Πρόγραμμα Φιλαναγνωσίας «Μαγικές ιστορίες: Συναισθήματα , Σεβασμός και Αλληλεγγύη»
Στο πλαίσιο της φιλαναγνωσίας και της συναισθηματικής αγωγής, υλοποιήθηκε για τις τάξεις Α΄ και Β΄ Δημοτικού το εκπαιδευτικό πρόγραμμα:
«Μαγικές Ιστορίες: Συναισθήματα, Σεβασμός και Αλληλεγγύη», από τους υπεύθυνους εκπαιδευτικούς των τάξεων κ. Ντάγκα Νικόλαο και κ. Βούζιο Γρηγόρη και τη Δ/ντρια και υπεύθυνη Βιβλιοθήκης κ. Θάνου Αθανασία.
Το πρόγραμμα είχε ως βασικούς στόχους:
-
την καλλιέργεια της αγάπης για το βιβλίο και την ανάγνωση,
-
την ενίσχυση της ενσυναίσθησης και της συναισθηματικής έκφρασης,
-
την ανάπτυξη αξιών όπως ο σεβασμός, η συνεργασία και η αλληλεγγύη.
Μέσα από επιλεγμένα παραμύθια και κατάλληλες παιδαγωγικές δραστηριότητες, τα παιδιά είχαν την ευκαιρία:
-
να γνωρίσουν και να αναγνωρίσουν βασικά συναισθήματα,
-
να εκφράσουν εμπειρίες και σκέψεις από την καθημερινότητά τους,
-
να δημιουργήσουν και να εκφραστούν με πολλούς δημιουργικούς τρόπους, όπως ζωγραφική, θεατρικό παιχνίδι και δημιουργική γραφή.
Το πρόγραμμα αγκαλιάστηκε με ενθουσιασμό από τους μαθητές και ενίσχυσε τόσο τη φαντασία και την έκφρασή τους όσο και τις κοινωνικές τους δεξιότητες.
Εκπαιδευτική Επίσκεψη των τάξεων Δ΄, Ε΄ και Στ΄ στη Θεσσαλονίκη
Οι μαθητές και οι μαθήτριες των τάξεων Δ΄, Ε΄ και Στ΄ του σχολείου μας πραγματοποίησαν εκπαιδευτική επίσκεψη στη Θεσσαλονίκη, με στόχο την ενίσχυση της βιωματικής μάθησης και τη σύνδεση της εκπαιδευτικής διαδικασίας με την ιστορία, τον πολιτισμό και τον αθλητισμό.
Οι μαθητές επισκέφτηκαν αρχικά το Ολυμπιακό Μουσείο Θεσσαλονίκης και συμμετείχαν στα εκπαιδευτικά προγράμματα: 1.«Επιστήμη των Αθλημάτων», όπου γνώρισαν τη σχέση της φυσικής, της βιολογίας και της τεχνολογίας με τις αθλητικές επιδόσεις και 2.«Παραολυμπιακοί Αγώνες», μέσα από το οποίο ήρθαν σε επαφή με τις αξίες της ισότητας, της αποδοχής της διαφορετικότητας και του σεβασμού μέσω του παραολυμπιακού κινήματος. Η επίσκεψη τους συνεχίστηκε στο Διοικητήριο Θεσσαλονίκης (ΥΜΑΘ) , όπου οι μαθητές/τριες ξεναγήθηκαν στην Έκθεση Κειμηλίων και Τεκμηρίων από την Επανάσταση του 1821. Μέσα από αυθεντικά εκθέματα και αρχειακό υλικό, είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν σημαντικά ιστορικά γεγονότα και πρόσωπα της Ελληνικής Επανάστασης.
Η δράση αυτή συνέβαλε ουσιαστικά στην καλλιέργεια της ιστορικής γνώσης, της πολιτιστικής συνείδησης και της ομαδικότητας των παιδιών.
Ενημέρωση των μαθητών/τριών της Α΄, Β΄και Γ΄ τάξης από την Παιδαγωγική Ομάδα του ΑΡΚΤΟΥΡΟΥ
Στον χώρο του σχολείου μας πραγματοποιήθηκε ενημερωτική δράση για τους μαθητές και τις μαθήτριες των τάξεων Α΄, Β΄ και Γ΄ από την Παιδαγωγική Ομάδα του ΑΡΚΤΟΥΡΟΥ.
Η παρουσίαση είχε ως στόχο την ευαισθητοποίηση των παιδιών σε θέματα προστασίας της άγριας ζωής, με έμφαση στην καφέ αρκούδα και τον λύκο, καθώς και την καλλιέργεια στάσεων και συμπεριφορών φιλικών προς το περιβάλλον και τα ζώα. Μέσα από διαδραστικές δραστηριότητες, τα παιδιά γνώρισαν τον φυσικό κύκλο ζωής των ζώων, τους κινδύνους που απειλούν την επιβίωσή τους και τη σημασία της ανθρώπινης παρέμβασης για την προστασία τους.
Η δράση εντάσσεται στο πλαίσιο της περιβαλλοντικής εκπαίδευσης και της αγωγής του ενεργού και ευαισθητοποιημένου πολίτη.
Παρουσίαση Περιβαλλοντικού Project: «Τα πουλιά της λίμνης Πολυφύτου»
Την Πέμπτη, από τις 10:00 έως τις 11:30 π.μ., πραγματοποιήθηκε παρουσίαση του περιβαλλοντικού project με τίτλο «Τα πουλιά της λίμνης Πολυφύτου» από τον κ. Βαβλιάρα, στους μαθητές και τις μαθήτριες της Ε΄ και ΣΤ΄ τάξης.
Η παρουσίαση επικεντρώθηκε στην πλούσια ορνιθοπανίδα της λίμνης Πολυφύτου, στην αναγνώριση των ειδών που ζουν ή σταθμεύουν εκεί, καθώς και στη σημασία της προστασίας του οικοσυστήματος της περιοχής. Μέσα από εικόνες, περιγραφές και διαδραστικό διάλογο, τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν καλύτερα την τοπική βιοποικιλότητα και να ευαισθητοποιηθούν σε θέματα περιβαλλοντικής προστασίας.
Η δράση αυτή εντάσσεται στο πλαίσιο της περιβαλλοντικής εκπαίδευσης και της ανάπτυξης οικολογικής συνείδησης στους μαθητές.








