Την Πέμπτη 21/09/2017 η δημοσιογραφική ομάδα του σχολείου μας ανέλαβε δράση! Η ομάδα αποτελείται από μαθητές της Ε΄και Στ΄τάξης του σχολείου μας.
Οι μικροί δημοσιογράφοι οργάνωσαν μια επίσκεψη στις εγκαταστάσεις του e-evros, προκειμένου να δουν από κοντά τη διαδικασία της επεξεργασίας και δημοσίευσης των ειδήσεων της πόλης μας! Δεν έχασαν ευκαιρία να θέσουν και τα δικά τους ερωτήματα και τις απορίες στους δημοσιογράφους καθώς και να δεχτούν οδηγίες από αυτούς για τις μεθόδους και τις κατευθύνσεις που θα πρέπει να ακολουθούν στη “δουλειά” τους!
Τη Δευτέρα 2/10/2017 οι μαθητές του σχολείου μας συμμετείχαν μέσα από διάφορες δράσεις στην Πανελλήνια Ημέρα Αθλητισμού.
Αρχικά τα παιδιά ενημερώθηκαν για τη επίδραση του αθλητισμού και της τακτικής σωματικής δραστηριότητας στην υγεία του σώματος και του πνεύματος. Κατόπιν, όλα όσα ειπώθηκαν προσπαθήσαμε να τα κάνουμε πράξη!
Έτσι, οργανώσαμε ομαδικά παιχνίδια που απαιτούσαν ταχύτητα, τακτική αλλά και συνεργασία.
Στη συνέχεια δοκιμάσαμε τις ικανότητές μας στον χορό, μια υπέροχη μορφή άθλησης που αρέσει σε όλους!
Έπειτα από πρόσκλησή μας, είχαμε την τιμή να υποδεχτούμε στο χώρο του σχολείου μας δύο Ολυμπιονίκες των Special Olympics. Οι Ολυμπιονίκες Σταμάτης Παπάζογλου και Βάκης Πεταλούδης, συνοδευόμενοι από την προπονήτριά τους Δάφνη Δεληγιάννη, μας μίλησαν για τις εμπειρίες τους στον αθλητισμό. Μας εξήγησαν τις απαιτήσεις και τις θυσίες που συχνά απαιτεί ο πρωταθλητισμός αλλά και για όσα κερδίζεις ως άνθρωπος στην ενασχόλησή σου με κάποιο άθλημα. Επίσης προβλήθηκαν φωτογραφίες και βίντεο από τις συμμετοχές τους σε διεθνείς αγώνες!
Η δημοσιογραφική ομάδα του σχολείου μας δεν έχασε την ευκαιρία να υποβάλλει ερωτήσεις στους αθλητές, εκφράζοντας απορίες και ζητώντας τις συμβολές τους.
Αργότερα, κάποιοι μαθητές μας είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν μια ταινία με θέμα τον αθλητισμό η οποία περνούσε πολλαπλά μηνύματα, όπως η ανάδειξη του αθλητισμού, οι ανθρωπιστικές αξίες που διέπουν τον αθλητισμό και η επικοινωνία και συνεργασία με τους συνανθρώπους μας.
Στο τέλος της ημέρας, όλοι οι μαθητές έλαβαν βραβείο έντιμου παιχνιδιού για τη συμμετοχή τους στην Πανελλήνια Ημέρα Αθλητισμού.
Σταδιακά, γνωρίσαμε την τέχνη της φωτογραφίας και όπως ήταν αναμενόμενο, την αγαπήσαμε!! Ο ενθουσιασμός μας για το πρόγραμμα φωτογραφίας, που υλοποιήθηκε φέτος για πρώτη φορά στο σχολείο, μας ήταν μεγάλος! Έτσι, συναποφασίσαμε, μεγάλοι και μικροί, να μεταδώσουμε τα μυστικά της φωτογραφικής τέχνης και τεχνικής και να μιλήσουμε για τα βιώματά μας και παράλληλα να διοργανώσουμε έκθεση φωτογραφίας με τα φωτογραφικά μας έργα. Συνολικά, μας δόθηκαν τρεις ευκαιρίες για να παρουσιάσουμε το πρόγραμμά μας και το απολαύσαμε σε όλες!
