Επίσκεψη της ΣΤ τάξης στο Γυμνάσιο – Λ.Τ. Ιτέας (2026)

 

Στο πλαίσιο της ομαλής μετάβασης στην επόμενη σχολική βαθμίδα, οι μαθητές και οι μαθήτριες της ΣΤ΄ τάξης του σχολείου μας επισκέφθηκαν την Τετάρτη 13/5/2026 το Γυμνάσιο – Λ.Τ. Ιτέας.

Εκεί τους υποδέχθηκαν ο Διευθυντής και μαθητές του Γυμνασίου – Λ.Τ. Ιτέας, οι οποίοι ανέλαβαν να τους ξεναγήσουν στους χώρους του σχολείου, ώστε τα παιδιά να τους γνωρίσουν καλύτερα. Έτσι, επισκέφθηκαν όλες τις σχολικές αίθουσες, τα γραφεία των εκπαιδευτικών και του Διευθυντή, τη βιβλιοθήκη, το εργαστήριο Πληροφορικής, καθώς και την αίθουσα του γυμναστηρίου, όπου είχαν την ευκαιρία να παίξουν πινγκ πονγκ και μποξ.

(περισσότερα…)

Ανανέωση της αίθουσας Φυσικών Επιστημών – Εικαστικών

 

Στο πλαίσιο δράσης για την αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας με θέμα τον εμπλουτισμό του εργαστηρίου Φυσικών Επιστημών – Εικαστικών, προχωρήσαμε σε αναδιάταξη και λειτουργική αναβάθμιση της αίθουσας, με στόχο τη δημιουργία ενός πιο σύγχρονου, εργονομικού και παιδαγωγικά αξιοποιήσιμου μαθησιακού περιβάλλοντος.

Συγκεκριμένα, κατά το προηγούμενο χρονικό διάστημα πραγματοποιήθηκαν οι ακόλουθες ενέργειες:

  • Μετακινήθηκαν οι δύο ντουλάπες που περιείχαν όργανα Φυσικών Επιστημών και υλικά Εικαστικών σε νέα, πιο λειτουργική θέση, ώστε να διευκολύνεται η πρόσβαση και η καλύτερη αξιοποίηση του χώρου.
  • Αλλάχτηκε η θέση της έδρας του εκπαιδευτικού, ώστε να βρίσκεται κοντά στις επιτοίχιες πρίζες και να εξυπηρετείται αποτελεσματικότερα η χρήση ηλεκτρονικού εξοπλισμού κατά τη διδασκαλία.
  • Τοποθετήθηκε στον τοίχο smart τηλεόραση 50”, η οποία είχε παραχωρηθεί ως δωρεά το 2024 μετά την πλημμύρα στην περιοχή μας. Για την εγκατάστασή της πραγματοποιήθηκε αγορά κατάλληλης βάσης στήριξης, ενώ διασυνδέθηκε μέσω καλωδίου HDMI με φορητό υπολογιστή του σχολείου, ώστε να λειτουργεί ως μέσο προβολής και υποστήριξης της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Όλα τα καλώδια (ρεύματος, HDMI,  τοπικού δικτύου) πέρασαν για λόγους ασφάλειας μέσα από επιδαπέδιο κανάλι στο δάπεδο.
  • Τροποποιήθηκε η διάταξη των θρανίων με τρόπο που να ενισχύει τον ομαδοσυνεργατικό τρόπο εργασίας των μαθητών και να διευκολύνει τη συμμετοχική μάθηση.
  • Τοποθετήθηκαν δύο πίνακες από φελιζόλ, προκειμένου οι μαθητές να μπορούν να αναρτούν τις εργασίες και τις δημιουργίες τους.
  • Τέλος, η αίθουσα διακοσμήθηκε με ένα ρολόι τοίχου, έναν πίνακα ανακοινώσεων και ένα διακοσμητικό πίνακα, συμβάλλοντας στη δημιουργία ενός πιο ευχάριστου και δημιουργικού σχολικού περιβάλλοντος.

Εκπαιδευτική Εκδρομή του Δημοτικού Σχολείου Ιτέας στο Νομό Λάρισας

 

Τη Δευτέρα 11 Μαΐου 2026 πραγματοποιήθηκε η εκπαιδευτική εκδρομή όλων των τάξεων του Δημοτικού Σχολείου Ιτέας στον Νομό Λάρισας. Μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικοί είχαν την ευκαιρία να ζήσουν μια όμορφη και δημιουργική ημέρα γεμάτη γνώση, εικόνες και ευχάριστες στιγμές.

Πρώτος σταθμός της εκδρομής μας ήταν το Διαχρονικό Μουσείο Λάρισας, όπου οι μαθητές παρακολούθησαν μια ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα ξενάγηση από επαγγελματία ξεναγό. Με τρόπο ζωντανό και κατανοητό, παρουσίασε σημαντικά στοιχεία της ιστορίας και του πολιτισμού της περιοχής, καταφέρνοντας να κρατήσει αμείωτο το ενδιαφέρον ακόμη και των μικρότερων παιδιών, τα οποία δεν έχουν ακόμη διδαχθεί το μάθημα της Ιστορίας. Τα εκθέματα και οι αφηγήσεις εντυπωσίασαν όλους τους μαθητές και αποτέλεσαν μια μοναδική εμπειρία μάθησης.

