“Συνεργασία Εργαστήριο Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών με το δημοτικό σχολείο Πλαταιών”

IMG 20250407 174956

Σε μία μοναδική εκπαιδευτική εμπειρία συμμετείχαν τα παιδιά της Ε’ και ΣΤ’ τάξης του σχολείου μας σε συνεργασία με το Εργαστήριο Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού ερευνητικού έργου Exten(D.T.)2 (www.extendt2.eu). Στόχος του έργου είναι η ανάπτυξη και χρήση καινοτόμων τεχνολογιών και μαθησιακού υλικού που μπορούν να χρησιμοποιηθούν στο πλαίσιο πρότζεκτ Σχεδιαστικής Σκέψης (Design Thinking) στα σχολεία, παρέχοντας στους μαθητές και τις μαθήτριες τη δυνατότητα να εργαστούν συνεργατικά με τους συμμαθητές τους, χρησιμοποιώντας και αναπτύσσοντας γνώσεις και δεξιότητες από πολλαπλά γνωστικά αντικείμενα, για να επιλύσουν σημαντικά προβλήματα του πραγματικού κόσμου. Το έργο χρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, EU Horizon Europe Framework Programme for Research and Innovation under the Grant Agreement (Αριθμός Έργου 101060231). Η έρευνα έχει εγκριθεί από την Επιτροπή Ηθικής και Δεοντολογίας της Έρευνας (Ε.Η.Δ.Ε) του ΕΚΠΑ (Αρ. Απόφασης 30/2022, ΑΠ: 71934) και από την επιτροπή ερευνών του Παιδαγωγικού Τμήματος Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του ΕΚΠΑ (8η Συνεδρία στις 22 Φεβρουαρίου 2023).

Τα παιδιά στο πλαίσιο δραστηριοτήτων Σχεδιαστικής Σκέψης διερευνήσαν πραγματικά προβλήματα και δημιούργησαν «γρήγορα πρωτότυπα», τα οποία βελτίωσαν συνεργατικά, αναπτύσσοντας δεξιότητες όπως η επικοινωνία, η συνεργασία και η δημιουργικότητα. Στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων που υλοποιήθηκαν στο σχολείο των Πλαταιών για το έργο Exten(D.T.)2 τα παιδιά σχεδίασαν ψηφιακά παιχνίδια ενσώματης αλληλεπίδρασής με το εργαλείο SorBET (Sorting Based on Educational Technology) (https://extendt2.com/widgets/sorbet/), μια διαδικτυακή εφαρμογή του Εργαστηρίου Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας (ΕΚΠΑ) που επιτρέπει το παιχνίδι και τον σχεδιασμό παιχνιδιών ταξινόμησης.

Η Ε’ τάξη ασχολήθηκε με το θέμα της ανακύκλωσης ρούχων, ενώ η ΣΤ τάξη δημιούργησε παιχνίδια με στόχο να εμπλέξει ενεργά μαθητές και γονείς στη μάθηση της Νεότερης Ελληνικής Ιστορίας.

6ος Πανελλήνιος Μαθητικός Διαγωνισμός Ελληνικής Γλώσσας “Κλείταρχος και Βερενίκη”

IMG 1161f8c71c1be81453468be27567f5f8 V IMG c235bb4f6ce1b9315b453b13b6a648b0 V

Οι μαθητές/τριες της Ε’ και ΣΤ’ του σχολείου μας συμμετείχαν στον 6ο Πανελλήνιο Μαθητικό Διαγωνισμό Ελληνικής Γλώσσας “Κλείταρχος και Βερενίκη”. Τα θέματα ήταν ιδιαίτερα και άκρως ενδιαφέροντα, τιμώντας τα 100 έτη από τη γέννηση του σπουδαίου Έλληνα μουσικοσυνθέτη Μίκη Θεοδωράκη, σύμβολο του σύγχρονου ελληνικού πολιτισμού και της νεότερης ιστορίας μας.

Ο Μίκης, τα τελευταία 20 χρόνια
της ζωής του, αναζητούσε ευκαιρίες για να συνομιλεί με παιδιά κάθε ηλικίας.
Απαντούσε στις επιστολές τους, παρευρισκόταν στις εκδηλώσεις
των σχολείων τους και, όποτε μπορούσε, τους έδινε συνεντεύξεις.

Καλή επιτυχία!

«Ο μικρός Ευκλείδης» 19ος Πανελλήνιος Μαθητικός Διαγωνισμός «Παιχνίδι και Μαθηματικά»

«Ο μικρός Ευκλείδης»

19ος Πανελλήνιος Μαθητικός Διαγωνισμός «Παιχνίδι και Μαθηματικά» Οι μαθητές Ε’ και ΣΤ’ συμμετείχαν και τη φετινή σχολική χρονιά στον μαθητικό διαγωνισμό “Ο Μικρός Ευκλείδης”, στο πλαίσιο της δράσης “Παιχνίδι και Μαθηματικά”, που διοργανώνεται από την Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία.

Ο διαγωνισμός έχει ως απώτερο στόχο να ενισχύσει την αγάπη των παιδιών για τα μαθηματικά μέσα από παιγνιώδεις και δημιουργικές δραστηριότητες, ενώ δεν διαθέτει ανταγωνιστικό χαρακτήρα. Αντιθέτως, ενθαρρύνει τη συνεργασία, την ανακάλυψη και την ευχάριστη επαφή των μαθητών/τριών με τα μαθηματικά!

Ευχόμαστε σε όλα τα παιδιά καλή επιτυχία!

Συμμετοχή σε αθλητικούς σχολικούς αγώνες

Συγχαρητήρια στους μαθητές για τη συμμετοχή τους σε αγώνες στίβου και στους μαθητές που διακρίθηκαν!2025 04 04 12 50 18 761

Δημήτριος Κ. (Σφαίρα, 2ος)

Μαρία Α. (Σφαίρα, 3η)

Δήμητρα Ρ. (Ρίψη vortex, 2η)

Μαρία Π.(Μήκος, 2η)

Δημήτρης Φ. (60μ)

Μαρία Ρ. (60μ)

Νικόλαος Σ. (800μ)

Ελισάβετ Γκ. (800μ)

Χρήστος Φ. (Ρίψη vortex)

Γεωργία Τσ. (Ρίψη vortex)

Σπυρίδων Κ. (Μήκος)

