Δε σε βλέπω, μα σ΄ ακούω!

Στα πλαίσια των εργαστηρίων δεξιοτήτων της Β΄ δημοτικού, οι μαθητές κατασκεύασαν ένα ρομποτικό φάρο.

Υλικά

Ο φάρος, είναι κατασκευασμένος με πολύχρωμα χαρτόνια και Arduino. Τα Arduino που χρησιμοποιήθηκαν είχαν μικρό κόστος. Αποτελούνταν από:

  1. Έναν επεξεργαστή Arduino uno.
  2. Ένα breadboard για τις συνδέσεις.
  3. Έναν αισθητήρα απόστασης HC-SR
  4. Έναν κινητήρα servo MG90S 360 degrees
  5. Δύο κίτρινους λαμπτήρες led
  6. Ένα buzzer παραγωγής ήχου.
  7. Αρκετά jumper wires (καλώδια)

Λειτουργία

Ο επεξεργαστής, προγραμματισμένος στο περιβάλλον Arduino IDE που χρησιμοποιεί C++, ήταν σε θέση να ελέγχει τις διάφορες κινήσεις του φάρου οι οποίες ήταν:

  1. Η κορυφή του φάρου περιστρέφεται επαναληπτικά 360 μοίρες αριστερόστροφα και ύστερα 360 μοίρες δεξιόστροφα.
  2. Στην κορυφή, δύο κίτρινα led είναι μονίμως αναμμένα.
  3. Στην κορυφή, υπάρχει ο αισθητήρας απόστασης ο οποίος λειτουργεί με υπερήχους και ενεργοποιεί τον ηχητικό βομβητή όποτε ένα αντικείμενο πλησιάσει τον φάρο πλησιέστερα των 40 εκατοστών.

Η λογική είναι να μπορεί να στείλει εκτός από φως και ήχο σε περίπτωση που κάποιο πλοίο πλησιάζει τον φάρο.

Κατασκευή

Στην συγκεκριμένη κατασκευή, τα παιδιά με την καθοδήγηση του δασκάλου τους, Πάτσαλου Σιλουανού, αφού κατασκεύασαν το χάρτινο τμήμα του φάρου, συζήτησαν για τους φάρους και την λειτουργία τους. Στη συνέχεια, ολοκλήρωσαν το ηλεκτρολογικό τμήμα του φάρου. Σε αυτό το σημείο, καταπιάστηκαν με ένα φύλλο εργασίας στο οποίο ζωγράφισαν ένα απλό ηλεκτρικό κύκλωμα με λαμπτήρα και μάθανε τον τρόπο με τον οποίο βλέπει η νυχτερίδα (με τον ίδιο τρόπο λειτουργεί και ο αισθητήρας απόστασης του φάρου). Η κατασκευή παρουσιάστηκε σε πολλές άλλες τάξεις του δημοτικού σχολείου από τους ίδιους τους μαθητές.

Παιδαγωγικά οφέλη

Η κατασκευή και η συνδεσμολογία του, είχε πολλά παιδαγωγικά οφέλη. Μεταξύ αυτών, τα παιδιά:

  1. ανέπτυξαν την δημιουργικότητά τους,
  2. συνεργάστηκαν και δούλεψαν ομαδικά,
  3. άφησαν την φαντασία τους ελεύθερη να ταξιδέψει,
  4. γνώρισαν βασικά στοιχεία ηλεκτρολογίας,
  5. ανακάλυψαν νέες επιστημονικές γνώσεις και

παρουσίασαν την εργασία τους στα υπόλοιπα παιδιά του σχολείου, κάτι που τα ενθουσίασε.

IMG 20240229 132849 IMG 20240320 101417

1709816339876