ΓΕΝΙΚΟΙ ΣΚΟΠΟΙ

Γ΄ Τάξη Γυμνασίου 

Εφαρμογή της Μεθόδου της Έρευνα και Πειραματισμός για τη μελέτη της Τεχνολογίας

  1. Γενικοί στόχοι:

Οι γενικοί στόχοι του προγράμματος της εφαρμογής της μεθόδου έρευνας και πειραματισμού είναι οι μαθητές :

  • Να αντιληφτούν τη σπουδαιότητα της έρευνας στη βιομηχανία και τη σύγχρονη τεχνολογική κοινωνία.
  • Να μπορούν να εφαρμόζουν τον επιστημονικό τρόπο έρευνας.
  • Να αναπτύξουν ικανότητες για ορθολογική επεξεργασία πληροφοριών.
  • Να εξοικειωθούν με το αντικείμενο της εργασίας του ερευνητή σε μια βιομηχανία, και γενικά στη σύγχρονη τεχνολογική κοινωνία.
  • Να βοηθηθούν στην ανάπτυξή τους.

2.Σύντομη περιγραφή των εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων που θα πραγματοποιηθούν στα πλαίσια του μαθήματος.

Για το μάθημα  Τεχνολογία Γ΄ Γυμνασίου εφαρμόζονται εκπαιδευτικοί μέθοδοι/διαδικασίες, και δεν διδάσκεται συγκεκριμένη ύλη, καθώς η εκπαιδευτική διαδικασία προσαρμόζεται σύμφωνα με την διαφοροποιημένη διδασκαλία, στα ενδιαφέροντα και τις ικανότητες του κάθε μαθητή και της κάθε μαθήτριας. Οι μαθητές θα εξοικειωθούν με την τεχνολογική έρευνα και θα εφαρμόσουν απλές ερευνητικές διαδικασίες σε τεχνολογικά θέματα της επιλογής τους, εμπλεκόμενοι σε δραστηριότητες που προβλέπονται από την μέθοδο «έρευνα και πειραματισμός».

Σύμφωνα με την μέθοδο «έρευνα και πειραματισμός», οι μαθητές καλούνται να επιλέξουν  να μελετήσουν ένα θέμα τεχνολογικής έρευνας. Η έρευνα μπορεί να αναφέρεται σε βελτίωση βιομηχανικών προϊόντων, σε βελτίωση βιομηχανικών διαδικασιών παραγωγής, στην προστασία του περιβάλλοντος, αλλά και σε οποιοδήποτε θέμα σχετικό με τα  ενδιαφέροντα και τις ικανότητες  των μαθητών.

Αφού συγκεντρώσουν τις απαιτούμενες πληροφορίες σχετικά με το ερευνητικό θέμα που έχουν επιλέξει, σχεδιάζουν και πραγματοποιούν τα απαραίτητα πειράματα και τεστ. Τα αποτελέσματα από την πειραματική διαδικασία που έχουν ακολουθήσει θα τους βοηθήσουν να επιβεβαιώσουν ή να απορρίψουν την αρχική τους υπόθεση.

Η πορεία της ερευνητικής τους προσπάθειας παρουσιάζεται σε διαδοχικά σεμινάρια που οργανώνονται μέσα στην τάξη.

Σαν αποτέλεσμα της έρευνας οι μαθητές συγγράφουν εργασία σχετικά με την έρευνα που πραγματοποιούν, η οποία περιλαμβάνει τα κεφάλαια:

  1. Παρουσίαση προβλήματος
  2. Παρουσίαση του Σκοπού της έρευνας
  3. Παρουσίαση των κοινωνικών αναγκών που εξυπηρετεί
  4. Παρουσίαση της υπόθεσης της έρευνας
  5. Ανάλυση των παραμέτρων που θεωρήθηκαν ότι δεν επηρεάζουν τα αποτελέσματα της έρευνας
  6. Περιγραφή των ορίων της έρευνας (αναλύονται όλοι οι συντελεστές που τείνουν να περιορίσουν την αξιοπιστία της έρευνας)
  7. Περιγραφή της πειραματικής διαδικασίας της έρευνας
  8. Ορισμούς των μεταβλητών που εξέτασε η έρευνα
  9. Συμπεράσματα
  10. Προτάσεις για συμπληρωματικές έρευνες στο μέλλον από άλλους ερευνητές
  11. Βιβλιογραφία που χρησιμοποιήθηκε

 

  1. Κριτήρια αξιολόγησης στο μάθημα της τεχνολογίας στην Α΄ Γυμνασίου.

Οι μαθητές αξιολογούνται με βάση τα παρακάτω κριτήρια:

  • Η ικανότητα να προτείνουν θέματα για έρευνα
  • Η δυνατότητα να εξηγούν το σκοπό και τη χρησιμότητα της έρευνας στη σύγχρονη τεχνολογική κοινωνία.
  • Η ποιότητα της γραπτής εργασίας τους σε σχέση με το θέμα έρευνας με το οποίο ασχολήθηκαν.
  • Η ικανότητα να διακρίνουν την αλληλοσυσχέτιση των μεταβλητών του ερευνητικού προβλήματος που μελέτησαν.
  • Ο βαθμός οργάνωσης της έρευνας με την οποία ασχολήθηκαν.
  • Τα σχέδια και τα διαγράμματα που κατασκεύασαν σε σχέση με την έρευνα που ασχολήθηκαν.
  • Τα πειράματα που πραγματοποίησαν σε σχέση με την έρευνά τους.
  • Ο βαθμός αξιοποίησης των πηγών πληροφόρησης του τεχνολογικού τους περιβάλλοντος.
  • Οι παρουσιάσεις κατά τη διάρκεια των σεμιναρίων.
  • Η ποιότητα των δοκιμίων που κατασκεύασαν και χρησιμοποίησαν στα πειράματα που έκαναν για τις ανάγκες της έρευνας.

Επίσης από το σχολικό έτος 2020-2021 έχει προστεθεί και μια γραπτή ωριαία εξέταση στο 1ο τετράμηνο.

CC BY-NC 4.0 ΓΕΝΙΚΟΙ ΣΚΟΠΟΙ από ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ & ΡΟΜΠΟΤΙΚΗ διατίθεται με άδεια χρήσης Creative Commons Αναφορά-Μη Εμπορική Χρήση 4.0.

Άνοιγμα μενού
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων