Δημοσιεύθηκε στην Γενικά

Όχι σκουπίδια σε θάλασσες κι ακτές!

Στις 21 Μαρτίου οι μαθήτριες/-ες του ΔΣ Μεγαλοχωρίου έδωσαν το καλό παράδειγμα για την αντιμετώπιση που πρέπει να έχει η φύση και το περιβάλλον που ζούμε από εμάς. Στο πλαίσιο του προγράμματος περιβαλλοντικής αγωγής αποφάσισαν, λαμβάνοντας τα απαραίτητα μέτρα προστασίας, να καθαρίσουν την παραλία Έσσο Πάππας.

447805043 981843993444265 8944016676564689494 n447775935 773080014940258 1273312873458422724 n448110911 989176616252651 3915102166107658589 n

Στόχος της δράσης ήταν η ευαισθητοποίηση των παιδιών στο ζήτημα της καθαριότητας του περιβάλλοντος και η ενίσχυση της οικολογικής συνείδησης. Τα παιδιά έδειξαν ανέλπιστα μεγάλο ζήλο για την καθαριότητα. Νιώθουμε υπερήφανες για τα παιδιά μας, γιατί σήμερα απέδειξαν πως είναι πρότυπα πολιτών. Μετά την επιστροφή τους τα παιδιά αποτύπωσαν την εμπειρία τους, τη γνώμη τους και τα συναισθήματά τους με λόγια και εικόνες.

Δημοσιεύθηκε στην Γενικά, Δράσεις, Κοινωνικές

Πανελλήνια ημέρα κατά του σχολικού εκφοβισμού

Η 6η Μαρτίου έχει καθιερωθεί ως ημέρα ενημέρωσης κατά της σχολικής βίας και του σχολικού εκφοβισμού. Στα πλαίσια αυτά, αφιερώσαμε χρόνο από το διήμερο 7-8 Μαρτίου 2024 προκειμένου να ασχοληθούμε με δραστηριότητες ευαισθητοποίησης των μαθητών μας.

Την πρώτη ημέρα, τα παιδιά άκουσαν και συζήτησαν την ιστορία του Ηρακλή, ενός παιδιού που υφίσταται εκφοβισμό και βία στον σχολικό χώρο από τους συμμαθητές. Η ιστορία είναι διαθέσιμη στην ιστοσελίδα της Ευρωπαϊκής Καμπάνιας για το Σχολικό Εκφοβισμό http://www.e-abc.eu/. Μετά τη συζήτηση, τα παιδιά κλήθηκαν να δώσουν τίτλο και να εικονογραφήσουν την ιστορία όπως την φαντάστηκαν κατά την αφήγηση!

Τη δεύτερη ημέρα, τα παιδιά έγιναν παρατηρητές σε ένα φαινόμενο ενδοσχολικής βίας όπως αυτό παρουσιάστηκε με διαδραστικό τρόπο μέσω της ιστοσελίδας του Χαμόγελου του Παιδιού https://antibullyingprevention.wordpress.com/

Στην ιστορία αυτή, τα παιδιά επέλεξαν να έχουν τον ρόλο της παρατηρήτριας, και έτσι, μαζί με τη Βικτώρια παρακολούθησαν την ιστορία του Φίλιππου. Το μεγάλο ερώτημα που μας δυσκόλεψε ήταν: τι να κάνει η Βικτώρια; να ενθαρρύνει τον θύτη; να μιλήσει στον εκπαιδευτικό; να παραμείνει ουδέτερη; να παρέμβει στο επεισόδιο;

Τα παιδιά αποφάσισαν να παρέμβουν στο επεισόδιο κι έτσι μέσα από την επιλογή τους αυτή, φάνηκε πως είπαν ένα ηχηρό STOP στη βία, βάζοντας την φιλία μπροστά σε οποιαδήποτε μορφή βίας.

Η εικονογραφημένη (πλέον!) ιστορία του Ηρακλή, διαθέσιμη εδώ: https://blogs.sch.gr/dimegal/files/2024/03/bullying-story.pdf

431635085 374784808678692 5947339217705065272 n 431660615 652249520336163 2691803622796534727 n 431606266 1323613308304205 660819855696799665 n431960035 370655885811696 884528074908737552 n  

Δημοσιεύθηκε στην Γενικά

Τσικνοπέμπτη

Με παραδοσιακό αποκριάτικο χρώμα  στο μικρό μας σχολείο γιορτάσαμε την Τσικνοπέμπτη … οικογενειακά!

Χορέψαμε σε παραδοσιακούς και σύγχρονους αποκριάτικους ρυθμούς. Δώσαμε και πολλές χορευτικές μονομαχίες. Διασκεδάσαμε παίζοντας μουσικές καρέκλες… για να είμαστε ακριβείς μουσικά στεφάνια. Φάγαμε πεντανόστιμα σουβλάκια και φουρνιστό ψωμί από το χωριό μας. Ξεκουραστήκαμε στη σκιά μετά το πολύ φαγητό. Φτιάξαμε αποκριάτικες μάσκες και μεταμορφωθήκαμε σε ήρωες και μυθικά πλάσματα.

Ας μάθουμε, όμως, και λίγες πληροφορίες για την αγαπητοί σε όλες και όλους αυτή ημέρα…

Η Τσικνοπέμπτη είναι γιορτή της ελληνικής παράδοσης προ της μεγάλης νηστείας της Σαρακοστής, μέρα κατά την οποία καταναλώνονται μεγάλες ποσότητες κρέατος. Λαμβάνει χώρα την Πέμπτη, λόγω του ότι οι ημέρες Τετάρτη και Παρασκευή είναι “νήστιμοι ημέραι”, της δεύτερης εβδομάδας των Αποκριών, της καλούμενης Κρεατινής. Προηγείται αυτής η πρώτη κατά σειρά εβδομάδα, η Προφωνή, και ακολουθεί η τρίτη εβδομάδα της Τυροφάγου. Πραγματοποιείται κάποιες ημέρες πριν από την έναρξη της μεγάλης νηστείας της Σαρακοστής.

431588275 1116682486027756 7265237976921216024 n  430640174 3341837722782904 7474741413210822720 n

432430920 1114986673033656 2821019124511012101 n

432276851 1140591140302828 5638448311195989702 n 432297045 1320861108586432 1657399295409302848 n

  431734455 789387563040710 5228735432578963495 n  431542389 359941239838314 2708481253503509591 n 431419589 1783227678820471 5593133637564422698 n

 

Δημοσιεύθηκε στην Γενικά, Εκδρομές, Εκπαιδευτικά προγράμματα

Στο Μεγαλοχώρι τα κουκούτσια ελιάς μεταμορφώνονται σε έπιπλα υψηλής αισθητικής

Στο πιο ορεινό χωριό της Λέσβου, το Μεγαλοχώρι, εδρεύει η Koukos de Lab, μία επιχείρηση που αποτελεί έναν σχεδιαστικό παράδεισο που αγκαλιάζει με αγάπη την φύση γύρω της και τιμάει την ταυτότητα του ελληνικού νησιού.

Ο Χρήστος Βερβέρης, ένας εκ των ιδρυτών του Koukos de Lab, και ο συνεργάτης του Μιχάλης Καλδής μας υποδέχτηκαν με χαμόγελα και κεράσματα στον ξεχωριστό χώρο του εργαστηρίου τους.

Στο εργαστήριο μάθαμε τι σημαίνει sustainable design (βιώσιμος σχεδιασμός) και συζητήσαμε τη σημασία του. Ο Χρήστος μας εξήγησε πως επέλεξε το κουκούτσι ως βασικό υλικό λόγω της αφθονίας του υλικού στο νησί και της σύνδεσής του με τον τόπο του. Το τοπίο της Λέσβου είναι μοναδικό με περίπου 11 εκ. ελιές που καλύπτουν το 28% του εδάφους της. Τα παιδιά έμαθαν πως με τη συνεργάτιδά του, Ειρήνη Μουτσογιάννη, χρειάστηκε να εργαστούν σκληρά και να αφιερώσουν πολλές ώρες δουλειάς, δοκιμών και συνεργασίας προκειμένου να καταλήξουν στο τελικό αποτέλεσμα.

