Μια φορά κι έναν καιρό…Σι λα σολ φα μι ρε ντο!

Να λοιπόν ποιοι είμαστε!!!

Είμαστε η πολιτιστική ομάδα του σχολείου, ο Αλέξανδρος, ο Γιάννης, ο Γιώργος, ο Θανάσης, η Μαρία, η Ραφαέλλα, ο Λάρυ, και οι δάσκαλοί μας Λεμονιά Μανωλίδου (δασκάλα), η ΚατερίναΓεροφώτη (μουσικός), Ειρήνη Λιάπη (γυμνάστρια) και Εύη Μελά (νοσηλεύτρια) και  θα θέλαμε να σας συστηθούμε με ένα τραγούδι!

 

Τι κάνουμε στις συναντήσεις μας;

Κάθε Παρασκευή βρισκόμαστε και περνάμε πολύ ωραία! Μαθαίνουμε τραγούδια¯, λέμε παραμύθια, χορεύουμε, κάνουμε θεατρικό παιχνίδι. Μας αρέσει πολύ να μιμούμαστε τους ήχους και τις φωνές των παραμυθιών και των τραγουδιών, τα ζώα, τους ανθρώπους, τα φυσικά φαινόμενα, τα συναισθήματα και τα αντικείμενα. Αγαπημένο μας τραγούδι είναι το Despacito (ιδιαίτερα του Λάρυ) στο οποίο αλλάξαμε τους στίχους. ΣΑΣ ΤΟ ΑΦΙΕΡΩΝΟΥΜΕ ΛΟΙΠΟΝ!!! 

Τι κερδίζουμε?

Οι δασκάλες μας καμαρώνουν και λένε πως όλες αυτές οι βιωματικές δραστηριότητες μας βοηθούν να ενεργοποιηθούμε περισσότερο, να γίνουμε πιο δραστήριοι/ες, να αναπτύξουμε την πρωτοβουλία, τη φαντασία και το αυτό-συναίσθημά μας, αλλά και να μάθουμε να επικοινωνούμε πιο αποτελεσματικά μεταξύ μας. Μας βοηθούν ακόμη και να εξασκηθούμε σε κινητικές δεξιότητες που μας δυσκολεύουν. Τακαταφέρνουμε πολύ καλά και νιώθουμε πολύ ωραία για αυτό. Αυτό κάνει τις δασκάλες να χαμογελούν μαζί μας συνέχεια. Δεν θέλουμε να τελειώσει η συνάντηση κάθε Παρασκευή!!!

 

Πρωταγωνιστήσαμε στην Χριστουγεννιάτικη γιορτή

Η Χριστουγεννιάτικη γιορτή, έγινε στο πλαίσιο του προγράμματός μας και με αφορμή τα όσα κάνουμε στην ομάδα μας κάθε Παρασκευή. Το κεντρικό θέμα της ήταν τοπαραμύθι,«Το κοριτσάκι με τα σπίρτα» και οργανώθηκε από την κ.Λεμονιά και την κ Εύη.  Στην παράσταση πρωταγωνιστήσαμε, παίζοντας μουσικά όργανα, χορεύοντας και υποδύοντας ρόλους. Και φυσικά..λάβαμε δυνατό χειροκρότημα από τους θεατές μας. Περάσαμε υπέροχα!!

Οι μικροί δημοσιογράφοι μαθαίνουν τα επαγγέλματα!

Στα πλαίσια του προγράμματος δημοσιογραφίας πραγματοποιήθηκε επίσκεψη στην τοπική βιομηχανία παρασκευής παραδοσιακής σαλάτας “Pic Nic”. Σκοπός της επίσκεψης ήταν μέσα από τη συνέντευξη και τη βιωματική εκπαίδευση να γίνει συλλογή πληροφοριών για τον τρόπο εργασίας, την κάλυψη αναγκών και την εξυπηρέτηση πελατών. Στόχος ήταν η εξοικείωση των μαθητών με τη διαδικασία παραγωγής και πώλησης, η ανάπτυξη των κοινωνικών και επικοινωνιακών δεξιοτήτων και η προ-επαγγελματική εκπαίδευση των παιδιών.

 

Τραγουδώντας εξασκούμαστε καλύτερα στις καθημερινές λειτουργικές δεξιότητες

Παρουσίαση Προγράμματος Αγωγής Υγείας «Ντο ρε μι Αυτοεξυπηρέτηση»

Υπεύθυνες προγράμματος: Κατερίνα Γεροφώτη, ΒέταΜαρβάκη

Δημιουργήσαμε το πρόγραμμα αυτό, ειδικά για τους μαθητές του σχολείου μας, με την πεποίθηση ότι η ανάπτυξη των καθημερινών λειτουργικών δεξιοτήτων θα έχει θετική επίδραση στην αυτονομία τους γενικότητα αλλά και στην ποιότητα ζωής τους. Εστιάσαμε κυρίως στις εξής δεξιότητες:

  • Στρώσιμο και μάζεμα τραπεζιού
  • Προετοιμασία φαγητού
  • Σωστό πλύσιμο χεριών και δοντιών
  • Αυτοεξυπηρέτηση στην τουαλέτα
  • Τήρηση των κανόνων κοινωνικής συμπεριφοράς στον χώρο της κουζίνας και της τουαλέτας
  • Αποτελεσματική αλληλεπίδραση κατά την διάρκεια του φαγητού

 

Η αύξηση των δεξιοτήτων που αφορούν στην αυτοεξυπηρέτηση, πιστεύουμε ότι θα έχει θετική επίδραση και σε άλλα στοιχεία της ποιότητας ζωής, όπως η ενεργητικότητα, η πρωτοβουλία, η υγεία, η αυτορρύθμιση, το αυτοσυναίσθημα και η αίσθηση αυτό-αποτελεσματικότητας. Στο πρόγραμμα συμμετέχουν οι μαθητές τριών τάξεων του σχολείου μας.

 

 

Βασικό μας εργαλείο … το ΤΡΑΓΟΥΔΙ ¯

Το πρόγραμμα ξεκίνησε με την ιδέα ότι η μουσική και το τραγούδι μπορούν να παίξουν σημαντικό ρόλο στην επίτευξη των στόχων αυτών, διότι τονώνουν τα κίνητρα μάθησης και αλληλεπίδρασής των μαθητών. Έτσι και έγινε! Δημιουργήσαμε τραγούδια για το σκοπό αυτό.  Παρακάτω βλέπετε μία σελίδα από το τραγούδι της κάθε τάξη:

Εδώ και πέντε μήνες που ξεκινήσαμε να τραγουδάμε τις εντολές και τα βήματα των δεξιοτήτων, αντί απλά να μιλάμε, διαπιστώσαμε ήδη θετική επίδραση στην πλειοψηφία των μαθητών, ως προς το κίνητρο συμμετοχής, τη συγκέντρωση και την ανταπόκριση τους στην εκτέλεση των δεξιοτήτων. Πλέον, εκτός των τραγουδιών που δημιουργήσαμε, αυτοσχεδιάζουμε, δημιουργώντας «στίχους στη στιγμή». Φαίνεται ότι το τραγούδι βοηθά τους μαθητές μας να είναι πιο χαρούμενοι, πρόθυμοι και συγκεντρωμένοι.Άλλα εργαλεία που χρησιμοποιήσαμε ή σκοπεύουμε να χρησιμοποιήσουμε είναι τα εξής: Εκπαιδευτικά λογισμικά στο τάμπλετ, θεατρικό παιχνίδι, κουκλοθέατρο, εποπτικό υλικό (βίντεο και εικόνες), εκπαιδευτικές επισκέψεις σε φορείς υγείας.

 

Εξαιρετικά σημαντική η συνεργασία με τους γονείς και τους δασκάλους

Απαραίτητη κρίναμε τη συνεργασία με τους γονείς αλλά και με τις δασκάλες των παιδιών, Γωγώ Σκαρλάτου, Βάσω Μητριτζίκου και Ειρήνη Κεραμάρη, καθώς και με τον δάσκαλο Νίκο Λιόραώστε να γενικευτούν οι δεξιότητες και οι συμπεριφορές σε όλα τα περιβάλλοντα, αλλά και να ανταλλάξουμε χρήσιμες πληροφορίες. Εξάλλου, οι υπεύθυνοι δάσκαλοι των τάξεων, εργάζονται παράλληλα, σε ίδιους ή παρόμοιους στόχους, με τους μαθητές, με άλλα κυρίως εργαλεία, αλλά κάποιες φορές και με το τραγούδι.

Ειδικότερα, οι γονείς των μαθητών έβαλαν το δικό τους λιθαράκι στο πρόγραμμα, συμμετέχοντας στην αρχική αξιολόγηση και περιγράφοντας την εικόνα του παιδιού στο σπίτι, καθώς και ενθαρρύνοντας το να εκτελέσει τις δεξιότητες και στον χώρο του σπιτιού, όσο πιοαυτόνομα και αυθόρμητα γίνεται. Με την επανάληψη στο σπίτι ευελπιστούμε ότι θα γενικευτούν οι δεξιότητες σε όλο το εύρος της ζωής των μαθητών.

 

Στις παρακάτω δύο εικόνες μπορείτε να δείτε τον τρόπο που πλένουν οι μαθητές τα χέρια και τα δόντια τους στο σχολείο.

Απόκριες στο σχολείο μας!

Το τελευταίο δεκαήμερο το σχολείου μας έχει μπει σε ρυθμούς καρναβαλιού! Η αρχή έγινε την Τσικνοπέμπτη, με τα παιδιά να ντύνονται καρναβάλια. Στο σχολείο μας παρευρέθηκε και μια κλόουν που έκανε face painting στα παιδιά. Ακολούθησε χορός και ξεφάντωμα σε καρναβαλικούς ρυθμούς!

Στο τέλος ακολούθησε γεύμα με ψητά κρέατα, όπως προστάζει το έθιμο!

Τις επόμενες μέρες ετοιμαζόμασταν εντατικά για το μεγάλο αποκριάτικο πάρτι του σχολείου μας! Οι μαθητές έφτιαξαν μάσκες, καπέλα και πολλές αποκριάτικες κατασκευές παραμένοντας στο κλίμα των ημερών! Τελικά ήρθε η μέρα που φορέσαμε τις στολές μας, πήραμε σερπαντίνες και καπέλα και με την βοήθεια κλόουν ξεφαντώσαμε!

Και του χρόνου!

Κοπή Βασιλόπιτας 2018!

Όπως κάθε χρόνο, έτσι και φέτος, ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων του σχολείου μας μερίμνησε για την κοπή της βασιλόπιτας! Μέλη του συλλόγου παρευρέθηκαν στο σχολείο και με τη βοήθειά τους κόψαμε τις λαχταριστές μας βασιλόπιτες!

 

 

 

Οι τυχεροί της χρονιάς ήταν δύο μαθητές μας που βρήκαν το φλουρί!

 

 

Και όλοι οι υπόλοιποι μαθητές όμως χάρηκαν πολύ με τη διαδικασία της κοπής της βασιλόπιτας. Το κέφι τους μας οδήγησε σε μια μικρή γιορτούλα με πολλή χαρά και μουσική!

 

Ευχόμαστε η νέα χρονιά να φέρει σε όλους μας υγεία, τύχη και διάθεση για όλο και περισσότερες δραστηριότητες με τους μικρούς μας μαθητές!

Χριστούγεννα στο Ειδικό Δημοτικό!

Η εορταστική περίοδος στο σχολείο μας άρχισε από τις αρχές του Δεκεμβρίου. Οι μαθητές μας μπήκαν στο κλίμα των Χριστουγέννων στολίζοντας το χριστουγεννιάτικο δέντρο!

Είχαμε την τιμή να δεχτούμε επισκέψεις από άλλα σχολεία της πόλης μας, τα οποία μας τραγούδησαν τα χριστουγεννιάτικα κάλαντα!

 

Στη συνέχεια τα παιδιά βρήκαν τον τρόπο να συνεργαστούν και να δημιουργήσουν υπέροχες χριστουγεννιάτικες κατασκευές και να γεμίσουν το σχολείο με πολύχρωμες ζωγραφιές και μαγικές ευχές!

 

 

 

Μέσα στον μήνα Δεκέμβριο δεχτήκαμε και μια… γλυκιά επίσκεψη! Γνωστός ζαχαροπλάστης της πόλης μας ήρθε κοντά μας για να δημιουργήσουμε νόστιμα χριστουγεννιάτικα γλυκίσματα! Το σχολείο μας πλημμύρισε με όμορφες μυρωδιές και τα πρόσωπα των μικρών μας μαθητών έλαμψαν από χαρά!

 

 

 

 

Η χριστουγεννιάτικη περίοδος έκλεισε φυσικά με την σχολική μας γιορτή! Τα παιδιά με πολύ κέφι συνεργάστηκαν ώστε να παρουσιάσουν σε γονείς και φίλους την παράσταση “Το κοριτσάκι με τα σπίρτα”.

 

 

 

 

 

 

 

Στο τέλος της γιορτής μια μεγάλη έκπληξη περίμενε τα παιδιά! Ο Άγιος Βασίλης σταμάτησε στο σχολείο μας και μοίρασε δώρα, ενθουσιάζοντας όλους μας!

 

 

 

3 Δεκεμβρίου: Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Ειδικές Ανάγκες

Σ’ αγαπώ μην αλλάξεις ποτέ

φώναξαν οι μαθητές του Ειδικού Δ.Σ. Αλεξανδρούπολης σε μια συγκινητική μουσικοθεατρική παράσταση

 

Σε κλίμα συγκίνησης και χαράς, στο κατάμεστο Δημοτικό Θέατρο Αλεξανδρούπολης οι μαθητές του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου και του 2ου ΕΠΑΛ Αλεξανδρούπολης, το πρωί της 3 Δεκέμβρη, παγκόσμια ημέρα ατόμων με αναπηρία, παρουσίασαν την μουσικοθεατρική παράσταση «Σ’ αγαπώ μην αλλάξεις ποτέ». Μία παράσταση ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης της ευρύτερης κοινότητας της Αλεξανδρούπολης για την αναπηρία, όπου το κοινό κλήθηκε να μπει για λίγες ώρες στην θέση του άλλου, του διαφορετικού, μέσα από το θεατρικό δρώμενο και τα τραγούδια της παράστασης.

Την παράσταση προλόγισαν η διευθύντρια του σχολείου κ. Αναστασία Ηλιάδου και οι υπεύθυνες εκπαιδευτικοί της εκδήλωσης Αιμιλία Ιωαννίδου και Κεσκίνη Ξανθή. Τόνισαν την ευθύνη όλων των φορέων και των πολιτών να στρέψουν την προσοχή τους στα δικαιώματα, στις ανάγκες, στις ανισότητες, αλλά και στις δυνατότητες των ατόμων με αναπηρία, με στόχο την βελτίωση της ποιότητας ζωής τους και την πλήρη και ισότιμη ένταξη τους στο κοινωνικό σύνολο. Παρακολούθησαν και προλόγησαν επίσης την εκδήλωση, η Διευθύντρια Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, ο Αντιπεριφερειάρχης, ο αντιδήμαρχος τεχνικών υπηρεσιών του νομού μας, ο πρόεδρος του συλλόγου Αμεα, ο Πρόεδρος αθλητικού συλλόγου ΚΟΤΙΝΟΣ και ο Διευθυντής του 2ου ΕΠΑΛ Αλεξανδρούπολης.

 

 

 

Η παράσταση ξεκίνησε με ένα μαθητή του σχολείου και παίζει ξυλόφωνο και στη συνέχεια να τραγουδά μια μελωδία που δημιουργήθηκε για το Ειδικό Δημοτικό Σχολείο, οι στίχοι του οποίου γράφτηκαν από την εκπαιδευτικό Νίκη Σκεύα και αφορούν την  ενσυναίσθηση και την αποδοχή του διαφορετικού.

