Ελάτε να πειραματιστούμε με μια από τις πιο παιχνιδιάρικες τεχνικές της Παιδαγωγικής Φρενέ, το Τυπογραφείο. Σφραγίδες, φαντασία, πινέλα, τέμπερες, κείμενα, δημιουργικότητα και ζωγραφιές είναι τα εργαλεία που θα χρησιμοποιήσουμε για να τυπώσουμε τις εφημερίδες μας. Σας περιμένουμε στο Δ.Σ. Μυρτιάς την Τετάρτη 17 Ιουνίου.
Το τυπογραφείο – Ενδοσχολικη Επιμόρφωση
14 Ιούν 2026 από ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΥΡΤΙΑΣ ΠΕΔΙΑΔΟΣ
Καλοκαιρινή Γιορτή 2026
2 Ιούν 2026 από ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΥΡΤΙΑΣ ΠΕΔΙΑΔΟΣ
Απονομή Λογοτεχνικού Μαθητικού Διαγωνισμου Μαρία Σοφία Μαθιουδάκη
24 Μάι 2026 από ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΥΡΤΙΑΣ ΠΕΔΙΑΔΟΣ

Μια ξεχωριστή ημέρα γεμάτη συγκίνηση, υπερηφάνεια και λογοτεχνία έζησε η σχολική μας κοινότητα! Με απόλυτη επιτυχία πραγματοποιήθηκε η τελετή απονομής του βραβείου «Μαρία-Σοφία Μαθιουδάκη», μιας σπουδαίας πρωτοβουλίας που διοργάνωσε το Μουσείο Καζαντζάκη σε συνεργασία με το σχολείο μας (6ο & 44ο Δημοτικό Σχολείο Ηρακλείου) και το Δημοτικό Σχολείο Μυρτιάς. Η εκδήλωση αυτή έκανε πράξη την επιθυμία του αείμνηστου Αδαμάντιου Μαθιουδάκη στη μνήμη της κόρης του, Μαρίας-Σοφίας.
Ο μαθητικός λογοτεχνικός διαγωνισμός είχε ένα άκρως δημιουργικό θέμα: «Ένα γράμμα σε έναν μυθιστορηματικό ήρωα». Τα παιδιά μας εμπνεύστηκαν από το εμβληματικό έργο του Νίκου Καζαντζάκη «Βίος και Πολιτεία του Αλέξη Ζορμπά» και ξεδίπλωσαν το ταλέντο τους στο χαρτί. Στον διαγωνισμό, που διεξήχθη στις 3 Απριλίου 2026, συμμετείχαν συνολικά 32 μαθητές και μαθήτριες, γεμίζοντας όλους μας με περηφάνεια για την προσπάθειά τους.
Η χαρά μας έγινε ακόμα μεγαλύτερη κατά την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων, καθώς οι μαθητές του σχολείου μας απέσπασαν κορυφαίες διακρίσεις!
-
Το μεγάλο Βραβείο «Μαρία-Σοφία Μαθιουδάκη» απονεμήθηκε στον Μ. Π.
-
Τιμητικές διακρίσεις οι Ε. Τσ.και Μ. Στ.
-
Έπαινοι συμμετοχής δόθηκαν σε όλους τους μαθητές και τις μαθήτριες που πήραν μέρος, αφού κάθε γραπτό ήταν μια μοναδική κατάθεση ψυχής.
Ο Φακός της Αλήθειας
19 Μάι 2026 από ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΥΡΤΙΑΣ ΠΕΔΙΑΔΟΣ

Με μεγάλη χαρά το σχολείο μας την Τρίτη 26/5/2026 θα φιλοξενήσει το πρόγραμμα «Ο Φακός της Αλήθειας»! Ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα που χρησιμοποιεί τη φωτογραφία ως ένα ισχυρό παιδαγωγικό εργαλείο βιωματικής μάθησης, με στόχο την ανάπτυξη της κριτικής σκέψης των μαθητών/τριών και την καταπολέμηση των έμφυλων και κοινωνικών στερεοτύπων.