Η επίσκεψη πραγματοποιήθηκε στα πλαίσια του εκπαιδευτικού προγράμματος περιβαλλοντικής αγωγής αγωγής που παρακολουθούν οι μαθήτριες και οι μαθητές του σχολείου μας στο ολοήμερο.

Στον παρακάτω σύνδεσμο μπορείτε να μάθετε περισσότερα για το Koukos De Lab:
https://www.koukosdelab.com/

               image00005 1 image00004 2
               image00001 3 image00002 2image00006 1

Δημοσιεύθηκε στην Εκπαιδευτικά προγράμματα, Πολιτιστικές

Τα βιβλία σε ρόδες έρχονται στο Δ.Σ. Μεγαλοχωρίου

  Τα ΒΙΒΛΙΑ ΣΕ ΡΟΔΕΣ είναι ένα πρωτοποριακό πρόγραμμα που φέρνει μικρές, κινητές, θεματικές και δανειστικές βιβλιοθήκες στις τάξεις των δημόσιων δημοτικών σχολείων και νηπιαγωγείων σε όλη την Ελλάδα. Δημιουργήθηκαν το 2012 από την πολιτιστική εταιρεία Η ΠΥΡΝΑ με τη συνεργασία του Γραφείου Περιβάλλοντος της Α’ Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Αθηνών.

Σκοπός του προγράμματος είναι  να ενθαρρύνει τα παιδιά να ξεφυλλίσουν, να ακούσουν ή να διαβάσουν τα βιβλία και να «ταξιδέψουν» μαζί τους, να αναγνωρίσουν τις σκέψεις και τα συναισθήματα που τους προκαλούν και να τα μοιραστούν. Η ύπαρξη διαφορετικών βιβλίων γύρω από το ίδιο θέμα προσφέρει στα παιδιά ποικιλία πληροφοριών και ερεθισμάτων δίνοντάς τους τη δυνατότητα να αναπτύξουν κριτική σκέψη, ενώ το έργο καταξιωμένων εικονογράφων καλλιεργεί την αισθητική τους και προάγει μορφές επικοινωνίας όπως η μη λεκτική. Τα ΒΙΒΛΙΑ ΣΕ ΡΟΔΕΣ εισάγουν τους μαθητές στον κόσμο της λογοτεχνίας και της έρευνας, και τους παρέχουν την επιλογή να δανειστούν τα βιβλία στο σπίτι και να μοιραστούν την απόλαυση του διαβάσματος με την οικογένειά τους.

Τα βιβλία φθάνουν στο σχολείο μέσα σε μια βαλίτσα με ρόδες και παραμένουν στη σχολική τάξη επί 4 εβδομάδες, ώστε να υπάρχει χρόνος για δανεισμό και για διάφορες δραστηριότητες.

Στο σχολείο μας φιλοξενήθηκαν για 1 μήνα κι αξιοποιήθηκαν από τα παιδιά μας βιβλία της θεματικής επαγγέλματα. Τα βιβλία μελετήθηκαν από τα παιδιά και έγινε επεξεργασία τους στην τάξη στα πλαίσια του ομότιτλου εκπαιδευτικού προγράμματος που “τρέχει” φέτος στο πρωινό μας τμήμα.

image00002 1 image00001 2 image00004 1 image00005

Με την ολοκλήρωση του προγράμματος αφήσαμε πίσω μας μία μικρή συνέντευξη ως ενθύμιο για το επόμενο σχολείο που θα λάβει τη βαλίτσα μας. Στο έργο μας περιλαμβάνονται οι εντυπώσεις μας από το πρόγραμμα βιβλία σε ρόδες. Αποχαιρετήσαμε όλες και όλοι μαζί τη βαλίτσα και της ευχόμαστε καλά και πολλά ταξίδια μοιράζοντας την ευκαιρία της γνώσης και σε άλλα σχολεία της Ελλάδας.

IMG 0990 IMG 0986

IMG 0991 IMG 0987

Δημοσιεύθηκε στην Γενικά

To Library4all εμπλουτίζει την “καρδιά” του σχολείου μας

Σήμερα με μεγάλη χαρά παραλάβαμε το δέμα από την αστική μη κερδοσκοπική οργάνωση Library4all ! Ένα κουτί γεμάτο βιβλία που γέμισε τη βιβλιοθήκη μας και τις καρδιές μας! Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν καθώς τα βιβλία ανταποκρίνονται στα ενδιαφέροντά τους και βιάστηκαν να δανειστούν ήδη από την πρώτη ημέρα!

Ευχαριστούμε πολύ για την θετική ανταπόκριση στο αίτημά μας! Τα βιβλία δεν είναι μόνο για να γεμίζουν ράφια, αλλά και για να ανοίγουν ορίζοντες μπροστά μας που ούτε μπορούμε να φανταστούμε!

IMG 20240223 125211IMG 20240223 125319IMG 20240223 125326IMG 20240223 125323

Δημοσιεύθηκε στην Γενικά, Κοινωνικές

Μια μέρα αφιερωμένη στην αγάπη!

Η ημέρα του Αγίου Βαλεντίνου είναι μια γιορτή που λαμβάνει χώρα στις 14 Φεβρουαρίου. Η ημέρα εορτάζεται από πολλές χώρες σε όλο τον κόσμο. Η ημέρα συσχετίστηκε με την ημέρα των ερωτευμένων από τον Τζέφρι Τσόσερ στον Μεσαίωνα, στα πλαίσια της κουλτούρας του ιπποτικού έρωτα.

Τον 18ο αιώνα στην Αγγλία εξελίχθηκε σε περίσταση κατά την οποία οι ερωτευμένοι εξέφραζαν την αγάπη τους με λουλούδια, δώρα ή ευχητήριες κάρτες. Στην Ευρώπη, κλειδιά του Αγίου Βαλεντίνου δίνονταν στους ερωτευμένους, καθώς και στα παιδιά, «ως ένα ρομαντικό σύμβολο και πρόσκληση για να τους ξεκλειδώσουν την καρδιά». Τον 19ο αιώνα οι χειρόγραφες κάρτες αντικαταστάθηκαν από μαζικής παραγωγής ευχητήριες κάρτες.

Παρότι η συγκεκριμένη γιορτή δεν συνηθίζεται στην ελληνική παράδοση, κάθε αφορμή εορτασμού και συζήτησης για την αγάπη είναι καλοδεχούμενη στη σχολική κοινότητα.

Στο Δ.Σ. Μεγαλοχωρίου αφιερώσαμε λίγες ώρες και συζητήσαμε για τη φύση της αγάπης. Τα παιδιά εκφράστηκαν για την ανιδιοτελή αγάπη προς την οικογένεια τους και τις σχέσεις αγάπης που έχουμε μεταξύ μας οι μαθήτριες/ μαθητές του σχολείου και οι δασκάλες τους.

Ακολούθησε εργαστήριο όπου συζητήσαμε για όσα αγαπάμε να κάνουμε, δώσαμε έναν ορισμό για την αγάπη και ανοίξαμε τις καρδιές μας ο ένας στον άλλον εκφράζοντας τι αγαπάμε περισσότερο στους συμμαθητές και τις δασκάλες μας.

Ως αποτέλεσμα δημιουργήθηκε μια ξεχωριστή διακόσμηση για την πόρτα της τάξης μας ως αφιέρωμα στην όμορφη δράση μας!

image00001 1image00003image00002image00004

 

Δημοσιεύθηκε στην Γενικά, Κοινωνικές

Εορτασμός Τριών Ιεραρχών

Σήμερα το σχολείο μας γιορτάζει!
Η εκπαίδευση γιορτάζει!
Οι μαθητές και οι μαθήτριες γιορτάζουν!
Οι εκπαιδευτικοί μας γιορτάζουν!
Χρόνια πολλά σε όλη την εκπαιδευτική κοινότητα!

Οι τρεις Ιεράρχες να φωτίζουν σαν φάροι τον δρόμο μας και να μας εμπνέουν με την αγάπη τους για τα γράμματα.

«Τρία πράγματα είναι απαραίτητα στον άνθρωπο: παιδεία, εργασία και υγεία».
Μ. Βασίλειος
«Η μόρφωση είναι εκείνη που θα καλλιεργήσει την ψυχή του παιδιού».
Αγ. Ιωάννης
«Στολίστε τις ψυχές των παιδιών με την κατάλληλη μόρφωση κι όλα τα άλλα θα ακολουθήσουν»
Αγ. Γρηγόριος

 422518958 765088465034266 1477613457025065014 n 422337134 205909115945832 4116926571220781299 n
422624525 1537173597080203 7171601728227727019 n 418604482 910472617042582 3702222025857293399 n 422934809 233104026547179 5504220179111578941 n
422305092 1374502290101383 1783719347283796568 n 422723972 411695851314198 4293874030669192942 n

Ας μάθουμε περισσότερα…

Εκπαιδευτικά παιχνίδια για τους 3 ιεράρχες!!

 

 

 

Δημοσιεύθηκε στην Γενικά, Εκδρομές

Πρώτη επίσκεψη για το 2024

Την Παρσκευή 26 Ιανουαρίου το Δ.Σ. Μεγαλοχώριου πραγματοποίησε την πρώτη εκπαιδευτική επίσκεψη για το 2024.

Νωρίς το πρωί ξεκινήσαμε με κέφι και τραγούδια το ταξίδι μας για τη Μυτιλήνη.

Στάση 1η…

Ο πρώτος σταθμός ήταν ο πύργος ελέγχου του αεροδρομίου της Μυτιλήνης. Ανεβήκαμε στον πύργο έλεγχου και είδαμε την υπέροχη θέα 360 μοιρών. Ο υπεύθυνος του πύργου ελέγχου παρουσίασε στα παιδιά μας τα μηχανήματα και εξήγησε τις διαδικασίες με τις οποίες βοηθούν τα αεροπλάνα να προσγειωθούν, να απογειωθούν και να πλοηγούνται με ασφάλεια!

416148619 1516274142565746 1848553486487604416 n

Στάση 2η…

Ο δεύτερος σταθμός ήταν το μουσείο του Θεόφιλου. Το Μουσείο Θεοφίλου ανεγέρθηκε το έτος 1964 σε ένα προάστιο της Μυτιλήνης, τη Βαρειά, εκεί όπου γεννήθηκε και πέρασε τα παιδικά του χρόνια ο λαϊκός ζωγράφος, με έξοδα του Μυτιληνιού, φημισμένου καλλιτεχνικού εκδότη στο Παρίσι, Στρατή Ελευθεριάδη (TERIADE). Το 1965 ο TERIADE το δώρισε στο Δήμο της Μυτιλήνης μαζί με 86 πίνακες του Θεόφιλου, από την ιδιωτική του συλλογή, και από τότε λειτουργεί ως Δημοτικό Μουσείο.

Τα μεγαλύτερα παιδιά του σχολείου τη βδομάδα που προηγήθηκε της επίσκεψης συλλέξαν πληροφορίες για τον σπουδαίο ζωγράφο και προετοίμασαν τη δική τους ξενάγηση. Στο μουσείο μας μίλησε και ο υπεύθυνες του μουσείου και μας έδωσε πολλές νέες και χρήσιμες πληροφορίες για τον καλλιτέχνη. Διαλέξαμε τους αγαπημένους μας πίνακες και τους παρουσιάσαμε. Στο σχολείο ζωγραφίσαμε κι εμείς σαν τον Θεόφιλο! Τέλος, καταγράψαμε τις εντυπώσεις μας στο βιβλίο επισκεπτών του μουσείου!

416170882 245091491970361 5222222753032332806 n 416250688 385554610724142 4665892397582655539 n
418735586 2060196331017047 5172498510008504231 n 416274625 1388504495389089 903269302479164057 n

Στάση 3η…

Ο τρίτος σταθμός ήταν το Μουσείο – Βιβλιοθήκη Στρατή Ελευθεριάδη – Teriade. Το Μουσείο – Βιβλιοθήκη Στρατή Ελευθεριάδη – Teriade, άνοιξε τις αίθουσές του στο κοινό τον Αύγουστο του 1979. Στεγάζει, διαφυλάσσει και παρουσιάζει το σύνολο του έργου αυτού του εμπνευσμένου, μοναδικού ανθρώπου και καλλιτέχνη. O Στρατής Ελευθεριάδης ήταν άνθρωπος που κατανόησε την σημασία της σύγχρονης τέχνης και στάθηκε στο πλευρό των νέων δημιουργών, υποστηρίζοντάς τους.

Είναι μοναδικό στο είδος του και μπορούμε να το αποκαλέσουμε «ανοιχτό βιβλίο», αφού επιφυλάσσει στον επισκέπτη περιπλανήσεις κι πνευματικά ταξίδια. Στεγάζει, διαφυλάσσει και παρουσιάζει το σύνολο του εκδοτικού έργου του εμπνευσμένου, μοναδικού αυτού ανθρώπου και καλλιτέχνη. Στις αίθουσες του μουσείου εκτίθενται έργα γνωστών καλλιτεχνών. Αντίτυπα των «Μεγάλων Βιβλίων» και VERVE με λιθογραφίες των Σαγκάλ, Ματίς, Πικάσο, Λεζέ κ.α. καθώς και αντίγραφα μεσαιωνικών χειρογράφων.

Εκτός από τη μόνιμη έκθεση του συνόλου του Εκδοτικού Έργου του Στρατή Ελευθεριάδη -TERIADE, το Μουσείο πραγματοποιεί αναδρομικές εκθέσεις Εικαστικών Τεχνών, εκδόσεις και άλλες συναφείς προς το χαρακτήρα του πολιτιστικές εκδηλώσεις.

Αφού κάναμε πικνικ στον προαύλιο χώρο του εντυπωσιακού νεοκλασσικού κτηρίου, τα παιδιά παρουσίασαν της πληροφορίες που είχαν συγκεντρώσει. Κατά την περιήγηση στο μουσείο παρακολουθήσαμε 2 ενημερωτικά βίντεο για την τέχνη της χαρακτικής και τη ζωή του Στρατή Ελευθεριάδη. Μέσα στις σύγχρονες αίθουσες του μουσείου συναντήσαμε σπουδαίους καλλιτέχνες που ήδη γνωρίζαμε από τον όμιλο τεχνών, όπως τον Πικάσο, τον Μιρό και τον Ματίς.

418731834 24944099351855346 6197877962432226568 n 418732507 1329671131762976 3987982874771556083 n 416248447 1059729381912124 2596649402135232563 n418579002 1094033552022388 3364560408250485119 n

 

Ας θυμηθούμε όσα μάθαμε!

 

 

Δημοσιεύθηκε στην Γενικά

Δεν έχεις πού να ονειρευτείς; Δανείσου τα όνειρά μου!

Με αφορμή  το ποίημα «το τραγούδι του κλόουν» του Γιώργου – Μενέλαου Μαρίνου, κατασκευάσαμε σήμερα έναν κλόουν από άχρηστα υλικά που είχαμε στην τάξη μας: συσκευασία από ντοματίνια που χρησίμευε για μολυβοθήκη, χαρτόνια που είχαμε χρησιμοποιήσει ξανά (από την άλλη τους μεριά), όλα βρήκαν τη θέση τους στην καινούργια μας κατασκευή!

Στις «τσέπες» του κλόουν γράψαμε ο καθένας κάποια από τα όνειρά του. Αφού γεμίσαμε το παντελόνι όνειρα, καθένας πήρε από ένα! «δανειστήκαμε» ο ένας τα όνειρα του άλλου, ή καλύτερα «μοιραστήκαμε» από κοινού τα όνειρά μας!

Συμφωνήσαμε πως ο κλόουν θα μείνει εκεί το επόμενο διάστημα να μας «δανείζει» όνειρα, ώστε να μας ενισχύει συναισθηματικά αυτό το διάστημα που ίσως λίγο έχουμε κουραστεί από το σχολείο!

 

IMG 20240123 130328Screenshot 2024 01 23 17 26 03 214 edit com.android.chrome

IMG 20240123 094026

IMG 20240123 104606IMG 20240123 125148

IMG 20240123 124409IMG 20240123 125201