![ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΣ: Ιωάννης Σαλονικίδης, Εκπαιδευτικός ΠΕ70 Δασκάλων](https://blogs.sch.gr/dimparal/files/2021/05/Βρες-τις-διαφορές-1024x575.png?x59243)
![http://users.sch.gr/ipap/index.htm](https://blogs.sch.gr/dimparal/files/2021/05/To-paixnidi-1024x507.png?x59243)
Παιχνίδια γνώσεων για μαθητές δημοτικού
![Το ινστιτούτο «ΝΟUS» ιδρύθηκε το 2013 με στόχο την προαγωγή της ηλεκτρονικής μάθησης για όλους. Έχει σαν σκοπό να προάγει τη μάθηση και την επικοινωνία μέσω υπολογιστή με τη χρήση σύγχρονων εκπαιδευτικών μεθόδων. Υλοποιείται έρευνα στον τομέα των αμφίδρομων πολυμέσων και παράγεται εκπαιδευτικό λογισμικό. Υλοποιούνται, επίσης, προγράμματα ψηφιακής μάθησης για δημοτικά σχολεία όπου τάξεις σχολείων επισκέπτονται το ΝΟUS και παρακολουθούν προγράμματα που βασίζονται στις νέες τεχνολογίες όπως η εικονική και η επαυξημένη πραγματικότητα. Επιπλέον, υλοποιούνται προγράμματα εκπαίδευσης του κοινού στην ασφαλή χρήση του διαδικτύου, στη χρήση των νέων τεχνολογιών σε ειδικές ομάδες κοινού (άτομα με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, άτομα τρίτης ηλικίας). O NOUS υλοποιεί κάθε Σεπτέμβριο το πρόγραμμα Isprire Teachers For Tech όπου ενημερώνει τους δασκάλους για τις τελευταίες εξελίξεις στο χώρο της εκπαίδευσης με νέες τεχνολογίες αλλά και τους εκπαιδεύει στη χρήση εκπαιδευτικών λογισμικών. Το ινστιτούτο είναι Μη Κερδοσκοπικός Οργανισμός, χρηματοδοτείται από ιδίους πόρους και τις συνδρομές των μελών του και δε λαμβάνει καμία κρατική ή ευρωπαϊκή επιχορήγηση. Ο ΝΟUS παρέχει ελεύθερη πρόσβαση σε όλα τα εκπαιδευτικά λογισμικά του σε μαθητές/μαθήτριες και στους δασκάλους τους. Δίνεται δωρεάν πρόσβαση σε πηγές και σε ειδικό εκπαιδευτικό λογισμικό, όπως το your i-book, το w i-book και το your i-story δίνοντάς σας τη δυνατότητα να έχετε εξατομικευμένα ηλεκτρονικά βιβλία, κρατώντας σημειώσεις, υπογραμμίζοντας, βάζοντας σελιδοδείκτες κλπ. Ακόμη, έχετε τη δυνατότητα να δημιουργήσετε τα δικά σας βιβλία χρησιμοποιώντας διαφορετικές εκπαιδευτικές πηγές. Το εκπαιδευτικό υλικό διατίθεται σε πολλές μορφές έτσι ώστε ο κάθε ένας να διαλέγει τη μορφή που θέλει: παιχνίδι, ηλεκτρονικό βιβλίο, πολυμεσικές παρουσιάσεις κ.α. Ο ΝΟUS υλοποιεί τα έτη 2020 – 2022 έρευνα για την ηλεκτρονική μάθηση στην Ελλάδα (πρόγραμμα ELEC). Συμμετέχει σε επιστημονικές ενώσεις αναφορικά με την επικοινωνία ανθρώπου – υπολογιστή, την εκπαιδευτική επικοινωνία και την κοινωνικό συναισθηματική μάθηση (SEL). Από το 2013 μέχρι σήμερα ο ΝΟUS στηρίζει μαθητές με οικονομικές δυσκολίες και δυσκολίες στη μάθηση με εξατομικευμένη μελέτη με πτυχιούχους δασκάλους. Η στήριξη γίνεται δωρεάν στις μαθήτριες/μαθητές. Συμμετέχει με επιστημονικές δημοσιεύσεις σε έρευνες δημοσιευμένες σε επιστημονικά περιοδικά και συνέδρια](https://blogs.sch.gr/dimparal/files/2021/03/οδηγίες.png?x59243)
ΨΩΝΙΖΩ ΚΑΙ ΥΠΟΛΟΓΙΖΩ
![Για να παίξετε, κάντε κλικ στην εικόνα! Πηγή: http://photodentro.edu.gr/aggregator/lo/photodentro-lor-8521-10855](https://blogs.sch.gr/dimparal/files/2021/03/Ψωνίζω-1024x603.png?x59243)
