Δραστηριότητα φιλαναγνωσίας στο μάθημα της Μελέτης Περιβάλλοντος με χρήση “ανακριτικής καρέκλας”

Στα πλαίσια του μαθήματος της Μελέτης Περιβάλλοντος και με αφορμή τη δεύτερη ενότητα “Η συνοικία μου”, οι μαθητές και μαθήτριες της Β’ τάξης με την εκπαιδευτικό κ. Κοτρώνη Ελένη, πραγματοποίησαν μια δραστηριότητα φιλαναγνωσίας. 

Αρχικά, έγινε λόγος για τα θετικά και αρνητικά του να ζει κάποιο παιδί σε μια μικρή συνοικία και αντίστοιχα σε μια μεγάλη. Μέσα από τη συζήτηση εκφράστηκαν διαφορετικές απόψεις και αναφέρθηκαν ποικίλα επιχειρήματα σχετικά με τις προτιμήσεις τους για το πού θα ήθελαν να μένουν. Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στους κινδύνους που κρύβονται όταν κάποιο παιδί κυκλοφορεί μόνο του στους δρόμους μιας μεγάλης συνοικίας. Τι θα γίνει αν μας πλησιάσει κάποιος ξένος; Πώς θα αντιδράσουμε αν κάποιος μας προτείνει να μας πάει μια βόλτα ή μας κεράσει μια καραμέλα;

Με αφορμή τα ερωτήματα αυτά διαβάσαμε το παραμύθι “Μην πας φωκάκι!” της κ. Ρουμελιώτου Βασιλικής, το οποίο βοηθάει τα παιδιά να καταλάβουν για ποιο λόγο δεν πρέπει να ακολουθούν ποτέ τους ξένους.

εικόνα Viber 2024 11 04 21 12 20 361    εικόνα Viber 2024 11 04 21 12 20 285

Στη συνέχεια, οι μαθητές αποτύπωσαν τις σκέψεις τους μέσα από τις ζωγραφιές και τους διαλόγους που έδωσαν στους ήρωες του παραμυθιού.

εικόνα Viber 2024 11 05 15 50 40 795  εικόνα Viber 2024 11 05 15 50 40 135  εικόνα Viber 2024 11 05 15 50 36 577 εικόνα Viber 2024 11 04 21 12 18 356  εικόνα Viber 2024 11 05 15 50 40 744  εικόνα Viber 2024 11 05 15 50 40 103

Στο τελευταίο στάδιο της διδασκαλίας χρησιμοποιήσαμε την τεχνική της “ανακριτικής καρέκλας”. Δυο μαθητές κάθε φορά φορούσαν τα γυαλιά τους, πάνω στα οποία αναγραφόταν ο ρόλος που υποδύονταν, καθόντουσαν στην ανακριτική καρέκλα και ήταν έτοιμοι για…. ανάκριση!

εικόνα Viber 2024 11 04 21 12 20 199    εικόνα Viber 2024 11 04 21 11 07 781  εικόνα Viber 2024 11 04 21 11 07 744  εικόνα Viber 2024 11 04 21 11 07 581  εικόνα Viber 2024 11 04 21 11 07 644

Οι υπόλοιποι μαθητές τους έκαναν ερωτήσεις. Οι ερωτήσεις των παιδιών ήταν αρκετά εύστοχες και έξυπνες! Πώς αισθάνθηκες μικρό φωκάκι που δεν σε ξεγέλασε κανένας ξένος; Εσύ, κυρία αρκούδα, τι είχες στο μυαλό σου όταν πρότεινες στο μικρό φωκάκι να τον πας μια βόλτα; Κυρία με τη φωτογραφική μηχανή, για ποιο λόγο ήθελες να φωτογραφήσεις το μικρό φωκάκι; Δεν γνώριζες ότι αυτό δεν επιτρέπεται;

εικόνα Viber 2024 11 04 21 11 07 710        εικόνα Viber 2024 11 04 21 11 07 818      εικόνα Viber 2024 11 04 21 11 07 546

Aπολαύσαμε όλοι αυτή τη διαδικασία, μιας και μας χάρισε στιγμές γέλιου, αυθορμητισμού και ευκαιρία για βαθύτερες συζητήσεις και σκέψεις με τους μικρούς μας μαθητές!

Το σίγουρο είναι ότι πήραμε κι εμείς το μάθημα μας και είμαστε βέβαιοι ότι θα πράξουμε τόσο έξυπνα και γενναία, όπως το μικρό φωκάκι στο παραμύθι μας!