1η Πανελλήνια Σχολική Ημέρα Φιλοζωίας

Από φέτος ορίστηκε από το ΥΠΑΙΘΑ η 4η Απριλίου ως Πανελλήνια Σχολική Ημέρα Φιλοζωίας με σκοπό την ευαισθητοποίηση των παιδιών σε θέματα που αφορούν τα ζώα. Στο πλαίσιο των δράσεων που πραγματοποιήθηκαν την ημέρα αυτή, διοργανώθηκε από την Πανελλαδική Φιλοζωική και Περιβαλλοντική Ομοσπονδία διαδικτυακή ενημερωτική συνάντηση με συμμετοχή σχολείων από όλη την Ελλάδα. Την τηλεδιάσκεψη παρακολούθησαν πάνω από 200 σχολεία και είχαμε τη χαρά να συμμετέχουμε κι εμείς. Το θέμα της συνάντησης κέντρισε το ενδιαφέρον των παιδιών και έγινε αφορμή συζήτησης στο μισάωρο που ακολούθησε. Είδαμε τις ανάγκες ενός ζώου συντροφιάς, που δεν είναι μόνο τροφή και στέγη, αλλά και φροντίδα της υγείας του και αγάπη. Μάθαμε πώς να φροντίσουμε σωστά ένα ζώο συντροφιάς, αλλά και πώς να προστατεύουμε τα ζώα που δεν εξημερώνονται. Ήταν μια τηλεδιάσκεψη που τα είχε όλα: ενημέρωση, ευαισθητοποίηση και επίκληση στο συναίσθημα των μικρών μας μαθητών ώστε μεγαλώνοντας να γίνουν υπεύθυνοι και ώριμοι ενήλικες πολίτες!

IMG 20240404 103922 IMG 20240404 105910 IMG 20240404 112619 IMG 20240404 105921

Τηλεγράφημα από το μουσείο

Σήμερα με μεγάλο ενδιαφέρον παρακολουθήσαμε το διαδικτυακό πρόγραμμα του μουσείου του ΟΤΕ   “τηλεγράφημα από το μουσείο”   που απευθύνεται σε απομακρυσμένα σχολεία της επαρχίας. Στόχος του προγράμματος είναι η εικονική περιήγηση στο μουσείο του ΟΤΕ για τα σχολεία που δεν έχουν την δυνατότητα να επισκεφθούν τον χώρο του μουσείου και παράλληλα μέσα από ένα εικαστικό εργαστήρι να αξιοποιήσουν ανακυκλώσιμα υλικά που δεν χρειάζονται προκειμένου να  παράγουν εικαστικό έργο (trash art). Η παρουσίαση και το εικαστικό εργαστήρι έγιναν σε συνεργασία με τους M art MANOLIOUDAKIS. Το θέμα του προγράμματος σχετιζόταν άμεσα με τις θεματικές ενότητες  που ασχολούμαστε στο μάθημα τις γλώσσας και στις τρεις τάξεις αυτήν την περίοδο (Α’ – Γράμμα στην Ιωάννα, Δ’- Η εφεύρεση του τηλεφώνου, Στ’ – Μουσεία) και με αφορμή αυτό αναφερθήκαμε διαθεματικά και στα μαθήματά μας. Παράλληλα μάθαμε πληροφορίες για το επάγγελμα του ταχυδρόμου και της τηλεφωνήτριας και έτσι συμπληρώσαμε άλλα δύο επαγγέλματα στον κατάλογο των επαγγελμάτων της τάξης μας!

Τα παιδιά έδειξαν ιδιαίτερη προσοχή παρακολουθώντας  την εικονική περιήγηση στο μουσείο και στη συνέχεια φτιάξαμε τα δικά μας έργα. Χαρήκαμε που είδαμε κι άλλα σχολεία σε αυτό το διαδικτυακό εργαστήρι και ανταλλάξαμε ιδέες και καλημέρες!

IMG 20240401 104912 IMG 20240401 103353

IMG 20240401 113327 IMG 20240401 115829

IMG 20240401 103734 IMG 20240401 152456IMG 20240327 081151

Εορτασμός της διπλής γιορτής της 25ης Μαρτίου

Με ιδιαίτερη χαρά και τιμή γιορτάσαμε για άλλη μία χρονιά τη διπλή γιορτή της 25ης Μαρτίου: τον Ευαγγελισμό της Θεοτόκου και την απελευθέρωση των Ελλήνων από τον οθωμανικό ζυγό.

Οι προετοιμασίες μας άρχισαν ήδη από την Παρασκευή 22/3, οπότε είδαμε βίντεο σχετικό με την ελληνική επανάσταση, κατασκευάσαμε καδράκια για ήρωες που μας ενέπνευσαν και ζωγραφίσαμε την εικόνα του Ευαγγελισμού της Θεοτόκου.

Την ημέρα της γιορτής, συγκεντρωθήκαμε στην εκκλησία, όπου μετά τον εκκλησιασμό ακολούθησε δοξολογία και στη συνέχεια παρέλαση μέχρι το μνημείο των Ηρώων. Εκεί έγινε το καθιερωμένο τρισάγιο και στην συνέχεια οι μαθητές παρουσιάσαν ένα μικρό χρονικό του απελευθερωτικού αγώνα ως ένδειξη ευγνωμοσύνης στους ήρωες που έχασαν τη ζωή τους για την ελευθερία μας. Η τελετή ολοκληρώθηκε με κατάθεση στεφάνων.

Το σημαντικότερο μήνυμα της γιορτής που ηχεί στα αυτιά μας είναι: ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ‘Η ΘΑΝΑΤΟΣ. Ένα μήνυμα που μας αποδεικνύει το πάθος και την ανάγκη των Ελλήνων για ελευθερία. Ένα μήνυμα που αντικατοπτρίζει την ψυχοσύνθεση των ανθρώπων που πολέμησαν εκείνη την εποχή.

Ήρωες, σας ευχαριστούμε!

DSC 0916 DSC 0920

DSC 0924  IMG 20240327 100427

 

Θεατρική παράσταση : Ο μικρός Πρίγκιπας.

Στο πολιτιστικό κέντρο Πλωμαρίου την Πέμπτη 21 Μαρτίου ζωντάνεψε μπροστά στα μάτια μας η ιστορία του Μικρού Πρίγκιπα, μια ιστορία του Αντουάν ντε Σαιντ-Εξυπερύ γεμάτη συμβολισμούς. Αν και θεωρείται παιδικό βιβλίο, απευθύνεται σε όλους. Βρίσκεται δεύτερο από την κορυφή της λίστας των βιβλίων που πουλήθηκαν σε περισσότερα από 100 εκατομμύρια αντίτυπα.

Την παράσταση παρουσίασε ο θίασος Εκόντες που περιοδεύει σε όλη την Ελλάδα. Το θέατρο “ΕΚΟΝΤΕΣ” ιδρύθηκε το 2014 από ηθοποιούς με μεγάλη πείρα στο παιδικό θέατρο. Το θέατρο Εκόντες δημιουργήθηκε μέσα στην καρδιά της κρίσης από ανθρώπους, που υπηρετούν εδώ και πολλά χρόνια το θέατρο από κάθε πόστο και με εξοπλισμό τελευταίας τεχνολογίας φέρνει τα παιδιά πιο κοντά στο θεάτρο.

434140758 1811450609357928 8816288160585063355 n 434133267 841352201339023 8908610525688739566 n 434105494 768867968571911 3796505110800071950 n 434146435 1148211276333080 2228248748673239042 n

Αν θέλετε μπορείτε να ακούσετε το βιβλίο ακολουθώντας τον παρακάτω σύνδεσμο:

Πανελλήνια ημέρα κατά του σχολικού εκφοβισμού

Η 6η Μαρτίου έχει καθιερωθεί ως ημέρα ενημέρωσης κατά της σχολικής βίας και του σχολικού εκφοβισμού. Στα πλαίσια αυτά, αφιερώσαμε χρόνο από το διήμερο 7-8 Μαρτίου 2024 προκειμένου να ασχοληθούμε με δραστηριότητες ευαισθητοποίησης των μαθητών μας.

Την πρώτη ημέρα, τα παιδιά άκουσαν και συζήτησαν την ιστορία του Ηρακλή, ενός παιδιού που υφίσταται εκφοβισμό και βία στον σχολικό χώρο από τους συμμαθητές. Η ιστορία είναι διαθέσιμη στην ιστοσελίδα της Ευρωπαϊκής Καμπάνιας για το Σχολικό Εκφοβισμό http://www.e-abc.eu/. Μετά τη συζήτηση, τα παιδιά κλήθηκαν να δώσουν τίτλο και να εικονογραφήσουν την ιστορία όπως την φαντάστηκαν κατά την αφήγηση!

Τη δεύτερη ημέρα, τα παιδιά έγιναν παρατηρητές σε ένα φαινόμενο ενδοσχολικής βίας όπως αυτό παρουσιάστηκε με διαδραστικό τρόπο μέσω της ιστοσελίδας του Χαμόγελου του Παιδιού https://antibullyingprevention.wordpress.com/

Στην ιστορία αυτή, τα παιδιά επέλεξαν να έχουν τον ρόλο της παρατηρήτριας, και έτσι, μαζί με τη Βικτώρια παρακολούθησαν την ιστορία του Φίλιππου. Το μεγάλο ερώτημα που μας δυσκόλεψε ήταν: τι να κάνει η Βικτώρια; να ενθαρρύνει τον θύτη; να μιλήσει στον εκπαιδευτικό; να παραμείνει ουδέτερη; να παρέμβει στο επεισόδιο;

Τα παιδιά αποφάσισαν να παρέμβουν στο επεισόδιο κι έτσι μέσα από την επιλογή τους αυτή, φάνηκε πως είπαν ένα ηχηρό STOP στη βία, βάζοντας την φιλία μπροστά σε οποιαδήποτε μορφή βίας.

Η εικονογραφημένη (πλέον!) ιστορία του Ηρακλή, διαθέσιμη εδώ: https://blogs.sch.gr/dimegal/files/2024/03/bullying-story.pdf

431635085 374784808678692 5947339217705065272 n 431660615 652249520336163 2691803622796534727 n 431606266 1323613308304205 660819855696799665 n431960035 370655885811696 884528074908737552 n  

Τσικνοπέμπτη

Με παραδοσιακό αποκριάτικο χρώμα  στο μικρό μας σχολείο γιορτάσαμε την Τσικνοπέμπτη … οικογενειακά!

Χορέψαμε σε παραδοσιακούς και σύγχρονους αποκριάτικους ρυθμούς. Δώσαμε και πολλές χορευτικές μονομαχίες. Διασκεδάσαμε παίζοντας μουσικές καρέκλες… για να είμαστε ακριβείς μουσικά στεφάνια. Φάγαμε πεντανόστιμα σουβλάκια και φουρνιστό ψωμί από το χωριό μας. Ξεκουραστήκαμε στη σκιά μετά το πολύ φαγητό. Φτιάξαμε αποκριάτικες μάσκες και μεταμορφωθήκαμε σε ήρωες και μυθικά πλάσματα.

Ας μάθουμε, όμως, και λίγες πληροφορίες για την αγαπητοί σε όλες και όλους αυτή ημέρα…

Η Τσικνοπέμπτη είναι γιορτή της ορθόδοξης παράδοσης στην οποία καταναλώνονται μεγάλες ποσότητες κρέατος. Λαμβάνει χώρα την Πέμπτη, λόγω του ότι οι ημέρες Τετάρτη και Παρασκευή είναι “νήστιμοι ημέραι”, της δεύτερης εβδομάδας των Αποκριών, της καλούμενης Κρεατινής. Προηγείται αυτής η πρώτη κατά σειρά εβδομάδα, η Προφωνή, και ακολουθεί η τρίτη εβδομάδα της Τυροφάγου. Πραγματοποιείται κάποιες ημέρες πριν από την έναρξη της μεγάλης νηστείας της Σαρακοστής.

431588275 1116682486027756 7265237976921216024 n  430640174 3341837722782904 7474741413210822720 n

432430920 1114986673033656 2821019124511012101 n

432276851 1140591140302828 5638448311195989702 n 432297045 1320861108586432 1657399295409302848 n

  431734455 789387563040710 5228735432578963495 n  431542389 359941239838314 2708481253503509591 n 431419589 1783227678820471 5593133637564422698 n

 

Στο Μεγαλοχώρι τα κουκούτσια ελιάς μεταμορφώνονται σε έπιπλα υψηλής αισθητικής

Στο πιο ορεινό χωριό της Λέσβου, το Μεγαλοχώρι, εδρεύει η Koukos de Lab, μία επιχείρηση που αποτελεί έναν σχεδιαστικό παράδεισο που αγκαλιάζει με αγάπη την φύση γύρω της και τιμάει την ταυτότητα του ελληνικού νησιού.

Ο Χρήστος Βερβέρης, ένας εκ των ιδρυτών του Koukos de Lab, και ο συνεργάτης του Μιχάλης Καλδής μας υποδέχτηκαν με χαμόγελα και κεράσματα στον ξεχωριστό χώρο του εργαστηρίου τους.

Στο εργαστήριο μάθαμε τι σημαίνει sustainable design (βιώσιμος σχεδιασμός) και συζητήσαμε τη σημασία του. Ο Χρήστος μας εξήγησε πως επέλεξε το κουκούτσι ως βασικό υλικό λόγω της αφθονίας του υλικού στο νησί και της σύνδεσής του με τον τόπο του. Το τοπίο της Λέσβου είναι μοναδικό με περίπου 11 εκ. ελιές που καλύπτουν το 28% του εδάφους της. Τα παιδιά έμαθαν πως με τη συνεργάτιδά του, Ειρήνη Μουτσογιάννη, χρειάστηκε να εργαστούν σκληρά και να αφιερώσουν πολλές ώρες δουλειάς, δοκιμών και συνεργασίας προκειμένου να καταλήξουν στο τελικό αποτέλεσμα.

Η επίσκεψη πραγματοποιήθηκε στα πλαίσια του εκπαιδευτικού προγράμματος περιβαλλοντικής αγωγής αγωγής που παρακολουθούν οι μαθήτριες και οι μαθητές του σχολείου μας στο ολοήμερο.

Στον παρακάτω σύνδεσμο μπορείτε να μάθετε περισσότερα για το Koukos De Lab:
https://www.koukosdelab.com/

               image00005 1 image00004 2
               image00001 3 image00002 2image00006 1

Τα βιβλία σε ρόδες έρχονται στο Δ.Σ. Μεγαλοχωρίου

  Τα ΒΙΒΛΙΑ ΣΕ ΡΟΔΕΣ είναι ένα πρωτοποριακό πρόγραμμα που φέρνει μικρές, κινητές, θεματικές και δανειστικές βιβλιοθήκες στις τάξεις των δημόσιων δημοτικών σχολείων και νηπιαγωγείων σε όλη την Ελλάδα. Δημιουργήθηκαν το 2012 από την πολιτιστική εταιρεία Η ΠΥΡΝΑ με τη συνεργασία του Γραφείου Περιβάλλοντος της Α’ Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Αθηνών.

Σκοπός του προγράμματος είναι  να ενθαρρύνει τα παιδιά να ξεφυλλίσουν, να ακούσουν ή να διαβάσουν τα βιβλία και να «ταξιδέψουν» μαζί τους, να αναγνωρίσουν τις σκέψεις και τα συναισθήματα που τους προκαλούν και να τα μοιραστούν. Η ύπαρξη διαφορετικών βιβλίων γύρω από το ίδιο θέμα προσφέρει στα παιδιά ποικιλία πληροφοριών και ερεθισμάτων δίνοντάς τους τη δυνατότητα να αναπτύξουν κριτική σκέψη, ενώ το έργο καταξιωμένων εικονογράφων καλλιεργεί την αισθητική τους και προάγει μορφές επικοινωνίας όπως η μη λεκτική. Τα ΒΙΒΛΙΑ ΣΕ ΡΟΔΕΣ εισάγουν τους μαθητές στον κόσμο της λογοτεχνίας και της έρευνας, και τους παρέχουν την επιλογή να δανειστούν τα βιβλία στο σπίτι και να μοιραστούν την απόλαυση του διαβάσματος με την οικογένειά τους.

Τα βιβλία φθάνουν στο σχολείο μέσα σε μια βαλίτσα με ρόδες και παραμένουν στη σχολική τάξη επί 4 εβδομάδες, ώστε να υπάρχει χρόνος για δανεισμό και για διάφορες δραστηριότητες.

Στο σχολείο μας φιλοξενήθηκαν για 1 μήνα κι αξιοποιήθηκαν από τα παιδιά μας βιβλία της θεματικής επαγγέλματα. Τα βιβλία μελετήθηκαν από τα παιδιά και έγινε επεξεργασία τους στην τάξη στα πλαίσια του ομότιτλου εκπαιδευτικού προγράμματος που “τρέχει” φέτος στο πρωινό μας τμήμα.

image00002 1 image00001 2 image00004 1 image00005

Με την ολοκλήρωση του προγράμματος αφήσαμε πίσω μας μία μικρή συνέντευξη ως ενθύμιο για το επόμενο σχολείο που θα λάβει τη βαλίτσα μας. Στο έργο μας περιλαμβάνονται οι εντυπώσεις μας από το πρόγραμμα βιβλία σε ρόδες. Αποχαιρετήσαμε όλες και όλοι μαζί τη βαλίτσα και της ευχόμαστε καλά και πολλά ταξίδια μοιράζοντας την ευκαιρία της γνώσης και σε άλλα σχολεία της Ελλάδας.

IMG 0990 IMG 0986

IMG 0991 IMG 0987

Μια μέρα αφιερωμένη στην αγάπη!

Η ημέρα του Αγίου Βαλεντίνου είναι μια γιορτή που λαμβάνει χώρα στις 14 Φεβρουαρίου. Η ημέρα εορτάζεται από πολλές χώρες σε όλο τον κόσμο. Η ημέρα συσχετίστηκε με την ημέρα των ερωτευμένων από τον Τζέφρι Τσόσερ στον Μεσαίωνα, στα πλαίσια της κουλτούρας του ιπποτικού έρωτα.

Τον 18ο αιώνα στην Αγγλία εξελίχθηκε σε περίσταση κατά την οποία οι ερωτευμένοι εξέφραζαν την αγάπη τους με λουλούδια, δώρα ή ευχητήριες κάρτες. Στην Ευρώπη, κλειδιά του Αγίου Βαλεντίνου δίνονταν στους ερωτευμένους, καθώς και στα παιδιά, «ως ένα ρομαντικό σύμβολο και πρόσκληση για να τους ξεκλειδώσουν την καρδιά». Τον 19ο αιώνα οι χειρόγραφες κάρτες αντικαταστάθηκαν από μαζικής παραγωγής ευχητήριες κάρτες.

Παρότι η συγκεκριμένη γιορτή δεν συνηθίζεται στην ελληνική παράδοση, κάθε αφορμή εορτασμού και συζήτησης για την αγάπη είναι καλοδεχούμενη στη σχολική κοινότητα.

Στο Δ.Σ. Μεγαλοχωρίου αφιερώσαμε λίγες ώρες και συζητήσαμε για τη φύση της αγάπης. Τα παιδιά εκφράστηκαν για την ανιδιοτελή αγάπη προς την οικογένεια τους και τις σχέσεις αγάπης που έχουμε μεταξύ μας οι μαθήτριες/ μαθητές του σχολείου και οι δασκάλες τους.

Ακολούθησε εργαστήριο όπου συζητήσαμε για όσα αγαπάμε να κάνουμε, δώσαμε έναν ορισμό για την αγάπη και ανοίξαμε τις καρδιές μας ο ένας στον άλλον εκφράζοντας τι αγαπάμε περισσότερο στους συμμαθητές και τις δασκάλες μας.

Ως αποτέλεσμα δημιουργήθηκε μια ξεχωριστή διακόσμηση για την πόρτα της τάξης μας ως αφιέρωμα στην όμορφη δράση μας!

image00001 1image00003image00002image00004

 

Εορτασμός Τριών Ιεραρχών

Σήμερα το σχολείο μας γιορτάζει!
Η εκπαίδευση γιορτάζει!
Οι μαθητές και οι μαθήτριες γιορτάζουν!
Οι εκπαιδευτικοί μας γιορτάζουν!
Χρόνια πολλά σε όλη την εκπαιδευτική κοινότητα!

Οι τρεις Ιεράρχες να φωτίζουν σαν φάροι τον δρόμο μας και να μας εμπνέουν με την αγάπη τους για τα γράμματα.

«Τρία πράγματα είναι απαραίτητα στον άνθρωπο: παιδεία, εργασία και υγεία».
Μ. Βασίλειος
«Η μόρφωση είναι εκείνη που θα καλλιεργήσει την ψυχή του παιδιού».
Αγ. Ιωάννης
«Στολίστε τις ψυχές των παιδιών με την κατάλληλη μόρφωση κι όλα τα άλλα θα ακολουθήσουν»
Αγ. Γρηγόριος

 422518958 765088465034266 1477613457025065014 n 422337134 205909115945832 4116926571220781299 n
422624525 1537173597080203 7171601728227727019 n 418604482 910472617042582 3702222025857293399 n 422934809 233104026547179 5504220179111578941 n
422305092 1374502290101383 1783719347283796568 n 422723972 411695851314198 4293874030669192942 n

Ας μάθουμε περισσότερα…

Εκπαιδευτικά παιχνίδια για τους 3 ιεράρχες!!