Στην 2η θεματική ενότητα του μαθήματος των εργαστηρίων δεξιοτήτων, το 1ο Τμήμα του σχολείου, ασχολήθηκε επιπρόσθετα με την *Παγκόσμια Πολιτιστική Κληρονομιά*, υλοποιώντας πρόγραμμα με τίτλο: *Τα μνημεία του Παρισιού *. Το θέμα επιλέχθηκε με αφορμή τους επικείμενους Ολυμπιακούς Αγώνες του Παρισιού το καλοκαίρι του 2024.
Μαθητές του τμήματος, από τα μνημεία του Παρισιού, γνώριζαν ήδη τον Πύργο του Άιφελ, τα χρώματα της σημαίας της Γαλλίας και Γάλλους ποδοσφαιριστές. Έκαναν πολλές ερωτήσεις για τους ολυμπιακούς αγώνες που πρόκειται να πραγματοποιηθούν εκεί και με αφορμή το ενδιαφέρον τους γι’ αυτό το σημαντικό αθλητικό γεγονός, με την χρήση του ίντερνετ και την καθοδήγηση της εκπαιδευτικού, είδαν γήπεδα που έχουν χτιστεί για τα αθλήματα των ολυμπιακών αγώνων, καθώς επίσης ότι στους χώρους/κήπους του παλατιού των Βερσαλλιών έχουν γίνει διαμορφώσεις ώστε να φιλοξενηθούν κάποια αθλήματα.
Για τις δράσεις του προγράμματος, βασικό υλικό ήταν τα τουβλάκια Lego. Τα Lego που χρησιμοποιήθηκαν ανήκουν στην προσωπική συλλογή της εκπαιδευτικού του τμήματος. Οι μαθητές ενθουσιάστηκαν με τις Lego κατασκευές που έκαναν ατομικά και ομαδικά, και με την συναρμολόγηση της μεγάλης μακέτας του Παρισιού με τα μνημεία του.
Στο εφικτό των δυνατοτήτων τους, των υπαρχουσών δεξιοτήτων και ικανοτήτων τους, οι μαθητές του τμήματος, συνεργάστηκαν μεταξύ τους αποτελεσματικά και ανταποκρίθηκαν στους στόχους του προγράμματος και τις δύο φορές. Το ενδιαφέρον τους επικεντρώθηκε στα Lego και στην χρήση αυτών σε δραστηριότητες προσομοίωσης, χτίζοντας και ενδυναμώνοντας, μέσω αυτών τις επιδιωκόμενες δεξιότητες και δεξιότητες ρομποτικής (μοντελισμός), ενώ παράλληλα ενισχύθηκαν βασικές δεξιότητες όπως της συγκέντρωσης της προσοχής στο έργο, της οπτικής αντίληψης και οπτικής μνήμης, της οργανωσιακής σκέψης, της κριτικής σκέψης, της επίλυσης προβλήματος, της συνεργασίας και ομαδικότητας, της υπευθυνότητας και της αυτομέριμνας.
Την Ολυμπιακή εβδομάδα του Απριλίου για τις σχολικές μονάδες, το τμήμα ασχολήθηκε ξανά με το Παρίσι και τα μνημεία του, συνδέοντας το υπάρχον πρόγραμμα περισσότερο με τους Ολυμπιακούς Αγώνες. Οι μαθητές συναρμολόγησαν εκ νέου την σχετική μακέτα Lego και με την καθοδήγηση της εκπαιδευτικού, οπτικών και λεκτικών οδηγιών, σχημάτισαν τους 5 Ολυμπιακούς Κύκλους.
Επιμέλεια κειμένου και υλικού: Στέλλα Καρκούλη, Εκπαιδευτικός ΠΕ71