Παγκόσμια Ημέρα Δασοπονίας

Σήμερα, Παρασκευή 21 Μαρτίου 2025, Παγκόσμια Ημέρα Δασοπονίας, το Δημοτικό Σχολείο Πλαταιών και το 2ο Δημοτικό Σχολείο Πετρούπολης ένωσαν τις δυνάμεις τους σε μια σπουδαία περιβαλλοντική δράση: μια δεντροφύτευση στο βουνό του Κιθαιρώνα, στις Πλαταιές Βοιωτίας, ως ένδειξη αγάπης και σεβασμού προς τη φύση!
Η συνεργασία των δύο σχολείων δεν ήταν απλώς μια κοινή περιβαλλοντική πρωτοβουλία, αλλά μια ευκαιρία για επικοινωνία, ανταλλαγή εμπειριών και άνοιγμα προς την ευρύτερη κοινότητα. Οι μαθητές συναντήθηκαν στο δάσος, γνωρίστηκαν μεταξύ τους, συνεργάστηκαν κι έκαναν το περιβάλλον πιο πράσινο, δημιουργώντας ισχυρούς δεσμούς φιλίας και ευθύνης απέναντι στον φυσικό κόσμο.
Η δράση πραγματοποιήθηκε με την πολύτιμη συμβολή της τοπικής αυτοδιοίκησης και διάφορων φορέων!
Σημαντική ήταν η παρουσία του Δασάρχη της περιοχής, καθώς και της Συμβούλου Εκπαίδευσης Πρωτοβάθμιας Βοιωτίας, κ. Χρυσούλας Κολέσια, η οποία επισήμανε τη σημασία τέτοιων πρωτοβουλιών για τη διαμόρφωση της περιβαλλοντικής συνείδησης των παιδιών.
Παρόντες ήταν επίσης οι Αντιδήμαρχοι, κ. Νίκας και κ. Κοβάνης και ο πρόεδρος της κοινότητας Πλαταιών, κ. Μπέκας, οι οποίοι συμμετείχαν ενεργά στη δράση, φυτεύοντας συμβολικά δέντρα ως δείγμα υποστήριξης στην προσπάθεια των μαθητών!
Μαζί μας ήταν ακόμη εκπρόσωποι αλλά και η Προϊσταμένη της Δασικής Υπηρεσίας Θήβας, κα. Μαρίνου, που μας μίλησε για τη σημασία της σημερινής παγκόσμιας ημέρας και την αγάπη που πρέπει να δείχνουμε στα δάση μας!
Επίσης, από την Πυροσβεστική Υπηρεσία Θήβας, ο Διοικητής, κ. Αφράτης και πολλοί πυροσβέστες, οι οποίοι μίλησαν στους μαθητές για τη προστασία των δασών από τις πυρκαγιές και πότισαν τα νέα δεντράκια!
Τέλος, είχαμε την τιμή να παρευρίσκονται ο Προϊστάμενος, Δρ. Μαστροθανάσης και το προσωπικό του Κέντρου Εκπαίδευσης για το Περιβάλλον και την Αειφορία (ΚΕ.ΠΕ.Α.) Θήβας, που μίλησαν για τη σημασία μιας τέτοιας περιβαλλοντικής δράσης στους μικρούς μαθητές!
Εξαιρετικά σημαντική ήταν και η συνδρομή των γονέων, οι οποίοι στάθηκαν πολύτιμοι αρωγοί στην πρωτοβουλία, αποδεικνύοντας πως η εκπαιδευτική διαδικασία ενισχύεται όταν υπάρχει στενή συνεργασία σχολείου, οικογένειας και κοινότητας! Η παρουσία και η ενεργή συμμετοχή τους έστειλαν ένα ισχυρό μήνυμα για τη σημασία της συλλογικής προσπάθειας στη διαμόρφωση μιας περιβαλλοντικά υπεύθυνης γενιάς!
Η σημερινή εκδήλωση ανέδειξε τη δύναμη της συνεργασίας και τη σημασία του ανοιχτού σχολείου, που συνδέεται με την τοπική κοινωνία και συμβάλλει ενεργά στην περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση. Οι μαθητές όχι μόνο αποκόμισαν πολύτιμες εμπειρίες, αλλά καλλιέργησαν το αίσθημα της προσφοράς και της φροντίδας προς το περιβάλλον, σε μια δράση που θα θυμούνται για χρόνια.
Ευχαριστούμε θερμά όλους όσους παρευρέθηκαν και στήριξαν αυτή την πρωτοβουλία, από τους φορείς και τους εκπροσώπους της τοπικής αυτοδιοίκησης έως τους γονείς, που με την παρουσία και τη βοήθειά τους ενίσχυσαν αυτή την ξεχωριστή δράση.
Ακόμη, ευχαριστούμε τις συναδέλφους από το 2ο Δημοτικό Σχολείο Πετρούπολης, κα. Ξένια Τέλιου και κα. Γιώτα Αντωνάκη, για τη άψογη συνεργασία και τον ενθουσιασμό στην κοινή μας δράση!
Μαζί μπορούμε να δημιουργήσουμε ένα πιο βιώσιμο μέλλον για τις επόμενες γενιές!

IMG 20250321 212726