Γιορτή 28 Οκτωβρίου

Την Παρασκευή 26η Οκτωβρίου 2018 στο σχολείο μας γιορτάσαμε το «Έπος του ’40» με τη νίκη των Ελλήνων εις βάρος των Ιταλών. Την 28η Οκτωβρίου οι Έλληνες απάντησαν το ηρωικό «OXI» και πολέμησαν τους Ιταλούς για την Ελευθερία τους.

Οι μαθητές μας τραγούδησαν ηρωικά τραγούδια, είπανε ποιήματα και πραγματοποίησαν μια πολύ ωραία γιορτή γεμάτη συναίσθημα.


   

Πανελλήνια Ημέρα Αθλητισμού

Την Παρασκευή 28/9/2018 πραγματοποιήθηκε η 5η Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού με σύνθημα «Ας κινηθούμε» που εναρμονίστηκε με την Ευρωπαϊκή Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού και στο σχολείο μας έγιναν διάφορες δράσεις στις οποίες συμμετείχαν οι μαθητές μας.

Οργανώσαμε ομαδικά παιχνίδια που απαιτούσαν συνεργασία.

  • Σκυταλοδρομία ισορροπίας πάνω σε τουβλάκια

 

 

 

 

 

 

 

  • Ασκήσεις συντονισμού χεριού – ποδιού σε στρωματάκια

 

 

 

 

 

 

  • Ρίψη στόχου με στεφάνι

 

 

 

 

 

 

  • Ρίψη στόχου με μπάλες

 

 

 

 

 

 

  • Άσκηση συντονισμού – ψυχαγωγίας με αλεξίπτωτο και μπάλες διάφορων μεγεθών

 

 

 

 

 

 

Τέλος οι μαθητές μας παρακολούθησαν βίντεο με αφιερώματα σε Παραολυμπιακά Αθλήματα και Special Olympics.

Επίσκεψη συνόλου πνευστών στο σχολείο μας

Την Τετάρτη επισκέφτηκαν στο σχολείο μας οργανοπαίκτες από το Ωδείο Φαέθων. Την πρόσκληση έκανε η εργοθεραπεύτριά μας, η κ Έλσα Λιολιοσίδου σε συνεργασία με τη μουσικό του σχολείου, Κατερίνα Γεροφώτη. Ο μαέστρος έδειξε τα μουσικά όργανα στους μαθητές, την τρομπέτα, το σαξόφωνο και το κλαρινέτο και αυτοί εντυπωσιάστηκαν. Οι μουσικοί δεν άργησαν πολύ να ξεκινήσουν την μουσική εκτέλεση. Οι ήχοι ήταν διαπεραστικοί και δυνατοί αλλά γρήγορα εξοικειώθηκαν ακόμη και οι μαθητές που αγαπούν την ησυχία. Το χειροκρότημα ήταν δυνατό στο τέλος κάθε τραγουδιού.

Οι καλύτερες στιγμές της συνάντησης μας ήταν όταν οι μαθητές μας διηύθυναν το μουσικό σύνολο.

Η χορωδία του Ειδικού Δ.Σ. Αλεξανδρούπολης εντυπωσιάζει στην 3η συνάντηση σχολικών χορωδιών Έβρου

Αρθρογραφία από τους μαθητές: Παναγιώτη Δημητρακάκη και Ιμπραήμ Ισμπαήλογλου με την υποστήριξη του δασκάλου Νίκου Λιόρα

Την Πέμπτη 7 Ιουνίου 2018 το πρωί πήγαμε στο 7ο Δημοτικό Σχολείο. Εκεί έγινε η 3η συνάντηση σχολικών χορωδιών. Υπήρχε μία αίθουσα εκδηλώσεων. Μέσα είχε ένα μεγάλο πιάνο, μικρόφωνα, ηχεία και μία σκηνή. Είχαν έρθει πολλά παιδιά από άλλες σχολικές χορωδίες για να τραγουδήσουνε. Εμείς ήμασταν οι πιο ήσυχοι από όλους. Εξάλλου, είχαμε συζητήσει στην τάξη πόσο σημαντικό είναι να μπορούμε να είμαστε συγκεντρωμένοι ακροατές.


