28 Οκτωβρίου 2020
από ΤΖΙΝΟΥ ΔΗΜΗΤΡΑ
Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Το αγόρι με τη ριγέ πιτζάμα
Το μοντέλο της «ανεστραμμένης» τάξης και η αξιοποίηση του στην εκπαιδευτική διαδικασία
Εισαγωγή
Το μοντέλο της ανεστραμμένης τάξης
Η υλοποίηση και η διάδοση της ανεστραμμένης τάξης (Flipped Classroom), αποδίδεται στους εκπαιδευτικούς Jon Bergman & Aaron Sams καθώς και στον Salman Kahn, ιδρυτή του Kahn Academy, ωστόσο η ιδέα για την αναδιάταξη του παραδοσιακού σχήματος της διδακτικής πραγματικότητας είχε αρχίσει να σχηματοποιείται ως μεθοδολογική πρόταση αρκετά χρόνια νωρίτερα.
Τα βασικά χαρακτηριστικά της ανεστραμμένης τάξης
Τα στάδια προετοιμασίας και εφαρμογής
«Πριν την τάξη», οι μαθητές λαμβάνουν (συνήθως μέσω κάποιας πλατφόρμας (LMS) το εκπαιδευτικό υλικό για μελέτη. Μπορούν να το δουν όσες φορές θέλουν, να εστιάσουν σε όποια σημεία επιθυμούν, στο δικό τους χώρο και με το δικό τους ρυθμό. Το πρωτοποριακό στοιχείο αυτής της διαδικασίας είναι ότι με αυτόν τον τρόπο δημιουργείται μια μοναδική διαβάθμιση ως προς την αλληλεπίδραση των μαθητών με το εκπαιδευτικό υλικό, κάτι που δεν συμβαίνει κατά την παράδοση διαλέξεων στην τάξη.
Οφέλη – Προβληματισμοί
- ενεργή εμπλοκή των μαθητών στη μαθησιακή διαδικασία
- καλύτερη διαχείριση του διδακτικού χρόνου
- ανάπτυξη της κριτικής σκέψης
- θετική προδιάθεση και αύξηση αλληλεπίδρασης
- άνιση πρόσβαση στην τεχνολογία
- αύξηση χρόνου μελέτης στο σπίτι
- δημιουργία ψηφιακού υλικού
- ποιότητα και αξιοπιστία ψηφιακού υλικού