Μήνυμα του Υπουργού Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Κυριάκου Πιερρακάκη για τη Διεθνή Ημέρα Μνήμης των Θυμάτων του Ολοκαυτώματος
Αγαπητές μαθήτριες, αγαπητοί μαθητές, Αγαπητές και αγαπητοί εκπαιδευτικοί,
Η 27η Ιανουαρίου είναι αφιερωμένη στους έξι εκατομμύρια Εβραίους που οδηγήθηκαν σε μαρτυρικό θάνατο από τους Ναζί. Η Διεθνής Ημέρα Μνήμης των Θυμάτων του Ολοκαυτώματος υπενθυμίζει σε όλους μας ότι ο αντισημιτισμός, ο ρατσισμός, η μισαλλοδοξία και ο τυφλός φανατισμός μπορούν να
οδηγήσουν σε θηριωδίες που τραυματίζουν ανεξίτηλα την ανθρωπότητα.Το Ολοκαύτωμα άφησε βαθιές πληγές και στην πατρίδα μας. Υπολογίζεται ότι δολοφονήθηκαν μαζικά περίπου 60.000 Έλληνες Εβραίοι. Ιδιαίτερα στην Ανατολική Μακεδονία και Θράκη το ποσοστό εξόντωσης των Ελλήνων Εβραίων ξεπέρασε το 90%. Γι’ αυτό και, προκειμένου να τιμήσουμε τη μνήμη των συμπολιτών μας, η σημερινή ημέρα έχει ανακηρυχθεί από τη Βουλή των Ελλήνων και ως Ημέρα Μνήμης των Ελλήνων Εβραίων Μαρτύρων και Ηρώων του Ολοκαυτώματος. Καθώς οι αναφορές από ανθρώπους που έζησαν τα γεγονότα λιγοστεύουν, αυξάνουν οι κίνδυνοι της λήθης και της αναβίωσης του αντισημιτισμού στην Ευρώπη και στον κόσμο. Είναι χρέος μας να θυμόμαστε τι συνέβη στα στρατόπεδα της φρίκης, να διδαχθούμε από το παρελθόν και να μην επιτρέψουμε να συμβεί «Ποτέ Ξανά» στο μέλλον. Η μνήμη δείχνει τον δρόμο της αλληλεγγύης, της ειρήνης, της ισότητας και των ανθρωπίνων δικαιωμάτων.
Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ
ΚΥΡΙΑΚΟΣ ΠΙΕΡΡΑΚΑΚΗΣ
Εορτασμός Τριών Ιεραρχών
Σας ενημερώνουμε ότι την Πέμπτη 30 Ιανουαρίου, ημέρα εορτασμού των Τριών Ιεραρχών,θα γίνει εκκλησιασμός των μαθητών/τριών. Κατά τα λοιπά θα τηρηθεί το Ωρολόγιο Πρόγραμμα των μαθημάτων της ημέρας.
Να σε κάνω μια αγκαλιά;
Όπως καταλάβατε μας αρέσουν πολύ οι αγκαλιές και αυτήν την εβδομάδα είχαν την τιμητική τους και τις χορτάσαμε. Ήταν όμως αγκαλιές που θέλαμε και δεχτήκαμε να κάνουμε. Τι γίνεται λοιπόν με εκείνες που δεν θέλουμε και πιεζόμαστε; Δεν θα μπορούσε να μας το περιγράψει καλύτερα η Φρόσω Φωτεινάκη στο βιβλίο της «Να σε κάνω μια αγκαλιά;» λέγοντας με θάρρος «Στοπ, δε θέλω να αγκαλιαστώ!». Συγγραφέας: Φρόσω Φωτεινάκη
Εικονογράφηση: Φωτεινή Τίκκου Εκδόσεις: Διόπτρα. Γ’ τάξη, Νικολαΐδου Αθανασία
Καθρέφτη, καθρεφτάκι μου;;;
Στο πλαίσιο της ενίσχυσης της αυτοεκτίμησης και της αυτοπεποίθησης των μαθητών της Ε τάξης, σήμερα πραγματοποιήθηκε η δράση “καθρέφτη, καθρεφτάκι μου;” Οι μαθητές αρχικά έγραψαν σε ένα χαρτάκι πέντε στοιχεία της εμφάνισης ή του χαρακτήρα τους που τους αρέσει και τα βάζουν στο βάζο του θαυμασμού. Στη συνέχεια κάθε μαθητής διαλέγει από ένα χαρτάκι τυχαία και μαντεύει ποιος το έγραψε. Τότε ο μαθητής αυτός κοιτάζει τον εαυτό του στον καθρέφτη και λέει μεγαλόφωνα τι του αρέσει στον εαυτό του. Στη συνέχεια, με τα μάτια δεμένα, ακούει τους συμμαθητές του οι οποίοι λένε τι θετικό βλέπουν σε αυτόν. Με τον τρόπο αυτό ενισχύεται η αυτοπεποίθηση του παιδιού. Η διαδικασία επαναλαμβάνεται για όλα τα παιδιά.Ε’ τάξη, Χρυσανθίδου Μαρία.
Ημέρα λογοτεχνίας
Η Τετάρτη έχει καθιερωθεί, για τους μαθητές της Ε’ ως ημέρα λογοτεχνίας. Οι μικροί μαθητές έχουν την ευκαιρία να γνωρίσουν κλασικά βιβλία της παιδικής λογοτεχνίας. Συγκεκριμένα, αυτό το χρονικό διάστημα γίνεται ανάγνωση του βιβλίου “Το καπλάνι της βιτρίνας” της Άλκη Ζέη. Παράλληλα με την ανάγνωση τα παιδιά τοποθετούνται χρονικά στην περίοδο που εξελίσσεται η ιστορία και συζητούν τα ιστορικά γεγονότα. Κατά τη διάρκεια της ανάγνωσης τα παιδιά κρατούν σημειώσεις και γράφουν τις απορίες τους,οι οποίες θα απαντηθούν στο τέλος. Επίσης μας δόθηκε η ευκαιρία να δανειστούμε τις γνωστές φράσεις “ευ-πο” και “λυ-πο” των ηρωίδων και να τις προσαρμόσουμε στην καθημερινότητά μας με σκοπό την έκφραση των συναισθημάτων. Τέλος, παρακολουθήσαμε ένα απόσπασμα από την ανάλογη σειρά που προβάλλεται στο ertflix με σκοπό τα παιδιά να οπτικοποιησουν τους ήρωες του βιβλίου.Ε’ τάξη, Χρυσανθίδου Μαρία
“Δωρεάν αγκαλιές” !
21 Ιανουαρίου, Παγκόσμια Ημέρα «Αγκαλιάς», Δράση «Δωρεάν αγκαλιές» με εμπλοκή όλων των μαθητών του σχολείου.
Την ημέρα αυτή μαθητές και εκπαιδευτικοί ετοίμασαν πολύχρωμα πλακάτ με το μήνυμα «δωρεάν αγκαλιές». Την ώρα του διαλείμματος μαθητές από διάφορες τάξεις αλληλεπίδρασαν μεταξύ τους αγκαλιάζοντας, δημιουργώντας ένα κλίμα χαράς και ευθυμίας. Οι μαθητές μπορούσαν να πάρουν και μέσα από το «βάζο της αγκαλιάς» χαρτάκια για δωρεάν αγκαλιές που βρίσκονταν σε συγκεκριμένα σημεία στον αύλειο χώρο. Κοινή δράση και ιδέα της συναδέλφου της Ε’ τάξης, κ. Νικολαΐδου Αθανασία και κ. Χρυσανθίδου Μαρία.


