(περισσότερα…)

Δράση της ΕΔΥ για τη θετική διαπαιδαγώγηση και την οριοθέτηση των παιδιών

 

drash EDY1 2026Την Παρασκευή 8 Μαΐου 2026, από τις 10:00 έως τις 12:30, η ΕΔΥ του σχολείου μας διοργάνωσε ανοιχτή ενημερωτική εισήγηση για γονείς και κηδεμόνες με θέμα: «Θέτοντας όρια στα παιδιά! Θετικές μέθοδοι διαπαιδαγώγησης».

Την παρουσίαση πραγματοποίησαν η κα Σοφού Ειρήνη, ψυχολόγος, και η κα Οικονόμου Βασιλική, κοινωνική λειτουργός. Η δράση φιλοξενήθηκε στην αίθουσα της σχολικής βιβλιοθήκης και ήταν ανοιχτή σε όλους τους ενδιαφερόμενους γονείς και κηδεμόνες.

Μετά την ολοκλήρωση της εισήγησης ακολούθησε εποικοδομητική συζήτηση, κατά την οποία οι συμμετέχοντες είχαν την ευκαιρία να εκφράσουν προβληματισμούς, να θέσουν ερωτήματα και να ανταλλάξουν απόψεις σχετικά με ζητήματα που αφορούν τη διαπαιδαγώγηση και την οριοθέτηση των παιδιών.

Ευχαριστούμε θερμά τις εισηγήτριες για την ουσιαστική συμβολή τους, καθώς και όλους τους γονείς και κηδεμόνες που συμμετείχαν ενεργά στη δράση.

Δράση Φυσικών Επιστημών με το ΕΚΦΕ Καρδίτσας

 

Με ιδιαίτερο ενδιαφέρον και ενθουσιασμό πραγματοποιήθηκε στο σχολείο μας μια ξεχωριστή δράση στο πλαίσιο της αυτοαξιολόγησης της σχολικής μας μονάδας, με θεματικό άξονα το Εργαστήριο Φυσικών Επιστημών.

Για τον σκοπό αυτό είχαμε τη χαρά να φιλοξενήσουμε τον κ. Άρη Γκάτση, υπεύθυνο του Εργαστηριακού Κέντρου Φυσικών Επιστημών Καρδίτσας (ΕΚΦΕ Καρδίτσας), ο οποίος ανταποκρίθηκε πρόθυμα στην πρόσκλησή μας και επισκέφθηκε το σχολείο μας την Πέμπτη 7 Μαΐου 2026.

Κατά τη διάρκεια της επίσκεψής του, οι μαθητές και οι μαθήτριες παρακολούθησαν μια εντυπωσιακή σειρά πειραμάτων βασισμένων στη θεματολογία των βιβλίων Φυσικών της Ε΄ και ΣΤ΄ τάξης. Για σχεδόν δύο ώρες, η αίθουσα εκδηλώσεων μετατράπηκε σε έναν ζωντανό χώρο ανακάλυψης και πειραματισμού, κρατώντας αμείωτο το ενδιαφέρον των παιδιών.

Τα πειράματα κάλυψαν ποικίλες ενότητες των Φυσικών Επιστημών, όπως ο ηλεκτρισμός και ο ηλεκτρομαγνητισμός, οι μετατροπές ενέργειας, οι ιδιότητες του φωτός, η ατμοσφαιρική πίεση, η διαστολή και συστολή των στερεών σωμάτων, οι χημικές αντιδράσεις με οξέα και βάσεις, οι φακοί και η σύσταση του αέρα. Μέσα από βιωματικές δραστηριότητες και διαδραστική παρουσίαση, οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να συνδέσουν τη θεωρία με την πράξη και να προσεγγίσουν τη γνώση με τρόπο δημιουργικό και ευχάριστο.

(περισσότερα…)

Εβδομάδα πειραμάτων 2026

 

Με ιδιαίτερη χαρά και ενθουσιασμό πραγματοποιήθηκε στο σχολείο μας μια ξεχωριστή εβδομάδα αφιερωμένη στα πειράματα και στις Φυσικές Επιστήμες, στο πλαίσιο της αυτοαξιολόγησης της σχολικής μας μονάδας και της αξιοποίησης του νέου εξοπλισμού του εργαστηρίου Φυσικών Επιστημών.

Κατά τη διάρκεια της εβδομάδας, οι μαθητές και οι μαθήτριες όλων των τάξεων είχαν την ευκαιρία να συμμετάσχουν σε βιωματικές δράσεις, να παρακολουθήσουν εντυπωσιακά πειράματα και να ανακαλύψουν, μέσα από τη διερεύνηση και την παρατήρηση, τη μαγεία της επιστήμης. Κάθε ημέρα, ένας διαφορετικός εκπαιδευτικός ανέλαβε να παρουσιάσει πειράματα και δραστηριότητες, είτε στην αίθουσα εκδηλώσεων είτε στον χώρο της σχολικής βιβλιοθήκης, μετατρέποντας τη μάθηση σε μια μοναδική εμπειρία δημιουργίας και συνεργασίας.

(περισσότερα…)

Ανακύκλωση Μπαταριών: Μια Συλλογική Προσπάθεια με Μεγάλο Αντίκτυπο

 

anakyklosh mpatarias 2026Με ιδιαίτερη χαρά και υπερηφάνεια μοιραζόμαστε τη σημαντική δράση του σχολείου μας στον τομέα της ανακύκλωσης μπαταριών, μια πρωτοβουλία που αγκαλιάστηκε από όλους τους μαθητές και τις μαθήτριές μας από την αρχή της φετινής σχολικής χρονιάς.

Στο πλαίσιο του προγράμματος σχολικής επιβράβευσης της εταιρείας ανακύκλωσης μπαταριών ΑΦΗΣ, οι μαθητές μας ανέλαβαν ενεργό ρόλο στη συλλογή χρησιμοποιημένων μπαταριών κάθε είδους. Με υπευθυνότητα και περιβαλλοντική συνείδηση, συγκέντρωναν τις μπαταρίες στους ειδικούς κάδους ανακύκλωσης που βρίσκονται στο σχολείο μας.

Η ανταπόκριση ήταν πραγματικά εντυπωσιακή! Αυτή τη στιγμή, και οι τρεις κάδοι ανακύκλωσης που διαθέτουμε είναι γεμάτοι, ενώ έχουμε ήδη καταφέρει να συγκεντρώσουμε τον απαιτούμενο στόχο των 50 κιλών μπαταριών.

Η προσπάθεια αυτή δεν αποτελεί μόνο μια σημαντική περιβαλλοντική δράση, αλλά και μια ευκαιρία συμμετοχής σε μια πανελλήνια πρωτοβουλία. Όσα δημοτικά σχολεία πετύχουν τον στόχο των 50 κιλών συμμετέχουν σε κλήρωση με έπαθλα:

* 10 σετ μπάντμιντον (1 ανά σχολείο)
* 10 προτζέκτορες (1 ανά σχολείο)
* 10 κιθάρες (1 ανά σχολείο)

(περισσότερα…)

Επίσκεψη του Νηπιαγωγείου Ιτέας στη Σχολική Βιβλιοθήκη μας

nhpia sxol bibliothiki 2026

Με ιδιαίτερη χαρά υποδεχθήκαμε σήμερα στη σχολική βιβλιοθήκη του Δημοτικού Σχολείου Ιτέας τους μικρούς μαθητές του Νηπιαγωγείου Ιτέας, στο πλαίσιο δράσης που υλοποιούν για την αυτοαξιολόγηση της σχολικής τους μονάδας.

Κατά τη διάρκεια της επίσκεψης, οι μαθητές ξεναγήθηκαν στον χώρο της βιβλιοθήκης και γνώρισαν από κοντά τον κόσμο των βιβλίων. Συζητήσαμε μαζί τους για το αν διαθέτουν βιβλιοθήκη στο σχολείο τους, για τις αναγνωστικές τους συνήθειες, αλλά και για τη χαρά της δημιουργίας ιστοριών μέσα από τη φαντασία τους.

(περισσότερα…)

Κατασκευή κομποστοποιητή

 

Στο σχολείο μας ξεκίνησε μια όμορφη και δημιουργική δράση με θέμα την κομποστοποίηση!

Οι μαθητές της Α, Β και Γ-Δ τάξης συμμετείχαν ενεργά σε αυτή την πρωτοβουλία, μέσα από την οποία γνωρίζουν τη σημασία της ανακύκλωσης και της σωστής διαχείρισης των οργανικών απορριμμάτων. Με βιωματικό τρόπο, έμαθαν πώς απλά υλικά της καθημερινότητας μπορούν να μετατραπούν σε πολύτιμο φυσικό λίπασμα για το περιβάλλον.

Με τη βοήθεια του κ. Αντρέα, του γυμναστή μας, κατασκευάσαμε έναν κομποστοποιητή από ξύλινες παλέτες στον χώρο του σχολείου, ενισχύοντας το πνεύμα συνεργασίας και δημιουργικότητας των μαθητών.

Στον κομποστοποιητή αυτό, όλοι οι μαθητές του σχολείου έχουν τη δυνατότητα να φέρνουν από το σπίτι τους οργανικά απορρίμματα, όπως φλούδες φρούτων και λαχανικών, υπολείμματα τροφών και άλλα βιοδιασπώμενα υλικά ύστερα από σχετική ενημέρωση που πραγματοποιήθηκε. Με αυτόν τον τρόπο, συμβάλλουν ενεργά στη μείωση των απορριμμάτων και στην προστασία του περιβάλλοντος.

(περισσότερα…)