«3 Δεκεμβρίου είναι ημέρα στοχασμού,

για τους μεγάλους και τους μικρούς είναι ημέρα σεβασμού.

Σήμερα γίνομαι τυφλός μαζί με όλους τους τυφλούς.

Σήμερα γίνομαι κωφός μαζί με όλους τους κωφούς.

Κάποιες φορές καθυστερώ και μου ναι δύσκολο να σας το πω,

άλλες φορές αργώ και εγώ μα έχω τον φίλο μου για οδηγό».

 

Οι μαθητές του 2ου ΕΠΑΛ, Άννα Μαρία Σαμαρτζίδου και Σταμάτης Βούλγαρης πρόσθεσαν με τη φωνή  και την κιθάρα τους ένα πολύ γλυκό χρώμα στην εκδήλωση.

 

 

 

Οι φωνές των μαθητών του ΕΠΑΛ μπλέχτηκαν γλυκά με τη χορωδία του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Αλεξανδρούπολης, την οποία διευθύνει και διδάσκει η Αικατερίνη Γεροφώτη, μουσικοπαιδαγωγός ειδικής αγωγής.

Η χορωδία και η θεατρική ομάδα του σχολείου μέσα από τους στίχους των τραγουδιών και τους θεατρικούς διαλόγους, συγκίνησαν το κοινό και μετέδωσαν μηνύματα ισότητας και συλλογικότητας στους παρευρισκόμενους.

Το κοινό με τη σειρά του επιβράβευσε τις προσπάθειες των μαθητών και το αποτέλεσμα της παράστασης με θερμό χειροκρότημα και πολλά συγχαρητήρια.

 

 

 

 

Η Χορωδία του Ειδικού Δ.Σ. Αλεξανδρούπολης για πρώτη φορά στην συνάντηση σχολικών χορωδιών Έβρου

Την Τρίτη, 30 Μαΐου 2017, πραγματοποιήθηκε στον αμφιθεατρικό χώρο του 7ου Δ.Σ. Αλεξ/πολης η “2η Συνάντηση Σχολικών Χορωδιών Αλεξανδρούπολης” με θέμα “Λόγια Δυτική Μουσική”, υπό τη διεύθυνση και οργάνωση της συμβούλου μουσικοπαιδαγωγών, Παναγιώτας Τηγανούρια.

Συνολικά συμμετείχαν τέσσερις σχολικές χορωδίες, μεταξύ των οποίων και η δικιά μας, ΓΙΑ ΠΡΩΤΗ ΦΟΡΑ. Με μεγάλη ανυπομονησία ξεκινήσαμε από το σχολείο μας για να παρευρεθούμε σε αυτήν τη γιορτή της μουσικής.

Τα μέλη της δικιάς μας χορωδίας καθ’ όλη τη διάρκεια της χρονιάς, εξασκήθηκαν υπό την καθοδήγηση της μουσικοπαιδαγωγού ειδικής αγωγής, Κατερίνας Γεροφώτη.

Η συνάντηση ξεκίνησε με τους μουσικοπαιδαγωγούς να δίνουν το παράδειγμα, τραγουδώντας δίφωνα ή τρίφωνα χορωδιακά έργα της δυτικής λόγιας μουσικής, υπό την διεύθυνση της κ. Τηγανούρια. Η παρουσία αυτή ήταν αποτέλεσμα πολύωρων επιμορφωτικών συναντήσεων με τη σύμβουλο μουσικών, καθ’όλη τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς.

 

DSC00281

 

Τα μέλη της δικής μας χορωδίας τραγούδησαν δύο τραγούδια, το ένα εκ των οποίων ήταν το Imagine των Beatles, σε ακυκλοφόρητους ελληνικούς στίχους της μουσικοπαιδαγωγού του σχολείου μας, Κατερίνας Γεροφώτη, το οποίο συνοδεύτηκε παράλληλα στη νοηματική γλώσσα από τον μαθητή μας, τον Κων/νο Σώμη, κι από την παιδαγωγό ειδικής αγωγής, Μουρκάκη Αγγελική.

