Αγαπητοί γονείς,

αγαπητά παιδιά,

 

Εκ μέρους του σχολείου μας θα ήθελα να σας ευχαριστήσω για τη φετινή μας συνεργασία η οποία έδωσε τη δυνατότητα στη Σχολική μας Βιβλιοθήκη να λειτουργήσει δανειστικά και να αυξήσει τη συλλογή βιβλίων.  Από τον Νοέμβριο μέχρι τον Μάιο πραγματοποιήθηκαν περί τους 1280 δανεισμοί βιβλίων από τα 119 εγγεγραμμένα μέλη.

Επιπλέον, από τα 1542 αρχικώς καταγεγραμμένα βιβλία φτάσαμε στα 1995. Εκτός από δύο βιβλία δωρεά του ΠΛΑΙΣΙΟ, 6 βιβλία των εκδόσεων ΠΑΤΑΚΗΣ και δύο ακόμα της Βουλής, όλος ο υπόλοιπος όγκος των νέων βιβλιών δωρήθηκε από τους μαθητές και τους γονείς τους. Τους ευχαριστώ πολύ για την έμπρακτη υποστήριξη τους στην προσπάθεια του σχολείου μας να καλλιεργήσει και διανθίσει την αγάπη και τον σεβασμό του κάθε μαθητή/τριας για το βιβλίο.

Αξιοσημείωτη όμως είναι και η προσπάθεια βελτίωσης του χώρου όπου στεγάζεται η Βιβλιοθήκη, ώστε να είναι αφενός πρακτικός, αλλά και αφετέρου ευχάριστος για τα παιδικά μάτια. Καθοριστική ήταν η συμβολή του Συλλόγου Γονέων, ο οποίος με δικά του έξοδα αγόρασε και τοποθέτησε την πτησσόμενη πόρτα για τον διαχωρισμό των δύο χώρων. Από την πρώτη μέρα η χρήση της αποδείχκτηκε πολύτιμη.

Κλείνοντας, θέλω να ευχαριστήσω όλα τα παιδιά που μαζί τους μου δώθηκε η ευκαιρία να συμπλεύσω στον κόσμο των βιβλίων που τόσο αγαπώ.

Εύχομαι σε όλους σας καλό καλοκαίρι και ανανεώνουμε το ραντεβού μας για τον Σεπτέμβρη!

 

Με βαθιά εκτίμηση,

 

Προεστάκη Πολύμνια

Υπεύθυνη Σχολικής Βιβλιοθήκης

IMG 20240603 131251 IMG 20240603 131317 1 IMG 20240603 131436 1 IMG 20240604 113636

Στα πλαίσια της ευαισθητοποίησης των μαθητών σε θέματα αναπηρίας και σεβασμού της διαφορετικότητας καθώς και σε συνδυασμό με τη θεματολογία των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων, τα παιδιά της Α και Β τάξης συμμετείχαν στις παρακάτω δράσεις. Η πρώτη αφορούσε την επίσκεψη στο Μουσείο Αφής, όπου τους δόθηκε η ευκαιρία, μέσα από βιωματικά προγράμματα, να εξοικειωθούν με τον τρόπο που αντιλαμβάνονται τον κόσμο άτομα με οπτική αναπηρία. Η δεύτερη δράση υλοποιήθηκε μέσω της συνεργασίας με την μη κερδοσκοπική οργάνωση Liberty Dogs – Σκύλοι οδηγοί τυφλών. Στο σχολείο μας παρευρέθησαν εθελοντής – εκπαιδευτής σκύλων της οργάνωσης καθώς και ένας συμπολίτης μας ο οποίος λόγω ολικής τύφλωσης, συνεργάστηκε με την εν λόγω οργάνωση προκειμένου να του παρασχεθεί εκπαιδευμένος σκύλος οδηγός. Τα παιδιά συζήτησαν μαζί τους σχετικά με τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει ένα άτομο με οπτική αναπηρία, καθώς κινείται εντός της πόλης, και κατόπιν αλληλεπίδρασαν με τα ειδικά εκπαιδευμένα σκυλιά συνειδητοποιώντας το πόσο σημαντική βοήθεια και στήριξη παρέχουν σε τέτοιου είδους άτομα. Βασικός μας άξονας ήταν η εξοικείωση των μαθητών με θέματα αναπηρίας, διαφορετικότητας αλλά και με την ιδιαίτερη αξία του εθελοντισμού και της προσφοράς.