1η παρουσίαση
Διημερίδα σχολικών προγραμμάτων τηςΔ/νση Π.Ε. Έβρου – Τρίτη και Τετάρτη, 16 Μαΐου 2017,Μουσείου Φυσικής Ιστορίας
Όταν φτάσαμε μας ήταν γνώριμα τα λημέρια του μαγευτικού πλατανότοπου, καθώς ήταν η τρίτη φορά που το είχαμε επισκεφτεί. Μας υποδέχτηκε εκεί η κ. Έφη Ανδρεάδη και όλοι μαζί ξεχυθήκαμε ανάμεσα στα μεγάλα πλατάνια και στους μαθητές των άλλων σχολείων, που έστηναν τα ταμπλό των προγραμμάτων τους. Αφού, λοιπόν, αποφασίσαμε που θα στήσουμε την παρουσίασή μας, κατευθείαν ξεκινήσαμε να καρφιτσώνουμε τις φωτογραφίες και το πόστερ μας με τη βοήθεια των εκπαιδευτικών και τριών μαθητών από άλλες τάξεις, τον Κωνσταντίνο, τον Παναγιώτη και τον Γιώργο.
το σταντ και το πόστερ του προγράμματος φωτογραφίας στην διημερίδα παρουσιάσεων της ΔΙΠΕ Έβρου
Αφού πέρασε λίγη ώρα, συγκεντρωθήκαμε όλοι μαζί στον πίσω χώρο του μουσείου όπου ο κ. Αλέκος Παλαβουζόπουλος, υπεύθυνος των σχολικών προγραμμάτων της ΔΙ.ΠΕ Έβρου, η κ. Κεχαγιά Φανού Θεσσαλία διευθύντρια της ΔΙΠΕ Έβρου, ο κ. Ιωάννης Ναϊτίδης, υπεύθυνος του Μουσείου Φ.Ι., και η κ. Έφη Ανδρεάδη, υπεύθυνη εκπαιδευτικών προγραμμάτων του μουσείου, μας καλωσόρισαν, μίλησαν για την αξία αυτών των δραστηριοτήτων στην σχολική ζωή και δόθηκε το έναυσμα για να αρχίσουν οι παρουσιάσεις.
ομιλίες
Αμέσως μετά άρχισαν οι παρουσιάσεις των σχολείων. Από το δικό μας σταντ, πέρασαν οι μαθητές των υπόλοιπων σχολείων, και εμείς τους μιλήσαμε για τις φωτογραφίες που μας αρέσει να βγάζουμε, μοιραστήκαμε κάποια μυστικά της φωτογραφικής τέχνης και τους δείξαμε τις φωτογραφίες μας.
η παρουσίαση του προγράμματος από τους μαθητές μας
Αφού τελειώσαμε, κάναμε περίπατο και ξεναγηθήκαμε στα προγράμματα που πραγματοποίησαν οι μαθητές από τα υπόλοιπα σχολεία. Από τα αγαπημένα μας ήταν το πρόγραμμα ανακύκλωσης και τα παιχνίδια των ηπείρων.
Μετά το τέλος των παρουσιάσεων και με την αρωγή των εθελοντριών φοιτητριών του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου, χαλαρώσαμε και γελάσαμε πολύ παίζοντας διάφορα παιχνίδια στον πλατανότοπο, όπως “Το παιχνίδι των χρωμάτων”, όπου έπρεπε να βρούμε αντικείμενα της φύσης στο κατάλληλο χρώμα κάθε φορά.
το παιχνίδι των χρωμάτων
2η παρουσίαση
Έκθεση Φωτογραφίας “Τα μικρά καρέ του τόπου μας” στο Μουσείο Φυσικής Ιστορίας 11-15 Ιουνίου 2017
Τα εγκαίνια της έκθεσής μας πραγματοποιήθηκαν στις 11 Ιουνίου, σε κλίμα χαράς, συγκίνησης και περηφάνιας. Στο Μουσείο Φυσικής Ιστορίας παρευρέθηκαν ο Αντιδήμαρχος Αλεξ/πόλης κ. Γεώργιος Παντελίδης, ο Διοικητής του Π.Γ.Ν. Αλεξανδρούπολης κ. Δημήτριος Αδαμίδης, ο Εντεταλμένος Δημ. Σύμβουλος κ. Χρήστος Γερακόπουλος, ο Δημ. Συμβουλος κ. Ιωάννης Ναϊτίδης, ο Αντιπρόεδρος της ΠΑΕ Παναθηναϊκός κ. Βασίλης Κωνσταντίνου, η Διευθύντρια του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Αλεξανδρούπολης, κ. Αναστασία Ηλιάδου, καθώς και οι εκπαιδευτικοί, οι γονείς, συγγενείς και φίλοι των μαθητών.
