6 ΜΑΡΤΙΟΥ, ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΚΑΤΑ ΤΟΥ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ
Στις 6 Μαρτίου και με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα κατά του Σχολικού Εκφοβισμού (bullying), στο σχολείο μας πραγματοποιήσαμε ένα μικρό πρόγραμμα – ενημέρωση προς τους μαθητές μας.
Οι μαθητές ήταν ελεύθεροι να καταθέσουν τις προσωπικές τους εμπειρίες πάνω στο σχολικό εκφοβισμό, να αναγνωρίσουν εάν επρόκειτο για περιστατικά βίας και να περιγράψουν την αντίδρασή τους πάνω στις συγκεκριμένες ενέργειες. Μέσα από τη συζήτηση αυτή, τονίστηκε ιδιαίτερα η σημασία της αλληλεγγύης, της φροντίδας και της προστασίας των συμμαθητών μας, μπροστά σε κάθε πιθανή απειλή!
Στη συζήτησή προστέθηκε και το παραμύθι “Η Μόνα σε καινούριο σχολείο”, το οποίο περιγράφει με απλό τρόπο ένα περιστατικό σχολικού εκφοβισμού. Στη συνέχεια έγινε προσπάθεια για διερεύνηση των απόψεων των παιδιών με την ερώτηση “τι θα γινόταν αν”, δραστηριότητα που θα οδηγούσε ενδεχομένως σε μια διαφορετική εξέλιξη του μύθου με περισσότερα ή λιγότερα προβλήματα για την ηρωίδα και θα βοηθούσε τα παιδιά να επιλέξουν την καλύτερη λύση ή την καλύτερη διέξοδο.
Στην επόμενη δραστηριότητά μας, οι μαθητές μας κατέταξαν σε μακέτα διάφορες φράσεις σε τρεις κατηγορίες:
- Λέξεις που πονούν
- Λέξεις που θεραπεύουν
- Λέξεις που χαμογελούν
με στόχο να γνωρίζουν και να χρησιμοποιούν τις κατάλληλες λέξεις κάθε φορά, προκειμένου να καταστέλλονται οι ανεπιθύμητες και επιθετικές συμπεριφορές εντός του σχολικού περιβάλλοντος.

Η παρουσίασή μας έκλεισε δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στις θετικές συμπεριφορές που θα πρέπει οι μαθητές να επιδεικνύουν εντός του σχολικού πλαισίου. Σε διαφορετική περίπτωση έγινε κατανοητό πως οποιαδήποτε αρνητική ενέργεια θα πρέπει να αναφέρεται άμεσα σε ένα ενήλικο άτομο εντός ή εκτός σχολείου.