Μέσα από ομαδοσυνεργατικές και αναστοχαστικές δραστηριότητες, τα παιδιά μαθαίνουν να «διαβάζουν» πίσω από τις εικόνες, να κατανοούν ότι καμία λήψη δεν είναι ουδέτερη και, τελικά, να δημιουργούν τις δικές τους φωτογραφίες χωρίς στερεότυπα.
Φορέας Υλοποίησης(WINART)
Επιστημονική Υποστήριξη: ΠΤΔΕ, Πανεπιστήμιο Κρήτης
Συντελεστές & Επιστημονική Ομάδα:
Ευγενία Κασπαρίδου (Visual Designer & Φωτογράφος, Πρόεδρος της ΜΚΟ WINART)
Γιώτα Σαμιώτη (Εργαστηριακό Διδακτικό Προσωπικό Πανεπιστημίου Κρήτης, Φωτογράφος ΜKO WINART)
Ελένη Κατσαρού (Καθηγήτρια, Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, Πανεπιστήμιο Κρήτης)
Η δράση μας είναι ανοικτή σε κάθε ενδιαφερόμενο που επιθυμεί να την παρακολουθήσει από κοντά (π.χ. εκπαιδευτικούς άλλων σχολικών μονάδων, Συμβούλους Εκπαίδευσης κ.ά.) και να γνωρίσει πώς η φωτογραφία μπορεί να λειτουργήσει ως συμπεριληπτικό εργαλείο έκφρασης στο σύγχρονο σχολείο. Δηλώσεις Συμμετοχής: https://forms.gle/5RV4kkLSRTisdXFGA
Στο πλαίσιο της ενημέρωσης και της ευαισθητοποίησης των μαθητών μας για θέματα υγείας, φιλοξενήσαμε σήμερα 15/5/2026 τους επαγγελματίες υγείας του Δικτύου Αγωγής Υγείας του Κ.Υ. Ηρακλείου (7η ΥΠΕ).
Οι επισκέπτες μας υλοποίησαν το εγκεκριμένο Πρόγραμμα Πρόληψης και Αγωγής Στοματικής Υγείας με τον υπέροχο τίτλο: «Δόντια δυνατά – Χαρούμενα παιδιά».
Μέσα από μια διαδραστική παρουσίαση, τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να ανακαλύψουν τα μυστικά του όμορφου χαμόγελου. Πιο συγκεκριμένα, ενημερώθηκαν για:
-
Τη δομή των δοντιών: Ποια είναι η διαφορά ανάμεσα στα νεογιλά (παιδικά) και τα μόνιμα δόντια μας;
-
Τη χρησιμότητά τους: Πώς μας βοηθούν τα δόντια στη μάσηση, την καθαρή ομιλία, αλλά και στη γενικότερη υγεία του σώματός μας.
-
Τους «εχθρούς» των δοντιών: Πώς δημιουργούνται η τερηδόνα και η ουλίτιδα, και με ποιους τρόπους μπορούμε να τις προλάβουμε.
Το πιο ενδιαφέρον κομμάτι της δράσης ήταν το βιωματικό παιχνίδι! Οι μαθητές μας έγιναν για λίγο… «ντετέκτιβ ζάχαρης» και είδαν στην πράξη πόση κρυμμένη ζάχαρη περιέχουν δημοφιλή τρόφιμα και ποτά που καταναλώνουν καθημερινά. Έτσι, κατάλαβαν αμέσως γιατί το νερό είναι πάντα προτιμότερο από τα αναψυκτικά!
Έμαθαν τα 4 Χρυσά Βήματα για υγιή δόντια:
-
Σωστό βούρτσισμα τουλάχιστον δύο φορές την ημέρα.
-
Χρήση οδοντικού νήματος για τα δύσκολα σημεία.
-
Ισορροπημένη διατροφή με λιγότερη ζάχαρη.
-
Επίσκεψη στον οδοντίατρο δύο φορές τον χρόνο για έλεγχο και φθορίωση.
Η στοματική υγεία των παιδιών είναι ένας κοινός στόχος. Η συνεργασία του σχολείου με την οικογένεια είναι πολύτιμη ώστε οι καλές συνήθειες που μάθαμε σήμερα να γίνουν καθημερινή πράξη στο σπίτι.Αν θέλετε να δείτε το ενημερωτικό υλικό της δράσης και να συζητήσετε το θέμα με τα παιδιά σας στο σπίτι, μπορείτε να το βρείτε στον επίσημο σύνδεσμο της 7ης ΥΠΕ: Προγράμματα Δημόσιας Υγείας.
Ευχαριστούμε θερμά τους επαγγελματίες υγείας της 7ης ΥΠΕ Κρήτης για την εξαιρετική παρουσίαση, την υπομονή τους και το κέφι τους!
Το δέντρο της Ισότητας
6 Μάι 2026 από ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΥΡΤΙΑΣ ΠΕΔΙΑΔΟΣ

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου 2026, το σχολείο μας μεταμορφώθηκε σε έναν χώρο δημιουργικής έκφρασης και διαλόγου. Οι μαθητές μας είχαν την ευκαιρία να συμμετάσχουν σε βιωματικές δράσεις βασισμένες στο παραμύθι της κ. Βοζικάκη, «Το Δέντρο της Ισότητας», μια έκδοση που υποστηρίζεται από την Περιφέρεια Κρήτης.
Υπό την καθοδήγηση των νηπιαγωγών, Άννας Στουμπίδη και Μαρίας Κουφουδάκη, τα παιδιά βυθίστηκαν στον κόσμο του βιβλίου. Η δράση δεν περιορίστηκε στην ανάγνωση, αλλά επεκτάθηκε σε:
-
Θεατρικό Παιχνίδι: Τα παιδιά μπήκαν στους ρόλους των ηρώων, ζωντανεύοντας τις αξίες της αποδοχής.
-
Προβολή Βίντεο: Οπτικά ερεθίσματα που βοήθησαν στην καλύτερη κατανόηση των εννοιών.
-
Ανοιχτή Συζήτηση: Σε ένα πνεύμα απόλυτου αλληλοσεβασμού και εμπιστοσύνης, οι μαθητές κατέθεσαν τις δικές τους εμπειρίες και σκέψεις.
Καταρρίπτοντας τα στερεότυπα
Κεντρικός άξονας της ημέρας ήταν η συζήτηση για τα έμφυλη ισότητα. Μέσα από τις δραστηριότητες, τα παιδιά κατανόησαν ότι δεν υπάρχουν «αγορίστικα» και «κοριτσίστικα» όνειρα, παιχνίδια ή δουλειές και έμαθαν πώς αυτά τα εμπόδια μπορούν να καταρριφθούν, δίνοντας χώρο στη συνεργασία και τη συμπερίληψη.
Η ημέρα έκλεισε με τον πιο όμορφο τρόπο! Σε κάθε παιδί κι εκπαιδευτικό προσφέρθηκε ως αναμνηστικό δώρο το βιβλίο «Το Δέντρο της Ισότητας» καθώς και κάποια αντίτυπα για τη σχολική μας βιβλιοθήκη. Επιπλέον, με μεγάλη χαρά δεχτήκαμε τη δωρεά 20 βιβλίων από την Περιφέρεια Κρήτης, τα οποία θα εμπλουτίσουν τη σχολική μας βιβλιοθήκη, προσφέροντας σε όλους τους μαθητές την ευκαιρία να ταξιδέψουν στις σελίδες τους.
Όπως αναφέρει και το δελτίο τύπου της Περιφέρειας Κρήτης, η καλλιέργεια των αρχών της ισότητας και του σεβασμού από την πρώιμη παιδική ηλικία αποτελεί το θεμέλιο για μια πιο δίκαιη και δημοκρατική κοινωνία.
Θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε θερμά
-
την κ. Βοζικάκη, γραμματέα της Αντιπεριφερειάρχη Πολιτισμού και Ισότητας Γεωργίας Μηλάκη.