Ψηφιακό παιχνίδι που έχει ως στόχο να εμπλέξει τους μαθητές στη διερεύνηση πολλαπλασιαστικών σχέσεων, στην εκτέλεση αριθμητικών πράξεων και νοερών υπολογισμών, καθώς και στη λήψη αποφάσεων στο πλαίσιο μιας παιγνιώδους δραστηριότητας. Το μαθησιακό αντικείμενο δίνει τη δυνατότητα στους μαθητές να ξοδέψουν χρήματα στο σούπερ μάρκετ, αγοράζοντας τον μεγαλύτερο αριθμό τεμαχίων. Κάθε επιλογή των παικτών αντιστοιχεί σε συγκεκριμένες συνέπειες, οι οποίες αποτυπώνονται αριθμητικά στο σκορ του παιχνιδιού. Παράλληλα, πρέπει να συνυπολογιστούν οι συνέπειες σε σχέση με τις διάφορες μεταβλητές (λ.χ. σχέση ποσότητας και τιμής, διατροφική αξία, ευχαρίστηση) και τους κανόνες του παιχνιδιού, ώστε να επιτευχθούν συγκεκριμένοι στόχοι. Το παιχνίδι τερματίζεται, είτε μόλις μηδενιστεί μία από τις παραμέτρους της υγείας ή της ευχαρίστησης ή, αν ο παίκτης έχει καταφέρει να αποκτήσει περισσότερα από 60 τεμάχια, μόλις τα επίπεδα υγείας και ευχαρίστησης μειωθούν κάτω από 30 (το καθένα).
ΥΠΟΛΟΓΙΖΩ ΤΟ ΚΟΣΤΟΣ ΤΩΝ ΤΕΜΑΧΙΩΝ
![Για να παίξετε το παιχνίδι, κάντε κλικ στην εικόνα! Πηγή: http://photodentro.edu.gr/aggregator/lo/photodentro-lor-8521-11083](https://blogs.sch.gr/dimparal/files/2021/03/Υπολογίζω-1024x606.png?x59243)
Ψηφιακό παιχνίδι που έχει ως στόχο να εμπλέξει τους μαθητές στην εκτέλεση αριθμητικών πράξεων και νοερών υπολογισμών με δεκαδικούς αριθμούς, καθώς και στη λήψη αποφάσεων στο πλαίσιο μιας παιγνιώδους δραστηριότητας. Το μαθησιακό αντικείμενο δίνει τη δυνατότητα στους μαθητές να αγοράσουν διάφορα προϊόντα, με κριτήριο άλλοτε τη διατροφική τους αξία και άλλοτε την ευχαρίστηση που προφέρουν. Για κάθε αγορά θα πρέπει να υπολογιστεί το συνολικό κόστος της, γνωρίζοντας το σύνολο των τεμαχίων που θα αγοραστούν και την τιμή του ενός τεμαχίου προϊόντος. Το αντικείμενο έχει δημιουργηθεί στη διαδικτυακή εφαρμογή ανάπτυξης παιχνιδιών ChoiCo.
ΒΟΛΤΑ ΣΤΗΝ ΥΠΕΡΑΓΟΡΑ
![Για να παίξετε, κάντε κλικ στην εικόνα! Πηγή: http://photodentro.edu.gr/aggregator/lo/photodentro-lor-8521-10856](https://blogs.sch.gr/dimparal/files/2021/03/Βόλτα-στην-υπεραγορά-1024x581.png?x59243)
Ψηφιακό παιχνίδι που έχει ως στόχο να εμπλέξει τους μαθητές στη διερεύνηση πολλαπλασιαστικών σχέσεων, στην εκτέλεση αριθμητικών πράξεων και νοερών υπολογισμών, καθώς και στη λήψη αποφάσεων στο πλαίσιο μιας παιγνιώδους δραστηριότητας. Το μαθησιακό αντικείμενο δίνει τη δυνατότητα στους μαθητές να ξοδέψουν χρήματα στο σούπερ μάρκετ, αγοράζοντας τον μεγαλύτερο αριθμό τεμαχίων. Κάθε επιλογή των παικτών αντιστοιχεί σε συγκεκριμένες συνέπειες, οι οποίες αποτυπώνονται αριθμητικά στο σκορ του παιχνιδιού. Παράλληλα, πρέπει να συνυπολογιστούν οι συνέπειες σε σχέση με τις διάφορες μεταβλητές (λ.χ. σχέση ποσότητας και τιμής, διατροφική αξία, ευχαρίστηση) και τους κανόνες του παιχνιδιού. Το παιχνίδι τερματίζεται, μόλις μηδενιστεί μία από τις παραμέτρους της υγείας ή της ευχαρίστησης.
Φτιάξε την πρόταση!
![Κάντε κλικ στην εικόνα! Πηγή: http://photodentro.edu.gr/ugc/r/8525/1403](https://blogs.sch.gr/dimparal/files/2021/03/Φτιάξε-την-πρόταση-1024x611.png?x59243)
Το “Φτιάξε την πρόταση”/ “StrigiScrambled Sentences” είναι ένα παιχνίδι που στόχο έχει την εκμάθηση απλών προτάσεων με σωστή μορφοσυντακτική δομή και χρηστικό περιεχόμενο. Οι λέξεις παρουσιάζονται μπερδεμένες και το παιδί καλείται να βρει τη σωστή σειρά, τόσο κρίνοντας από τα σημεία στίξης, όσο και διαβάζοντας και κατανοώντας τις λέξεις, Οι λέξεις αυτές, είναι συχνά εμφανιζόμενες στην ελληνική γλώσσα ή συμπεριλαμβάνεται στο βασικό λεξιλόγιο των πρώτων τάξεων του δημοτικού. Αποτελείται από 3 επίπεδα δυσκολίας που διαφέρουν ως προς το μήκος και τη δομή της πρότασης .
Με τον Μr Batt, η ανακύκλωση μπαταριών γίνεται παιχνιδάκι!
Μπες τώρα στο https://afis.gr/mr-batt-world/, πάρε μέρος σε συναρπαστικές περιπέτειες και μάθε για την ανακύκλωση παίζοντας!
![Κάνε κλικ στην εικόνα, για να μεταφερθείς στον ιστότοπο "ΑΦΗΣ - Ανακύκλωση Φορητών Ηλεκτρικών Στηλών" και να παίξεις το παιχνίδι!](https://blogs.sch.gr/dimparal/files/2021/03/ελα-να-μάθουμε-παίζοντας-1024x1024.png?x59243)
→ Κολλάω, χρωματίζω, μαντεύω!
![https://www.ebyzantinemuseum.gr/games/discover/?el](https://blogs.sch.gr/dimparal/files/2021/02/kollao-1024x678.png?x59243)
→ Ταίριαξε τις εικόνες!
![Πηγή: https://www.1dimrafin.com/culture](https://blogs.sch.gr/dimparal/files/2021/02/Ταίριαξε-τις-εικόνες-1024x611.png?x59243)
→ Πώς ντύνονταν σε άλλες εποχές;
Διάλεξε εποχή και φτιάξε τη μορφή
![Πηγή: https://www.1dimrafin.com/culture](https://blogs.sch.gr/dimparal/files/2021/02/Πώς-ντύνονταν-1024x672.png?x59243)
→Παιχνίδι Μυστηρίου
![Από το Εθνικό Ιστορικό Μουσείο / http://www.nhmuseum.gr/](https://blogs.sch.gr/dimparal/files/2021/02/Παιχνίδι-Μυστηρίου.png?x59243)
από το Εθνικό Ιστορικό Μουσείο
→ “Θεόδωρος”
Διαδραστική δραστηριότητα με τίτλο : Στα βήματα ενός μοναχού του 10ου αιώνα στο Βυζάντιο“
από το Ίδρυμα Μείζονος Ελληνισμού![http://www.fhw.gr/projects/theodoros/gr/ από το Ι.Μ.Ε.](https://blogs.sch.gr/dimparal/files/2021/02/είσοδος-1024x577.png?x59243)
→ IMEakia
![http://www.imeakia.gr/](https://blogs.sch.gr/dimparal/files/2021/02/imeakia.png?x59243)
→ Ελληνικές παραδοσιακές φορεσιές
Ένα παιχνίδι του Εθνικού Ιστορικού Μουσείου για τις ελληνικές παραδοσιακές φορεσιές
![http://www.nhmuseum.gr/multimedia/foresies/index.html](https://blogs.sch.gr/dimparal/files/2021/02/foresies-1024x609.png?x59243)
→ Συντήρησε τα αρχαία
Κόλλησε τα θραύσματα
![Κάντε κλικ στην εικόνα, για να παίξετε! / Πηγή: https://www.1dimrafin.com/culture](https://blogs.sch.gr/dimparal/files/2021/02/kollise-1024x620.png?x59243)
→ Γίνε αρχαιολόγος
Ταίριαξε τα όστρακα των αγγείων
![Από το Αρχαιολογικό Μουσείο Θηβών/ Πηγή: https://www.1dimrafin.com/culture](https://blogs.sch.gr/dimparal/files/2021/02/γίνε-αρχαιολόγος-1024x641.png?x59243)
→ Ένας αρχαίος ναός
![https://ancienttemple.ysma.gr/](https://blogs.sch.gr/dimparal/files/2021/02/ενας-αρχαίος-ναός-1024x571.png?x59243)
→ Χρωμάτισε την Πεπλοφόρο!
![https://www.ysma.gr/educational-apps/%CF%87%CF%81%CF%89%CE%BC%CE%AC%CF%84%CE%B9%CF%83%CE%B5-%CF%84%CE%B7%CE%BD-%CF%80%CE%B5%CF%80%CE%BB%CE%BF%CF%86%CF%8C%CF%81%CE%BF/#&gid=null&pid=1](https://blogs.sch.gr/dimparal/files/2021/02/χρωμαάτισε-την-Πεπλοφόρο.png?x59243)
![Για να παίξεις, κάνε κλικ στην εικόνα!](https://blogs.sch.gr/dimparal/files/2021/02/xromatise-1024x484.png?x59243)
→
![Πηγή: Μουσείο Ακρόπολης/https://www.theacropolismuseum.gr/](https://blogs.sch.gr/dimparal/files/2021/02/για-παιδιά-1024x531.png?x59243)
https://www.acropolismuseumkids.gr/
ΔΙΑΣΚΕΔΑΣΗ
ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ
ΒΙΝΤΕΟ
ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ
→ Ο σιωπηλός δάσκαλος
![Πηγή: https://sxoleio.pw/ Αλέξανδρος Μοσκοφίδης - Εκπαιδευτικός Πληροφορικής (ΠΕ86)](https://blogs.sch.gr/dimparal/files/2021/02/silent_teacher.png?x59243)
→ Ναυαγός
![Πηγή: http://users.sch.gr/vaskitsios/katsba/yliko/Quandary/castaway.htm](https://blogs.sch.gr/dimparal/files/2021/02/ναυαγός-1024x394.png?x59243)
→ Βρες τις σημαίες!
Από τον επίσημο ιστότοπο της Ευρωπαϊκής ΄Ενωσης_
Γωνιά μάθησης
![Κάντε κλικ στην εικόνα, για να μεταφερθείτε στον επίσημο ιστότοπο της Ευρωπαϊκής ΄Ενωσης_Γωνιά μάθησης και να παίξετε το παιχνίδι!](https://blogs.sch.gr/dimparal/files/2021/02/Βρες-τις-σημαίες.png?x59243)
→ ΤΑΙΡΙΑΞΕ ΤΑ ΣΗΜΑΤΑ ΤΗΣ ΤΡΟΧΑΙΑΣ!
Παιχνίδι μνήμης με τα σήματα της τροχαίας.
Σκοπός του παιχνιδιού είναι το ταίριασμα των όμοιων οδικών σημάτων.
δημιουργός: Γιάννης Σαλονικίδης
→ Ψωνίζοντας στο σούπερ μάρκετ
Ψηφιακό παιχνίδι που έχει ως στόχο να εμπλέξει τους μαθητές στην εκτέλεση αριθμητικών πράξεων και νοερών υπολογισμών, καθώς και στη λήψη αποφάσεων στο πλαίσιο μιας παιγνιώδους δραστηριότητας.
Το μαθησιακό αντικείμενο δίνει τη δυνατότητα στους μαθητές να ξοδέψουν χρήματα στο σούπερ μάρκετ, αγοράζοντας διάφορα προϊόντα, με κριτήριο άλλοτε τη διατροφική τους αξία και άλλοτε την ευχαρίστηση που προφέρουν. Κάθε επιλογή των παικτών αντιστοιχεί σε συγκεκριμένες συνέπειες, οι οποίες αποτυπώνονται αριθμητικά στο σκορ του παιχνιδιού.
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΦΥΣΙΚΟΥ ΠΟΡΟΥ
http://photodentro.edu.gr/v/item/ds/8521/10854
→
![Κάντε κλικ στην εικόνα για να ξεκινήσει το παιχνίδι!](https://blogs.sch.gr/dimparal/files/2021/02/athens.jpg?x59243)
→ Ψηφιακός παιδότοπος
“CyberKids” από την Υπηρεσία Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος
→ “Μια μέρα στην αγορά”
(από τον κ.Κοσμά Αθανασιάδη)
Εφαρμογή για εξοικείωση των μαθητών/τριών της Γ΄ και Δ΄ τάξης του δημοτικού με τη χρήση του ευρώ (κερμάτων και χαρτονομισμάτων).
Περιλαμβάνει 8 προβλήματα-δοκιμασίες με κλιμακούμενη δυσκολία.
Προσφέρει ανατροφοδότηση και αξιολόγηση της επίδοσης του μαθητή/τριας.
Χρόνος ενασχόλησης: τουλάχιστον 15 λεπτά.
Πηγή:http://2dim-lavriou.att.sch.gr/
→ ΤΑΙΡΙΑΞΕ ΤΑ ΗΠΕΙΡΩΤΙΚΑ ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΑ ΔΙΑΜΕΡΙΣΜΑΤΑ!
Παιχνίδι μνήμης με εμπεδωτικό χαρακτήρα, με θέμα έξι από τα γεωγραφικά διαμερίσματα του ελλαδικού χώρου.
Σκοπός της άσκησης είναι η αναγνώριση των ηπειρωτικών γεωγραφικών διαμερισμάτων και το ταίριασμα κάθε γεωγραφικού διαμερίσματος με το αντίστοιχο σχήμα. Απώτερος στόχος του μαθησιακού αντικειμένου είναι να εμπεδώσουν οι μαθητές υπάρχουσες γνώσεις αναφορικά με τη γεωγραφική διαίρεση της χώρας.
ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΣ: Ιωάννης Σαλονικίδης, Εκπαιδευτικός ΠΕ70 Δασκάλων
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ: ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΑ (LOR)
http://photodentro.edu.gr/aggregator/lo/photodentro-lor-8521-10943
→ Νίκησε τον ιό!
Παιχνίδι από το Συμβούλιο της Ευρώπης![από τον κ. Γιάννη Σαλονικίδη](https://blogs.sch.gr/dimparal/files/2021/02/νίκησε-τον-ιό-1024x704.png?x59243)
![](https://blogs.sch.gr/dimparal/files/2021/02/νίκησε-2-300x206.png?x59243)
Πηγή: https://e-geografia.eduportal.gr/
→
“Καλώς ήρθατε στον πλανήτη Cool Food” _COOL FOOD PLANET
O Πλανήτης Cool Food βρίσκεται σε έναν γαλαξία πολύ, πολύ μακριά!
Οι εξωγήινοι είναι έτη φωτός μπροστά από τη Γη στις γνώσεις των τροφίμων!
Έχεις κληθεί από τους Παγκόσμιους Ηγέτες σε μια αποστολή στον Πλανήτη Cool Food ώστε να ανακαλύψεις όλα όσα μπορείς για τα νόστιμα, υγιεινά, διασκεδαστικά τρόφιμα!
→ Ο ΜΥΣΤΙΚΟΣ ΚΩΔΙΚΑΣ
Άσκηση αποκρυπτογράφησης κώδικα. Στόχος του μαθησιακού αντικειμένου είναι η εξάσκηση των μαθητών στο «σπάσιμο» μυστικών κωδίκων, ώστε να διαβάσουν τους δύο γρίφους που δίνονται. Οι γρίφοι είναι γραμμένοι με κρυπτογραφικό αλφάβητο, διαφορετικό κάθε φορά. Για να ολοκληρωθεί η αποκρυπτογράφηση, θα πρέπει να βρεθεί με ποιο γράμμα του ελληνικού αλφαβήτου αντιστοιχεί κάθε γράμμα του κώδικα.
→ Γίνε Μουσειολόγος!
![Πηγή: https://www.ebyzantinemuseum.gr/?i=bxm.el.home](https://blogs.sch.gr/dimparal/files/2021/02/Γίνε-μουσειολόγος.png?x59243)