ομιλίες
Τα μέλη της “Λέσχης Φωτογραφίας 2017” του σχολείου μας
Οι επισκέπτες μας είχαν την ευκαιρία να θαυμάσουν τις φωτογραφίες των μαθητών και να απολαύσουν τραγούδια από την σχολική χορωδία, υπό την θέα των πλατανιών. Το ένα από τα δύο τραγούδια που ακούστηκαν, ήταν το Imagine των Beatles, σε ελληνικούς στίχους της μουσικοπαιδαγωγού του σχολείου και υπεύθυνης του προγράμματος, Κατερίνας Γεροφώτη, το οποίο συνοδεύτηκε παράλληλα στη νοηματική γλώσσα από μαθητή του σχολείου μας, τον Κων/νο Σώμη, κι από την συνυπεύθυνη του προγράμματος και παιδαγωγό ειδικής αγωγής, Μουρκάκη Αγγελική.
Η Χορωδία του σχολείου μας τραγουδάΗ Έκθεση φωτογραφίας μας
3η παρουσίαση
Σχολική γιορτή λήξης και παρουσίασης προγραμμάτων, 15 Ιουνίου 2017
Οι συγγενείς, οι φίλοι, οι μαθητές και το προσωπικό του σχολείου μας συγκεντρωθήκαμε και παρακολουθήσαμε τις παρουσιάσεις από τις διάφορες δράσεις που πραγματοποιήθηκαν από τους μαθητές και τους συναδέλφους μας καθ’ όλη τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς. Όλοι απολαύσαμε τα τραγούδια της σχολικής χορωδίας αλλά και των προγραμμάτων, καθώς και τα ποιήματα ή τα λόγια των συμμαθητών μας!
Με πολλή συγκίνηση και χαρά μιλήσαμε για το υπέροχο ταξίδι που ζήσαμε φέτος μαζί κι αποχαιρετήσαμε τα μεγαλύτερους συμμαθητές μας, που θα φοιτήσουν πλέον στις επόμενες βαθμίδες εκπαίδευσης, αλλά και τους υπόλοιπους μαθητές μας που θα συνεχίσουν και του χρόνου μαζί μας, ανανεώνοντας το ραντεβού μας για τον Σεπτέμβρη!!!
Μέσα από τις παρουσιάσεις του προγράμματός μας μοιραστήκαμε τις εμπειρίες μας και τα μυστικά της φωτογραφικής τέχνης που μάθαμε τόσο με φίλους και συγγενείς καθώς και με πολλούς άλλους, όπως μαθητές κι εκπαιδευτικούς άλλων σχολείων αλλά και με τους επισκέπτες της έκθεσής μας!!! Μας δόθηκε η ευκαιρία να μιλήσουμε για όσα μάθαμε και καταφέραμε φέτος στο πρόγραμμα φωτογραφίας, να δείξουμε στον κόσμο πόσο περήφανοι και χαρούμενοι είμαστε γι’αυτά μας τα επιτεύγματα, πως παρόλες τις αδυναμίες μας, έχουμε και πολλές δυνατότητες, ταλέντα που με τα κατάλληλα ερεθίσματα και τις κατάλληλες ευκαιρίες, δείχνουμε πόσα πολλά είμαστε ικανοί να καταφέρουμε!!! Ένας από τους μικρούς μας φωτογράφους και μαθητής του σχολείου μας, ο Στέφανος Μαραβέλιας, λέει σε συνέντευξη που πραγματοποιήθηκε στην ηλεκτρονική εφημερίδα του Έβρου, alexpoli.gr, πως, μέσα από τον φακό του, βλέπει τον κόσμο ολόκληρο, περιγράφει τον ενθουσιασμό του για την τέχνη της φωτογραφίας και μοιράζεται ένα όνειρό του, να γίνει φωτογράφος!!
Παρακάτω, σας παραθέτουμε την συνέντευξη του Στέφανου, που δόθηκε στο alexpoli.gr:
και την συνέντευξη που παραχώρησαν στο κανάλι της Θράκης, “Δέλτα Τηλεόραση”, η διευθύντρια του Ειδικού Δ.Σ. Αλεξ/πολης, κ. Αναστασία Ηλιάδου, καθώς και οι δύο από τις συνυπεύθυνες του προγράμματος φωτογραφίας, η κ. Κατερίνα Γεροφώτη και η κ. Αγγελική Μουρκάκη:
Με αφορμή την Ημέρα Ευρώπης, 9 Μαΐου, διοργανώθηκε ο Πανέβριος μαθητικός διαγωνισμός σχεδίασης γραμματοσήμου 2017 με τίτλο “Στέλνω γράμμα στην Ευρώπη”.
Συνολικά, συμμετείχαν στον διαγωνισμό 1372 μαθητές και μαθήτριες από 41 σχολεία με 101 έργα από διαφορετικές τάξεις και τμήματα Νηπιαγωγείων και Δημοτικών Σχολείων του Έβρου.