viber image 2024 06 03 10 13 31 605 viber image 2024 06 03 10 13 30 498 viber image 2024 06 03 10 13 31 186 viber image 2024 06 03 10 13 28 532 1 viber image 2024 06 03 10 13 29 108 1 viber image 2024 06 03 10 13 29 768 1 viber image 2024 06 03 10 13 31 605 1

 

Στα πλαίσια του μαθήματος της γλώσσας, της μελετης περιβάλλοντος και των θρησκευτικών μελετήσαμε όλα όσα εχουν σχέση με την καλλιέργεια του σταριού και την παραγωγή του ψωμιού, τώρα και στο παρελθόν. Επίσης μελετήσαμε  τη σημασια του στην καθημερινή ζωή των Ελληνων και στη Λειτουργική ζωή της Ορθοδοξης πίστης μας.

Τέλος, πλάσαμε, ψήσαμε και φάγαμε τα δικά μας πρόσφορα και ψωμάκια.

20240522 113727 20240522 155311

Σήμερα Δευτέρα 22 Απριλίου εορτάζεται η Ημέρα της Γης

(Earth Day) 2024

 

Η Ημέρα της Γης (Earth Day) αποτελεί μια ημερομηνία κατά την οποία διοργανώνονται εκδηλώσεις σε ολόκληρο τον κόσμο με στόχο την ευαισθητοποίηση σε περιβαλλοντικά θέματα.

 

Έτσι και η Δ΄ τάξη αξιοποιώντας όσα έχει μάθει και με όσα έχει προβληματιστεί σχετικά με την σχέση του ανθρώπου με το φυσικό περιβάλλον , με το σπίτι του δηλαδή αποτύπωσε τα συναισθήματα και τις σκέψεις της δημιουργώντας αφίσες ευαισθητοποίησης για τους υπόλοιπους μαθητές του σχολείου.

 

 

Η Ημέρα της Γης συντονίζεται παγκοσμίως από το Δίκτυο Ημέρας της Γης (Earth Day Network) και εορτάζεται σε περισσότερες από 175 χώρες κάθε χρόνο.

 

To 2009, τα Ηνωμένα Έθνη όρισαν τις 22 Απριλίου ως «Διεθνή Ημέρα της Μητέρας Γης»

 

Η Ημέρα της Γης έχει προγραμματιστεί για τις 22 Απριλίου τουλάχιστον μέχρι το 2025

Η έμπνευση του θεσμού αποδίδεται στον ακτιβιστή Τζον ΜακΚόννελλ το 1969 σε ένα Συνέδριο της UNESCO στο Σαν Φρανσίσκο.

Εκδηλώσεις έλαβαν χώρα για πρώτη φορά στο Σαν Φρανσίσκο και άλλες πόλεις στις 21 Μαρτίου 1970, ημέρα της εαρινής ισημερίας στο Βόρειο Ημισφαίριο

Σήμερα, η Ημέρα της Γης έχει φτάσει σε περισσότερες από 190 χώρες και γιορτάζεται από περισσότερους από 1 δισεκατομμύριο ανθρώπους κάθε χρόνο, οι οποίοι στέλνουν το μήνυμα στις κυβερνήσεις και στους συνανθρώπους τους ότι η μάχη υπέρ του περιβάλλοντος είναι αναγκαία, η μάχη υπέρ του περιβάλλοντος είναι μάχη υπέρ του μέλλοντος της Γης

1 2 th 3130627703

Δράση για το Περιβάλλον

και

την Κλιματική Αλλαγή

 

Την Πέμπτη 16 Μαϊου 2024, στο πλαίσιο του Etwinning (https://blogs.sch.gr/dimafidn/2023/12/20/etwinning-2023-friendly-to-everyone-compost/ ) που υλοποιείται, οι Γ΄ και Δ΄ Τάξεις του Δημοτικού μας Σχολείου συνεργάστηκαν με την ΜΚΟ WE4ALL (https://we4all.com/el/gia-ta-scholeia/), της οποίας οι δράσεις εστιάζουν και στους νέους και στην περιβαλλοντική τους εκπαίδευση προκειμένου, προκειμένου να εμπλουτίσουν την προσπάθεια τους για ευαισθητοποίηση και ενημέρωση σχετικά με την ύπαρξη πρασίνου γύρω μας και την προσαρμογή όλων μας στις αλλαγές που συμβαίνουν γύρω μας λόγω της Κλιματικής Κρίσης.

Σε αυτήν την προσπάθεια, εκπαιδεύουν εκατοντάδες παιδιά κάθε βδομάδα, μαθαίνοντάς τους για τα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο πλανήτης μας και για το πώς τα ίδια μπορούν να ζουν στην καθημερινότητά τους με έναν τρόπο φιλικό προς το περιβάλλον.

Συμβολικά η συνεργασία μας ολοκληρώθηκε με φύτευση φυτών!!

Πήραμε τα δώρα μας

Και

υπογράψαμε ότι θα είμαστε προστάτες της Φύσης για όλη μας τη ζωή!!

 

εικόνα Viber 2024 05 22 19 09 55 302 εικόνα Viber 2024 05 22 19 09 55 199

Συνεχίστε την ανάγνωση

Πώς οι γλωσσικές μου επιλογές αποκαλύπτουν τη στάση μου απέναντι στον Άλλο; Ποιες όψεις της ταυτότητας των παιδιών μπορεί να στοχοποιηθούν στο σχολείο; Πώς μπορούμε να αντικαταστήσουμε τις «λέξεις που πληγώνουν» με «λέξεις που χαμογελούν»;

Στις 20/5/2024 η Στ΄τάξη παρακολούθησε το βιωματικό γλωσσικό εργαστήριο με θέμα τον λεκτικό εκφοβισμό στο σχολικό περιβάλλον. Μέσα από ομαδοσυνεργατικές δραστηριότητες, οι μαθητές  ευαισθητοποιήθηκαν  σε θέματα που σχετίζονται με τη λεκτική βία, τις διακρίσεις και τη διαφορετικότητα.

1716195476029 1716195476047

Συνεχίστε την ανάγνωση

Η Δ ΤΑΞΗ ΓΙΟΡΤΑΖΕΙ ΤΗΝ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΠΑΙΔΙΚΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ

2 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2024

Η Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 2 Απριλίου, την ημέρα που γεννήθηκε ο μεγάλος Δανός παραμυθάς Χανς Κρίστιαν Άντερσεν. Την καθιέρωσε η Διεθνής Οργάνωση Βιβλίων για τη Νεότητα (Ιnternational Board on Books for Young People – ΙΒΒΥ) το 1966. Από τότε, κάθε χρόνο, ένα διαφορετικό εθνικό τμήμα της οργάνωσης αυτής ετοιμάζει ένα μήνυμα και μια αφίσα, που διανέμονται σε όλο τον κόσμο, με σκοπό να τονίσουν την αξία των βιβλίων και της ανάγνωσης και να ενθαρρύνουν τη διεθνή συνεργασία για την ανάπτυξη και τη διάδοση της λογοτεχνίας για παιδιά και νέους.

Το 2024 υπεύθυνο για το υλικό του εορτασμού είναι το Τμήμα της Ιαπωνίας. Το μήνυμα γράφτηκε από τη συγγραφέα Eiko Kadono, η οποία έχει γράψει πολλά βιβλία που έχουν μεταφραστεί σε 10 γλώσσες. Το 2018 τιμήθηκε από την ΙΒΒΥ με το Βραβείο Χανς Κρίστιαν Άντερσεν.

Η αφίσα φιλοτεχνήθηκε από τη συγγραφέα και εικονογράφο Nana Furiya, που γεννήθηκε στο Τόκιο. Σπούδασε λιθογραφία στην Ακαδημία Καλών Τεχνών της Μπρατισλάβας. Έχει εικονογραφήσει πολλά βιβλία, σε αρκετά από τα οποία έχει γράψει και το κείμενο. Το 2012 διοργάνωσε μία έκθεση στην Μπολόνια όπου προσκάλεσε εικονογράφους απ’ όλον τον κόσμο να προβληματιστούν σχετικά με τον ρόλο της τέχνης σε περιόδους καταστροφών όπως ο σεισμός που έπληξε την Ιαπωνία το 2011 και το ατύχημα στον πυρηνικό σταθμό παραγωγής ενέργειας της Φουκουσίμα.