Το δεύτερο τραγούδι, αρκετά αγαπημένο μας, αφού έχει ενταχθεί στη σχολική καθημερινότητά μας το πρωί, ως προσευχή, ήταν το “Συ που κόσμους κυβερνάς” το οποίο και τραγουδήσαμε μαζί με τη σχολική χορωδία του 1ου Δημοτικού σχολείου Αλεξ/πολης, υπό τη διεύθυνσης της μουσικού μας αλλά και της καθηγήτριας μουσικής του 1ου Δημοτικού, Βασιλικής Βασιλειάδου.

 

DSC00282 α

 

 

Κάτι που μας ενθουσίασε πολύ, ήταν η συμμετοχή μας για πρώτη φορά σε ομαδικό τραγούδι πολλών ατόμων. Η αίθουσα γέμισε με απαλές φωνές που τραγουδούσαν το ίδιο ή διαφορετικά η μία από την άλλη. Υπό τη διεύθυνση της συμβούλου μουσικής, οι φωνές μας συντονίστηκαν με το σύνολο, σε ασκήσεις και σε τραγούδια. Στο τέλος, είπαμε τον τρίφωνο κανόνα “Viva la Musica” ή αλλιώς “Ζήτω η μουσικη” και φύγαμε με τις καλύτερες εντυπώσεις.

IMG_4588

 

IMG_4590

 

3 Δεκεμβρίου, Παγκόσμια Ημέρα Αναπηρίας

3 Δεκεμβρίου

Για άλλους είναι απλά μία ακόμα Παγκόσμια Ημέρα, για εμάς αποτελεί μία ευκαιρία για ενημέρωση για το τι είναι άτομο με αναπηρία και ποιες είναι οι δυνατότητές του. Επιπλέον, η ημέρα αυτή αποτελεί ευκαιρία επικοινωνίας των ενηλίκων με τους μικρότερους, ώστε όλοι μαζί να προσπαθήσουμε να μπούμε στη θέση του άλλου και να κατανοήσουμε τις ιδιαιτερότητες των ανθρώπων αυτών. Η αναπηρία μπορεί να φαντάζει κάτι μακρινό, όμως υπάρχει δίπλα μας. Μέσα από τη μουσικοθεατρική μας παράσταση την Κυριακή, 3 Δεκεμβρίου και ώρα 11:00 στο Δημοτικό Θέατρο θα σας δώσουμε την ευκαιρία αυτή για ευαισθητοποίηση. ΜΗΝ ΤΗΝ ΧΑΣΕΤΕ!!!

Επίσκεψη στο πλανητάριο

22290407_10214987493183395_1193564682_n

Τη δυνατότητα να παρακολουθήσει το Φορητό Ψηφιακό Πλανητάριο είχε η δημοσιογραφική ομάδα του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Αλεξανδρούπολης. Η προβολή πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή 29/09/2017 στο χώρο του Ιστορικού Μουσείου Αλεξανδρούπολης σε συνεργασία με τον Σύλλογο Ερασιτεχνικής Αστρονομίας Θράκης, στα πλαίσια της 3ης Έκθεσης Αστρονομίας και Αστρονομικής Φωτογραφίας.

22290655_10214987491783360_246987867_o

22290349_10214987492783385_1052669230_n

22290152_10214987492663382_1824077093_n

Η ταινία “Από την Γή στο Σύμπαν” ήταν μία ολοκληρωμένη ψηφιακή πλανηταριακή παράσταση διάρκειας 32 λεπτών, που ταξίδεψε τα παιδιά στα μονοπάτια της σύγχρονης επιστημονικής γνώσης για το σύμπαν, δίνοντας μια ολοκληρωμένη εικόνα της δομής του Σύμπαντος.

22290911_10214987492223371_422879241_o (1)