Αρχική » Ε’ ΤΑΞΗ

Βραβείο Ευρωπαϊκής Ετικέτας Ποιότητας

download

Ρολόι

Μάιος 2024
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

Μετάφραση

European Radio Logo

Ε’ ΤΑΞΗ

ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2023 – 2024

ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ : ΚΑΡΑΤΖΑΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

 

 

 

Σχολικό έτος: 2022-2023

Υπεύθυνη εκπαιδευτικός: Βαϊτσίδη Γεωργία

Σκυταλοδρομία φιλαναγνωσίας

Με αφορμή την ενότητα της Γλώσσας “Βιβλία-Βιβλιοθήκες”, οργανώθηκε στην τάξη μας μία σκυταλοδρομία ανάγνωσης όπου τα βιβλία πέρασαν όπως η σκυτάλη από το ένα χέρι στο άλλο. Οι μαθητές διάβασαν βιβλία, τα αντάλλαξαν μεταξύ τους, χωρισμένοι σε δύο ομάδες με μοναδικό στόχο την απόλαυση της ανάγνωσης. Ένα βραβείο κίνητρο με δύο όψεις: διαβάζουμε για να κερδίσουμε αυτή την άυλη και μυστηριώδη χαρά της ανάγνωσης, αλλά και για να παίξουμε σε ένα πλαίσιο άμιλλας και αθώου ανταγωνισμού. Όπως και να έχει η ουσία και το περιεχόμενο του διαγωνισμού ήταν οι μαθητές να απολαύσουν το διάβασμα, να δεθούν μεταξύ τους και με τα βιβλία, να σχεδιάσουν μόνοι τους δραστηριότητες βασισμένες σε όσα διάβασαν και φυσικά να ταξιδέψουν μέσα από τις ιστορίες.

1680529711940  1680529712160 1680529712171Χωρίς τίτλο

 

Παγκόσμια μέρα Συνδρόμου Down 2023

Mια ξεχωριστή παγκόσμια μέρα επέλεξε να γιορτάσει η Ε’ τάξη του σχολείου μας σήμερα 21 Μαρτίου 2023. Lots of Socks Day είναι η μέρα που έχει καθιερωθεί σε όλο τον κόσμο, αφιερωμένη στους ανθρώπους με σύνδρομο Down, με στόχο να ευαισθητοποιήσει και να τονίσει ότι η διαφορετικότητα δεν θα έπρεπε να αντιμετωπίζεται ως πρόβλημα και δεν θα έπρεπε να υπάρχει κοινωνικός αποκλεισμός. Οι μαθητές μέσα από την συμβολική πράξη του να φορέσουν διαφορετικές κάλτσες και παπούτσια το διασκέδασαν, αντιλήφθηκαν ότι δεν μπορούν όλοι οι άνθρωποι να είναι ίδιοι και σας στέλνουν ένα ηχηρό μήνυμα.

337043320 2096334773886107 1209156849578629639 n 337127682 738828604289606 7640814685144983270 n

 

Εργαστήρια Δεξιοτήτων- Β’ κύκλος

Ευ Ζην- Παίζουμε και μαθαίνουμε με βλέμμα θετικό γιατί με αγαπώ

Ο συγκεκριμένος κύκλος εργαστηρίων δεξιοτήτων είχε ως στόχο την αναγνώριση όλων εκείνων των χαρακτηριστικών που αποτελούν τον χαρακτήρα του κάθε μαθητή και την αποδοχή του. Αρχικά, αναφερθήκαμε σε συναισθήματα, παίξαμε με αυτά και στη συνέχεια ο κάθε μαθητής “έχτισε” το δικό του προφίλ αναφερόμενος τόσο στα θετικά του στοιχεία όσο και σε αυτά που θα ήθελε να διορθώσει. Στη συνέχεια πραγματοποιήθηκε η δράση “Έχω ένα καλό λόγο για όλους”, όπου ο κάθε μαθητής αναφέρθηκε σε κάποιο συμμαθητή του, εστιάζοντας στα θετικά χαρακτηριστικά που εντοπίζει σε αυτόν.

Με αφορμή τη παγκόσμια μέρα κατά του σχολικού εκφορβισμού, οι μαθητές βιντεοσκόπησαν μία ταινία μικρού μήκους, η οποία αναρτήθηκε στην ιστοσελίδα του “Χαμόγελου του Παιδιού” και της εκστρατείας που διοργάνωνε “Μίλα τώρα“, η οποία είχε ως τίτλο: “Προκάλεσε Φιλία και όχι Βία”.

Αξιοποιήθηκε διδακτικά το βιβλίο “Γέτι” της Μαρίνας Γιώτη με στόχο την ενίσχυση της αυτοπεποίθησης των μαθητών και την υπενθύμιση για διαρκή προσπάθεια με επιμονή και υπομονή. Τέλος, ξεκίνησε μία συνεργασία με το κέντρο “Πνοή”, με στόχο την αποδοχή της διαφορετικότητας και τον αλληλοσεβασμό.

1678294190711 1678294190720 1678294190773 IMG 20230307 131139 1

 

 

Παγκόσμια μέρα κατά του σχολικού εκφοβισμού (6 Μαρτίου)

Με αφορμή την παγκόσμια μέρα κατά του σχολικού εκφοβισμού (bulling) οι μαθητές της Ε’ τάξης παρακολούθησαν την ημερίδα που διοργάνωσε το “Χαμόγελο του παιδιού” και η εκστρατεία “Μίλα τώρα”.

Στα πλαίσια της εκστρατείας αυτής οι μαθητές σχεδίασαν και βιντεοσκόπησαν μία ταινία μικρού μήκους, η οποία θα αναρτηθεί σύντομα στην ιστοσελίδα του Χαμόγελου του παιδιού. Ταυτόχρονα, συζήτησαν για το τι θεωρείται σχολικός εκφοβισμός, πώς μπορούμε να το αντιμετωπίσουμε καθώς και για προσωπικές εμπειρίες των μαθητών. Με βασικό μήνυμα το «ΜΙΛΑ ΤΩΡΑ» τα σχολεία και τα παιδιά που συμμετείχαν στη συγκεκριμένα ημερίδα, έδωσαν το δικό τους μήνυμα ενάντια στο bulling.

1678212594201 1678212594218 1678212622957

Γλώσσα-Αλληλογραφία

Στα πλαίσια της ενότητας “Αλληλογραφία” της Γλώσσας, οι μαθητές της Ε’ τάξης, από την αρχή της χρονιάς μέχρι και σήμερα αλληλογραφούν με μαθητές του Δημοτικού Σχολείου Παλιουρίου Χαλκιδικής. Η αλληλογραφία μεταξύ σχολείων είναι ένας τρόπος να επιτευχθεί η επικοινωνία μαθητών από διαφορετικά μέρη. Μέσω αυτής, καλλιεργείται ο γραπτός λόγος των μαθητών, ενώ ταυτόχρονα έρχονται σε επαφή με το συγκεκριμένο κειμενικό είδος της επιστολής, με το οποίο λόγω της τεχολογίας, δεν είναι ιδιαίτερα εξοικειωμένοι. Παράγονται αυθεντικά κείμενα και ανταλλάσονται πληροφορίες σχετικά με τη ζωή τους, τα ενδιαφέροντα και ό,τι άλλο επιθυμούν. Στόχος, η ενεργοποίηση του ενδιαφέτοντός τους και η εμπλοκή τους στη διαδικασία μάθησης.

167778237881416777823788071677782378798167778237879116777823787771677785506249

1η Μαρτίου

1η του Μάρτη σήμερα και οι μαθητές της Ε’ τάξης έφτιαξαν τα μαρτάκια τους. Μίλησαν για το λαϊκό αυτό έθιμο, για το τι συμβολίζει το χρώμα της κάθε κλωστής και ξεκίνησαν να πλέκουν. Έκοψαν νήματα μετρημένα στα χεράκια τους, διάλεξαν από ένα κρεμαστό και φόρεσαν και το ματάκι να μην τους ματιάσουν..

Και του χρόνου να είμαστε καλά!!

IMG 20230301 103448 IMG 20230301 102926 IMG 20230301 102859 IMG 20230301 102555 IMG 20230301 102550 IMG 20230301 102547

Η μέρα της Chandeleur
Κρέπες γλυκές και λαχταριστές έφτιαξαν οι μαθητές της Ε’ στο μάθημα των Γαλλικών με αφορμή την ημέρα της Υπαπαντής, στις 2 Φεβρουαρίου, που στη Γαλλία ονομάζεται Chandeleur και, κατά την παράδοση, σε κάθε σπίτι της Γαλλίας αναβιώνει το έθιμο της παρασκευής κρέπας. Σύμφωνα με το μύθο, αν σε κάποιο σπίτι τη μέρα της Chandeleur δεν έφτιαχναν κρέπες, η σοδειά του σιταριού της χρονιάς θα καταστρεφόταν. Τηρήσαμε λοιπόν κι εμείς την όμορφη αυτή παράδοση και το απολαύσαμε όλοι!

329576623 902216014418833 3893061299627657061 n 329574859 1190097878567321 3941014753416847396 n 329570677 1356736108447137 1358406705378627291 n 329500294 887082979079508 5072095859368276580 n 329412232 1180305492851342 4504524613839608729 n

Χριστουγεννιάτικες Δράσεις

Λίγο πριν το κλείσιμο των σχολείων για τις χριστουγεννιάτικες μας διακοπές, οι μαθητές σήκωσαν μανίκια και έστησαν ένα εργαστήρι ζαχαροπλαστικής και κατασκευών στην τάξη. Έφτιαξαν μπισκότα, τα στόλισαν και κέρασαν όλο το σχολείο. Ακόμη, κατασκεύασαν με απλά καθημερινά υλικά ημερολόγια για το νέο έτος. Έτσι, δήλωσαν πανέτοιμοι για τα Χριστούγεννα!!

321082834 733590234770862 6679124386075235911 n 320630091 1221001395119111 1414954281941618678 n 320573444 883482889356737 1684840722346813812 n 319906706 2984465061859328 4243161073775657028 n

1677785467326 1677785467336

 

 

Φυσική- Πεπτικό Σύστημα

Στα πλαίσια του κεφαλαίου της Φυσικής  “Πεπτικό σύστημα”, οι μαθητές ασχολήθηκαν με το ταξίδι της τροφής. Ήρθαν σε επαφή με τα δόντια, τα οποία αποτελούν την αρχή αυτού του ταξιδιού, γνώρισαν τα ονόματα και τη χρησιμότητά τους καθώς και τα όργανα του σώματος. Τέλος, κατασκεύασαν γνάθους με νεογιλά και μόνιμα δόντια για να διαπιστώσουν τις διαφορές καθώς και προσομοίωση του σώματος με τα βασικά όργανα.

318280619 1316370409128310 8912527038431522181 n 318455597 682835796544098 1940468076290382320 n 318241710 874014980298920 211445656083539465 n 318222651 1367378797355824 8614796905340028581 n318371149 1751932145190824 3276036504222973227 n

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ  ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ

Α. «Φροντίζω το περιβάλλον»

Οι μαθητές της Ε’ του σχολείου μας στον πρώτο κύκλο των εργαστηρίων δεξιοτήτων και για το διάστημα Οκτώβριο-Νοέμβριο του 2022 ασχολήθηκαν με την ενότητα «Φροντίζω το περιβάλλον». Τα εργαστήρια που έλαβαν χώρα στο συγκεκριμένο διάστημα είχαν να κάνουν με την «Περιβαλλοντική Μετανάστευση». Οι δραστηριότητες που πραγματοποιήθηκαν μεταξύ άλλων ήταν οι ακόλουθες:

  • Συζήτηση τόσο μεταξύ των ομάδων όσο και στην ολομέλεια εννοιών γύρω από την περιβαλλοντική μετανάστευση και ευαισθητοποίηση γύρω από το θέμα.
  • Κατασκευή κοσμοχάρτη, με εικόνες και σύντομες περιγραφές γεγονότων που προκάλεσαν στο παρελθόν περιβαλλοντική μετανάστευση. Στα πλαίσια της συγκεκριμένης δραστηριότητας οι μαθητές συζήτησαν σχετικά με τις αιτίες και τις συνέπειες ενός τέτοιου φαινομένου, ενώ ταυτόχρονα διαπίστωσαν τον παγκόσμιο χαρακτήρα του.
  • Συζήτηση και προβληματισμοί εστιασμένοι στα ανθρώπινα δικαιώματα που πιθανόν να παραβιάζονται κατά την περιβαλλοντική μετανάστευση καθώς και τον τρόπο με τον οποίο μπορεί να διασφαλιστούν.
  • Διδακτική αξιοποίηση του βιβλίου : «Το μαγικό μολύβι της Μαλάλα», όπου οι μαθητές εκτός της σύνδεσης με το θέμα του εργαστηρίου, κλήθηκαν να αποτυπώσουν τις δικές τους «μαγικές» επιθυμίες.
  • Παραγωγή υλικού από τους ίδιους τους μαθητές και συγκεκριμένα αφίσες και ακροστοιχίδες με τα ονόματά τους, όπου το περιεχόμενο ήταν σχετικό με όσα ήρθαν σε επαφή στα εργαστήρια που προηγήθηκαν.

317784005 479150227617544 6400078413625965040 n 317624993 636791211568864 2111889780127585778 n 317616666 821032755829985 1389499775135392614 n 317527397 1094906401208275 5454462019863419446 n 317514062 836707194329783 3913033030311343034 n

Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή- Εκλογές

Οι μαθητές της Ε’ τάξης στα πλαίσια του μαθήματος της Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής καθώς και της συζήτησης περί Δημοκρατικού πολιτεύματος διοργάνωσαν εκλογές και εξέλεξαν το μαθητικό τους συμβούλιο.

Αρχικά, εκτυπώσαμε ταυτότητες για τον καθένα και ψηφοδέλτια με τα ονόματα των υποψηφίων. Στη συνέχεια, ακολουθήσε η μυστική ψηφοφορία, ενώ στο τέλος καταμετρήθηκαν οι ψήφοι.

Πολλά συγχαρητήρια στον Νικόλα (πρόεδρος), την Αντωνία (αντιπρόεδρος) και τον Αντώνη (ταμίας) για την εκλογή τους καθώς και στους υπόλοιπους μαθητές για την άψογη συνεργασία τους…

                                         1669925915531 1669925915540 1669925915524

Erasmus+Beneficiary School Consortium member

Erasmus+Beneficiary School Consortium member

ΙΚΥ Beneficiary

iky

Jean Monnet Programme Learning EU initiatives for schools

Jean Monnet Programme Learning EU initiatives for schools

Πρεσβευτές της Ημέρας Ασφαλούς Διαδικτύου

SID2024 Save the date
Άνοιγμα μενού
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση