Άρθρα συντάκτη Σοφία
ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΙΑ 2025-2026
Τη σχολική χρονιά 2025-2026 και κατά τη διάρκεια του πρώτου τριμήνου, οι μαθητές και μαθήτριες της έκτης τάξης, επέλεξαν ένα λογοτεχνικό βιβλίο δράσης και, αφού χωρίστηκαν σε δύο ομάδες, στο μονόωρο της Γλώσσας , κάθε Τετάρτη, διάβαζαν , συζητούσαν και παρουσίαζαν το κεφάλαιο με το οποίο η κάθε μία ομάδα ασχολήθηκε.
Όταν ολοκληρώθηκε αυτός ο κύκλος, ακολούθησε ο επόμενος. Οι μαθητές/μαθήτριες επέλεξαν βιβλία από τη σχολική βιβλιοθήκη και έστησαν μια μίνι βιβλιοθήκη μέσα στην αίθουσά τους. Από εκεί δανείζονταν βιβλία κάθε 15 ημέρες και παρουσίαζαν το βιβλίο τους αξιολογώντας το ταυτόχρονα.
ΚΑΛΛΙΕΡΓΩΝΤΑΣ ΘΕΤΙΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΚΑΙ ΣΚΕΨΕΙΣ
Στο πλαίσιο της ψυχικής ανθεκτικότητας και των θετικών σκέψεων (εργαστήρια δεξιοτήτων, δράσεις ενεργού πολίτη, σχέσεις μαθητών – μαθητριών) ,διαβάσαμε και αξιοποιήσαμε το βιβλίο με τίτλο: « Το πηγάδι με τα χθες» του εκπαιδευτικού κ. Μάριου Μάντζαρη.
Ακολούθησε γόνιμος διάλογος , ζωγραφίσαμε και καθ΄ όλη τη διάρκεια της χρονιάς ανιχνεύσαμε και συζητήσαμε θέματα που προκαλούν την εμφάνιση ή ακόμα και την έκρηξη των συναισθημάτων μας αφού πρώτα τα αναγνωρίσαμε από την παρουσίαση της Σχολικής μας Νοσηλεύτριας, κ. Κωστάκη Ευαγγελίας. Στη συνέχεια προσπαθήσαμε να εφαρμόσουμε να εφαρμόσουμε τρόπους διαχείρισης, ώστε να νιώθουμε εμείς καλά κι οι συνάνθρωποί μας καλύτερα!
Κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς 2025-2026 και με αφορμή περιστατικά που παρουσιάστηκαν και μας προβλημάτισαν αφού τα συζητούσαμε ομαδικά
συμπληρώσαμε και φύλλα εργασίας που μας βοηθούσαν να κατανοήσουμε τον εαυτό μας και τους συμμαθητές /τριες μας.
Σημείωση: Τα φύλλα εργασίας αποτελούν έργο συναδέλφου.
ΣΤ ΤΑΞΗ
ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ κ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩ Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία Αγωγή Σταδιοδρομίας – Γνωριμία με επαγγέλματα «”Χτίζοντας” το σχολείο που ονειρεύομαι»
Στο πλαίσιο της παραπάνω θεματικής η έκτη τάξη παρουσιάζει το αποτέλεσμα του σχεδιασμού του σχολείου τους με τη συνδρομή της εικαστικού του σχολείου μας , κυρία Μαριλένα Σπανογιάννη.
Οι μαθητές της έκτης τάξης Γεώργιος Νούλας και Χρήστος Τερζής μας παρουσίασαν το δικό τους «επάγγελμα» (Μηχανικός ποδηλάτων) με το οποίο πειραματίζονται στον ελεύθερό τους χρόνο και προτρέποντας τους/τις συμμαθητές/συμμαθήτριές τους να απομακρυνθούν από τις πάσης φύσεως οθόνες και να ασχοληθούν με κάτι δημιουργικό. (Πατήστε πάνω στη λέξη “Επάγγελμα” και θα κατεβάσετε την παρουσίαση στον υπολογιστή σας.)
Τέλος ολοκληρώνοντας τη θεματική αυτή όλοι οι μαθητές πήραν συνέντευξη από τη σχολική μας νοσηλεύτρια. Στόχος τους ήταν η παραγωγή γραπτού λόγου(συνέντευξη) και η γνωριμία με το επάγγελμα αυτό.
