Δημοτικό Σχολείο Λιθακιάς Ζακύνθου

Το μόνο στολίδι που δε φθείρεται είναι η γνώση.

Σχολικά Θέματα

Αγαπητοί αναγνώστες στη σελίδα αυτή θα έχετε την ευκαιρία να διαβάσετε  και να ενημερωθείτε για θέματα λειτουργίας της σχολικής μας μονάδας:

1. Δημοσίευση του εσωτερικού κανονισμού λειτουργίας

ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΛΙΘΑΚΙΑΣ.
Αγαπητοί γονείς και μαθητές ,
Για να λειτουργήσει το σχολείο μας ομαλά και αποδοτικά θα πρέπει όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας (μαθητές, εκπαιδευτικοί, γονείς) να γνωρίζουν τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις τους. Η τήρηση του Κανονισμού Λειτουργίας του σχολείου μας, που ενέκριναν όλα τα μέλη του Συλλόγου Διδασκόντων, θα βοηθήσει ώστε το έργο και οι στόχοι που θέτουμε κάθε φορά ως εκπαιδευτικοί να μπορέσουν να πραγματοποιηθούν σε πολύ μεγάλο βαθμό χωρίς προβλήματα κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς.
ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΥ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ Π. & Δ. Ε.
Με τον όρο «σχολικός κανονισμός» εννοούμε το σύνολο των όρων και των κανόνων που αποτελούν προϋποθέσεις για να πραγματοποιείται ανενόχλητα, μεθοδικά και αποτελεσματικά το έργο του σχολείου. Οι συνθήκες αυτές πρέπει να αποβλέπουν στη διαμόρφωση ενός παιδαγωγικού και διδακτικού κλίματος το οποίο θα εξασφαλίζει τη συνεργασία των μελών της σχολικής κοινότητας, χωρίς εντάσεις και συγκρούσεις, με αμοιβαίο σεβασμό, με ανοχή και αναγνώριση.
Η σχολική κοινότητα είναι μία οργανωμένη ομάδα που έχει όλα τα χαρακτηριστικά της κοινωνίας. Το σχολείο προετοιμάζει τους νέους να ενταχθούν ομαλά στην κοινωνία. Η εσωτερική οργάνωση της σχολικής ζωής οφείλει να εκπαιδεύει και να διαπαιδαγωγεί σύμφωνα με τα πρότυπα και τις ανάγκες της δημοκρατικής κοινωνίας.
Επιπλέον επισημαίνουμε ότι κοινός στόχος όλων των μετεχόντων στην σχολική κοινότητα είναι όχι μόνο η πρόοδος των μαθητών, αλλά κι η υιοθέτηση σημαντικών αξιών, όπως η συνεργασία κι η αλληλεγγύη, ο αμοιβαίος σεβασμός, η αποδοχή της ιδιαιτερότητας του «άλλου», η ενσυναίσθηση (βαθιά επικοινωνία με τον άλλον μέσω της συναισθηματικής ταύτισης ή κατανόησης), ο σεβασμός όλων σε κοινούς συμφωνημένους κανόνες, η περιβαλλοντική συνείδηση, η αγωγή υγείας κ.λπ. Παρακάτω θα δείτε τους βασικούς κανόνες που αφορούν τη λειτουργία του δικού μας σχολείου.
Επισημαίνεται ότι ο συγκεκριμένος κανονισμός είναι σύμφωνος με την κείμενη νομοθεσία και τις σχετικές εγκυκλίους του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων και θα αναμορφώνεται σε κάθε νεότερη αλλαγή.
1.Αποστολή του Σχολείου
 H παιδεία αποτελεί βασική αποστολή του Κράτους και έχει σκοπό την ηθική, πνευματική, επαγγελματική και φυσική αγωγή των Ελλήνων, την ανάπτυξη της εθνικής και θρησκευτικής συνείδησης και τη διάπλασή τους σε ελεύθερους και υπεύθυνους πολίτες.
 Τα έτη υποχρεωτικής φοίτησης δεν μπορεί να είναι λιγότερα από εννέα. ( § 2&3 του άρθρου 16 του Συντάγματος)
 Σκοπός της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης είναι να συμβάλει στην ολό-πλευρη, αρμονική και ισόρροπη ανάπτυξη των διανοητικών και ψυχοσωματικών δυνάμεων των μαθητών, ώστε, ανεξάρτητα από φύλο και καταγωγή, να έχουν τη δυνατότητα να εξελιχθούν σε ολοκληρωμένες προσωπικότητες και να ζήσουν δημιουργικά. Ειδικότερα υποβοηθεί τους μαθητές:
o α) Να γίνονται ελεύθεροι, υπεύθυνοι, δημοκρατικοί πολίτες, να υπερασπίζονται την εθνική ανεξαρτησία, την εδαφική ακεραιότητα της χώρας και τη δημοκρατία, να εμπνέονται από αγάπη προς τον άνθρωπο, τη ζωή και τη φύση και να διακατέχονται από πίστη προς την πατρίδα και τα γνήσια στοιχεία της ορθόδοξης χριστιανικής παράδοσης. Η ελευθερία της θρησκευτικής τους συνείδησης είναι απαραβίαστη.
o β) Να καλλιεργούν και να αναπτύσσουν αρμονικά το πνεύμα και το σώμα τους, τις κλίσεις, τα ενδιαφέροντα και τις δεξιότητές τους. Να αποκτούν, μέσα από τη σχολική τους αγωγή, κοινωνική ταυτότητα και συνείδηση, να αντιλαμβάνονται και να συνειδητοποιούν την κοινωνική αξία και ισοτιμία της πνευματικής και της χειρωνακτικής εργασίας. Να ενημερώνονται και να ασκούνται πάνω στη σωστή και ωφέλιμη για το ανθρώπινο γένος χρήση και αξιοποίηση των αγαθών του σύγχρονου πολιτισμού, καθώς και των αξιών της λαϊκής μας παράδοσης.
o γ) Να αναπτύσσουν δημιουργική και κριτική σκέψη και αντίληψη συλλογικής προσπάθειας και συνεργασίας, ώστε να αναλαμβάνουν πρωτοβουλίες και με την υπεύθυνη συμμετοχή τους να συντελούν αποφασιστικά στην πρόοδο του κοινωνικού συνόλου και στην ανάπτυξη της πατρίδας μας.
o δ) Να κατανοούν τη σημασία της τέχνης, της επιστήμης και της τεχνολογίας, να σέβονται τις ανθρώπινες αξίες και να διαφυλάσσουν και προάγουν τον πολιτισμό.
o ε) Να αναπτύσσουν πνεύμα φιλίας και συνεργασίας με όλους τους λαούς της γης, προσβλέποντας σε έναν κόσμο καλύτερο, δίκαιο και ειρηνικό (άρθρο 1 § 1 του ν.1566/85)

2. Ο Διευθυντής / Η Διευθύντρια του Σχολείου

Παρακάτω αναφέρονται επιγραμματικά τα γενικά καθήκοντα & αρμοδιότητες του Δντή Σχολικής Μονάδας.
 Ο διευθυντής του σχολείου συνεργάζεται με τους Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου, τα στελέχη της διοίκησης, τους εκπαιδευτικούς, καθώς και τους μαθητές και τους γονείς για την από κοινού επίτευξη των εκπαιδευτικών στόχων. Ενθαρρύνει το διδακτικό προσωπικό να αναλαμβάνει πρωτοβουλίες, οι οποίες συμβάλλουν στη διαπαιδαγώγηση ελευθέρων, υ-πεύθυνων, δημοκρατικών και ευαισθητοποιημένων πολιτών.
 Εφαρμόζει τους νόμους, τα προεδρικά διατάγματα, τις κανονιστικές αποφάσεις, τις εγκυκλίους και τις υπηρεσιακές εντολές των στελεχών της διοίκησης, είναι υπεύθυνος για την τήρησή τους και υλοποιεί τις αποφάσεις του Συλλόγου διδασκόντων.
 Ενημερώνει το διδακτικό προσωπικό, τους γονείς και τους μαθητές, για την εκπαιδευτική πολιτική, τους στόχους και το έργο του σχολείου.
 Έχει την παιδαγωγική ευθύνη, για τη διαμόρφωση θετικού κλίματος στο σχολείο και για την ανάπτυξη αρμονικών σχέσεων ανάμεσα στα μέλη της σχολικής κοινότητας.
 Προσκαλεί τα μέλη της σχολικής μονάδας (Συλλόγου) σε συνεδριάσεις, στις οποίες και προ-εδρεύει. Καταρτίζει την ημερήσια διάταξη και εισηγείται ο ίδιος ή άλλος εκπαιδευτικός τα τρέχοντα θέματα της συνεδρίασης.
 Σε συνεργασία με τους διδάσκοντες έχει την ευθύνη της σύνταξης του Ωρολογίου προ-γράμματος του σχολείου με γνώμονα την αποδοτικότερη λειτουργία του.
 Ενημερώνει το Σύλλογο διδασκόντων για το έργο της Σχολικής Επιτροπής. Μεριμνά, μαζί με το Σύλλογο διδασκόντων, για τη συντήρηση, λειτουργία και καθαριότητα του σχολείου.
 Συμβάλλει στη δημιουργία κλίματος δημοκρατικής συμπεριφοράς των διδασκόντων και των μαθητών και είναι υπεύθυνος, σε συνεργασία με τους διδάσκοντες, για την τήρηση της πειθαρχίας.
 Σε συνεργασία με τους διδάσκοντες καταρτίζει πρόγραμμα ενημέρωσης των γονέων, το οποίο κοινοποιεί στο σύλλογο γονέων και τον οικείο Δντή εκπ/σης.
 Σε συνεργασία με το Σύλλογο διδασκόντων και τους Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου προωθεί τα επιμορφωτικά προγράμματα, που γίνονται για το διδακτικό προσωπικό και συμμετέχει σε αυτά.
 Καλεί τους γονείς και κηδεμόνες των μαθητών, για ενημέρωση και συμμετέχει στις συνεδριάσεις τους, όταν προσκαλείται και το θεωρεί αναγκαίο.
 Προωθεί δράσεις στις οποίες το σχολείο συμμετάσχει ενεργά στην ανάπτυξη των πολιτισμικών και εθιμοτυπικών δράσεων της περιοχής.
 Προωθεί καινοτόμα προγράμματα ανάδειξης της σχολικής μονάδας και ευαισθητοποίησης σε θέματα οικολογίας και αειφορίας.
 Συνεργάζεται με κοινωνικούς και άλλους φορείς, με σκοπό την ανάδειξη πνεύματος αγάπης, αλληλεγγύης και καλλιέργειας αρχών που διέπουν μια κοινωνία.
o ( Άρθρα 27-32 της Α.Π Φ.353.1/324/105657/Δ1/8-10-2002/Υ.Α (Φ.Ε.Κ 1340 Β΄/ 16-10-2002)

3. Διδακτικό Προσωπικό.

3.1 Ο Σύλλογος διδασκόντων (Βασικά στοιχεία)

 Ο Σύλλογος των διδασκόντων (Σ.Δ) είναι συλλογικό όργανο του σχολείου και αποτελείται από τους εκπαιδευτικούς που διδάσκουν σ’ αυτό με οποιαδήποτε σχέση εργασίας. Έργο του είναι η χάραξη κατευθύνσεων, για την καλύτερη λειτουργία του Σχολείου, για την οποία είναι υπεύθυνος. Οι αποφάσεις του Σ.Δ κινούνται πάντοτε στο πλαίσιο της εκπαιδευτικής νο-μοθεσίας
 Ο Σ.Δ κάθε σχολικής μονάδας έχει την ευθύνη να υλοποιεί τους σκοπούς και τους στόχους της εκπαίδευσης με συγκεκριμένες εκπαιδευτικές δραστηριότητες. Στο έργο του σχολείου περιλαμβάνονται τρεις, κυρίως, εκπαιδευτικοί στόχοι:
o Η καλλιέργεια και ανάπτυξη των γνωστικών και των νοητικών ικανοτήτων των μα-θητών.
o Η συναισθηματική καλλιέργεια για την αποδοχή αρχών, που θα στηρίζουν τις αξίες τους και θα επηρεάσουν τη συμπεριφορά τους, ώστε να διαμορφώσουν θετική στάση για τη ζωή και την κοινωνία.
o Η καλλιέργεια και διερεύνηση των ψυχοκινητικών ικανοτήτων του μαθητή, για την απόκτηση δεξιοτήτων και την ομαλή ένταξή του στην κοινωνία.
 Για την πραγματοποίηση των παραπάνω σκοπών ο Σ.Δ πρέπει:
o Να προγραμματίζει και να οργανώνει το έργο του, να το παρακολουθεί και, τέλος, να το αξιολογεί.
o Να εξασφαλίζει τις προϋποθέσεις ώστε τα μέλη του να επιμορφώνονται διαρκώς, να ανανεώνουν τις γνώσεις τους στον επιστημονικό τομέα και στις επιστήμες αγωγής.
o Να παρεμβαίνει στις περιπτώσεις φαινομένων σχολικής αποτυχίας και διαρροής των μαθητών, εφαρμόζοντας κατάλληλα αντισταθμιστικά προγράμματα.
 Ο Σ.Δ παρακολουθεί και εφαρμόζει τον αρχικό ετήσιο προγραμματισμό σχολικών δράσεων και εφόσον χρειασθεί παρεμβαίνει διορθωτικά.
 Στο τέλος της σχολικής χρονιάς γίνεται αυτοαξιολόγηση, κατά την οποία αξιολογείται ο βαθμός επίτευξης τν στόχων, που τέθηκαν κατά τον προγραμματισμό και η αποτελεσματικότητα των προγραμματισμένων ενεργειών.
 Ο Σ.Δ και σε συνεργασία με τον δντή του σχολείου συντάσσουν το Ωρολόγιο Πρόγραμμα μαθημάτων καθώς επίσης αποφασίζει την ανάθεση στο διδακτικό προσωπικό της διδασκαλίας των μαθημάτων στις τάξεις και τα τμήματα.
 Αναθέτει σε εκπαιδευτικούς του ίδιου σχολείου ώρες του προγράμματος Ενισχυτικής διδασκαλίας, για τη συμπλήρωση του ωραρίου.
 Αποφασίζει την ανάληψη δράσεων, πρωτοβουλιών, προγραμμάτων, την οργάνωση επισκέψεων και εκδηλώσεων, που ανοίγουν το σχολείο στην κοινωνία. Με τον τρόπο αυτό ευαισθητοποιούνται και προβληματίζονται οι μαθητές και διαμορφώνουν θετικές στάσεις συμπεριφοράς.
Εν κατακλείδι όλα τα παραπάνω αναφερόμενα, καθώς και άλλα που πλαισιώνουν τη λειτουργία του Σ.Δ, πρέπει να γίνονται μέσα σε ένα δημοκρατικό σχολικό πλαίσιο συνεργασίας και εμπιστοσύνης των μελών του καθώς και με τον διευθυντή της Σχολικής Μονάδας. Το σχολικό δημοκρατικό κλίμα πρέπει να συνδιαμορφώνεται και τα αποτελέσματά του να μεταφέρονται και στην υπόλοιπη σχολική κοινότητα.

