Στη Βιβλιοθήκη του σχολείου μας, η φαντασία και η δημιουργικότητα ξεδιπλώθηκαν μέσα από μια πρωτότυπη δραστηριότητα φιλαναγνωσίας. Οι μαθητές της Δ΄τάξης επέλεξαν βιβλία που τους τράβηξαν την προσοχή μόνο από το εξώφυλλο. Κοιτάζοντας τις εικόνες και τον τίτλο, προσπάθησαν να «διαβάσουν» την ιστορία που μπορεί να κρύβεται και να τη γράψουν. Μέσα από αυτή τη δραστηριότητα τα παιδιά:
🔹 Έμαθαν να παρατηρούν και να ερμηνεύουν τις λεπτομέρειες ενός εξωφύλλου.
🔹 Ενεργοποίησαν τη φαντασία τους για να δημιουργήσουν ιστορίες.
🔹 Καλλιέργησαν τη σχέση με το βιβλίο και ανακάλυψαν μια γέφυρα ανάμεσα στην εικόνα και τον γραπτό λόγο.
Η φιλαναγνωσία δεν είναι μόνο το διάβασμα, είναι ανακάλυψη, σκέψη και δημιουργία!
Οι μαθητές της Α’ τάξης με την Υπεύθυνη της Βιβλιοθήκης ταξίδεψαν “Στη γειτονιά των Χριστουγέννων” μέσα από το ομώνυμο βιβλίο. Η δραστηριότητά μας είχε στόχο να ζωντανέψει το πνεύμα των γιορτών μέσα από τη φαντασία, τη δημιουργικότητα και την ομαδική συμμετοχή. Διαβάσαμε αποσπάσματα από το βιβλίο, μάθαμε για έθιμα και παραδόσεις από διάφορες χώρες. Συζητήσαμε πώς μπορούμε να δημιουργήσουμε τις δικές μας παραδόσεις στην οικογένειά μας. Στη συνέχεια, τα παιδιά δημιούργησαν τις δικές τους “χριστουγεννιάτικες γειτονιές” με χρώματα. Φύγαμε από τη Βιβλιοθήκη με την καρδιά γεμάτη ανυπομονησία για τις μέρες που έρχονται!
Το 1992, η Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ, ανακήρυξε την 3η Δεκεμβρίου ως Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία, δίνοντας σε όλους την ευκαιρία κατανόησης σε θέματα αναπηρίας και ευαισθητοποίησης για τα δικαιώματα και τις δυνατότητες των ατόμων με αναπηρία. Με αφορμή τη συγκεκριμένη παγκόσμια ημέρα, η οποία αποτελεί μια σημαντική ευκαιρία να θυμηθούμε ότι η διαφορετικότητα είναι πηγή δύναμης και όχι περιορισμών, οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί του σχολείου μας πραγματοποίησαν δράσεις ευαισθητοποίησης και αποδοχής της διαφορετικότητας.
Οι μαθητές παρακολούθησαν εκπαιδευτικά βίντεο για τις προκλήσεις και τις δυνατότητες των ατόμων με αναπηρία, συμμετείχαν σε βιωματικές δραστηριότητες που ανέδειξαν τη σημασία της προσβασιμότητας και της ενσυναίσθησης, ενώ παράλληλα εκφράστηκαν μέσα από καλλιτεχνικές δημιουργίες, όπως αφίσες με μηνύματα ισότητας και συμπερίληψης.
Οι δράσεις μας ενίσχυσαν το μήνυμα ότι η αποδοχή της διαφορετικότητας μας φέρνει πιο κοντά σε μια κοινωνία χωρίς αποκλεισμούς.
Για μία ακόμη σχολική χρονιά το σχολείο μας συμμετέχει στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα εθελοντισμού ” Το αστέρι της ευχής”,μια πρωτοβουλία που πραγματοποιείται κάθε χρόνο από τη μη κερδοσκοπική οργάνωση “Make-A-Wish”.
Η δράση αυτή στοχεύει στο να φέρει χαρά και ελπίδα σε παιδιά που αντιμετωπίζουν σοβαρές ασθένειες, προσφέροντάς τους όχι μόνο υλική στήριξη, αλλά και ένα παράθυρο στον κόσμο των ονείρων και των επιθυμιών τους. Μέσω των “Αστεριών της Ευχής”, τα παιδιά μπορούν να εκφράσουν τις πιο βαθιές επιθυμίες τους, οι οποίες, αν συγκεντρωθούν, μπορούν να γίνουν πραγματικότητα χάρη στη στήριξη όλων μας.
Με ιδιαίτερη χαρά και ευγνωμοσύνη δεχθήκαμε τη δωρεά βιβλίων από τις εκδόσεις Ψυχογιός. Η γενναιόδωρη αυτή προσφορά περιλαμβάνει μια ποικιλία τίτλων, με λογοτεχνικά έργα που απευθύνονται σε παιδιά αλλά και εκπαιδευτικούς. Τα βιβλία εμπλουτίζουν τη συλλογή της σχολικής μας βιβλιοθήκης και προσφέρουν στους μαθητές την ευκαιρία να διευρύνουν τους ορίζοντές τους και να καλλιεργήσουν την αγάπη για τη γνώση και το διάβασμα.