Σε όλες τις χώρες, τα παιδιά, οι συγγραφείς, οι εικονογράφοι, οι μεταφραστές, οι βιβλιοθηκονόμοι, οι εκδότες και οι εκπαιδευτικοί γιορτάζουν την παγκόσμια αυτή ημέρα με διάφορες εκδηλώσεις σε σχολεία, βιβλιοθήκες, βιβλιοπωλεία, πλατείες και άλλους χώρους, δείχνοντας έτσι την αγάπη και το ενδιαφέρον τους για τα βιβλία και το διάβασμα.

Στην Ελλάδα, όπως κάθε χρόνο, το Ελληνικό Τμήμα της ΙΒΒΥ – Κύκλος του Ελληνικού Παιδικού Βιβλίου φρόντισε να μεταφραστεί το μήνυμα στα ελληνικά και παροτρύνει τους φορείς που ενδιαφέρονται για τα παιδιά και τα βιβλία τους να συμβάλλουν στον εορτασμό της Παγκόσμιας Ημέρας Παιδικού Βιβλίου. Η αφίσα με το μήνυμα τυπώθηκε στα ελληνικά από τις Εκδόσεις Πατάκη και διανέμεται με τη φροντίδα τους.

AFISA PAGKOSMIA HMERA PAIDIKOU BIBLIOU 2024 33X47 1900x2707 1 IMG 20240328 110332 IMG 20240328 110352 IMG 20240328 110516 IMG 20240328 112257 IMG 20240328 112345

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΕΠΙΣΚΕΨΗ

ΣΤΟΝ ΕΘΝΙΚΟ ΔΡΥΜΟ ΠΑΡΝΗΘΑΣ

των Γ΄ ΚΑΙ Δ’  ΤΑΞΕΩΝ

στις 19 – 4 – 2024

Η σχέση μας με το περιβάλλον δομείται από τα πρώτα χρόνια της σχολικής μας ζωής, γι’ αυτό ένας από τους στόχους του τμήματος Ενημέρωσης Ευαισθητοποίησης του Φορέα Διαχείρισης Εθνικού Δρυμού Πάρνηθας είναι η διαμόρφωση στη συνείδηση των μαθητών ότι το φυσικό περιβάλλον πρέπει και μπορεί να προστατευθεί.

Σκοπός της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης είναι να συνειδητοποιήσουν οι μαθητές τη σχέση του ανθρώπου με το φυσικό και κοινωνικό περιβάλλον του, να ευαισθητοποιηθούν για τα προβλήματα που συνδέονται με αυτό και να δραστηριοποιηθούν με ειδικά προγράμματα, ώστε να συμβάλουν στη γενικότερη προσπάθεια αντιμετώπισής τους.

Για το σκοπό αυτό συνεργαστήκαμε με τον Φορέα Διαχείρισης Εθνικού Δρυμού Πάρνηθας. https://parnitha.net/category/erga-draseis/

Σκοπός του προγράμματος είναι η ευαισθητοποίηση των παιδιών στην αξία της προστασίας και στην διατήρηση του φυσικού περιβάλλοντος. Ειδικότερα, στόχοι του προγράμματος είναι οι μαθητές:

  • Να αποκτήσουν και να αναπτύξουν νέα πρότυπα συμπεριφοράς προς το περιβάλλον.
  • Να έρθουν σε επαφή με το φυσικό οικοσύστημα της Πάρνηθας.
  • Να γνωρίσουν τον κανονισμό λειτουργίας του Εθνικού Δρυμού Πάρνηθας.
  • Να αναπτύξουν πνεύμα συνεργασίας και ομαδικότητας.
  • Να καταλάβουν την αλληλεξάρτηση και αλληλοεπίδραση του ζωικού και φυτικού κόσμου και την επίδρασή τους στην ανθρώπινη ζωή.
  • Να αντιληφθούν το μέγεθος των κινδύνων που προκαλεί ο άνθρωπος με την αλόγιστη καταστροφή του περιβάλλοντος.
  • Να βρουν τρόπους προστασίας και να εργασθούν για τη λύση των προβλημάτων που απορρέουν από την υποβάθμισή του.
  • Να ενεργοποιήσουν και να εξασκήσουν την παρατήρηση τους.

Slide9 Slide10

Συνεχίστε την ανάγνωση