Feed
Άρθρα
Σχόλια

Ολοκληρώθηκε άλλη μία σχολική χρονιά. Το σχολείο μας συμμετείχε για πρώτη φορά στο Erasmus+ με το εγκεκριμένο πρόγραμμα Δημιουργούμε το ευρωπαϊκό σχολείο συμπερίληψης, ένα σχολείο τέχνης και δημιουργίας.”  An european integrative school environment, focusing on art and creativity (2023-1-EL01-KA122-SCH-000128625).

Η παιδαγωγική ομάδα του προγράμματος ευχαριστεί την κ. Μπαγιάτη Ειρήνη, Σύμβουλο Εκπαίδευση (ΣΕ) 4ης Ενότητας Ηρακλείου για την ευκαιρία που μας έδωσε να συμμετέχουμε στην ετήσια απολογιστική συνάντηση των διευθυντών της περιφέρειάς της παρουσιάζοντας τις δράσεις του προγράμματος που έχουμε υλοποιήσει.

Την Πέμπτη 20/6/2024 το πρωί το σχολείο μας είχε την χαρά να φιλοξενήσει εκπαιδευτικούς από διάφορα σχολεία του νομού Ηρακλείου μέσα στα πλαίσια της διάχυσης του  σεμιναρίου Art as therapy: self-expression and special needs in art education, που παρακολούθησαν οι εκπαιδευτικοί του σχολείου μας στη Βαρκελώνη κατά τη διάρκεια της κινητικότητας Erasmus+ στα πλαίσια του εγκεκριμένου προγράμματος “Δημιουργούμε το ευρωπαϊκό σχολείο συμπερίληψης, ένα σχολείο τέχνης και δημιουργίας.”  (2023-1-EL01-KA122-SCH-000128625) που υλοποιεί το σχολείο της Μυρτιάς.

Οι συμμετέχοντες είχαν την ευκαιρία να εμπλακούν,σε προσωπικό επίπεδο, με βιωματικές δραστηριότητες προώθησης της ευημερίας, της ενσυναισθησης και της προσωπικής κι επαγγελματικής ανάπτυξης.  Επίσης, γνώρισαν τη συμβολή της τέχνης ως ειδικό μέσω επικοινωνίας στους μαθητές με ειδικές μαθησιακές ανάγκες αλλά κι ενδυνάμωσης της σχέσης δασκάλου-μαθητή.

Βασικός στόχος των δραστηριοτήτων ήταν οι συμμετέχοντες να γνωριστούν, να αλληλεπιδράσουν  μεταξύ τους και να γνωρίσουν τρόπους με τους οποίους η καλλιτεχνική έκφραση αποτελεί το μέσο να συμμετέχουν ενεργά κι αποτελεσματικά τα μέλη μίας ομάδας σε μία δραστηριότητα. Οι δραστηριότητες, εμπνευσμένες από το σεμινάριο που παρακολουθήσαμε,  εστίασαν στην ενδυνάμωση της ενσυναίσθησης και της ανοχής με απώτερο στόχο την καλλιέργεια συναισθημάτων αγάπης και θετικής σκέψης.  Τα στοιχεία αυτά αποτελούν τη βάση για να βελτιώσουν μαθητές κι ενήλικες την αυτοεκτίμηση και την εμπιστοσύνη στον εαυτό τους και στους άλλους, δημιουργώντας μία αίσθηση ολοκλήρωσης.Οι συμμετέχοντες πέρασαν ένα ευχάριστο πρωινό κι ενθουσιάστηκαν με τις δραστηριότητες!

Ευχαριστούμε τον φούρνο Ανυφαντάκη και το ζαχαροπλαστείο Μαθιουδάκη για την προσφορά τους σε κεράσματα, καθώς και την κ. Άρια για την σπιτική λεμονάδα που έφτιαξε κι απόλαυσαμε!!!

 

 

Ευχαριστούμε θερμά όλους τους συμμετέχοντες που μας τίμησαν με την παρουσία τους!

Τέσσερις εκπαιδευτικοί του σχολείου μας αρχές Απριλίου, στην Βαρκελώνη της Ισπανίας, παρακολούθησαν το σεμινάριο Art as therapy: self-expression and special needs in art education με βασικό στόχο την προώθηση της ψυχικής και συναισθηματικής ανάπτυξης μέσω της τέχνης, στην εκπαίδευση των μαθητών με ειδικές μαθησιακές ανάγκες,.

Στις 19/6/2024 πραγματοποιήθηκε η ενδοσχολική επιμόρφωση στο σύλλογο διδασκόντων του σχολείου προκειμένου να βιώσουν κι οι υπόλοιποι εκπαιδευτικοί του σχολείου τη θεραπευτική δύναμη της τέχνης. Οι εκπαιδευτικοί Αντωνοπούλου Θεανώ, Αριστέα Νταντούδη, Ζαχαροπούλου Κατερίνα και Μαίρη Ψυχογιού παρουσίασαν το θεωρητικό πλαίσιο της τέχνης ως μέσω θεραπείας. Ακολούθησαν βιωματικές δραστηριότητες οι οποίες ενθουσίασαν τους εκπαιδευτικούς και δημιούργησαν κίνητρα για εφαρμογή τους στην τάξη.

Το σχολείο μας συμμετείχε στο 11ο παιδικό φεστιβάλ του Δήμου Αρχανών Αστερουσίων με το καλλιτεχνικό εργαστήρι για παιδιά και γονείς – ενηλίκους  “Από το εγώ στο εμείς… Η τέχνη που μας ενώνει.”  Οι συμμετέχοντες είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν τεχνικές αυτοέκφρασης και δημιουργίας που γνωρίσαμε κι εμείς στο σεμινάριο που παρακολουθήσαμε στα πλαίσια του προγράμματος Erasmus+.

Στην πρώτη δράση εκφράστηκαν κι αποτύπωσαν τον εαυτό τους  ελεύθερα με γεωμετρικά σχήματα, απαλλαγμένοι από τις νόρμες του αυστηρού ρεαλισμού.

 

Στη συνέχεια ασχολήθηκαν με μία δραστηριότητα αυτογνωσίας και επικέντρωσης στα θετικά συναισθήματα. Έφτιαξαν ο καθένας το δικό του “Δέντρο Ευτυχίας”  γράφοντας λέξεις που τον κάνουν ευτυχισμένο και χαρούμενο και το συνέδεσαν με το δέντρο του διπλανού τους. Με τον τρόπο αυτό δημιουργήθηκε ένα “δάσος” που πρόσφερε θετικά συναισθήματα και σκέψεις σε όποιον το επισκεπτόταν.

Στο τέλος, οι συμμετέχοντες είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν μία δραστηριότητα χαλαρώσεις κι εκτόνωσης έντονων συναισθηματικών καταστάσεων κι άγχους, που μπορούν να εφαρμόζουν στην καθημερινότητά τους.

Με κλειστά μάτια, μουτζούρωσαν με μολύβι ένα χαρτί χρησιμοποιώντας το ένα ή και τα δύο χέρια. Η κίνηση αυτή συμβάλει στη σωματική εκτόνωση και συναισθηματική χαλάρωση. Στη συνέχεια τους ζητήθηκε  να ανακαλύψουν εικόνες στη μουτζούρα που δημιουργήθηκε.  Η φάση αυτή, βοηθάει το άτομο να επικεντρωθεί σε κάτι δημιουργικό και να απαλλαγεί από τις αρνητικές σκέψεις που το έχουν κατακλύσει.

Ένα εργαστήριο καλλιτεχνικής δημιουργίας κι αυτοέκφρασης από τους εκπαιδευτικούς του Δημοτικού Σχολείου Μυρτιάς.
Η δράση θα πραγματοποιηθεί στην αυλή του Πολιτιστικού Συλλόγου, απέναντι από την Ηλεκτρική Αρχανών.

Αφίσα

Πλησιάζοντας στο τέλος της σχολικής χρονιάς το σχολείο μας καλωσόρισε το καλοκαίρι ταξιδεύοντας σε μακρινές θάλασσες παρέα με γοργόνες και ψαράδες!

Μαθητές κι εκπαιδευτικοί παρακολούθησαν την αφήγηση των παραμυθιών  “Ο μαγικός μύλος”, “Ο ψαράς κι η γοργόνα” και η “Η αχελώνα…” από την Πελαγία Φέξη. Την αφήγηση συνόδευαν στο κανονάκι η μικρή Μαρία Βασιλάκη και στο τραγούδι η δασκάλα του σχολείου μας Κατερίνα Ζαχαροπούλου. Οι μαθητές μας ενθουσιάστηκαν με τη σκηνική παρουσία και συμμετείχαν τραγουδώντας κι αυτοί!

 

 

Παρασκευή, τελευταία μέρα της εβδομάδας σήμερα και το σχολείο μας επισκέφτηκε το Μουσείο Ν. Καζαντζάκη.

Το Μουσείο άνοιξε ξανά τις πύλες του για το κοινό και την εκπαιδευτική κοινότητα μετά από 8 μήνες εργασιών ενεργειακής και ψηφιακής αναβάθμισης, προσφέροντάς πλέον στους/στις επισκέπτες/τριές μια εμπλουτισμένη μουσειακή εμπειρία με τη βοήθεια της τεχνολογίας.

Οι μαθητές μας είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν ξενάγηση στις ψηφιακές εκπαιδευτικές εφαρμογές που είναι ειδικά σχεδιασμένες για την ψυχαγωγία και την πληροφόρηση των παιδιών σχετικά με τη ζωή και το έργο του Νίκου Καζαντζάκη. Επιπλέον, περιηγήθηκαν στην απτική διαδρομή του Μουσείου Νίκου Καζαντζάκη με στόχο την ευαισθητοποίηση των παιδιών σε θέματα προσβασιμότητας των ατόμων με οπτική βλάβη.

Κατά τη διάρκεια της επίσκεψης η κινηματογραφική  ομάδα Happy Ant πραγματοποιούσε γυρίσματα για τις ανάγκες ενός ντοκιμαντέρ αφιερωμένο στο Μουσείο Νίκουη Καζαντζάκη και τις δράσεις του. Το ντοκιμαντέρ θα αναρτηθεί στην ιστοσελίδα, στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης του Μουσείου καθώς και στην διαδικτυακή πλατφόρμα Greek To Me στην οποία θα φιλοξενηθεί το ντοκιμαντέρ.

 

Επισκέφτηκε σήμερα, 30/5/2024 το σχολείο μας η συγγραφέας Χριστίνα Αποστολίδη, η οποία γράφει επίσης παιδικά τραγούδια, ενώ κείμενά της έχουν διακριθεί από τη Γυναικεία Λογοτεχνική Συντροφιά, το Ελληνικό Τμήμα της ΙΒΒΥ και τη ΔΙεθνή Βιβλιοθήκη Νεότητας του Μονάχου.

Αφηγήθηκε στους μικρότερους μαθητές του σχολείου μας και στα παιδιά του νηπιαγωγείου το παραμύθι Οχ Κοκκίνισα: Ένα βιβλίο για τον θυμό:

Όταν ο Δημήτρης γνωρίζει τον Φούρκα, ενθουσιάζεται. Επιτέλους, κάποιος καταλαβαίνει πόσο άδικο είναι να πρέπει να τρώει φακές και να πηγαίνει στο κρεβάτι του από τις εννιά! Ο Φούρκας τον ενθαρρύνει να φωνάζει και να χτυπιέται για να πετύχει αυτό που θέλει, μέχρι που, μια μέρα, ο Δημήτρης γίνεται κατακόκκινος από τις φωνές! «Τώρα μοιάζεις πιο πολύ με μένα» του λέει όλο χαρά ο επίσης κατακόκκινος Φούρκας. Ο Δημήτρης, όμως, δεν είναι καθόλου σίγουρος ότι του αρέσει το καινούριο του χρώμα…

Στη συνέχεια άκουσαν το τραγούδι του  Φούρκα

κι έφτιαξαν τον Φούρκα.

Μέσα από αυτή την ευχάριστη δραστηριότητα οι μαθητές μας προσέγγισαν το συναίσθημα του θυμού, προβληματίστηκαν κι ανακάλυψαν τρόπους διαχείρισής του.

 

Οι μαθητές της Ε και Στ τάξης συμμετείχαν σήμερα στους σχολικούς αγώνες Ηandball στα Δύο Αοράκια. Ήταν μία πολύτιμη εμπειρία καθώς συνεργάστηκαν, βοήθησαν, στήριξαν ο ένας τον άλλον και βίωσαν διάφορα συναισθήματα. 

Το πιο σημαντικό όμως που τους πρόσφερε η συμμετοχή τους,  ήταν να  κατάλαβαν είναι ότι η χαρά της συμμετοχής και συνεργασίας είναι το μεγαλύτερο έπαθλο ενός αγώνα!

Έγινε σήμερα η τελική γιορτή του σχολείου μας. Η γιορτή μας ήταν αφιερωμένη στις δράσεις συμπερίληψης κι αποδοχής που πραγματοποιήθηκαν στο σχολείο κατά τη διάρκεια της χρονιάς.

Οι φοιτητές του τμήματος Κοινωνικής Εργασίας του ΕΛ.ΜΕ.ΠΑ. παρουσίασαν το έργο τους. Οι μαθητές των μικρότερων τάξεων  τραγούδησαν και δραματοποίησαν τραγούδια. Ενώ οι μαθητές της Ε και Στ τάξης παρουσίασαν το παραμύθι Συμπεριληπτικούπολη  που έγραψαν με την καθοδήγηση των φοιτητών και της δασκάλας τους, διασκεύασαν και τραγούδησαν το τραγούδι “Μερακλίνα’ κι ανέδειξαν τη σημασία των διαφορετικών χαρακτηριστικών των  δύο φύλων για την ομαλή συνύπαρξη αυτών, δραματοποιώντας το τραγούδι του Φοίβου Δεληβοριά, Αγόρια Κορίτσια.

IMG 20240529 105558 IMG 20240529 110028 IMG 20240602 071229 IMG 20240602 071306 IMG 20240602 071343 IMG 20240602 072824 IMG 20240602 071116 IMG 20240602 071053 IMG 20240602 071029 IMG 20240602 070956

 

 

 

« Πιο πρόσφατα Άρθρα - Παλιότερα Άρθρα »

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων