ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2023 – 2024
ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ : ΧΑΛΒΑΤΖΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ
Εργαστήρια Δεξιοτήτων
Υπεύθυνη εκπαιδευτικός: Ελευθερία Μητρούσια
ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
“Λαϊκό παραμύθι-Παραμύθια της Λέσβου”
Οι εκπαιδευτικές δραστηριότητες που πραγματοποιήθηκαν στο πλαίσιο της ενότητας “Λαϊκό παραμύθι-Παραμύθια της Λέσβου” είχαν ως βασικό σκοπό να αντιληφθούν τα παιδιά την άυλη πολιτιστική κληρονομιά ως μέρος του πολιτισμού και να υποστηριχθούν ως προς το σεβασμό και την ευαισθησία για τη διατήρηση της τοπικής πολιτιστικής κληρονομιάς.
Κατά τη διάρκεια της συγκεκριμένης θεματικής ενότητας πραγματοποιήθηκε το Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα “Βουτιά στον Κόσμο του Βιβλίου “, το οποίο προσφέρεται δωρεάν, σχεδιάστηκε και υλοποιείται από το Ίδρυμα Λαμπράκη, με Επιστημονική Υπεύθυνη τη Χρύσα Κουράκη, Δρ .Παιδικής Λογοτεχνίας και Μέλος ΕΔΙΠ στο τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική ηλικία του ΕΚΠΑ, και φέρνει σε επαφή τους μαθητές και τις μαθήτριες με τη φιλαναγνωσία και τη δημιουργική γραφή.
Έτσι, μάθαμε τι είναι το λαϊκό παραμύθι, ποια χαρακτηριστικά το διέπουν και το κάνουν να ξεχωρίζει από τα άλλα είδη παραμυθιού, ενώ ταυτόχρονα δημιουργήσαμε το δικό μας μικρό βιβλιαράκι γνώσης για το “λαϊκό παραμύθι”. Φυσικά, διαβάσαμε διάφορα λαϊκά παραμύθια από την παράδοση του νησιού της Λέσβου, αλλά και από άλλες περιοχές της Ελλάδας. Ακόμη, είχαμε την ευκαιρία να ακούσουμε τη διήγηση με το γλωσσικό ιδίωμα (ντοπιολαλιά) του νησιού ενός παραμυθιού της Μυτιλήνης με τίτλο «Τί να λέγου;» (audiobook), αλλά και άλλες διηγήσεις παραμυθιών από διάφορες περιοχές της Ελλάδας και τη Μικρά Ασία, κι έτσι μπορέσαμε να συγκρίνουμε και να επισημάνουμε ομοιότητες και διαφορές σε πολιτιστικά στοιχεία κάθε τόπου (audiobooks από https://www.ebooks4greeks.gr/).
Οι καλικάντζαροι ως στοιχείο της λαϊκής φαντασίας, αποτέλεσαν ένα ενδιαφέρον θέμα με το οποίο ασχοληθήκαμε κατά την περίοδο πριν από τις διακοπές των Χριστουγέννων. Διαβάσαμε παραμύθια για τους καλικάντζαρους, ακούσαμε τραγούδια και αναζητήσαμε ιστορίες και διηγήσεις από γονείς, γιαγιάδες και παππούδες, που βοήθησαν στη συγγραφή μικρών αστείων ιστοριών από τα παιδιά.
Η εικαστική απόδοση των παραμυθιών ήταν μία από τις αγαπημένες δραστηριότητες των παιδιών κι έτσι εικονογράφησαν δύο λαϊκά παραμύθια που ξεχωρίσαμε: “Ο ποντικός και η θυγατέρα του” και “Ο θρύλος του αηδονιού”. Στο τέλος, τα παιδιά έφτιαξαν ένα βιβλίο με τίτλο «Τα παραμύθια της ελιάς» δημιουργώντας τα δικά τους «λαϊκά παραμύθια» της Λέσβου χρησιμοποιώντας στοιχεία από τα παραμύθια που άκουσαν, τις εικόνες από την καθημερινή τους ζωή στο νησί και τη φαντασία τους.
Εργαστήρια Δεξιοτήτων
Υπεύθυνη εκπαιδευτικός: Ελευθερία Μητρούσια
“Μαθαίνω και φροντίζω το σώμα μου”
ΖΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ-ΕΥ ΖΗΝ
Στο πλαίσιο των εκπαιδευτικών δράσεων για τη διδακτική ενότητα “Μαθαίνω και φροντίζω το σώμα μου” των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων οι μαθητές και οι μαθήτριες της Γ΄ τάξης είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν το ανθρώπινο σώμα, τα βασικά όργανα και τις λειτουργίες του και να κατανοήσουν οτι υπάρχουν εξωτερικά και εσωτερικά όργανα. Επιπλέον, βασικός στόχος των δράσεων ήταν να μάθουν να φροντίζουν το σώμα τους και να αποκτήσουν υγιεινές συνήθειες, όπως σωστή υγιεινή, ιατρική φροντίδα, άσκηση και άθληση.
Ζω καλύτερα γιατί γνωρίζω, φροντίζω και σέβομαι το σώμα μου!
ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2022 – 2023
ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ : ΤΣΟΠΟΥΛΟΥ ΑΓΓΕΛΙΚΗ
Εργαστήρια Δεξιοτήτων στη Γ’ Τάξη
Στο πλαίσιο των εργαστηριών δεξιοτήτων, στη θεματική ενότητα “Ζω καλύτερα – Ευ Ζην” με το πρόγραμμα, «Το σώμα μου, ένα θαύμα που σέβομαι, φροντίζω και αγαπώ», οι μαθητές της Γ τάξης συμμετείχαν σε πληθώρα δραστηριοτήτων. Αρχικά ενημερώθηκαν για θέματα υγιεινής διατροφής και σωματικής υγείας, γνώρισαν τις διάφορες ομάδες τροφών και την αξία των ισορροπημένων γευμάτων. Κατανόησαν τη σχέση της ισορροπημένης διατροφής και άσκησης για τη διατήρηση της καλής υγείας και παρακινήθηκαν ώστε να αποκτήσουν σωστές συνήθειες και μια καλή ποιότητα ζωής. Μέσα από ομαδικές και ατομικές δραστηριότητες και επιτραπέζιο παιχνίδι, ενημερώθηκαν για το ανθρώπινο σώμα, τις λειτουργίες και τις ανάγκες του. Τέλος, σαν ομάδα δράσης παρακολουθήσαμε και το πρόγραμμα «Οργανούληδες», με το οποίο μάθαμε ξεχωριστές λειτουργίες και δυνατότητες του κάθε οργάνου στο ανθρώπινο σώμα, όπως και για τη σημασία της μεταμόσχευσης οργάνων, τη φροντίδα τους, αλλά και τη σπουδαιότητα της δωρεάς οργάνων.