Το σχολείο μας συμμετείχε στον συγκεκριμένο διαγωνισμό, αποστέλλοντας την ζωγραφιά – γραμματόσημο του μαθητή, Στέφανου Μαραβέλια, σε συνεργασία με τους συμμαθητές του και την δασκάλα ειδικής αγωγής Αγγελική Μουρκάκη. Ο μαθητής, εμπνευσμένος από τον αρχαιοελληνικό μύθο για την αρπαγή της Ευρώπης από τον μεταμορφωμένο σε ταύρο, Θεό Δία, ζωγράφισε ένα παιδί πάνω στον ταύρο-Δία, έχοντας ως φόντο τις ευρωπαϊκές χώρες στα χρώματα των εθνικών σημαιών κάθε χώρας.
Ο μαθητής επέλεξε να χρησιμοποιήσει διάφορα είδη για τον χρωματισμό του έργου του, όπως κυρομπογιές, μαρκαδόρους και ξυλομπογιές.
το έργο του Στέφανου
Τα έργα, για την δικαιότερη αξιολόγησή τους, χωρίστηκαν σε τρεις ηλικιακές κατηγορίες (μαθητές Νηπιαγωγείου και Α’ τάξης, μαθητές Β’, Γ’ και Δ’ τάξης και ,τέλος, μαθητές Ε’ και ΣΤ’ τάξης) και αναδείχθηκαν σε κάθε κατηγορία τρία βραβεία.
Στην κατηγορία μαθητών της Ε’ και ΣΤ’ τάξης λάβαμε σημαντική διάκριση, αποσπώντας το 3ο βραβείο, μαζί με το Δ.Σ. Νέας Χιλής.
τα βραβεία για τους μαθητές Ε’ & ΣΤ’ τάξης
Για την επιμονή, την δημιουργικότητα και την καλή συνεργασία αξίζουν πολλά μπράβο στους μαθητές μας. Ανεξάρτητα από την διάκριση που λάβαμε, η οποία έφερε συγκίνηση και χαρά για το αποτελέσμά της τόσο στους μαθητές που διακρίθηκαν όσο και στο σχολείο μας ως σύνολο, η δημιουργική μας προσπάθεια, η αφοσίωση και η πρωτοβουλία μας έφερε ικανοποίηση.
Σύμφωνα με την αρχική προκήρυξη του διαγωνισμού, οι μαθητές των οποίων τα έργα βραβεύτηκαν θα λάβουν όλοι αναμνηστικά δώρα από την Αντιπροσωπεία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στην Ελλάδα. Επίσης, θα δοθούν βεβαιώσεις συμμετοχής στο σχολείο και στους εκπαιδευτικούς για την συμμετοχή των έργων που διακρίθηκαν.
Στον παρακάτω σύνδεσμο, μπορείτε να δείτε όλα τα έργα του διαγωνισμού που βραβεύτηκαν:
Οι μαθητές του πολιτιστικού προγράμματος << Λέσχη φωτογραφίας >> του Ειδικού Δ. Σ. Αλεξανδρούπολης επισκεφτήκαμε την Παρασκευή 3 Μαρτίου το “Μουσείο Φυσικής Ιστορίας”, που βρίσκεται στο χωριό Μαϊστρος, συνοδευόμενοι από τις υπεύθυνες εκπαιδευτικούς του προγράμματος, Κατερίνα Γεροφώτη, Αγγελική Μουρκάκη και Εύη Μελά. Σκοπός της επίσκεψης ήταν η ξενάγηση και η λήψη φωτογραφιών μέσα στο μουσείο.
Μόλις φτάσαμε, μας καλωσόρισε χαμογελώντας, η εκπαιδευτικός, ξεναγός και ερασιτέχνης φωτογράφος, Έφη Ανδρεάδη.
Η ξεναγός του μουσείου κ. Έφη Ανδρεάδη
Καθίσαμε και γνωριστήκαμε λίγο καλύτερα με την κ. Ανδρεάδη. Συζητήσαμε για την ενασχόλησή μας με την τέχνη της φωτογραφίας, καθώς και για τον ρόλο του “Μουσείου Φυσικής Ιστορίας”. Η ίδια, μας μίλησε για τους στόχους του μουσείου και τα εκθέματα του. Συμφωνήσαμε όλοι πως μας αρέσει να αποτυπώνουμε τις ομορφιές του τόπου μας σε φωτογραφικές λήψεις, πράγμα που κάνουμε φέτος περισσότερο από κάθε άλλη χρονιά στο με την ομάδα της “Λέσχης Φωτογραφίας”.
Συζήτηση σχετικά με τον ρόλο του μουσείου και την φωτογραφία
Στη συνέχεια, η κ. Ανδρεάδη μας έκανε ξενάγηση στο μουσείο, σταματώντας κάθε φορά και σε ένα διαφορετικό έκθεμα που αφορούσε τη χλωρίδα, την πανίδα ή γενικότερα τα οικοσυστήματα του τόπου μας, καθώς και τον ρόλο που μπορεί να παίξει ο άνθρωπος στη διατήρησή του.
Ξενάγηση στο μουσείο
Παράλληλα με τη ξενάγηση, ο καθένας από εμάς, φωτογράφιζε με τη κάμερα ή το κινητό του, ότι του τραβούσε το ενδιαφέρον. Η ξεναγός και οι εκπαιδευτικοί μας υπενθύμιζαν τους κανόνες για την ορθότερη λήψη των φωτογραφιών. Επιδίωξη μας ήταν οι φωτογραφίες αυτές να αξιοποιηθούν κατά τη συγγραφή αυτού του ρεπορτάζ, ή ακόμη και να εκτεθούν στο τέλος της σχολικής χρονιάς, στην έκθεση φωτογραφίας που αποφασίσαμε να πραγματοποιήσουμε στο χώρο του μουσείου.
Φωτογράφιση εκθεμάτων από κοντά μέσα στο Μουσείο
Έπειτα από τρείς εβδομάδες, επισκεφτήκαμε ξανά το Μουσείο Φυσικής Ιστορίας με σκοπό συνεχίσουμε την ενημέρωσή μας, καθώς και να τραβήξουμε και πάλι φωτογραφίες, αυτήν την φορά, στο εξωτερικό περιβάλλον του Μουσείου.
Φωτογράφιση στον Πλατανότοπο Μαϊστου – Φωτογραφία από τον Καντίρ
Ενθουσιαστήκαμε με το ρυάκι που περνά δίπλα από το Μουσείο, καθώς και με τον μικρό καταρράκτη που συναντήσαμε λίγο πιο κάτω, στην εκκλησία του Αγίου Παϊσίου. Σε πολλούς από εμάς, έκαναν εντύπωση τα ποικίλα χρώματα των δέντρων και των φυτών, και ιδιαίτερα των λουλουδιών που αυτήν την εποχή ήταν ανθισμένα.
Αγριολούλουδα – Φωτογραφία από τον ΑλεμντάρΚαταρράκτης Μαΐστρου – Φωτογραφία από τον Καντίρ
Με την κ. Έφη υποσχεθήκαμε να μην χαθούμε! Θα ξαναβρεθούμε στα εγκαίνια της φωτογραφικής έκθεσής του πολιτιστικού μας προγράμματος “Λέσχη Φωτογραφίας” που θα πραγματοποιηθεί στο Μουσείο Φυσικής Ιστορίαςαπό τις 11 μέχρι τις 14 Ιουνίου! Σας περιμένουμε!!
Στις 10 Μαρτίου, στο πλαίσιο του μαθήματος της μουσικής, ημέρα Παρασκευή, ομάδα μαθητών του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Αλεξανδρούπολης, επισκεφθήκαμε το Δημοτικό Θέατρο Αλεξανδρούπολης για να παρακολουθήσουμε τη μουσικοχορευτική παράσταση ‘’ ο Μολυβένιος Στρατιώτης’’ από το National Centre of Performing Arts” και την “Magic Team”. Η ανυπομονησία μας ήταν μεγάλη!
Στο Δημοτικό Θέατρο Αλεξανδρούπολης για την παράσταση “Μολυβένιος στρατιώτης”
Περίληψη του παραμυθιού
Την ημέρα των γενεθλίων τους, τα δίδυμα Σάλυ και Τζων παίρνουν δώρα από τους γονείς τους, ανάμεσα τους είναι και ένας στρατιώτης με ένα μόνο πόδι…όταν τα παιδιά λείπουν, όλα τα παιχνίδια ζωντανεύουν! Εκείνη την ώρα, θα γνωριστούν και θα αγαπηθούν ο στρατιώτης της ιστορίας μας με μιαν όμορφη κούκλα μπαλαρίνα.Την αγάπη τους όμως θα ζηλέψει ένας πανούργος και μοχθηρός αρλεκίνος, που βάζει στόχο του να χωρίσει το ερωτευμένο ζευγάρι για πάντα. Την ώρα του παιχνιδιού σπρώχνει τον μολυβένιο στρατιώτη έξω από το ανοιχτό παράθυρο και από τότε… τα ίχνη του χάνονται και ξεκινάει η μεγάλη περιπέτεια…το τέλος έρχεται εντελώς ανατρεπτικό σε σχέση με την κλασική ιστορία του Άντερσεν …!!
Γελάσαμε πολύ με τους χιουμοριστικούς διαλόγους των ηθοποιών, καθώς και με τις ερωτήσεις που οι ίδιοι οι ηθοποιοί έκαναν σε εμάς τους μαθητές. Παρατηρήσαμε ότι σε κάποια μέρη του έργου, οι ηθοποιοί, εξέφραζαν τα συναισθήματά τους με τη χρήση μουσικής, τραγουδώντας ή χορεύοντας. Δυστυχώς αναγκαστήκαμε να φύγουμε πριν τελειώσει το έργο, γεγονός που στεναχώρησε κάποιους από εμάς. Ευτυχώς, οι εκπαιδευτικοί μας, μας υποσχέθηκαν ότι, την επόμενη μέρα, θα γίνει προβολή της ομώνυμης παιδικής ταινίας κινουμένων σχεδίων στο σχολείο…
Έτσι και έγινε! Η παρακολούθηση της ταινίας μας βοήθησε να καταλάβουμε καλύτερα τα συναισθήματα και την ιστορία των ηρώων.
Στις συναντήσεις της χορωδίας, και με την βοήθεια της κ. Κατερίνας Γεροφώτη (μουσικού) και της κ. Άννας Τσιτσιμάκα (δασκάλας), συνεργαστήκαμε με τους συμμαθητές μας, ώστε να επενδύσουμε μουσικά το παραμύθι, αντιστοιχίζοντας τα μουσικά έργα με τα συναισθήματα των ηρώων.Δραματοποιήσαμε το παραμύθι και συζητήσαμε για τον ρόλο της μουσικής στις ταινίες και στα θεατρικά έργα, αλλά ακόμη και ως μουσική υπόκρουση σε βίντεο. Στο τέλος, καταφέραμε να δημιουργήσουμε τη δική μας μουσική αφήγηση του Μολυβένιου Στρατιώτη.
Φωτογραφία 1: Ομάδα μαθητών του Ειδικού Δ.Σ. Αλεξανδρούπολης
Ομάδα μαθητών του σχολείου μας συμμετείχε στον διαγωνισμό του 4ου Πανελλήνιου Φεστιβάλ Μαθητικού Ραδιοφώνου και στον Διαγωνισμό ραδιοφωνικού μηνύματος & τραγουδιού “Κάν’το ν΄ακουστεί 2017” με θέμα: “Η τέχνη της επικοινωνίας”!με την ομαδική δημιουργία στίχων και εκτέλεση του τραγουδιού “Το άγχος νικώ”.
Το τραγούδι δημιουργήθηκε στο πλαίσιο του μαθήματος της μουσικής, με την αρωγή της ψυχολόγου Παναγιώτας Σικλαφίδου, καθώςκαι με τη συνεργασία πολλών άλλων εκπαιδευτικών, και ηχογραφήθηκε σε στούντιο της πόλης.
Φωτογραφία 2: Ομάδα τραγουδιστών του Ειδικού Δ.Σ. Αλεξανδρούπολης στο στούντιο
Οι μαθητές μέσα από τους στίχους τους στέλνουν μηνύματα για μία πιο όμορφη ζωή, με λιγότερο άγχος και περισσότερη γαλήνη, καθώς και προτείνουν τρόπους αντιμετώπισης του άγχους. Πολλά συγχαρητήρια αξίζουν στους μαθητές μας για την αφοσίωση, την επιμονή, τη δημιουργικότητα και την καλή διάθεση που εργάστηκαν με συλλογικό πνεύμα. Από την κριτική επιτροπή του διαγωνισμού δόθηκε “ΕΠΑΙΝΟΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ” στο σχολείο, στους μαθητές και στους εκπαιδευτικούς που συμμετείχαν.
Φωτογραφία 3: Οι τραγουδιστές του Ειδικού Δ.Σ. Αλεξανδρούπολης κάνουν πρόβα πριν την ηχογράφηση
Το τραγουδάκι κέρδισε μέρος της αγάπης του κοινού, για το ειδικό βραβείο ακροατών, αποσπώντας 438 καρδούλες -ψήφους, όπως φαίνεται στον παρακάτω σύνδεσμο: http://europeanschoolradio.eu/4fest/contestants/ , πατώντας την επιλογή ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ και 39.
Το άγχος είναι σύννεφο μαύρο που βρέχει στο κεφάλι μου
Βρέχει, βρέχει και φυσά την ημέρα μου χαλά.
Το άγχος είναι πόλεμος μέσα στη ψυχή.
Η σκέψη η αρνητική παλεύει με τη θετική.
Αν είν’ μικρή η έντασή του, να το ευγνωμονείς,
γιατί κίνητρο σου δίνει, κι άλλο να προσπαθείς.
μην αφήνεις τη βροχή, να γίνει καταιγίδα.
διώξε το σύννεφο μακριά και ζήτησε βοήθεια.
Βρίσκεται στη σκέψη μου ,την αρνητική
Εμφανίζεται μετά από έντονη κριτική.
Πηγάζει απ΄ την αλλαγή, από τον φόβο και τη ντροπή.
Το σώμα μου πονά. Η καρδιά μου χτυπάει σαν τρελή.
Πάρε την απόφαση το άγχος να νικήσεις
Με λίγες σκέψεις θετικές, το νου σου να γεμίσεις.
Φύγε για λίγο, χαλάρωσε, περπάτησε στην φύση,
με βαθιές αναπνοές το άγχος να νικήσεις.
________________________________________
Ο Στέφανος, ένας από τους μικρούς στιχουργούς, στο πλαίσιο του μαθήματος της Γλώσσας, αποφάσισε να περιγράψει την εμπειρία του αυτήν, με αφορμή την έκθεση που του ανέθεσε να γράψει η δασκάλα του Αγγελική Μουρκάκη με γενικό τίτλο “Είναι η Μουσική ένας θόρυβος στην ζωή μας;” και η οποία παρατίθεται παρακάτω.
Στα τέλη του Οκτώβρη, με πολύ ενθουσιασμό και μεράκι ξεκινήσαμε το πολιτιστικό πρόγραμμα φωτογραφίας του σχολείου μας, την “Λέσχη Φωτογραφίας”, με έξι μαθητές και μαθήτριες από δύο διαφορετικές τάξεις. Ως υπεύθυνοι του προγράμματος ορίστηκαν η Κατερίνα Γεροφώτη (Μουσικοπαιδαγωγός Ειδικής Αγωγής), η Μουρκάκη Αγγελική (Δασκάλα Ειδικής Αγωγής) και η Μελά Εύη (Σχολική Νοσηλεύτρια).
η ομάδα μας
Ωστόσο, έπρεπε σε σύντομο χρονικό διάστημα να εξοικειωθούμε τόσο θεωρητικά όσο και πρακτικά στην τέχνη και την τεχνική της φωτογραφίας για να λάβουμε μέρος στον πρώτο μας διεθνή διαγωνισμό. Ο διαγωνισμός διοργανώθηκε από το Επιμορφωτικό Κέντρο της Πρεσβείας της Αραβικής Δημοκρατίας της Αιγύπτου και είχε μια ξεχωριστή θεματολογία που αφορούσε αποκλειστικά παιδιά με ειδικές ανάγκες, τον“Διαγωνισμό Ζωγραφικής, Χειροποίητου Παιχνιδιού, Φωτογραφίας”. Ο διαγωνισμός που αφορούσε την Φωτογραφία είχε ως θέμα: “ τα πορτρέτα- η φύση” και είχε ως τελική ημερομηνία υποβολής των έργων τις 30 Δεκεμβρίου. Γι’ αυτό το λόγο, πιάσαμε γρήγορα τις φωτογραφικές μηχανές και τα κινητά στα χέρια και ξεχυθήκαμε σε διάφορα μέρη για να βγάλουμε τις φωτογραφίες μας.
Η πρώτη μας εξόρμηση έγινε στις 25 Νοεμβρίου στην αυλή και στη γύρω περιοχή από το σχολείο μας. Αφού κάναμε μια γρήγορη επανάληψη, επισημαίνοντας ό, τι μάθαμε σε θεωρητικό πλαίσιο για τα είδη των φωτογραφιών και το κάδρο μας, ξεκινήσαμε να φωτογραφίζουμε τους συμμαθητές και τη φύση γύρω μας.
“walking in a not easy path”, Καντήρ “ο Πύργος”, Στέφανος
Στη δεύτερη έξοδό μας, στις 9 Δεκεμβρίου, αποφασίσαμε να πάμε στο “Πάρκο Κυκλοφοριακής Αγωγής” και στην παραλία πίσω από το “Χάραμα στη Θάλασσα”, προκειμένου να αποτυπώσουμε στους φακούς μας κι άλλα πορτρέτα και φυσικά τοπία.
Ξεκινήσαμε με μεγάλη ανυπομονησία από το σχολείο έχοντας ως αφετηρία το “Πάρκο Κυκλοφοριακής Αγωγής”. Ο αίθριος καιρός μας βοήθησε να παίξουμε με τις σκιές και να τραβήξουμε πολλές φωτογραφίες.
“Dancing sundows”, Μ.
“the right way is the sunny way”, Βούλα“Dont be in haste – Enjoy the nature”, Εργκάλ
Έπειτα, πήγαμε στην παραλία πίσω από το “Χάραμα στη θάλασσα”. Εκεί μας έκαναν εντύπωση η χρυσή αμμουδιά με τα πολύχρωμα βότσαλα και η ήρεμη θάλασσα. Μάλιστα, δεν έλειπαν οι ξυπόλητες βόλτες στην αμμουδιά.
“choosing my own way to the sun”, Αλεμντάρ“sundy footsteps”, Αλεμντάρ
Τις επόμενες φορές που συγκεντρωθήκαμε με το πρόγραμμά μας, πιεζόμενοι από το λίγο χρόνο που μας είχε μείνει, επικεντρωθήκαμε στην επιλογή των τελικών φωτογραφιών που θα στέλναμε στον διαγωνισμό.
Παράλληλα, προκειμένου οι μαθητές να εξοικειωθούν με την χρήση του ηλεκτρονικού υπολογιστή (πληκτρολόγηση και δημιουργία φακέλου) αλλά και με την επεξεργασία φωτογραφιών, εγκαταστήσαμε στους υπολογιστές του σχολείου το δωρεάν λογισμικό επεξεργασίας φωτογραφιών “Photoscape”.
Οι μαθητές μας πειραματίστηκαν με το πρόγραμμα με ιδιαίτερο ενδιαφέρον. Αναλυτικότερα, έμαθαν να τονίζουν και ν’ αλλάζουν τα χρώματα, ν’ αυξάνουν την ευκρίνεια της εικόνας, να κάνουν περικοπή και να τοποθετούν “αυτοκόλλητα” σε διάφορα σημεία της εικόνας, βάζοντας έτσι τις δικές τους πινελιές.
“φύλλο”, Βούλα“Εκδρομή”, Καντήρ
Ακόμη, περιμένουμε με αγωνία τα αποτελέσματα από την πρώτη μας συμμετοχή στο διεθνή διαγωνισμό. Ανεξάρτητα από το αποτέλεσμα, οι μικροί μας φωτογράφοι διασκέδασαν την πρώτη τους επαφή με την τέχνη και την τεχνική της φωτογραφίας. Για την αποστολή των έργων στο διαγωνισμό, θα δοθούν βεβαιώσεις συμμετοχής σε όλους τους συμμετέχοντες.
Μία δημιουργική χρονιά έφτασε για μας στο τέλος της! Οι μικροί μας μαθητές με διάθεση και κέφι συμμετείχαν στην γιορτή του σχολείου μας, καθένας με τον δικό του ξεχωριστό τρόπο!
Από νωρίς το πρωί ετοιμάσαμε το χώρο στην αυλή του σχολείου μας για να υποδεχτούμε τους συγγενείς και τους φίλους μας!
Με την παρουσία τους μας τίμησαν όλα τα αγαπημένα μας πρόσωπα, οι συγγενείς και φυσικά οι φίλοι μας από το Δημοτικό Σχολείο Παλαγίας.
Στη γιορτή μας, η χορωδία του σχολείου μας τραγούδησε με κέφι τα καλοκαιρινά της τραγούδια…
Οι μαθητές μας, σαν μικροί ηθοποιοί, παρουσίασαν την καλοκαιρινή τους θεατρική παράσταση!
Με αστείρευτη διάθεση χορέψαμε παραδοσιακούς χορούς του τόπου μας!
Οι δασκάλες του σχολείου μας αποχαιρέτησαν τους αγαπημένους τους μαθητές και τους απένειμαν τους τίτλους προόδου τους!
Τέλος, αφού απολαύσαμε τα εδέσματα του πλούσιου μπουφέ μας….
Αποχαιρετιστήκαμε με την υπόσχεση να επιστρέψουμε το Σεπτέμβριο με την ίδια δίψα για μάθηση, διασκέδαση και πολλές ακόμη νέες εμπειρίες!
Την Πέμπτη 24 Μαρτίου γιορτάσαμε με τους μικρούς μας μαθητές την επέτειο της 25ης Μαρτίου. Μέσα από ποιήματα, θεατρικούς διαλόγους και τραγούδια τα παιδιά τίμησαν την εθνική μας επέτειο και γιόρτασαν τον Ευαγγελισμό της Θεοτόκου!
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.