Στις 25 Νοεμβρίου, το Δημοτικό Σχολείο Νέων Μαλγάρων υποδέχθηκε με ενθουσιασμό την εκπαιδευτικό Μαρία Μιράζ, στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+ Job Shadowing και ως συνιδρύτρια του eTwinning προγράμματος Discovering Our Countries. Οι γονείς, σε συνεργασία με το σχολείο, προετοίμασαν ένα πλούσιο ελληνικό παραδοσιακό πρωινό, προσφέροντας μια γεύση από την πολιτιστική κληρονομιά της Ελλάδας. Οι μαθητές συμμετείχαν ενεργά, με την Α’ τάξη να δημιουργεί βιβλίο με ισπανικά έθιμα στα αγγλικά, τη Β’ τάξη μπρελόκ με τα αρχικά του ονόματός της στα αγγλικά, τη Γ’ να δημιουργεί ένα εικονογραφημένο βιβλίο για τους θεούς του Ολύμπου στα αγγλικά αλλά και ζωγραφιές εμπνευσμένες από τον Ισπανό ζωγράφο Miro και τη Δ’ να τραγουδά ισπανικά τραγούδια, να εκτελεί με χορό γυμναστικές ασκήσεις, να παίζει Καραγκιόζη συνοδεύοντας όλα αυτά με χειροποίητες ευχετήριες κάρτες. Η δράση ανέδειξε την ευρωπαϊκή ταυτότητα του σχολείου μας, προωθώντας τη διαπολιτισμικότητα, την αλληλεπίδραση και την ενεργή εμπλοκή μαθητών και γονέων.
«Στα Μονοπάτια της Ιστορίας: Ευρωπαϊκή Περιήγηση στην Ιστορία της Βεργίνας»
Την Παρασκευή 29 Νοεμβρίου, οι μαθητές της Γ’ και Δ’ τάξης,
συνοδευόμενοι από τους δασκάλους τους, τη δασκάλα των
Αγγλικών και την Ισπανίδα εκπαιδευτικό Maria Miras,
επισκέφθηκαν τον αρχαιολογικό χώρο της Βεργίνας. Η επίσκεψη
περιελάβανε ξενάγηση στο Πολυκεντρικό Μουσείο της Βεργίνας,
τους Βασιλικούς Τάφους και το Ανάκτορο των Αιγών, όπου οι
μαθητές είχαν την ευκαιρία να ταξιδέψουν στο λαμπρό παρελθόν
του Μακεδονικού βασιλείου.
Μέσα από τη βιωματική προσέγγιση και το θεατρικό παιχνίδι, τα
παιδιά «ζωντάνεψαν» σκηνές από την καθημερινή ζωή και τις
βασιλικές τελετές της εποχής, εμβαθύνοντας στις γνώσεις τους για
τον πολιτισμό και την ιστορία της περιοχής. Η επίσκεψη συνδύασε
τη μάθηση με τη δημιουργικότητα, αναδεικνύοντας την αξία της
πολιτιστικής μας κληρονομιάς και την ευρωπαϊκή διάσταση της
εκπαιδευτικής διαδικασίας.
ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΗ ΛΙΜΝΟΘΑΛΑΣΣΑ ΚΑΛΟΧΩΡΙΟΥ
Στις 26/11/24 η ΣΤ’ τάξη του Σχολείου μας μαζί με την Α’ τάξη του Γυμνασίου Αξιού επισκέφθηκε το Κέντρο Πληροφόρησης Δέλτα Αξιού στην Χαλάστρα και αφού έγινε η ενημέρωση για το τι είναι το ….ΓΑΛΑ, αμέσως μετά μετέβησαν με λεωφορείο στη λιμνοθάλασσα Καλοχωρίου.
Μαζί τους είχαν και μια Ισπανίδα εκπαιδευτικό την οποία φιλοξενούσε το Σχολείο στα πλαίσια του προγράμματος etwinning.
Εκεί θαύμασαν το μέρος, είδαν με ειδικούς φακούς τα φλαμίγκο κι άλλα πουλιά και παρατήρησαν το ήρεμο θαλάσσιο τοπίο!
Τι όμορφα που ήταν!
Η ΥΔΡΕΥΣΗ ΤΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Το νερό είναι το πιο πολύτιμο αγαθό.
Με τις Ε1 Ε2 και Στ τάξεις του σχολείου μας επισκευτήκαμε το Μουσείο Ύδρευσης στη Θεσσαλονίκη.
Είδαμε τις πρώτες μηχανές για την ύδρευση της πόλης , μας εξήγησαν τον τρόπο παροχής του νερού στην πόλη, παίξαμε παιχνίδια και πήραμε και δωράκια!
Η εμπειρία μας θα μας μείνει αξέχαστη!
Μετράμε αντίστροφα για τα Χριστούγεννα!
Γ’ τάξη: Ζωγραφίζοντας… για τα ” Παιδικά Όνειρα”
Τις τελευταίες δύο εβδομάδες μιλήσαμε αρκετά στην τάξη για την αναπηρία. Μελετήσαμε στα μαθήματα μας και φτιάξαμε ζωγραφιές που θα χαρίσουμε στο σύλλογο ατόμων με αναπηρία ” Παιδικά Όνειρα” για να διακοσμήσουν το χώρο τους!
Με τη βοήθεια του κου Δημήτρη, καθηγητή μας στα Εικαστικά, δημιουργήσαμε ένα πραγματικό έργο τέχνης…με πολλή αγάπη… και πολλά “Παιδικά Όνειρα”.
Η κυβερνοασφάλεια στην καθημερινότητα
Ενδοσχολική επιμόρφωση «Βελτίωση της σχέσης εκπαιδευτικού – παιδιού»
Την Πέμπτη 21/11/2024 πραγματοποιήθηκε, στα πλαίσια της ενδοσχολικής επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών, η πρώτη επιμορφωτική δράση με τίτλο: «Βελτίωση της σχέσης εκπαιδευτικού – παιδιού» με εισηγήτρια την Ψυχολόγο και Συστημική Ψυχοθεραπεύτρια Ζυγοπούλου Μαρία, η οποία είναι και εκπαιδευτικός της συγκεκριμένης σχολικής μονάδας.
Η ποιότητα της σχέσης μαθητή/ήτριας – εκπαιδευτικού είναι πιο κρίσιμος παράγοντας από το τι διδάσκει ή σε ποιον διδάσκει ένας/μία δάσκαλος/α. Για τον λόγο αυτό στη συγκεκριμένη παρουσίαση επιχειρήθηκε να αναφερθούν δεξιότητες επικοινωνίας που δύνανται να χρησιμοποιηθούν προκειμένου οι εκπαιδευτικοί να γίνουν πιο αποτελεσματικοί στην εκπαιδευτική διαδικασία και να χτίσουν γέφυρες που ευνοούν το γνήσιο πλησίασμα με τους/τις μαθητές/ήτριες τους.
Πιο συγκεκριμένα, στις επιμέρους θεματικές της παρουσίασης αναφέρθηκαν τρόποι που μπορούν οι εκπαιδευτικοί να μιλούν στους/στις μαθητές/ήτριες, ώστε να τους ακούνε περισσότερο, πώς να επιλύουν τις συγκρούσεις που προκύπτουν στην τάξη και με ποιον τρόπο να αντιμετωπίζουν συμπεριφορές των παιδιών που εμποδίζουν τη διδασκαλία.
Καθώς η «ανάπτυξη και η πρόοδος» των μαθητών/τριών είναι στόχοι τους οποίους τόσο το σχολείο, όσο και όλοι οι εκπαιδευτικοί προσυπογράφουν ολόψυχα, η παρούσα επιμόρφωση εστίασε στην παροχή εργαλείων και μεθόδων που δύνανται να ενισχύσουν την αποτελεσματικότητα των εκπαιδευτικών και την υποστήριξή τους ώστε να βοηθούν τους/τις μαθητές/ήτριες που παρουσιάζουν συμπεριφορές παρεμποδιστικές για τη μάθηση.
Γνωριμία με την πρόεδρο του χωριού μας
Σήμερα 21 Νοεμβρίου η ΣΤ΄ τάξη επισκεφτήκαμε την κοινότητα του χωριού μας.
Μπήκαμε στο κτίριο όπου στεγάζεται το γραφείο της προέδρου.
Την γνωρίσαμε από κοντά, συνομιλήσαμε μαζί της.
Μας απάντησε σε όλες τις απορίες τις οποίες είχαμε και γνωρίσαμε τους χώρους των άλλων γραφείων.
Στο τέλος μας κέρασε χυμούς και μπισκότα και βγήκαμε και φωτογραφίες.










































