωματούς και σε συνεργασία με τη «Βοήθεια στο σπίτι» θα προσφέρουμε αγάπη στους συνανθρώπους μας, στα πλαίσια του προγράμματος «Εθελοντικά Δευτεράκια. Ενδιαφέρομαι και αναλαμβάνω δράση για το σχολείο μου και τους συνανθρώπους μου», δράση που βρίσκεται σε εξέλιξη και αναπτύχθηκε στα πλαίσια του Προγράμματος Σπουδών Δράσεις Ενεργού Πολίτη του ΙΕΠ. Την προσπάθεια αυτή με σημαντική προσφορά ενισχύει η εθελοντική ομάδα του Δήμου Παγγαίου «Δράση Παγγαίου ΥποστηρίΖΩ» και ευχαριστούμε μέσα από την καρδιά μας τον κ.Ανδρέα Καλλινικίδη, Αντιπρόεδρο του Διοικητικού Συμβουλίου της συγκεκριμένης ομάδας που συμμετείχε στην όμορφη αυτή εκδήλωση του σχολείου μας, κάνοντας λόγο για την ανάγκη συμμετοχής σε εθελοντικές ομάδες του τόπου μας, δημιουργώντας μια κοινότητα ανθρώπων που συνεργάζονται, επικοινωνούν και είναι ευτυχισμένοι, οικοδομώντας μια πιο ανθρώπινη κοινωνία.Picture7 Picture8 Picture9

 

Στα πλαίσια της παγκόσμιας ημέρας κατά του σχολικού εκφοβισμού, το σχολείο μας διοργάνωσε εκδήλωση στην αυλή όπου συμμετείχαν όλες οι τάξεις με συνθήματα κατά του ενδοσχολικού εκφοβισμού. Μάλιστα, η ΣΤ’ τάξη διασκεύασε το τραγούδι της Adele “Set fire to the rain” με τη βοήθεια της μουσικού, ώστε να έχει περιεχόμενο στην ελληνική γλώσσα κατά του εκφοβισμού. Επίσης, τόσο η δασκάλα της Α2 όσο και της Β’ διάβασαν παραμύθια ενάντια στον ενδοσχολικό εκφοβισμό και πιο συγκεκριμένα “Μίλα, μικρή καμήλα” και “Η Μόνα σε καινούριο σχολείο” όπου έγινε ενεργητική ακρόαση, αφού μετά την ανάγνωση των παραμυθιών, οι δύο εκπαιδευτικοί απηύθυναν ερωτήσεις σχετικά με το περιεχόμενο τους. Αξίζει να σημειωθεί πως κοινό σύνθημα όλων των τάξεων ήταν αυτό του “ΟΧΙ ΣΤΗ ΒΙΑ ΝΑΙ ΣΤΗ ΦΙΛΙΑ”.EmojiEditor 2025 03 06 22 50 11 1 EmojiEditor 2025 03 06 22 46 26 1 EmojiEditor 2025 03 06 22 42 57 1 EmojiEditor 2025 03 06 22 40 00 1 EmojiEditor 2025 03 06 22 36 56 1 EmojiEditor 2025 03 06 22 34 37 1 EmojiEditor 2025 03 06 22 31 53 IMG 16b5065b0717e1665524e947b7cefeb4 V IMG 9fbf671a78cf42395b0da2ffc74416fb V 1 EmojiEditor 2025 03 07 07 30 26 IMG 5f56bb44b7eb2ff1ca2bc91b7dfb41d3 V 1 IMG c440433c7a68fadd428105826cf9cded V 1