Παγκόσμια ημέρα Παιδικού Βιβλίου

Την Παρασκευή 5 Απριλίου οι μαθητές του προγράμματος «Φροντίζω το σώμα μου, αγαπώ τον εαυτό μου», επισκεφθήκανε το Βιβλιοπωλείο Δημητριάδη με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου. Κατά την επίσκεψη, ξεναγήθηκαν στο βιβλιοπωλείο και στη συνέχεια τους δόθηκαν δωρεάν βιβλία από τον επιχειρηματία κ. Δημητριάδη για την ενίσχυση της μαθητικής βιβλιοθήκης.

Υπεύθυνοι υλοποίησης προγράμματος: Γκιούρταλη Μαρία, Χριστοφοράκη Μαργαρίτα, Ζακυργιά Διονυσία, Μπάτσιος Χρήστος

Παγκόσμια ημέρα για τον αυτισμό

Στις 2 Απριλίου με αφορμή την παγκόσμια ημέρα ευαισθητοποίησης για τον αυτισμό ομάδα μαθητών του σχολείου συμμετείχαν στην δράση «Το κυνήγι του χαμένου θησαυρού» που διοργάνωσε το Κέντρο Ημέρας Ενηλίκων Αυτιστικών «ο Άγιος Βασίλειος».

Εκεί  είχαν την ευκαιρία να ξεναγηθούν σε διάφορες γωνιές της πόλης μας, στον Φάρο, στο κτίριο των Ναυτοπροσκόπων κ.τ.λ. Σε κάθε σταθμό βρισκόντουσαν μέλη του Κέντρου Ημέρας Ενηλίκων Αυτιστικών και ηθοποιοί του συλλόγου Το «Λημέρι του Δράκου». Εκεί τους παρουσίαζαν σταδιακά, δραματοποιημένα την ιστορία:  O μικρός Ανέστης και τα πλάσματα της θάλασσας. Τα παιδιά προσπαθούσαν να λύσουν διάφορους γρίφους για να ανακαλύψουν την συνέχεια της διαδρομής και να ελευθερώσουν έτσι τον μικρό Ανέστη από τα μυστηριώδη πλάσματα της θάλασσας.

Τελικός προορισμός όλων των ομάδων ήταν πάλι ο Φάρος όπου όλοι μαζί συμμετείχαν σε μια ομαδική δραστηριότητα, χορέψαν και φωνάξαν όλοι μαζί:

ΔΩΣΕ ΜΟΥ ΜΙΑ ΕΥΚΑΙΡΙΑ!

Οι εκπαιδευτικοί Λιολιοσίδου Ελισσάβετ, Νικολάου Ελεονώρα, Βλάχου Νατάσα,

Χριστοφοράκη Μαργαρίτα

Χελιδονίσματα, η γιορτή της άνοιξης

Την Παρασκευή 29 Μαρτίου 2019, ομάδα μαθητών του σχολείου μας συμμετείχε σε μια διαφορετική πορεία: στα «Χελιδονίσματα». Η μουσική αυτή πομπή βρήκε τους μαθητές όλων των σχολείων να τραγουδούν τα κάλαντα της άνοιξης με χελιδόνια στο χέρι, λουλούδια στο κεφάλι και καλάθια με κισσό και αυγά. Όλα τα παιδιά συγκεντρώθηκαν στο Μουσικό Γυμνάσιο και με συνοδείας της μπάντας κατέληξαν μπροστά στον χώρο της Δημαρχίας. Εκεί, όλοι οι μαθητές ξανατραγούδησαν και χόρεψαν τα χελιδονίσματα.

Και φέτος το Εθνολογικό Μουσείο Θράκης, το Μουσικό Γυμνάσιο Αλεξανδρούπολης και Ξάνθης, ο μουσικοσυνθέτης – εκπαιδευτικός Χατζόπουλος Χρήστος καθώς και το Μουσικό εργαστήριο Παραδοσιακής Μουσικής Κομοτηνής «ΝΟΤΑ» με τη συμμετοχή του Ειδικού Δημοτικού και πολλών σχολείων της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης αναβίωσαν τα «χελιδονίσματα» των αρχαίων Ελλήνων για να αναγγείλουν τον ερχομό της άνοιξης, την αναγέννηση της φύσης, την ελπίδα για τη ζωή.

Ήρθε ήρθε χελιδόνα!

Οι υπεύθυνες του προγράμματος: Νικολάου  Ελεονώρα, Βλάχου Νατάσα, Λιολιοσίδου  Έλσα

 

 

Πρόγραμμα Θράκη – “Γνωρίζω τον τόπο μου”

Την Τρίτη 26 Μαρτίου 2019 η ομάδα του προγράμματος “Θράκη” – Γνωρίζω τον τόπο μου είχαν τη μοναδική εμπειρία να επισκεφτούν το Εθνολογικό Μουσείο Θράκης. Εκεί συμμετείχαν σε διασκεδαστικές μουσικοκινητικές δραστηριότητες. Είδαν από κοντά και έπαιξαν γνωστά ή και λιγότερο γνωστά όργανα της παραδοσιακής μουσικής της Θράκης, όπως η θρακιώτικη λύρα, το κλαρίνο, η γκάιντα, το σάζι, το καβάλι κ.τ.λ.

Ακόμη είδαν ένα ενημερωτικό βίντεο σχετικό με την κατασκευή των θρακικών μουσικών οργάνων και κατασκεύασε ο καθένας το δικό του “νταϊρέ”.

Τέλος, ακούσαμε το μύθο του Ορφέα, του Θρακιώτη μουσικού, του προικισμένου να παίζει όμορφες μελωδίες με λύρα του, ο οποίος κατέβηκε στο Κάτω Κόσμο του Θεού Πλούτωνα, αναζητώντας την αγαπημένη του Ευρυδίκη.

Οι Υπεύθυνες υλοποίησης του προγράμματος: Έλσα Λιολιοσίδου, Ελεονώρα Νικολάου και Νατάσσα Βλάχου.

Γιορτή 25ης Μαρτίου

Την Παρασκευή 22 Μαρτίου 2019, πραγματοποιήθηκε στο σχολείο μας, η σχολική γιορτή για την επέτειο της Ελληνικής επανάστασης του 1821.

Η γιορτή περιελάμβανε ποιήματα, τραγούδια, θεατρικά δρώμενα (“Ο Ευαγγελισμός της Θεοτόκου” και “Το κρυφό σχολειό”) καθώς και χορευτικά στα οποία συμμετείχαν όλοι οι μαθητές του σχολείου.

Την Εκδήλωση παρακολούθησαν γονείς και κηδεμόνες των μαθητών.

 

 

 Χορωδία Ειδικού Δημοτικού Σχολείου

Πρόγραμμα Θράκη

Στα πλαίσια του προγράμματος  «Θράκη, γνωρίζω τον τόπο μου», οι μαθητές του ειδικού δημοτικού σχολείου Αλεξανδρούπολης επισκέφθηκαν το Μουσείο Λαογραφίας και Φυσικής Ιστορίας του πατήρ Γεωργίου Κομνίδη. Εκεί είχαν την ευκαιρία να δουν από κοντά ασυνήθιστα, γνωστά και άγνωστα λαογραφικά αντικείμενα, σχετικά με τη χλωρίδα και την πανίδα, αλλά και την θρακική παράδοση. Πιο συγκεκριμένα, είδαν αργαλειούς, άροτρα, μουσικά όργανα της Θράκης, παλιά σχολικά αντικείμενα, παραδοσιακές φορεσιές, διάφορες συλλογές ταριχευμένων ζώων, νομίσματα, απολιθώματα κτλ. της θρακικής γης. Μετά την ξενάγηση τους στο χώρο ο φιλόξενος π. Κομνίδης, μας χάρισε και δύο παραδοσιακά Θρακιώτικα τραγούδια συνοδεία με το βιολί του.

Στην κουζίνα του σχολείου φτιάξαμε μια υπέροχη παραδοσιακή θρακιώτικη συνταγή, ένα νόστιμο «κουτσοπίτι», δηλαδή μια σπανακόπιτα χωρίς φύλλα, και φυσικά τη δοκιμάσαμε.

Κάθε Τρίτη στο χώρο του γυμναστηρίου, οι μαθητές έρχονται σε επαφή με τα μουσικά όργανα της Θράκης, και μαθαίνουν παραδοσιακά θρακιώτικα «λαχνίσματα», τραγούδια, χορούς και παιχνίδια.

Υπεύθυνες υλοποίησης του προγράμματος “Θράκη” είναι οι εκπαιδευτικοί Νατάσα Βλάχου, Ελεονώρα Νικολάου και εργοθεραπεύτρια Λιολιοσίδου Ελισάβετ.

Πρόγραμμα Δραστηριότητες Καθημερινής Ζωής

Στα πλαίσια της διδασκαλίας Δ.Κ.Ζ. (Δραστηριοτήτων Καθημερινής Ζωής) και της βελτίωσης των κοινωνικών δεξιοτήτων μερικοί μαθητές επισκέφτηκαν το Super Market.Εκεί πραγματοποίησαν τις αγορές που χρειάζονται για την παρασκευή κολατσιού και φυσικού χυμού από πορτοκάλια. Υπεύθυνες υλοποίησης του προγράμματος είναι η Λιολιοσίδου Έλσα και Ρεμπούτζια Εύη.

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗΣ

Πριν λίγες ημέρες οι μαθητές της ομάδας «Ανακύκλωσης» του σχολείου, επισκέφθηκαν τον χώρο του Δημοτικού Συμβουλίου και ενημερώθηκαν από τον υπεύθυνο του Δήμου Αλεξανδρούπολης της Διεύθυνσης Καθαριότητας και Ανακύκλωσης, κ. Βαγγέλη Ρούφο, για θέματα σχετικά με την ανακύκλωση συσκευασιών. Είχαν έτσι την ευκαιρία να μάθουν για τον σωστό τρόπο της ανακύκλωσης, για το ποια υλικά πρέπει να ρίχνουν στον μπλε κάδο, και ποια όχι.

Οι μαθητές- «ανακυκλούληδες» στο πλαίσιο των ενεργειών πρόληψης της ρύπανσης του περιβάλλοντος, μοίρασαν σε όλους τους μαθητές του σχολείου, αλλά και στο προσωπικό, πάνινες τσάντες για τις καθημερινές αγορές τους τόσο στο χώρο του σχολείου, όσο και στο σπίτι τους. Απώτερος στόχος της δράσης αυτής, ήταν η μείωση στο ελάχιστο της χρήσης των πλαστικών σακουλών, οι οποίες είναι γνωστό ότι αποτελούν βασική αιτία ρύπανσης. Ακόμη, μοίρασαν ενημερωτικά φυλλάδια για τις αρνητικές περιβαλλοντικές επιπτώσεις και την αναγκαιότητα λήψης προληπτικών μέτρων.

Καμιά πλαστική σακούλα δεν πρέπει να καταλήγει στο θαλάσσιο και φυσικό περιβάλλον, μιας και απαιτούνται δεκάδες έως και εκατοντάδες χρόνια ώσπου να διασπαστούν. Σημαντική συμβολή στην δράση αυτή είχε ο Ε.Ο.Αν. (Ελληνικός Οργανισμός Ανακύκλωσης), με τη δωρεά των πάνινων τσαντών και των φυλλαδίων.

Γιατί το ειδικό σχολείο Αλεξανδρούπολης αλλάζει συνήθειες, δεν δημιουργεί απόβλητα και συμμετέχει ενεργά στην ανακύκλωση. Γιατί το ειδικό σχολείο Αλεξανδρούπολης αγαπάει το περιβάλλον και το θέλει καθαρό!!!

Το Πρόγραμμα της Ανακύκλωσης υλοποιήθηκε από την εκπαιδευτικό Ζακυργιά Διονυσία και την εργοθεραπεύτρια Λιολιοσίδου Έλσα.

ΜΑΣΚΕ ΠΑΡΤΙ

Την Παρασκευή 8 Μαρτίου 2019 οι μαθητές του σχολείου μας διασκέδασαν με αποκριάτικους ρυθμούς. Γελάσανε, χορέψανε και  διασκεδάσανε με τη ψυχή τους συμμετέχοντας σε διάφορες δραστηριότητες.

 

Ημέρα κατά του σχολικού εκφοβισμού

Με αφορμή την ημέρα του σχολικού εκφοβισμού οι μαθητές του σχολείου μας σήμερα Τετάρτη 6 Φεβρουαρίου 2019 παρακολούθησαν προβολή βίντεο σχετικό με τη σχολική βία με στόχο την ευαισθητοποίηση σε θέματα βίας και σχολικού εκφοβισμού . Οι μαθητές προβληματίστηκαν πάνω στο θέμα, συζήτησαν με τους υπεύθυνους που το διοργάνωσαν και ενημερώθηκαν με απώτερο σκοπό την συμβολή της προστασίας τους.