Θα θέλαμε να εκφράσουμε θερμές ευχαριστίες στις εκδόσεις Ψυχογιός για την υποστήριξη όλα τα χρόνια στην εκπαιδευτική μας κοινότητα. Τέτοιες πρωτοβουλίες ενισχύουν το έργο μας, δίνοντάς μας τα εργαλεία να δημιουργήσουμε ένα περιβάλλον όπου οι μαθητές εμπνέονται να εξελιχθούν.
Την Τρίτη 26 Νοεμβρίου 2024, οι μαθητές του σχολείου μας είχαν την ευκαιρία να επισκεφτούν το Δημοτικό Θέατρο Λαμίας και να παρακολουθήσουν την παιδική θεατρική παράσταση “Ρομπέν των Δασών” του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ Ρούμελης. Η ιστορία του γνωστού ήρωα που αγωνίζεται για τη δικαιοσύνη και βοηθά τους φτωχούς μάγεψε μαθητές και εκπαιδευτικούς. Οι ηθοποιοί κατάφεραν να μας μεταφέρουν στο μαγεμένο δάσος του Σέργουντ με τις εξαιρετικές τους ερμηνείες, ενώ τα εντυπωσιακά σκηνικά και κοστούμια έκαναν την εμπειρία ακόμα πιο αξέχαστη.
Στο τέλος της παράστασης υπήρξε μια ευχάριστη συνάντηση. Οι εκπαιδευτικοί του σχολείου μας αντάμωσαν με τις εκπαιδευτικούς του 1ου Δημοτικού Σχολείου Μαλεσίνας, με τις οποίες συνεργάστηκαν στα πλαίσια του προγράμματος ΚΑ1 Erasmus – Διαπίστευση κατά το ταξίδι τους στη μακρινή Λετονία. Με την ευκαιρία της συνάντησής τους, αντάλλαξαν ευχές για τις γιορτές, καθώς και χριστουγεννιάτικες κάρτες και στολίδια που είχαν δημιουργήσει οι μαθητές του σχολείου μας στο πλαίσιο συμμετοχής τους στο πανελλήνιο δίκτυο σχολείων ” Ο Ερμής των Χριστουγέννων”.
Με μεγάλη χαρά και ενθουσιασμό, οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί του σχολείου μας έλαβαν ένα πανέμορφο δώρο από τον Πρόεδρο της Κοινότητας, κύριο Χρήστο Τσαπραϊλη, το χριστουγεννιάτικο δέντρο που κοσμεί πλέον τον χώρο μας. Τα παιδιά συμμετείχαν με ενθουσιασμό στον στολισμό, προσθέτοντας τη δική τους πινελιά σε αυτή τη γιορτινή διακόσμηση.
Ευχαριστούμε θερμά τον Πρόεδρο της Κοινότητας για τη στήριξή του, που έκανε το σχολείο μας να λάμπει ακόμα πιο φωτεινά φέτος. Οι πράξεις αυτές αναδεικνύουν την αξία της συνεργασίας και της στήριξης της σχολικής κοινότητας.
Με το χριστουγεννιάτικο δέντρο μας, η ατμόσφαιρα στο σχολείο είναι πλέον γεμάτη ζεστασιά, προσμονή και εορταστική διάθεση. Ευχόμαστε στον Πρόεδρο και σε όλους τους κατοίκους της κοινότητάς μας Καλές Γιορτές με υγεία και χαρά!
Στο πλαίσιο της συνεχούς επαγγελματικής ανάπτυξης των εκπαιδευτικών μας, την Πέμπτη 21 Νοεμβρίου 2024 πραγματοποιήθηκε στο σχολείο μας μια εξαιρετικά ενδιαφέρουσα επιμόρφωση σχετικά με τα προγράμματα eTwinning. Την παρουσίαση ανέλαβε η Προϊσταμένη του Νηπιαγωγείου Ελάτειας , κυρία Ελένη Κούτρα, η οποία αποδέχτηκε με ιδιαίτερη προθυμία το κάλεσμά μας και μοιράστηκε την πολύτιμη εμπειρία και γνώση της στον τομέα αυτό. Κατά τη διάρκεια της επιμόρφωσης, οι εκπαιδευτικοί ενημερώθηκαν για τις διαδικασίες συμμετοχής, αλλά και τις δυνατότητες που προσφέρει το eTwinning, μια πλατφόρμα συνεργασίας για σχολεία από όλη την Ευρώπη. Οι εκπαιδευτικοί είχαν την ευκαιρία να συζητήσουν, να εκφράσουν απορίες και να ανταλλάξουν απόψεις για το πώς μπορούν να εντάξουν τέτοιες πρωτοβουλίες στην εκπαιδευτική καθημερινότητα. Η παρουσίαση περιλάμβανε και πρακτικές συμβουλές για την οργάνωση και τη διαχείριση ενός eTwinning έργου, διευκολύνοντας την εφαρμογή του στην πράξη. Ευχαριστούμε θερμά την κυρία Ελένη Κούτρα για την πολύτιμη συμβολή της, καθώς και όλους όσοι συμμετείχαν σε αυτή τη γόνιμη και δημιουργική συνάντηση.