-
τις νηπιαγωγούς κ. Άννα Στουμπίδη και κ. Μαρία Κουφουδάκη για τον εξαιρετικό συντονισμό και την παιδαγωγική αρτιότητα της παρουσίασης.
Συνεχίζουμε να καλλιεργούμε στις καρδιές των παιδιών μας το δέντρο της ισότητας, του σεβασμού και της αγάπης!
Τι κρύβει το Διαδίκτυο;
4 Μάι 2026 από ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΥΡΤΙΑΣ ΠΕΔΙΑΔΟΣ
Την Δευτέρα 4/5/2026, το σχολείο μας είχε τη χαρά να φιλοξενήσει την κ. Μαρία Καράμπελα, η οποία πραγματοποίησε μια εξαιρετικά ενδιαφέρουσα ενημερωτική δράση με θέμα: «ΤΙ ΚΡΥΒΕΙ ΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ».
Στόχος της επίσκεψης ήταν να ανακαλύψουμε μαζί με τα παιδιά πως ο ψηφιακός κόσμος είναι σαν μια μεγάλη, συναρπαστική παιδική χαρά, η οποία όμως χρειάζεται προσοχή και κανόνες για να παραμείνουμε ασφαλείς.
Μέσα από βιωματικές δραστηριότητες και ανοιχτή συζήτηση, οι μαθητές μας δεν ήταν απλοί ακροατές, αλλά πρωταγωνιστές! Συμμετείχαν ενεργά, μοιράστηκαν τις εμπειρίες τους και έμαθαν να αναγνωρίζουν τα «σημάδια» του διαδικτύου.
Τα βασικά θέματα που συζητήθηκαν:
-
Διαχείριση Χρόνου & Εθισμός: Πότε το παιχνίδι σταματά να είναι διασκέδαση και αρχίζει να μας κουράζει; Μάθαμε πώς να βάζουμε όρια ώστε να έχουμε χρόνο και για το παιχνίδι στην αυλή!
-
Διαδικτυακός Εκφοβισμός (Cyberbullying): Η ευγένεια είναι το ίδιο σημαντική και πίσω από μια οθόνη. Μιλήσαμε για το πώς προστατεύουμε τον εαυτό μας και τους φίλους μας.
-
Αποπλάνηση (Grooming) & Προσωπικά Δεδομένα: Πόσο καλά γνωρίζουμε κάποιον που συνδέεται μαζί μας online; Τα παιδιά κατανόησαν τη σημασία του να μην μοιράζονται φωτογραφίες, βίντεο ή πληροφορίες (όπως η διεύθυνση του σπιτιού τους) με αγνώστους.
“Το διαδίκτυο είναι ένα παράθυρο στον κόσμο. Μαθαίνουμε να το ανοίγουμε με ασφάλεια!”Λίγα λόγια για την κ. Μαρία Καράμπελα
Η κ. Μαρία Καράμπελα ζει και εργάζεται στο Ηράκλειο Κρήτης. Είναι Κοινωνιολόγος, απόφοιτη του Παντείου Πανεπιστημίου, με παιδαγωγική κατάρτιση από την ΑΣΠΑΙΤΕ Κρήτης. Ως πιστοποιημένη Εκπαιδεύτρια Ενηλίκων, διαθέτει μεγάλη εμπειρία στην προσέγγιση κοινωνικών θεμάτων, βοηθώντας μικρούς και μεγάλους να κατανοήσουν καλύτερα τις προκλήσεις της σύγχρονης εποχής.
Αφήγηση και βιωματικές δράσεις μέσα από το Παραμυθιού: Το δέντρο της Ισότητας
30 Απρ 2026 από ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΥΡΤΙΑΣ ΠΕΔΙΑΔΟΣ

Την Τετάρτη 6/5/2026 στο σχολείο μας θα υλοποιηθούν βιωματικές δράσεις για την έμφυλη ισότητα μέσα από το παραμύθι «Το Δέντρο της Ισότητας» της Περιφέρειας Κρήτης με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου 2026
Δελτίο Τύπου Περιφέρειας Κρήτης: https://blogs.sch.gr/dimmyrteas/files/2026/04/Pagkosmia-Hmera-Paidikoy-Biblioy-2026-TO-DENTRO-THS-ISOTHTAS.pdf
Συνάντηση με τη Συγγραφέα Εύα Διαμαντάκη στο Σχολείο μας!
