Ο Σύγχρονος σχολικός κήπος αντιμετωπίζεται σαν ένα επικουρικό εργαλείο εφαρμογής, εκμάθησης και εμπέδωσης διαφόρων θεμάτων.
Στον κήπο οι μαθητές θα έχουν την ευκαιρία αναπτύσσουν την παρατηρητικότητά τους μέσα από την παρακολούθηση της ανάπτυξης των φυτών, των μεταβολών του καιρού, της αξίας του νερού, της άνθισης, της καρπόδεσης, των εντόμων κλπ.
Ακόμη, θα αναπτύσσουν την ομαδικότητα, τη συνεργασία, την κοινωνικότητα και τα συναισθήματά τους. Στο χώρο και τις δραστηριότητες του σχολικού κήπου τα παιδιά θα συνεργαστούν, θα φροντίσουν τα φυτά αλλά και τον χώρο του κήπου και φυσικά θα ανταμειφθούν από την παραγωγή. Με αυτόν τον τρόπο διδάσκονται την υπευθυνότητα, ενισχύουν τον αυτοσεβασμό και την αυτοπεποίθησή τους αλλά και το σεβασμό στη φύση και τη ζωή.
Επιπλέον, μπορούν να κατανοήσουν έννοιες της βιολογίας, της φυσικής, των μαθηματικών ακόμα και της τέχνης και της λογοτεχνίας. Στον σχολικό κήπο τα παιδιά θα χρειαστεί να μετρήσουν, να υπολογίσουν, να φυτέψουν σε σειρές και αποστάσεις, να ομαδοποιήσου και πολλά ακόμα. Μέσα από αυτές τις διαδικασίες θα αντιληφθούν τη σημαντικότητα αλλά την εφαρμογή μαθηματικών εννοιών και φυσικών νόμων που διδάσκονται στην σχολική αίθουσα.
Η ενασχόληση με τον σχολικό κήπο ενισχύει τη διατροφική εκπαίδευση των παιδιών. Τα ενθαρρύνει να δοκιμάζουν και να καταναλώνουν περισσότερα φρούτα και λαχανικά ενώ ταυτόχρονα μπορούν να αντλήσουν πληροφορίες για τη διατροφική τους αξία.
Η κηπουρική προωθεί και τη σωματική δραστηριότητα. Τα παιδιά στον κήπο θα χρειαστεί να περπατήσουν, να σκάψουν, να φυτέψουν, να ξεβοτανίσουν, να μεταφέρουν υλικά. Επιπλέον θα πρέπει να χρησιμοποιήσουν με ασφάλεια μικρά εργαλεία και να συντονίσουν τις κινήσεις τους.
Ο σχολικός κήπος δεν είναι αυστηρά ένας χώρος εκμάθησης και εκπαίδευσης. Είναι ταυτόχρονα χώρος αυτοέκφρασης, δημιουργικότητας, πειραματισμού και ψυχαγωγίας.
Λαμβάνοντας υπόψιν τα παραπάνω, στο σχολείο μας ξεκίνησε η δημιουργία ενός κήπου. Αρχικά, πρώτη σημαντική εργασία κρίθηκε το όργωμα του χώρου όπου θα δημιουργηθεί ο κήπος. Η κ. Ιωάννα Γιοχάλα ανέλαβε να έρθει σε επαφή με ανθρώπους που θα μπορούσαν να συμβάλλουν σε αυτό το εγχείρημα. Οκ. Τσούρος Άκης, προπονητής της ομάδας ποδοσφαίρου ΑΙΓΕΙΡΟΣ ΜΥΣΤΕΓΝΩΝ, προσφέρθηκε και τον ευχαριστούμε θερμά, να έρθει να οργώσει το χώρο.
Τις επόμενες μέρες, αφού ποτίστηκε το χώμα, ήταν έτοιμο να υποδεχτεί τις πρώτες ρίζες φυτών. Μαρούλια, λάχανα, μαϊντανός τα πρώτα φυτά που ανέλαβαν να φυτέψουν οι μαθητές του σχολείου, υπό την καθοδήγηση της κ. Ιωάννας.
Πρόσφατα σχόλια