Ευχαριστούμε πολλοί τους συμμαθητές μας, την κυρία Σπανογιάννη και την κυρία Κωστάκη για την πολύτιμη συνεργασία τους.
ΓΙΟΡΤΗ ΛΗΞΗΣ 2026
ΑΝΑΖΗΤΩΝΤΑΣ ΤΑ ΤΡΙΑ ΚΑΠΠΑ ΤΗΣ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗΣ ΤΟΥ 1821 ΣΤΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΤΗΣ ΑΡΧΑΙΑΣ ΚΟΡΙΝΘΟΥ
Στο πλαίσιο της ιστορίας του Νεότερου και Σύγχρονου κόσμου, και της τοπικής ιστορίας μας, και με αφορμή το μάθημα: «Φιλέλληνες», η έκτη τάξη πραγματοποίησε ένα μίνι κυνήγι ιστορικού θησαυρού, στις 15 Μαΐου 2026, στον Αρχαιολογικό χώρο και στο Μουσείο της Αρχαίας Κορίνθου με την συνάδελφο και καθηγήτρια Σοφία Δασκαλοπούλου και με τίτλο: «Αναζητώντας τα τρία κάππα της Επανάστασης του 1821 στο Μουσείο της Αρχαίας Κορίνθου».
Για την πραγματοποίηση της δράσης αυτής, οι εκπαιδευτικοί της έκτης τάξης συναντήθηκαν με την κυρία Δασκαλοπούλου στον χώρο του σχολείου και ενημερώθηκαν για την αφορμή και τη μεθοδολογία με την οποία σχεδιάστηκε και πρόκειται να λειτουργήσει η δράση αυτή.
Για να προκαλέσουμε το ενδιαφέρον των μαθητών/μαθητριών δώσαμε μια λίστα με Φιλέλληνες ή Φιλελληνίδες των οποίων τα ονόματα έχουν δοθεί σε δρόμους της Αθήνας, και όχι μόνο, κι ο κάθε μαθητής/μαθήτρια διάλεξε έναν Φιλέλληνα ή Φιλελληνίδα, έμαθε και έγραψε πληροφορίες για το άτομο αυτό και στη συνέχεια έφτιαξε μία κονκάρδα, με κάποια χαρακτηριστικά στοιχεία του ατόμου που επέλεξε και τέλος την κόλλησε στην μπλούζα του/της την ημέρα που πραγματοποιήθηκε η δράση και συστήθηκε με αυτόν τον τρόπο. Επίσης την ημέρα της συνάντησης οι μαθητές/μαθήτριες παρέλαβαν ένα φυλλάδιο με εικόνες, ιστορίες, χάρτες που θα τους βοηθούσαν στην αναζήτηση των ιστορικών θησαυρών, δηλαδή την εύρεση των τριών κάππα.
Πριν την πραγματοποίηση της δράσης, και σε συνεργασία με την καθηγήτρια της πληροφορικής, κυρία Βασιλική Κλέτσα, οι μαθητές/μαθήτριες της έκτης χωρίστηκαν σε 4-5 ομάδες και κάθε ομάδα ανάλαβε να ερευνήσει και να γράψει στον υπολογιστή του εργαστηρίου της πληροφορικής δύο ερωτήματα που θέσαμε σχετικά με τους φιλέλληνες. Παρουσιάστηκαν στη συνέχεια οι εργασίες αυτές σε μορφή εγγράφου ή παρουσίασης, από τους μαθητές/μαθήτριες, στην ολομέλεια της τάξης και αντλήθηκαν χρήσιμες πληροφορίες για τη δράση μας.
Στον τόπο συνάντησης (Μουσείο της Αρχαίας Κορίνθου) με την κυρία Δασκαλοπούλου, αφού καλημεριστήκαμε και συστηθήκαμε με τα νέα ονόματά μας.
Κατευθυνθήκαμε προς το αίθριο του Μουσείου όπου και καθίσαμε για να αρχίσει η συζήτηση και η αναζήτηση.
Χρησιμοποιώντας τις γνώσεις μας, καταφέραμε να ανακαλύψουμε και τα τρία κάππα. Όμως, δεν επιθυμούμε να τα αποκαλύψουμε, για να δώσουμε τη δυνατότητα και σε άλλους μαθητές/τριες να έρθουν στον Αρχαιολογικό χώρο και στο Μουσείο της Αρχαίας Κορίνθου να τα ανακαλύψουν μόνοι τους και να αντλήσουν ενδιαφέρουσες πληροφορίες για την ιστορία του τόπου μας.