Πρώτοι τραγούδησαν οι δάσκαλοι μουσικής. Τραγούδησαν τρία πολύ όμορφα τραγούδια. Τραγούδησαν μόνοι τους, χωρίς να ακούγεται κάποιο όργανο. Η κ. Κατερίνα, η μουσικός μας τραγούδησε την πιο ψηλή φωνή, σαν πουλάκι. Οι υπόλοιποι τραγουδούσαν πιο χαμηλά. Στη συνέχεια τραγούδησε ένα άλλο σχολείο. Μετά ήταν η σειρά μας.

Είπαμε πρώτα τον «Κεμάλ» (Ν. Γκάτσος, Μ. Χατζιδάκης), όπου η κ. Κατερίνα έπαιξε κιθάρα και μετά το «Θα βρεθούμε ξανά» (Ν. Μαυρουδής, Αν. Σαμαρτζής) και το «Εντερλέζι»  (παραδοσιακό τσιγγάνικο) όπου έπαιξε στο πιάνο. Το Εντερλέζι το τραγουδήσαμε σε 3 γλώσσες, τσιγγάνικα, ελληνικά και τούρκικα. Οι μαθητές από την μουσουλμανική κοινότητα ενθουσιάστηκαν που τραγούδησαν στην τούρκικη γλώσσα. Όλοι όσοι μας άκουσαν, χειροκροτούσαν δυνατά, κάποιοι συγκινήθηκαν και έκλαιγαν. Η εμπειρία αυτή μας άρεσε πολύ.

Όλα όσα συζητούσαμε στις πρόβες έγιναν. Είχαμε πολύ σωστή χορωδιακή στάση για να τραγουδάμε καλύτερα. Οι φωνές μας είχαν τη σωστή ένταση, ούτε πολύ δυνατές, ούτε πολύ σιγανές. Θυμόμασταν τα λόγια μας και κοιτούσαμε την κ. Κατερίνα συνέχεια, έτσι όπως είχαμε συμφωνήσει.

Μετά, ακούσαμε και τις υπόλοιπες χορωδίες με πολύ προσοχή. Όλες σχεδόν οι χορωδίες τραγούδησαν σε δύο φωνές, ψηλή και χαμηλή. Στο τέλος, είπαμε ένα τραγούδι όλοι μαζί. Αυτήν ήταν μια πολύ ωραία στιγμή. Όλοι περάσαμε πολύ όμορφα. Θα θέλαμε να ξανατραγουδήσουμε σε τόσο πολύ κόσμο και να βρεθούμε πάλι με τα παιδιά από τις χορωδίες αυτές.

Οι χορωδοί του Ειδικού Δ.Σ. Αλεξανδρούπολης ηχογραφούν και μαθαίνουν βασικές αρχές ηχοληψίας

Τα μέλη της χορωδίας του σχολείου εξασκούνται εβδομαδιαία και αναπτύσσουν τις φωνητικές, όπως και τις γνωστικές, κοινωνικές, ψυχοκινητικές τους δεξιότητες, στο πλαίσιο των χορωδιακών συναντήσεων με τους συμμαθητές τους, υπό την καθοδήγηση της μουσικού ειδικής αγωγής, Κατερίνας Γεροφώτη. Εμψυχωτικό ρόλο κατά τη διάρκεια των συναντήσεων διαδραματίζουν η Αιμιλία Ιωαννίδου, ο Νίκος Λιόρας, η Κατερίνα Καστάνη, η Μαρίνα Μωϊσιάδου, η Θάνια Τζεβελέκη, η Βέτα Μαρβάκη και η Ανίτα Μπατσιακούδη, καθώς και εκτελούν τις δεύτερες φωνές όποτε χρειάζεται.

Οι μαθητές, στο πλαίσιο των  χορωδιακών συναντήσεων, τα προηγούμενα χρόνια, έχουν έρθει σε επαφή με τις δυνατότητες ηχογράφησης σε επαγγελματικό στούντιο/ υπολογιστή / κινητό. Αυτήν την φορά αποφασίσαμε σε συνεργασία με την υπεύθυνη του προγράμματος δημοσιογραφίας, Αιμιλία Ιωαννίδου να ζητήσουμε από τον Βασίλη Καραδάτκο, ιδιοκτήτη ερασιτεχνικού στούντιο, να μας μιλήσει για την ηχοληψία και να δεχθεί ερωτήσεις από τους μαθητές μας.

Έτσι και έγινε…Ο κ. Καραδάτκος ήρθε στο σχολείο μας και οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να του κάνουν ερωτήσεις, να μοιραστούν τις εμπειρίες τους από προηγούμενες επισκέψεις τους σε άλλο στούντιο της πόλης μας, καθώς και να προετοιμαστούν κατάλληλα για την επίσκεψη στο στούντιο του. Ο ενθουσιασμός και η ανυπομονησία χαρακτήρισε τις αντιδράσεις των μαθητών.

Στόχος της επίσκεψης ήταν η εξοικείωση των μαθητών με τα μέσα ηχογράφησης ενός στούντιο, η αποκόμιση μιας ακόμη εμπειρίας ηχογράφησης με επαγγελματικά μέσα, καθώς και η επαφή με νέα μουσικά όργανα, όπως κοντραμπάσο, μπάσο ηλεκτρικό, ντραμς.

 

 

Απαντήθηκαν μεταξύ άλλων οι παρακάτω ερωτήσεις:

Ποιος είναι ο ρόλος της κονσόλας;

Με ποια μέσα ηχογραφούμε;

Ένας θόρυβος ή ένα λάθος πως μπορεί να αφαιρεθεί από την ηχογράφηση;

Γιατί κάθε όργανο ηχογραφείται σε ξεχωριστό κανάλι;

Γιατί το πιάνο δεν έχει μικρόφωνο αλλά καλώδιο;

Πως αποφεύγουμε την ηχώ σε ένα στούντιο;

Με ποιο τρόπο πρέπει να ρυθμίσουμε την φωνή  και τι απόσταση είναι καλό να έχουμε από το μικρόφωνο;

Πως μπορούμε να βελτιώσουμε την φωνή μετά την εγγραφή;

Τι σκοπό εξυπηρετεί το κάθε μέσο του στούντιο;

Οι μαθητές έδειξαν την ισχυρή επιθυμία τους για να μάθουν κάνοντας αυθόρμητα ερωτήσεις. Καθ΄ όλη τη διάρκεια της παραμονής στο στούντιο, για πάνω από δύο ώρες, παρέμειναν συγκεντρωμένοι και οριοθετημένοι, ώστε να επιτύχουν το επιθυμητό αποτέλεσμα. Ενθουσιάστηκαν από τα νέα όργανα που αντίκρυσαν οι περισσότεροι για πρώτη φορά.

 

Η δράση αυτήν ήταν μια ευκαιρία για τόνωση του αυτοσυναισθήματος των μαθητών, της αυτορρυθμιζόμενης συμπεριφοράς και της συλλογικότητας τους. Θέλουμε να πούμε ένα μεγάλο ΜΠΡΑΒΟ για όσα κατάφεραν ακόμη μια φορά οι μαθητές μας, αλλά και για την ΣΥΓΚΙΝΗΣΗ που μας πρόσφεραν μέσα από την προσπάθεια αλλά και από το αποτέλεσμα.   Επίσης, θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε θερμά τον κ. Καραδάτκο για τη φιλοξενία και την αρωγή του στη δράση αυτήν. Οι μαθητές στο τέλος της συνάντησης του δώρισαν έναν πίνακα ζωγραφικής του σχολείου μας.