3.2 Επιτήρηση και ασφάλεια των μαθητών/τριών.

• Η άφιξη των μαθητών το πρωί γίνεται από τις 08:00΄- 8.15΄ από την είσοδο του σχολείου. Η τήρηση του ωραρίου προσέλευσης είναι ανάγκη να εφαρμόζεται σχολαστικά από τους γονείς των μαθητών.
• Στη συνέχεια η είσοδος του σχολείου κλείνει για λόγους ασφαλείας. Η έγκαιρη προσέλευση βοηθά στην εύρυθμη λειτουργία του σχολείου. Σε περίπτωση που κάποιος μαθητής καθυστερήσει δικαιολογημένα έρχεται στο σχολείο συνοδευόμενος από τον κηδεμόνα του και για την είσοδό του στη σχολική κοινότητα ενημερώνεται πρώτα ο διευθυντής, στον οποίο θα αιτιολογηθεί η αργοπορία του.
• Οι γονείς ή κηδεμόνες που συνοδεύουν τα παιδιά τους το πρωί, αφού βεβαιωθούν ότι εισήλθαν στο προαύλιο, αποχωρούν αμέσως μόλις χτυπήσει το κουδούνι της έναρξης των μαθημάτων.
• Αποκλειστικά υπεύθυνος κατά τη διάρκεια του μαθήματος είναι ο εκπαιδευτικός που βρίσκεται στην αίθουσα και διδάσκει τη συγκεκριμένη ώρα. Κατά τη διάρκεια των μαθημάτων τηρούνται οι κανόνες που έχουν συμφωνήσει τα μέλη της τάξης.
• Οι μαθητές δε φεύγουν σε καμία περίπτωση πριν από τη λήξη των μαθημάτων χωρίς άδεια. Αν παρουσιαστεί ανάγκη αποχώρησης κατά τη διάρκεια του σχολικού ωραρίου (π.χ. ασθένεια) γίνεται πάντοτε με τη συνοδεία γονέα ή κηδεμόνα και φυσικά αφού ενημερωθεί γι’ αυτό ο δάσκαλος της τάξης και ο διευθυντής
• Η ευθύνη για την ασφάλεια των παιδιών μετά το ωράριο λειτουργίας ανήκει αποκλειστικά στο γονέα ή κηδεμόνα. Οι γονείς-κηδεμόνες είναι υποχρεωμένοι να γνωρίζουν το ωράριο των παιδιών τους και να ενημερώνονται από τις ανακοινώσεις του σχολείου.

3.3 Ρόλος των εκπαιδευτικών

Οι εκπαιδευτικοί επιτελούν έργο υψηλής κοινωνικής ευθύνης. Στο έργο τους περιλαμβάνεται η εκπαίδευση, η διδασκαλία και η διαπαιδαγώγηση των μαθητών. Ακόμη ο ρόλος του εκπαιδευτικού μέσα στη σχολική κοινότητα είναι ηγετικός και η επίδρασή του καθοριστική. Εκτός από τη διδασκαλία των μαθημάτων, διαπαιδαγωγεί με το παράδειγμα και την καθημερινή του παρουσία. Επομένως οι υποχρεώσεις του δεν περιορίζονται μόνο στην άρτια επιστημονική του κατάρτιση και στην αποτελεσματικότητα της διδασκαλίας του. Επεκτείνονται και πολύ πέρα από αυτά.
1. Προσέρχονται έγκαιρα στο σχολείο και δεν παραβιάζουν το χρόνο έναρξης και λήξης των μαθημάτων.
2. Παρίστανται στην πρωινή προσευχή των μαθητών και φροντίζουν για την ευταξία της τάξης τους.
3. Δεν επιτρέπουν την έξοδο μαθητή από την αίθουσα για οποιονδήποτε λόγο πλην εξαιρετικής ολιγόλεπτης περίπτωσης.
4. Ενημερώνουν τους γονείς και κηδεμόνες για το ήθος και την επίδοση των μαθητών τόσο ιδιαιτέρως όσο και ομαδικά σε τακτική βάση και σε ημέρες και ώρες που καθορίζουν και κοινοποιούν από την αρχή του σχολικού έτους και πάντως απαραίτητα τουλάχιστον μία φορά κάθε μήνα.
5. Επιμελούνται την ποιοτική διδασκαλία των αντικειμένων τους, με τη χρήση κατάλληλων εποπτικών μέσων και Η/Υ.
6. Σέβονται απόλυτα το χρόνο διαλείμματος των μαθητών.
7. Προσέχουν το ύφος και τη μορφή της γλώσσας που χρησιμοποιούν και συμπεριφέρονται με σεβασμό προς τους μαθητές.
8. Φροντίζουν για την ασφάλεια των μαθητών και την τήρηση της τάξης κατά τη διάρκεια της παραμονής τους στο σχολείο και κατά την πραγματοποίηση εκδηλώσεων, που γίνονται με ευθύνη του σχολείου.
9. Εξασφαλίζουν την ευταξία μέσα στην αίθουσα διδασκαλίας και στο σχολικό χώρο με τήρηση των κανόνων δημοκρατικής συμπεριφοράς. Παράλληλα προσπαθούν να ευαισθητοποιήσουν τους μαθητές σε θέματα που αφορούν την καθαριότητα, την υγιεινή και την αισθητική του χώρου στον οποίο φοιτούν.
10. Καλλιεργούν συνειδητά το αίσθημα της αυτοπειθαρχίας και της κοινωνικής συνείδησης στους μαθητές.
11. Σέβονται την προσωπικότητα, τις ιδιαίτερες ανάγκες και τις κοινωνικές, πολιτιστικές, θρησκευτικές ή φυλετικές ιδιαιτερότητες του μαθητή.
12. Αναφέρουν στον Διευθυντή του σχολείου κάθε υποψία που έχουν για τυχόν οικογενειακή κακοποίηση μαθητή και φροντίζουν να ενημερώνονται για άλλα προβλήματα υγείας ή ιδιαιτερότητες των μαθητών τους.
13. Τηρούν την απαραίτητη εχεμύθεια σχετικά με τις αποφάσεις και συζητήσεις στον Σύλλογο Διδασκόντων για τις επιδόσεις ή τη συμπεριφορά των μαθητών και για κάθε άλλο θέμα που αφορά συμβάντα στον χώρο του σχολείου.
14. Διδάσκουν στους μαθητές τα διάφορα γνωστικά αντικείμενα σύμφωνα με το ισχύον πρόγραμμα σπουδών. Διαπαιδαγωγούν και εκπαιδεύουν τους μαθητές σύμφωνα με τους σκοπούς και τους στόχους της εκπαίδευσης και μέσα στο πλαίσιο της εκπαιδευτικής πολιτικής, με την καθοδήγηση των Σχολικών Συμβούλων και των στελεχών της διοίκησης της εκπαίδευσης.
15. Προγραμματίζουν τη διδακτέα ύλη των μαθημάτων τους και συμμετέχουν στον γενικότερο προγραμματισμό δραστηριοτήτων της σχολικής μονάδας λαμβάνοντας υπόψη τους τις οδηγίες του ΥΠΕΠΘ, του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου (Π.Ι.) και των Σχολικών Συμβούλων.
16. Προετοιμάζουν καθημερινά και οργανώνουν το μάθημά τους, εφαρμόζοντας σύγχρονες και κατάλληλες μεθόδους διδασκαλίας με βάση τις ανάγκες των μαθητών και τις ιδιαιτερότητες των γνωστικών αντικειμένων.
17. Μεριμνούν για τη δημιουργία κλίματος αρμονικής συνεργασίας και συνεχούς και αμφίδρομης επικοινωνίας με τους γονείς και κηδεμόνες των μαθητών και τους ενημερώνουν για τη φοίτηση, τη διαγωγή και την επίδοση των παιδιών τους.
18. Αναφέρουν στον Διευθυντή του σχολείου κάθε υποψία που έχουν για τυχόν οικογενειακή κακοποίηση μαθητή και φροντίζουν να ενημερώνονται για άλλα προβλήματα υγείας ή ιδιαιτερότητες των μαθητών τους.
19. Φροντίζουν για την πρόοδο όλων των μαθητών τους και τους προσφέρουν παιδεία διανοητική, ηθική και κοινωνική. Ενδιαφέρονται για η δημιουργία υγιεινών συνθηκών παραμονής των μαθητών τους το σχολείο και συμβάλλουν στην επιτυχία όλων των εκδηλώσεων που οργανώνονται από την τάξη και το σχολείο.
20. Ενθαρρύνουν τους μαθητές να συμμετέχουν ενεργά στη διαμόρφωση και λήψη αποφάσεων για θέματα που αφορούν τους ίδιους και το σχολείο και καλλιεργούν τις αρχές και το πνεύμα αλληλεγγύης και συλλογικότητας.
21. Αξιολογούν αντικειμενικά την πρόοδο και την επίδοση των μαθητών τους και ενημερώνουν σχετικώς τους γονείς ή κηδεμόνες καθώς και τους ίδιους τους μαθητές. Επίσης διορθώνουν τις εργασίες των μαθητών, τις αξιολογούν και τους ενημερώνουν σχετικά.

4. Πλαίσιο επικοινωνίας με γονείς / κηδεμόνες

4.1 Επικαιροποίηση στοιχείων επικοινωνίας γονέων/κηδεμόνων.

Με την έναρξη των μαθημάτων επιδίδεται στους γονείς/κηδεμόνες έγγραφο στο οποίο περιλαμβάνονται: 1)υπεύθυνη δήλωση τρόπου αποχώρησης του μαθητή/τριας, 2) καταγραφή τηλεφώνων επικοινωνίας των γονέων, 3) καταγραφή του ηλεκτρονικού τους ταχυδρομείου και 4) υπεύθυνη δήλωση γονέα για μεταφορά μαθητή/τριας με λεωφορείο.
Ενημερώνονται επίσης οι γονείς ότι, για όποια πιθανή αλλαγή των παραπάνω, υποχρεούνται να ενημερώσουν τη σχολική μονάδα.

4.2 Ενημέρωση εκπαιδευτικών από γονείς για θέματα υγείας.

Προκειμένου να προβλεφθεί μια δυσάρεστη εξέλιξη υγείας του μαθητή, ο δντής ζητά ενημέρωση κάθε χρόνο για τους μαθητές που παρουσιάζουν πιθανά προβλήματα που μπορεί να παρουσιαστούν κατά την παρουσία των μαθητών εντός του σχολείου. Έχει εφοδιαστεί με τα απαραίτητα φάρμακα τα οποία φυλάσσονται σε συγκεκριμένο χώρο και έχουν ενημερωθεί και οι εκπαιδευτικοί τάξης των μαθητών για τον τρόπο αντιμετώπισής τους.

4.3 Τρόποι επικοινωνίας με τους γονείς.

Για οποιαδήποτε θέματα προκύψουν και αναλόγως του επείγοντος δύναται η δυνατότητα επικοινωνίας και ενημέρωσης γονέα με:
o Απλό τηλεφώνημα,
o Αποστολή με ηλεκτρονικό μήνυμα μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.
o Με μαζική αποστολή μηνυμάτων μέσω του Myschool,
o Μέσω της ιστοσελίδας του σχολείου https://blogs.sch.gr/dilith/

4.4 Προσδιορισμός συναντήσεων γονέων/κηδεμόνων.

Μετά από απόφαση του Συλλόγου διδασκόντων αποφασίζεται ο τρόπος ενημέρωσης των γονέων, ο οποίος περιλαμβάνει καθιερωμένη ενημέρωση γονέων μία ημέρα την εβδομάδα και μετά το πέρας λήξης των μαθημάτων, δηλ. 13:15΄-14:00΄. Η συνάντηση γίνεται μετά από προσέλευση του γονέα ή πρόσκληση του εκπαιδευτικού.

4.5 Ενημέρωση σχολικής μονάδας σε περίπτωση απουσίας μαθητή/τριας.

o Η φοίτηση των μαθητών στα νηπιαγωγεία και δημοτικά σχολεία παρακολουθείται από τον εκ-παιδευτικό της τάξης, καταγράφονται οι καθημερινές απουσίες και καταχωρίζονται στο πληροφοριακό σύστημα το οποίο ορίζεται με απόφαση του ΥΠΑΙΘ.
o Όταν ένας μαθητής απουσιάζει συστηματικά και αδικαιολόγητα από το σχολείο, ο εκπαιδευτικός τάξης επικοινωνεί άμεσα με τους γονείς/κηδεμόνες και ενημερώνει τον Δντή ή προϊστάμενο του σχολείου ( Άρθρο 13 § 1&2 του Π.Δ 79/2017)
o Επί του συγκεκριμένου θέματος στη σχολική μας μονάδα καθημερινά ενημερώνεται, με Απουσιολόγιο Μαθητών, ο δντής ο οποίος έρχεται σε άμεση επικοινωνία με τους γονείς/κηδεμόνες.

4.6 Υπεύθυνοι προσέλευσης και αποχώρησης των μαθητών.

Κατόπιν απόφασης του Συλλόγου Διδασκόντων του σχολείου μας ορίζονται οι εφημερεύοντες εκπαιδευτικοί του σχολείου. Οι εφημερεύοντες την συγκεκριμένη ημέρα προσέρχονται στο σχολείο 10 λεπτά πριν ξεκινήσει η προσέλευση των μαθητών και φροντίζουν να εισέρχονται μόνο οι μαθητές. Κατά την αποχώρηση είναι υπεύθυνοι:
o Για την αποχώρηση των μαθητών από το χώρο του σχολείου ανά τμήματα-τάξεις.
o Για την παραλαβή των μαθητών από τους γονείς.
o Σε συνεργασία με την Σχολική Τροχονόμο για την επιβίβασή τους στο Σχολικό λεωφορείο.

4.7 Θέματα γονικής μέριμνας.

Ο δντής είναι υποχρεωμένος να είναι ενήμερος για θέματα που έχουν να κάνουν με την περίπτωση γονέων εν διαστάσει ή άλλης περίπτωσης όπου λείπει ένας γονέας (π.χ θάνατος). Ενημερώνεται από τον γονέα που έχει την γονική μέριμνα με επίσημο έγγραφο που ζητείται να προσκομισθεί. Φροντίζει επίσης να ενημερωθεί και από τα δύο πρόσωπα (πατέρα και μητέρα) προκειμένου να διαμορφώσει μια εικόνα του θέματος και να δώσει οδηγίες για ομαλή συμπεριφορά και των δύο απέναντι στον μαθητή/τρια αλλά και στη σχολική κοινότητα. Τονίζει πάντως ότι δεν επιδέχεται οποιαδήποτε έκρυθμη, αντιπαιδαγωγική και αντικοινωνική στάση απέναντι στο μαθητή /τρια, τον/την εκπαιδευτικό του και στο σχολικό περιβάλλον.

4.8 Ρόλος Συλλόγου γονέων & κηδεμόνων

 Οι γονείς και κηδεμόνες οφείλουν να συμπεριφέρονται προς όλους τους εκπαιδευτικούς με τη δέουσα ευγένεια, σοβαρότητα, ευπρέπεια και σεβασμό που επιβάλλει το λειτούργημά τους και ο χώρος του σχολείου.
 Οι γονείς- κηδεμόνες μπορούν και πρέπει να ενημερώνονται τακτικά (τουλάχιστον μία φορά το μήνα) για την πρόοδο και συμπεριφορά του παιδιού τους από το δάσκαλο της τάξης σε καθορισμένη ημέρα και ώρα τακτικής συνάντησης (οι ώρες πρέπει να έχουν καθοριστεί και είναι ενήμεροι).
 Οφείλουν να προσέρχονται στο σχολείο και στο τέλος κάθε τριμήνου, κατόπιν πρόσκλησής τους για τη παραλαβή της βαθμολογίας και για ενημέρωση.
 Διαβάζουν προσεκτικά όλες τις ανακοινώσεις που μεταφέρουν οι μαθητές (και αναρτώνται στον πίνακα ανακοινώσεων της κεντρικής εισόδου και στην ιστοσελίδα) και ενημερώνονται για θέματα λειτουργίας του σχολείου.
 Οφείλουν ακόμη να γνωστοποιούν στο δάσκαλο της τάξης και στη διεύθυνση κάθε ιδιαιτερότητα που αφορά τη σωματική και ψυχική υγεία του μαθητή.
 Κανένας ενήλικας δεν έχει δικαίωμα να νουθετεί, να επιπλήττει ή να τιμωρεί ΚΑΝΕΝΑ ΠΑΙΔΙ στο χώρο του σχολείου. Όταν υπάρχει οποιοδήποτε πρόβλημα, συζητήστε το πρώτα με τον υπεύθυνο εκπαιδευτικό (του μαθητή που δημιουργεί το πρόβλημα) και στη συνέχεια —αν δεν επιλυθεί— με τον Διευθυντή.
 Σε περίπτωση που κάποιος από τους γονείς του μαθητή δεν έχει την κηδεμονία του οφείλει να ενημερώσει άμεσα το σχολείο.
 Σε περίπτωση απουσίας μαθητή, και ιδιαίτερα μακροχρόνιας ή επαναλαμβανόμενης, είναι απαραίτητο να ενημερώνεται έγκαιρα το σχολείο. Το τηλέφωνο του σχολείου (2695051283) είναι στη διάθεσή σας για οποιαδήποτε ενημέρωση. Παρακαλούμε βεβαιωθείτε ότι οι δάσκαλοι έχουν όλα τα τηλέφωνά σας.
 Ο γονέας-κηδεμόνας μαθητή που συλλαμβάνεται να προκαλεί βανδαλισμούς στη σχολική περιουσία παραπέμπεται στην αρμόδια σχολική επιτροπή για την αποκατάσταση των ζημιών.
 Οι γονείς και κηδεμόνες οφείλουν να συμμετέχουν στις συνεδριάσεις των συλλογικών οργάνων τους και να συνδράμουν στη εύρυθμη λειτουργία τους.

5. Ενημέρωση για λειτουργικά-πρακτικά θέματα και κανονιστικό πλαίσιο

5.1 Προσευχή, μάθημα θρησκευτικών

o Πριν την έναρξη των μαθημάτων πραγματοποιείται κοινή προσευχή των μαθητών και των δα-σκάλων στο προαύλιο του σχολείου με ευθύνη των εκπαιδευτικών που εφημερεύουν. Σε περίπτωση δυσμενών καιρικών συνθηκών η προσευχή πραγματοποιείται στην αίθουσα κάθε τάξης.
o Αλλόθρησκοι και ετερόδοξοι μαθητές έχουν δικαίωμα να μη συμμετέχουν στην πρωινή προσευχή, οφείλουν όμως να βρίσκονται στο χώρο του σχολείου όσο αυτή διαρκεί και να σέβονται την ιερότητα της στιγμής.
o Απαλλαγή και από το μάθημα των θρησκευτικών «…παρέχεται η δυνατότητα σε μη Χριστιανούς Ορθόδοξους μαθητές/τριες, δηλαδή αλλόθρησκους ή ετερόδοξους ή άθρησκους, που επικαλούνται λόγους θρησκευτικής συνείδησης, να απαλλαγούν από την παρακολούθησή του», όπως ορίζονται στην υπ’ αριθμ. Φ1/104795/ΓΔ4/ 10- 8-2020 εγκύκλιο του ΥΠΑΙΘ και στις περιεχόμενες διευκρινιστικές εγκυκλίους.

5.2 Φυσική Αγωγή-απαλλαγή……

Για τη συμμετοχή των μαθητών στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής είναι απαραίτητη η προσκόμιση του Ατομικού Δελτίου Υγείας του Μαθητή (ΑΔΥΜ), το οποίο προσκομίζεται στις τάξεις Α΄& Δ΄ και έχει ισχύ τριετίας. Σε περίπτωση που ο μαθητής δεν έχει προσκομίσει το απαραίτητο έγγραφο ή έχει βεβαίωση ιατρού για απαλλαγή του (σε περίπτωση νόσου ή ατυχήματος) τότε ο μαθητής/τρια παρευρίσκεται στο χώρο του μαθήματος χωρίς όμως να συμμετάσχει.
Τα ΑΔΥΜ και άλλες ιατρικές γνωματεύσεις ή Βεβαιώσεις φυλάσσονται στο γραφείο του δντή, ταξινομημένα ανά τάξη και περίπτωση, και έχει πρόσβαση για ενημέρωση ο εκπαιδευτικός Φυσικής Αγωγής του σχολείου μας.

5.3 Φαρμακευτική Αγωγή….

Για τα παραπάνω, και λόγω ασυμβίβαστου του παιδαγωγικού έργου με το ιατρικό έργο, ισχύουν όσα αναφέρονται στην Φ.7/495/123484 /Γ1/ 4 – 10 -2010 εγκύκλιο του ΥΠΑΙΘ και συγκεκριμένα: «σε περιπτώσεις που απαιτείται φαρμακευτική αγωγή, οι γονείς και κηδεμόνες των μαθητών, οφείλουν να αιτούνται την άδεια των Διευθυντών της σχολικής μονάδας προκειμένου να εισέρχονται οι ίδιοι, ή άλλο πρόσωπο το οποίο θα υποδείξουν σχετικά, στο χώρο του σχολείου, ώστε να την χορηγήσουν.
Σε έκτακτα σοβαρά ιατρικά περιστατικά μαθητών, οι Δ/ντές οφείλουν μόνο να καλούν το ΕΚΑΒ (166) για διακομιδή του μαθητή , ενώ ταυτόχρονα ενημερώνουν τους γονείς του.

5.4 Προστασία προσωπικών δεδομένων, φωτογραφήσεις/βιντεοσκοπήσεις κ.λ.π

Στο σχολικό μας περιβάλλον και σε δραστηριότητες που συμμετέχουν οι μαθητές μας, φροντίζουμε να διατηρούμε φωτογραφικό αρχείο ή αρχείο με video. Τα αρχεία παραμένουν στο σχολικό μας χώρο και διαχειρίζονται από τον δντή και τους εκπαιδευτικούς. Επειδή όμως διατηρούμε και ιστοσελίδα/blog στην οποία φορτώνονται και κάποιες δραστηριότητες με φωτογραφικό περιεχόμενο, δίνεται στους γονείς, το σχετικό «Έντυπο γονικής συγκατάθεσης για ανάρτηση φωτό ή βίντεο στην σχολική ιστοσελίδα», για συναίνεση ή μη της δημοσίευσης προσωπικών δεδομένων των παιδιών τους.