30 Απρ 2026 από ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΥΡΤΙΑΣ ΠΕΔΙΑΔΟΣ

Η Παγκόσμια Ημέρα Βιβλίου φέτος ήταν ξεχωριστή για το σχολείο μας. καθώς, μία από τις δράσης που διοργάνωσε το σχολείο μας ήταν να φιλοξενήσουμε τη συγγραφέα Εύα Διαμαντάκη. Ήταν μια μέρα γεμάτη έμπνευση, δημιουργία και πολλές… σελίδες φαντασίας!
Γνωρίζοντας τη Συγγραφέα
Η κυρία Διαμαντάκη, με καταγωγή από τις Κάτω Ασίτες και έδρα το Ηράκλειο Κρήτης, δεν είναι μόνο μια ταλαντούχα συγγραφέας με μεταπτυχιακό στη Δημιουργική Γραφή. Είναι μια πολυδιάστατη προσωπικότητα, καθώς εργάζεται ως διαπιστευμένη διαμεσολαβήτρια, έχοντας σπουδάσει Διεθνείς & Ευρωπαϊκές Σπουδές, αλλά και Φιλοσοφία! Έχει ήδη στο ενεργητικό της το μυθιστόρημα “Συνήγορος της Ζωής” και θεατρικά έργα που έχουν ανέβει σε σκηνές της Κρήτης.
Ταξίδι στο «Ονειροδάσος»
Για τις μικρότερες τάξεις, η επίσκεψη μετατράπηκε σε ένα βιωματικό παιχνίδι μέσα από το νέο της παραμύθι, «Το Ονειροδάσος» (εκδόσεις Φυλάτος). Οι μαθητές ήρθαν σε επαφή με τους ήρωες του βιβλίου:
-
Τον Λευκούλη, έναν γερμανικό ποιμενικό.
-
Την Τσίχλα, μια έξυπνη και γενναία γάτα του δρόμου.
Μέσα από δραστηριότητες, τα παιδιά ανακάλυψαν τις αξίες της φιλίας, της αλληλεγγύης και τη δύναμη που κρύβει η πίστη στον εαυτό μας.
Το Επάγγελμα του Συγγραφέα: Ερωτήσεις & Απαντήσεις
Οι μαθητές των Β’, Ε’ και Στ’ τάξεων ανέλαβαν ρόλο δημοσιογράφου! Είχαν προετοιμάσει εύστοχες ερωτήσεις για τη ζωή της συγγραφέα, αλλά και για το «ταξίδι» ενός βιβλίου από το μυαλό του δημιουργού μέχρι το ράφι του βιβλιοπωλείου.
Η κυρία Διαμαντάκη απάντησε σε όλους με απέραντη υπομονή και αγάπη, εξηγώντας μας ότι το επάγγελμα του συγγραφέα απαιτεί φαντασία, πειθαρχία και κυρίως την ανάγκη να μοιράζεσαι αλήθειες με τον κόσμο. Μας μίλησε για τη διαδικασία της έκδοσης, τις διορθώσεις και τη συνεργασία με την εικονογράφο (Χριστίνα Τουρλάκη), κάνοντάς μας να καταλάβουμε πόσοι άνθρωποι συνεργάζονται για να κρατήσουμε ένα βιβλίο στα χέρια μας.
Ευχαριστούμε θερμά την Εύα Διαμαντάκη για τις όμορφες στιγμές και την έμπνευση που μας χάρισε!
«Το βιβλίο είναι ένα παράθυρο στον κόσμο… ας το κρατήσουμε ανοιχτό!»



