 

Γνωρίζοντας έναν οργανοποιό της πόλης μας

Αρθρογραφία από τους μαθητές: Παναγιώτη Δημητρακάκη και Ιμπραήμ Ισμπαήλογλου με την υποστήριξη του δασκάλου Νίκου Λιόρα

 

Ο κύριος Χρήστος είναι οργανοποιός. Η δουλειά του είναι να φτιάχνει καινούρια όργανα και όργανα που χάλασαν. Πριν τον επισκεφθούμε , στο μάθημα της χορωδίας μας είπαν τι θα δούμε στο εργαστήριό του. Τότε ετοιμάσαμε τις ερωτήσεις που θα του κάναμε. Την Τρίτη 15/5/2018 στις 11 το πρωί φτάσαμε στο εργαστήρι. Είχαμε μαζί την κυρία Κατερίνα τη μουσικό, τον κύριο Νίκο, την κυρία Κατερίνα την κοινωνική λειτουργό και την κυρία Αννίτα. Μαζί μας ήταν και ο κύριος Δημήτρης ο οδηγός μας, που ήξερε από παλιά τον κύριο Χρήστο. Οι εκπρόσωποι από την ομάδα της δημοσιογραφίας του σχολείου μας του κάναμε ερωτήσεις.

Με τι τρόπο φτιάχνετε τα όργανα;

Μόνος μου έμαθα να φτιάχνω όργανα. Είμαι αυτοδίδακτος. Φτιάχνω καινούρια όργανα και επισκευάζω εκείνα που χάλασαν. Έχω πολλά εργαλεία και ξύλα στο μαγαζί μου. Τα χρησιμοποιώ για να φτιάχνω τα μουσικά όργανα που βλέπετε.

 

 

               Τι υλικά χρησιμοποιείτε;

Για να φτιάξω μουσικά όργανα χρησιμοποιώ ξύλο, πλαστικό, μέταλλο, κέρατο και βερνίκι. Με το ξύλο φτιάχνω τα μπουζούκια. Με το πλαστικό φτιάχνω τα στολίδια. Το μέταλλο το χρησιμοποιώ για να κρατάει τις χορδές. Με το κέρατο και με κόκκαλο φτιάχνω τους καβαλάρηδες που κρατούν τις χορδές στη θέση τους. Με το βερνίκι αλείφω τα ξύλα για να γυαλίσουν και να καθαρίζουν καλύτερα. Το βερνίκι κάνει το όργανο να μην ακούγεται τόσο καλά, όμως είναι ανάγκη να μπει σε όλα τα όργανα.

 

 

               Τι κάνει το κάθε εργαλείο;

Έχω εδώ τα εργαλεία μου. Έχω κοπίδια, τριβείο, κόλλες, ένα πιστόλι θερμότητας και πολλά πινέλα. Με τα κοπίδια κόβω τα ξύλα σε λεπτά κομμάτια. Μετά τα γυαλίζω για να καθαρίσουν. Ύστερα με το πιστόλι θερμότητας  ζεσταίνω τα ξύλα για να λυγίσουν. Με τα πινέλα βάζω το βερνίκι.

 

 

               Ποια όργανα φτιάχνετε;

Φτιάχνω μπουζούκια, μπαγλαμάδες, ούτι, τζουράδες και μαντολίνα. Από αυτά ξέρω να παίζω μόνο το μπουζούκι.

 

               Ποιο είναι το αγαπημένο σου όργανο;

Όλα μου αρέσουν πολύ αλλά αφού παίζω μπουζούκι, θα σου πω ότι αυτό είναι το αγαπημένο μου.

 

Εκτός από τις ερωτήσεις, με την κυρία Κατερίνα, τη μουσικό μας και τον κύριο Χρήστο τραγουδήσαμε τη Φραγκοσυριανή, που την ξέραμε από παλιά. Την είχαμε τραγουδήσει με την χορωδία στο Κηποθέατρο πριν πολλά χρόνια, κάποιοι από εμάς. Η κυρία Κατερίνα έπαιζε κιθάρα και ο κύριος Χρήστος έπαιζε μπουζούκι. Αργότερα του τραγουδήσαμε το Ederlezi σε τρεις γλώσσες (τσιγγάνικα, ελληνικά και τούρκικα).

 

 

 

Στο τέλος του δώσαμε μία αφίσα με μουσικά όργανα και ένα ημερολόγιο του σχολείου μας, με φωτογραφίες που τράβηξε η λέσχη φωτογραφίας του σχολείου.

 

 

 

Ο κύριος Χρήστος μας έκανε έκπληξη, όταν μας έδωσε δώρο ένα μπουζούκι για το σχολείο μας. Χαρήκαμε πολύ και όταν φτάσαμε στο σχολείο κάναμε έκπληξη στους συμμαθητές μας παίζοντάς τους μια μελωδία.

Θα ήταν ωραία να ξαναβρεθούμε με τον κ. Χρήστο. Εξάλλου, είπε ότι θα μας περιμένει να πάμε ξανά.

Το Πάσχα είναι εδώ!

Εδώ και μέρες οι μικροί μας μαθητές άρχισαν να προετοιμάζονται για τις πασχαλινές τους διακοπές! Γεμάτοι όρεξη και μεράκι σκέφτηκαν τρόπους για να μπούμε στο κλίμα της άνοιξης και στο πνεύμα των γιορτών!

Ξεκινήσαμε φτιάχνοντας διάφορες ανοιξιάτικες κατασκευές με σκοπό να γνωρίσουμε την άνοιξη και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της!

 

 


 


Επίσης, για άλλη μια φορά, υποδεχτήκαμε τον αγαπημένο ζαχαροπλάστη της πόλης μας τον κ. Θεόφιλο, ο οποίος μας γλύκανε φτιάχνοντάς μας πασχαλινά αυγά, λαγουδάκια, σοκολάτες και σοκολατάκια! Το σχολείο μας πλημμύρισε υπέροχες μυρωδιές και τα πρόσωπα των μαθητών γέμισαν χαμόγελα και… σοκολάτα!!

 

 


 

 


 


 

 

Τις τελευταίες μέρες συνεργαστήκαμε όλοι μαζί για να ετοιμάσουμε όλα όσα θα χρειαστούμε για το Πάσχα!

Στολίσαμε όμορφα τις λαμπάδες μας:

 

… ετοιμάσαμε πασχαλινές κάρτες:

… Βάψαμε αυγά και τα βάλαμε σε όμορφα στολισμένα καλαθάκια:

Σας ευχόμαστε Καλό Πάσχα!!

Γνωριζόμαστε, διασκεδάζουμε, μαθαίνουμε, δημιουργούμε!

Στο σχολείο μας έχουμε επισκέψεις!

Οι μαθητές μας είχαν την τιμή να υποδεχτούν στο σχολείο μας μαθητές από τα μειονοτικά σχολεία των Ασωμάτων, του Μικρού Πιστού και του Λυκείου Ν. Ροδόπης. Τα παιδιά γίναν αμέσως μια μεγάλη παρέα και ήρθαν κοντά μέσω του τραγουδιού, του χορού και της ζωγραφικής. Διαπιστώσαμε όλοι μαζί πόσα πολλά πράγματα υπάρχουν να μας συνδέουν και τίποτα να μας χωρίζει! Οι μαθητές όλων των σχολείων τραγούδησαν τραγούδια στην ελληνική αλλά και την τουρκική γλώσσα και συνέθεσαν κολάζ εμπνευσμένα από την όμορφη αυτή αλληλεπίδραση που σκοπό είχε την ανάδειξη και την προάσπιση της διαφορετικότητας η οποία ενώνει τα παιδιά και δεν δημιουργεί φραγμούς!

 


Αποχαιρετίσαμε τους νέους μας φίλους με την υπόσχεση να βρεθούμε ξανά…


Μια φορά κι έναν καιρό…Σι λα σολ φα μι ρε ντο!

Να λοιπόν ποιοι είμαστε!!!

Είμαστε η πολιτιστική ομάδα του σχολείου, ο Αλέξανδρος, ο Γιάννης, ο Γιώργος, ο Θανάσης, η Μαρία, η Ραφαέλλα, ο Λάρυ, και οι δάσκαλοί μας Λεμονιά Μανωλίδου (δασκάλα), η ΚατερίναΓεροφώτη (μουσικός), Ειρήνη Λιάπη (γυμνάστρια) και Εύη Μελά (νοσηλεύτρια) και  θα θέλαμε να σας συστηθούμε με ένα τραγούδι!

 

Τι κάνουμε στις συναντήσεις μας;

Κάθε Παρασκευή βρισκόμαστε και περνάμε πολύ ωραία! Μαθαίνουμε τραγούδια¯, λέμε παραμύθια, χορεύουμε, κάνουμε θεατρικό παιχνίδι. Μας αρέσει πολύ να μιμούμαστε τους ήχους και τις φωνές των παραμυθιών και των τραγουδιών, τα ζώα, τους ανθρώπους, τα φυσικά φαινόμενα, τα συναισθήματα και τα αντικείμενα. Αγαπημένο μας τραγούδι είναι το Despacito (ιδιαίτερα του Λάρυ) στο οποίο αλλάξαμε τους στίχους. ΣΑΣ ΤΟ ΑΦΙΕΡΩΝΟΥΜΕ ΛΟΙΠΟΝ!!! 

Τι κερδίζουμε?

Οι δασκάλες μας καμαρώνουν και λένε πως όλες αυτές οι βιωματικές δραστηριότητες μας βοηθούν να ενεργοποιηθούμε περισσότερο, να γίνουμε πιο δραστήριοι/ες, να αναπτύξουμε την πρωτοβουλία, τη φαντασία και το αυτό-συναίσθημά μας, αλλά και να μάθουμε να επικοινωνούμε πιο αποτελεσματικά μεταξύ μας. Μας βοηθούν ακόμη και να εξασκηθούμε σε κινητικές δεξιότητες που μας δυσκολεύουν. Τακαταφέρνουμε πολύ καλά και νιώθουμε πολύ ωραία για αυτό. Αυτό κάνει τις δασκάλες να χαμογελούν μαζί μας συνέχεια. Δεν θέλουμε να τελειώσει η συνάντηση κάθε Παρασκευή!!!

 

Πρωταγωνιστήσαμε στην Χριστουγεννιάτικη γιορτή

Η Χριστουγεννιάτικη γιορτή, έγινε στο πλαίσιο του προγράμματός μας και με αφορμή τα όσα κάνουμε στην ομάδα μας κάθε Παρασκευή. Το κεντρικό θέμα της ήταν τοπαραμύθι,«Το κοριτσάκι με τα σπίρτα» και οργανώθηκε από την κ.Λεμονιά και την κ Εύη.  Στην παράσταση πρωταγωνιστήσαμε, παίζοντας μουσικά όργανα, χορεύοντας και υποδύοντας ρόλους. Και φυσικά..λάβαμε δυνατό χειροκρότημα από τους θεατές μας. Περάσαμε υπέροχα!!

Οι μικροί δημοσιογράφοι μαθαίνουν τα επαγγέλματα!

Στα πλαίσια του προγράμματος δημοσιογραφίας πραγματοποιήθηκε επίσκεψη στην τοπική βιομηχανία παρασκευής παραδοσιακής σαλάτας «Pic Nic». Σκοπός της επίσκεψης ήταν μέσα από τη συνέντευξη και τη βιωματική εκπαίδευση να γίνει συλλογή πληροφοριών για τον τρόπο εργασίας, την κάλυψη αναγκών και την εξυπηρέτηση πελατών. Στόχος ήταν η εξοικείωση των μαθητών με τη διαδικασία παραγωγής και πώλησης, η ανάπτυξη των κοινωνικών και επικοινωνιακών δεξιοτήτων και η προ-επαγγελματική εκπαίδευση των παιδιών.