Ευχαριστούμε θερμά την κυρία Δασκαλοπούλου για το κυνήγι ιστορικού θησαυρού στον τόπο μας, την κυρία Βασιλική Κλέτσα και τις δασκάλες μας.
ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΣΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ 2025-2026
Το πρόγραμμα : « Μετάβαση στο Γυμνάσιο» πραγματοποιείται κάθε χρόνο σε κάθε σχολείο στην έκτη τάξη του δημοτικού σχολείου.
Τη φετινή χρονιά οργανώθηκε το πρόγραμμά μας με έναν διαφορετικό τρόπο από τη κοινωνιολόγο μας κυρία Κωνσταντίνα Μαντζανά και τις εκπαιδευτικούς της έκτης τάξης , κυρίες Μπουρουτζίδου Σοφία και Γκαργκάσουλα Αλεξάνδρα.
Το πρόγραμμα χωρίστηκε σε τρεις χρονικές περιόδους.
Κατά τη διάρκεια της πρώτης χρονικής περιόδου (Τρίτη 21 Απριλίου 2026), στον χώρο της τάξης μας, έγινε η γνωριμία των μαθητών/μαθητριών με την κυρία Κωνσταντίνα και στη συνέχεια τα παιδιά παροτρύνθηκαν να πουν όποια λέξη τους έρχεται στο νου (καταιγισμός ιδεών) ακούγοντας τη λέξη Γυμνάσιο. Η κυρία Κωνσταντίνα τις κατέγραψε όλες στον πίνακα, όπως: απαιτητικό πρόγραμμα, εκδρομές, απουσίες, ωράριο, διαφορετικοί και πολλοί καθηγητές , νέα μαθήματα, εφηβεία, εκφοβισμός, κυλικείο, εξετάσεις). Η έννοια της εφηβείας δυσκόλεψε τους μαθητές/μαθήτριές μας και γι αυτόν τον λόγο αφιερώθηκε περισσότερη ώρα στην κατανόησή της.
Η δεύτερη φάση πραγματοποιήθηκε στις 28 Απριλίου 2026 με την επίσκεψη των μαθητών /μαθητριών της έκτης τάξης, τον Διευθυντή του σχολείου μας, κύριο Νικόλαο Μπαχταλιά, την κοινωνική μας λειτουργό και τις εκπαιδευτικούς της τάξης στο 3ο Γυμνάσιο Κορίνθου. Εκεί μας υποδέχτηκε η Γυμνασιάρχης , κυρία Αγγελική Κυριάκου και η υποδιευθύντρια του Γυμνασίου ,κυρία Γεωργούδη Μαρία. Οι μαθητές/μαθήτριες ξεναγήθηκαν στους χώρους του σχολείου, γνώρισαν μερικούς καθηγητές /καθηγήτριες, έκαναν διάλειμμα με τα γυμνασιόπαιδα και τέλος συζητήθηκαν θέματα που τους/τις απασχολούσαν.
Δημιουργός: Vassilis Adamopoulos
Πνευματικά δικαιώματα: www.vasada.gr
Στις 5 Μαΐου 2026 το πρόγραμμα ολοκληρώθηκε με την τρίτη και τελευταία φάση, μέσα στην αίθουσά μας και πάλι με την κυρία Κωνσταντίνα, όπου οι μαθητές/μαθήτριες είπαν τις εντυπώσεις τους και αναμένουν με χαρά τη μετάβασή τους στην επόμενη βαθμίδα χωρίς φόβους και άγχος.
Ευχαριστούμε θερμά τη γυμνασιάρχη, την υποδιευθύντρια, καθώς και όλο το προσωπικό που υποδέχτηκε με στοργή και αγάπη τους μαθητές/τριές μας τον διευθυντή του σχολείου μας, την κοινωνική λειτουργό και τις εκπαιδευτικούς της τάξης .
ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΟΝ ΙΕΡΟ ΝΑΟ ΤΗΣ ΚΟΙΜΗΣΕΩΣ ΤΗΣ ΘΕΟΤΟΚΟΥ
Την Πέμπτη 2 Απριλίου 2026 οι μαθητές ,οι μαθήτριες και οι δασκάλες της Στ΄ τάξης του σχολείου μας επισκέφτηκαν τον ιερό ναό της Κοιμήσεως της Θεοτόκου στην Αρχαία Κόρινθο όπου συνάντησαν τον ιερέα του ναού, πατέρα Πέτρο Τζέκο. Η συνάντηση αυτή προγραμματίστηκε στο πλαίσιο του μαθήματος των Θρησκευτικών και οι μαθητές και μαθήτριες προετοίμασαν ερωτήσεις και προβληματισμούς που τις απηύθυναν στον ιερέα.
Ο παπα-Πέτρος, όπως τον αποκαλούμε στο χωριό μας, μάς υποδέχτηκε θερμά και απάντησε με απλά λόγια, προσιτά στα παιδιά, λύνοντας όλες τους τις απορίες και τους προβληματισμούς ως προς τα μέρη του ναού καθώς και ως προς το λατρευτικό κομμάτι της θρησκείας μας. Τα παιδιά ζήτησαν από τον ιερέα μας να μας μιλήσει και για την Μεγάλη Εβδομάδα και για τα Πάθη του Χριστού και για τον τρόπο που μπορούν τα μικρά παιδιά να προετοιμαστούν για τις ημέρες αυτές. Ο παπα- Πέτρος με πολλή υπομονή και χαρά μας μίλησε για όλα τα παραπάνω και στο τέλος της υπέροχης αυτής συνάντησης φωτογραφηθήκαμε μπροστά από τον ναό .
Ευχαριστούμε θερμά τον ιερέα μας, παπα-Πέτρο !
Καλή Ανάσταση και Καλό Πάσχα με υγεία και ειρήνη στον κόσμο!
ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΖΟΜΑΣΤΕ;
Μιας και η βιωματική μάθηση εντυπωσιάζει μαθητές και μαθήτριες και βοηθά στην καλύτερη κατανόηση και εμπέδωση όρων και εννοιών που υπάρχουν στη ζωή μας, αποφασίσαμε να ασχοληθούμε με την ενότητα των Φυσικών ΟΞΕΑ –ΒΑΣΕΙΣ –ΑΛΑΤΑ πραγματοποιώντας μια επίσκεψη στο εργαστήριο Χημείας του ΕΚΦΕ Κορινθία την Πέμπτη 26 Μαρτίου 2026 .
Αφού εξηγήθηκαν από την υπεύθυνη του εργαστηρίου και εκπαιδευτικό , κυρία Άννυ Παπαδοπούλου, οι έννοιες οξέα, βάσεις άλατα , προχωρήσαμε στον τρόπο αναγνώρισής τους. Σε ένα πλαστικοποιημένο ουράνιο τόξο πάνω στο οποίο τοποθετήσαμε με σταγονόμετρο ξινό ή ξίδι ή λεμόνι(ΟΞΕΑ), άζαξ ή σόδα μαγειρική (ΒΑΣΕΙΣ), και υγρό από βρασμένο κόκκινο λάχανο(ΔΕΙΚΤΗ), άρχισαν οι πειραματισμοί.
ΞΙΝΟ+ ΔΕΙΚΤΗ ΡΟΖ Ή ΚΟΚΚΙΝΟΧΡΩΜΑ
ΑΖΑΞ+ ΔΕΙΚΤΗ ΠΡΑΣΙΝΟ ΧΡΩΜΑ
ΑΖΑΞ+ ΔΕΙΚΤΗ ΠΡΑΣΙΝΟ ΧΡΩΜΑ + ΞΙΔΙ ΡΟΖ Ή ΚΟΚΚΙΝΟ ΧΡΩΜΑ
Στη συνέχεια σε ένα πειραματικό δοχείο βάλαμε σόδα και χρώμα ζαχαροπλαστικής , λίγο σαπούνι υγρό και ξίδι και παρατηρήσαμε ότι το μείγμα φούσκωσε και ξεχείλισε το δοχείο. Στους μαθητές και μαθήτριες θύμισε τη λάβα του ηφαιστείου.
Σε ένα άλλο πειραματικό δοχείο βάλαμε ξίδι . Κλείσαμε το στόμιο με ένα μπαλόνι το οποίο περιείχε σόδα. Ρίξαμε λίγο λίγο μέσα στο μπουκάλι τη σόδα και διαπιστώσαμε ότι το μπαλόνι φούσκωσε. Στη συνέχεια δεσμεύσαμε το αέριο στο μπαλόνι και ελευθερώσαμε το αέριο σε αναμμένο κερί. Το κερί έσβησε. Συμπεράναμε ότι η σόδα πέφτοντας στο ξίδι απελευθέρωσε διοξείδιο του άνθρακα.
Σε κίτρινο χαρτί Α4 φτιάξαμε το αποτύπωμά μας χρησιμοποιώντας μία ταμπλέτα πλυντηρίου ρούχων σε σαπούνι και κουρκουμά.
Μετά από ένα μικρό διάλειμμα , ασχοληθήκαμε με τη διατροφή μας.
Η υπεύθυνη του εργαστηρίου και εκπαιδευτικός, κυρία Ευγενία Χαραμή , μας εξήγησε τους κανόνες που πρέπει να εφαρμόζουμε όταν βρισκόμαστε μέσα σε ένα εργαστήριο χημείας ή φυσικής με χιουμοριστικό τρόπο, μας βοήθησε να φρεσκάρουμε τις γνώσεις μας πάνω στο πεπτικό σύστημα και στη διατροφική πυραμίδα (τοποθέτηση των τροφών πάνω σε αυτήν), ανακαλύψαμε ποιες τροφές έχουν άμυλο και ποιες όχι ρίχνοντας ιώδιο πάνω σε αυτές, παρατηρήσαμε στο μικροσκόπιο την ύπαρξη μικροοργανισμών και ελέγξαμε τις γνώσεις με ένα διαδραστικό παιχνίδι που μας είχε ετοιμάσει.
Ευχαριστούμε θερμά τις καθηγήτριες ,κυρίες Άννυ Παπαδοπούλου και Ευγενία Χαραμή .
ΔΡΟΜΟΙ ΠΟΥ ΜΑΣ ΕΝΩΝΟΥΝ
Στο πλαίσιο των δράσεων ενεργού πολίτη και της πανελλήνιας ημέρας κατά του σχολικού εκφοβισμού επισκέφθηκαν το σχολείο μας, και συγκεκριμένα τις τάξεις ΣΤ΄ και Ε΄, κατόπιν προσκλήσεως, οι κυρίες Αθηνά Γαϊτάνη (κοινωνική λειτουργός) και Νατάσα Μητσάκου (ψυχολόγος), από τον «Δίολκο», Κέντρο Πρόληψης των Εξαρτήσεων και Προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας Περιφερειακής Ενότητας Κορινθίας, για να συζητήσουμε για το φαινόμενο της βίας και του εκφοβισμού.
Καθίσαμε κυκλικά και ξεκινήσαμε τις συστάσεις λέγοντας το όνομά μας και τι θαυμάζουμε περισσότερο στον εαυτό μας .
Στη συνέχεια συζητήσαμε για τις έννοιες της βίας και του εκφοβισμού.
Παρακολουθήσαμε το βίντεο Stop Bullying – Μην ανέχεσαι το bullying. Μίλα. Μπορείς. https://www.youtube.com/watch?v=AoBVL_mJU2Y , του Υπουργείου Παιδείας Θρησκευμάτων και Αθλητισμού. Χωριστήκαμε σε ομάδες και η κάθε μία ομάδα μπήκε στον ρόλο του θύτη , του θύματος, των θεατών και των γονέων του θύματος και κατέγραψαν τα συναισθήματα και τις σκέψεις τους.
Αφού ακούστηκαν όλες οι ομάδες , μιλήσαμε και για τους γονείς του θύτη.
Τέλος , οι μαθητές και οι μαθήτριες απάντησαν σε ερωτήσεις που τέθηκαν από την κυρία Γαϊτάνη και την κυρία Μητσάκου, οι οποίες ακούστηκαν στην ολομέλεια της τάξης, και συμπλήρωσαν ένα ερωτηματολόγιο.
Οι απόψεις των μαθητών και μαθητριών ήταν αξιόλογες και ελπίζουμε να τις εφαρμόζουμε όλοι για ένα καλύτερο αύριο και μια υποστηρικτική κοινωνία χωρίς βία.
Ευχαριστούμε θερμά τις κυρίες!





































































































































































