5.5 Ζητήματα συμπεριφοράς και κανονιστικό πλαίσιο εντός τάξης (ενδεικτικά)

o Αποκλειστικά υπεύθυνος κατά τη διάρκεια του μαθήματος είναι ο εκπαιδευτικός που βρίσκεται στην αίθουσα και διδάσκει τη συγκεκριμένη ώρα. Κατά τη διάρκεια των μαθημάτων τηρούνται οι κανόνες που έχουν συμφωνήσει τα μέλη της τάξης.
o Κατά τη διάρκεια των μαθημάτων η συμπεριφορά των μαθητών θα πρέπει να είναι ευγενική και κόσμια προς δασκάλους και συμμαθητές.
o Δεν επιτρέπεται η κατανάλωση τροφών, αναψυκτικών, νερού ή τσίχλας την ώρα του μαθήματος.
o Δεν επιτρέπεται να σηκώνονται από τις θέσεις τους χωρίς άδεια ή να συνομιλούν δυνατά κατά τη διάρκεια του μαθήματος.
o Δεν θα πρέπει να προσβάλλουν τους συμμαθητές τους για λόγους σωματικούς (π.χ. για το ύψος ή το βάρος τους), εθνικούς (π.χ. για την καταγωγή τους από άλλη χώρα), θρησκευτικούς (π.χ. τους μουσουλμάνους) ή φυλετικούς (π.χ. χρώμα δέρματος, μαλλιών).

5.6 Ζητήματα συμπεριφοράς και κανονιστικό πλαίσιο εκτός τάξης (ενδεικτικά)

o Κατά τη διάρκεια του διαλείμματος οι μαθητές βγαίνουν στο προαύλιο, στο χώρο που έχει καθοριστεί για κάθε τάξη. Δεν επιτρέπεται η παραμονή τους στις αίθουσες ή στους διαδρόμους. Σε περίπτωση κακοκαιρίας ορίζεται από τους δασκάλους ο χώρος παραμονής των μα-θητών. Κανένας και για κανένα λόγο δε μένει μέσα στην αίθουσα μόνος του. Οι αίθουσες κλειδώνονται πάντα και κανένα παιδί δεν μπαίνει μέσα κατά την ώρα του διαλείμματος.
o Το διάλειμμα είναι χρόνος παιχνιδιού κι ανάπτυξης κοινωνικών σχέσεων, αλλά και χρόνος ικανοποίησης σωματικών αναγκών. Οι μαθητές παίζουν, συζητούν και αναπτύσσουν κοινωνικές σχέσεις και με μαθητές από άλλες τάξεις του σχολείου.
o Οι μαθητές παρωθούνται να παίζουν χωρίς να τσακώνονται ή να χειροδικούν ή να ασκούν οποιουδήποτε είδους βία (λεκτική, σωματική, ψυχολογική, διαδικτυακή) προς τους συμμαθητές τους. Η βία απαγορεύεται κάτω από οποιεσδήποτε συνθήκες και τιμωρείται αυστηρά. Για οποιοδήποτε πρόβλημα αντιμετωπίζουν οφείλουν να απευθύνονται στους εφημερεύοντες δασκάλους που βρίσκονται στο προαύλιο και στο διάδρομο.

5.7 Ζητήματα συμπεριφοράς και κανονιστικό πλαίσιο εκτός σχολείου.

Οι μαθητές του σχολείου μας συμμετέχουν σε δράσεις που οργανώνονται τόσο εντός του σχολικού περιβάλλοντος (λόγω επάρκειας χώρων), αλλά και σε προγραμματισμένες εκδηλώσεις και επισκέψεις εκτός σχολείου (μουσεία, θέατρα, Κ.Π.Ε, κ.α).
Ο προγραμματισμός των δράσεων γίνεται από το Σύλλογο διδασκόντων, με την απαιτούμενη ανά περίπτωση έγκριση από τη Δ.Π.Ε. Ζακύνθου, ενώ λαμβάνονται και τα απαραίτητα μέτρα προφύλαξης των μαθητών και έγκρισης συμμετοχής ή μετακίνησής τους με υπεύθυνη δήλωση του γονέα/κηδεμόνα.

5.8 Αναφορά σε θέματα σχολικού εκφοβισμού.

Ο σχολικός εκφοβισμός αντιμετωπίζεται από την σχολική κοινότητα με υπευθυνότητα και άμεσες ενέργειες. Γι’ αυτό στην αρχή της σχολικής χρονιάς:
• Γίνονται εκτεταμένες συζητήσεις με τους εκπαιδευτικούς για τους τρόπους πρόληψης και αντιμετώπισης πιθανών φαινομένων που θα παρουσιαστούν.
• Γίνεται αυστηρή παρακολούθηση σε περιπτώσεις που αρχίζουν να παρουσιάζονται τέτοια φαινόμενα, τόσο από τους εκπ/κούς τάξεις όσο και από τους εφημερεύοντες στο διάλειμμα.
• Σε περίπτωση που παρουσιαστεί έντονο φαινόμενο, θα κληθούν οι γονείς των μαθητών που εμπλέκονται και θα δοθούν αυστηρές οδηγίες.
• Προγραμματίζονται δράσεις εντός της σχολικής μονάδας, στην αρχή της χρονιάς, για του φαινόμενο του σχολικού εκφοβισμού και πώς αντιμετωπίζεται.

5.9 Παιδαγωγικός έλεγχος-συνέπειες.

• Είναι αυτονόητο ότι οι ποινές ως εξωτερικό κίνητρο έχουν φτωχά αποτελέσματα στην αλλαγή της συμπεριφοράς των μαθητών και, ως εκ τούτου, για την Παιδαγωγική δεν προκρίνονται παρά ως η έσχατη επιλογή των εκπαιδευτικών. Εντούτοις, οι μαθητές πρέπει να συνειδητοποιήσουν ότι κάθε πράξη τους έχει κάποιες επιπτώσεις ανάλογα με τη σοβαρότητά της, ώστε να μάθουν να αναλαμβάνουν την ευθύνη των επιλογών τους και να γίνουν υπεύθυνοι πολίτες.
• Στο παιδαγωγικό αυτό πλαίσιο οι ποινές που μπορεί να επιβληθούν είναι οι:
o α. Παρατήρηση
o β. Επίπληξη
o γ. Παραπομπή στον διευθυντή
o δ. Ενημέρωση γονέων
o ε. Ενημέρωση Συλλόγου Διδασκόντων
o στ. Ενημέρωση Σχολικού Συμβουλίου
o ζ. Αλλαγή τμήματος
o η. Αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος
• Αρμόδια όργανα για την επιβολή των ποινών των περιπτώσεων α, β και γ είναι οι εκπαιδευτικοί του σχολείου· της περίπτωσης δ ο διευθυντής με τον εκπαιδευτικό της τάξης· των ε, στ και ζ ο διευθυντής και ο σύλλογος διδασκόντων και της η ο σύλλογος διδασκόντων με τη συναίνεση του γονέα.

5.10 Κανονισμοί χρήσης χώρων

Με την έναρξη της σχολικής χρονιάς καθορίζονται, σε συνεδρίαση του Συλλόγου Διδασκόντων, οι θέσεις ευθύνης που έχουν οι εκπαιδευτικοί για τη διαχείριση των σχολικών χώρων. Για το λόγο αυτό ορίζονται υπεύθυνοι:
Α. Σχολικής Βιβλιοθήκης
Β. Αίθουσας Φυσικών Επιστημών
Γ. Αίθουσας εκδηλώσεων
Δ. Αίθουσας Εργαστηρίου Υπολογιστών
Οι εκπαιδευτικοί του σχολείου συνεργάζονται με τον υπεύθυνο τομέα στη διαχείριση χώρου και υλικών που περιλαμβάνονται σ’ αυτόν και στη διαμόρφωσή του σε περίπτωση που χρειάζεται (π.χ σχολικές εκδηλώσεις)

5.11 Υλικές φθορές-καταστροφές

• Ο χώρος του σχολείου είναι ένας κοινόχρηστος χώρος ο οποίος απαιτεί προσοχή και σεβασμό από όλους τους εμπλεκόμενους δηλ. εκπαιδευτικούς και μαθητές. Για το λόγο αυτό η χρήση των χώρων γίνεται με λογισμό. Οι εκπαιδευτικοί, πρωτίστως, πρέπει να δίνουν την σωστή εικόνα χρήσης των χώρων αυτών και να αναλαμβάνουν τις υποχρεώσεις τους σε περίπτωση απώλειας ή φθοράς της σχολικής περιουσίας.
• Οι μαθητές οφείλουν να προσέχουν τα έπιπλα και τις εγκαταστάσεις του σχολείου. Κάθε καταστροφή εκτός από τη δυσκολία και το κόστος αποκατάστασης ασχημίζει και υποβαθμίζει το χώρο που ζουν και λειτουργούν καθημερινά.
• Σε περίπτωση υλικής φθοράς, με αποδεδειγμένη υπαιτιότητα μαθητή, η αποκατάσταση επιβαρύνει το γονέα-κηδεμόνα

5.12 Ζητήματα μεταφοράς μαθητών.

Στο σχολείο μας υπάρχουν μεταφερόμενοι μαθητές (περίπου 45), οι οποίοι μετακινούνται με μισθωμένο λεωφορείο από την Περιφέρεια Ιονίων νήσων. Το λεωφορείο φέρει όλες τις απαραίτητες συνθήκες ασφαλούς μετακίνησης των μαθητών μας.
Οι μετακινούμενοι μαθητές έχουν από πριν προσκομίσει στη Δνση του σχολείου Υπεύθυνη δήλωση γονέα, που επιτρέπει την συγκεκριμένη μετακίνηση.
Από τη Δνση του σχολείου γίνεται συχνός έλεγχος για να διαπιστωθεί η τήρηση των κανόνων ασφαλείας και η συνεργασία με την Σχολική τροχονόμο που υπηρετεί στο σχολείο.

6. Προγράμματα

6.1 Ωρολόγιο Πρόγραμμα

Το Ωρολόγιο πρόγραμμα του σχολείου μας συντάσσεται στην αρχή του σχολικού έτους από ομάδα εργασίας του Συλλόγου Διδασκόντων σε συνεργασία με τον δντή του σχολείου και βασίζεται στα παρακάτω:
o Είναι σύμφωνο με τις κείμενες διατάξεις και νόμους (άρθρο 11, κεφ Α του Π.Δ 79/2017) και όπως τροποποιήθηκε (με το άρθρο 3 του ν.4692/2020) ως προς τις διδακτικές ώρες της Αγγλικής Γλώσσας.
o Συντάσσεται λαμβάνοντας υπόψη και τις ιδιαιτερότητες μετακίνησης των εκπαιδευτικών ειδικοτήτων και της ιδιαίτερες ανάγκες των εκπαιδευτικών.
o Λαμβάνοντας άλλους πιθανούς λόγους για τη σύνταξή του, όπως π.χ τη φετινή σχολική χρονιά λόγω του κοροναϊού.

6.2 Συμμετοχή σε Προγράμματα

Το σχολείο κάθε χρόνο συμμετάσχει σε παρακάτω προγράμματα:
o Αγωγής Υγείας και περιβαλλοντικά προγράμματα, τα οποία προτείνονται από το ΥΠΑΙΘ και συντονίζει η υπεύθυνη Σχολικών Δραστηριοτήτων της Δ.Π.Ε Ζακύνθου.
o Μονοήμερα περιβαλλοντικά και πολιτιστικά προγράμματα που προτείνει το Κ.Π.Ε Λιθακιάς.

6.3 Δανειστική βιβλιοθήκη

Η σχολική μονάδα μας, κατόπιν αιτήματος του Συλλόγου Διδασκόντων, έχει ενταχθεί στο Σύστημα Δικτύου Βιβλιοθηκών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης –Ομάδας Β΄ (Αριθμ.Φ.17/65182/Δ1/2-6-2020)
Κατόπιν απόφασης του Συλλόγου Διδασκόντων ορίζεται ο υπεύθυνος Σχολικής Βιβλιοθήκης, που είναι υπεύθυνος για τη διατήρησή της και για τον δανεισμό των κατάλληλων βιβλίων στους μαθητές.
Η σχολική βιβλιοθήκη μας περιλαμβάνει:
o Αίθουσα που φιλοξενούνται τα βιβλία ταξινομημένα ανά ομάδες σε χώρο έκτασης 48 τ.μ
o Τραπέζια-αναγνωστήριο όπου μπορούν να φιλοξενηθούν 20 περίπου άτομα.
o Διαδραστικό πίνακα.
o Ηλεκτρονικό Υπολογιστή.
o Τηλεόραση.
o Εποπτικά μέσα, όπως μικροσκόπιο, στερεοσκόπιο, επιδιασκόπιο, κυάλια, κ.ά
o Συλλογή παλαιών αντικειμένων, όπως προβολείς σλάιτς, μηχανή προβολών ταινιών 25mm, ραδιόφωνο αντίκα.
Για τη φετινή σχολική χρονιά και λόγω του φαινομένου του κορονοϊού, ο δανεισμός θα ξεκινήσει στις αρχές του Νοέμβρη και με όλα τα μέτρα προφύλαξης που θα αποφασιστούν σε Σ.Δ

6.4 Παρακολούθηση φοίτησης/απουσίες

o Η φοίτηση των μαθητών στα νηπιαγωγεία και δημοτικά σχολεία παρακολουθείται από τον εκ-παιδευτικό της τάξης, καταγράφονται οι καθημερινές απουσίες και καταχωρίζονται στο πληροφοριακό σύστημα το οποίο ορίζεται με απόφαση του ΥΠΑΙΘ.
o Όταν ένας μαθητής απουσιάζει συστηματικά και αδικαιολόγητα από το σχολείο, ο εκπαιδευτικός τάξης επικοινωνεί άμεσα με τους γονείς/κηδεμόνες και ενημερώνει τον Δντή ή προϊστάμενο του σχολείου ( Άρθρο 13 § 1&2 του Π.Δ 79/2017)
o Επί του συγκεκριμένου θέματος στη σχολική μας μονάδα καθημερινά ενημερώνεται, με Απουσιολόγιο Μαθητών, ο δντής ο οποίος έρχεται σε άμεση επικοινωνία με τους γονείς/κηδεμόνες.

6.5 Πρόοδος μαθητών/τριών

Για την επίδοση και πρόοδο του κάθε μαθητή συνεργάζονται όλοι οι εμπλεκόμενοι εκπαιδευτικοί της σχολικής τάξης (εκπ/κός τάξης και ειδικότητες), προκειμένου να έχουν συνολική εικόνα για τον μαθητή/τρια και να μπορέσουν να κάνουν τις απαιτούμενες παρεμβάσεις βελτίωσης της επίδοσής του.
Η πρόοδος των μαθητών συζητείται και ανά τρίμηνο στις συνεδριάσεις του Σ.Δ καθώς επίσης και όποτε ζητηθεί από εκπαιδευτικό.
Για την πρόοδο των μαθητών γίνεται ενημέρωση από τον εκπαιδευτικό τάξης στον γονέα/ κηδεμόνα τις ημέρες που έχουν προγραμματιστεί για ενημερώσεις καθώς και στα τρίμηνα με την επίδοση Ελέγχου Προόδου ή προφορικής ενημέρωσης για τις Α΄& Β΄ τάξεις.
Για όλα τα παραπάνω ενημερώνεται και ο δντής του σχολείου, προκειμένου να έχει γνώση της σχολικής επίδοσης των μαθητών του ή να βοηθήσει σε τυχόν απαιτούμενες παρεμβάσεις.

6.6 Επανάληψη τάξης

Για την αξιολόγηση των μαθητών στα Δημοτικά σχολεία, υπάρχουν σχετικές εγκύκλιες δγές και Π.Δ , όπως το Π.Δ 8/1995 για την αξιολόγηση των μαθητών, καθώς και το Π.Δ 121/1995 με τις συμπληρωματικές διατάξεις καθώς και η υπ’ αριθμ. Φ7Α/ΦΜ/212191/Δ1/2017 ΦΕΚ 1358/Β/13-12-2017 Υ.Α με θέμα: «Έντυπο ελέγχου προόδου μαθητών Δημοτικού Σχολείου»
Επίσης λαμβάνεται υπόψη και η τροποποιητική Υ.Α με αρ.Φ.7Α/ΑΙ/38528/Δ1/22-4-2020 με την οποία: «Οι μαθητές των Α΄ και Β΄ τάξεων προάγονται εφόσον κατά την κρίση του δασκάλου ανταποκρίνονται στα στοιχεία της αξιολόγησης, όπως αυτά αναφέρονται στο π.δ 8/1995. Σε αντίθετη περίπτωση επαναλαμβάνουν την τάξη. Πριν από τη λήψη……..έχει υποχρέωση ενημέρωσης και συνεργασίας με τον γονέα/κηδεμόνα…»
Από τα παραπάνω εξάγεται ότι:
o Το σχολείο με τους εκπαιδευτικούς και τα προγράμματα ενισχυτικής διδασκαλίας προσπαθεί να συμπληρώσει τα όποια κενά έχουν δημιουργηθεί στους μαθητές/τριες.
o Αξιολογεί με δημοκρατικό και υποστηρικτικό τρόπο τους μαθητές.
o Δεν λειτουργεί τιμωρητικά αλλά πάντα υποστηρικτικά.
o Είναι σε συνεχή επικοινωνία και συνεργασία με τους γονείς.
o Η επανάληψη φοίτησης θα προταθεί μόνο σε εξαιρετικά δύσκολες και μη παρεμβάσιμες περιπτώσεις.

7. Πολιτική Άμυνα

Για το θέμα αυτό έχουν υλοποιηθεί:
o Αναμορφώσεις και των δύο (2) σχεδίων που αφορούν τα μνημόνια ενεργειών τόσο για την αντιμετώπιση του σεισμικού κινδύνου, όσο και για την αντιμετώπιση πυρκαγιών, ακραίων καιρικών φαινομένων κ.ά. Οι εκπαιδευτικοί γνωρίζουν για τη θέση ευθύνης σε ανάλογο περιστατικό και έχουν υπογράψει ότι έλαβαν γνώση για αυτά.
o Έχει ενημερωθεί η Δ.Π.Ε Ζακύνθου με σχετικό έγγραφο και της έχουν αποσταλεί αντίγραφά τους σε ηλεκτρονική μορφή
o Έχουν προγραμματιστεί για υλοποίηση, ασκήσεις ετοιμότητας διαχείρισης σεισμικού κινδύνου εντός του διδακτικού ωραρίου και σε διαφορετικές ώρες όπως εντός μαθήματος, διάλειμμα.

8. Υγειονομικά πρωτόκολλα προστασίας λόγω Covid-19

8.1 Τροποποιήσεις/αναπροσαρμογές του ωρολογίου προγράμματος

Λόγω της συνέχισης της επιδημιολογικής κατάστασης της χώρας μας και με την έναρξη της σχολικής χρονιάς 2020-2021, αποφασίστηκε, σε συνεδρίαση του Συλλόγου Διδασκόντων, όπως γί-νουν οι απαραίτητες τροποποιήσεις που υποδεικνύονται από το ΥΠΑΙΘ και από τον ΕΟΔΥ, προκειμένου οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί να μην κινδυνεύουν στην μετάδοσή του. Έτσι προέβησαν στις παρακάτω τροποποιήσεις:
I. Αποφασίστηκε σε συνεδρίαση του Σ.Δ και στο υπ’ αριθ.3/11-09-2020 Πρακτικό του Σ.Δ ο τρόπος κατανομής των μαθητών του σχολείου εντός των αιθουσών, με επισήμανση στον προαύλιο χώρο, με επισήμανση στο χώρο προσέλευσης στο κυλικείο και επισήμανσης στο χώρο προσέλευσης και αποχώρησης. Λήφθηκε υπόψη του Σ.Δ η άνεση του χώρου που παρέχει το Σχολείο τόσο εσωτερικά (Αίθουσες διδασκαλίας) όσο και ο εξωτερικός χώρος (προαύλιο) καθώς επίσης και του αριθμού των τουαλετών.
II. Συζητήθηκε και αποφασίστηκε η προσθήκη δύο περαιτέρω πεντάλεπτων διαλειμμάτων στα δύο πρώτα δίωρα και ενδιάμεσα στην αλλαγή των ωρών. Τα διαλείμματα αυτά ονομάσθηκαν ανακούφισης μάσκας, όπου οι μαθητές εξέρχονται έξω από τις τάξεις τους και σε απόσταση, χωρίς τη χρήση μάσκας. Κατόπιν εισέρχονται και αφού φορέσουν μάσκα συνεχίζεται το μάθημα. Να αναφερθεί ότι τα διαλείμματα αυτά είναι προαιρετικά και επαφίενται στην κρίση του εκπαιδευτικού.

8.2 Λειτουργία κατά την έναρξη του σχολικού έτους 2020-21 και μέτρα αποφυγής διάδοσης του Covid-19

Βάσει των προαναφερομένων στην προηγούμενη παράγραφο, ενεργειών των εκπαιδευτικών, συμπληρωματικά και κατά τη λειτουργία του σχολείου:
I. Αποφασίστηκε η απαγόρευση εισόδου ατόμων, πλην των μαθητών και εκπαιδευτικών, εντός του σχολικού χώρου και καθ’ όλη τη διάρκεια του πρωινού σχολικού προγράμματος.
II. Ενημέρωση και εκπαίδευση των μαθητών, ανά τάξη, για τη χρήση μάσκας. Πραγματοποίηση δράσεων για τη χρησιμότητά της σε χώρους εντός και εκτός του σχολείου.
III. Φροντίζεται η καθημερινή και επιμελής ενημέρωση στην καθαριότητα των χεριών, με τη χρήση σαπουνιού και αντισηπτικών, καθώς και στην ανάγκη καθαριότητας των αντικειμένων με τα οποία έρχονται σε επαφή οι μαθητές (καρέκλες, θρανία, αντικείμενα σχολικά κ.α)
IV. Απαγορεύτηκαν οι συγκεντρώσεις γονέων/κηδεμόνων, τόσο στην καθιερωμένη ετήσια ενημέρωση όσο και στις επιμέρους ανά τρίμηνο ή κατ’ ιδίαν ενημερώσεις.

8.3 Κυλικείο

Στο σχολείο μας λειτουργεί κυλικείο το οποίο εξυπηρετεί τους μαθητές και εκπαιδευτικούς. Για τη σωστή λειτουργία του προβήκαμε:
I. Στην ενημέρωση, εκ μέρους του διευθυντή του σχολείου, σε νεότερες οδηγίες που εκδόθηκαν από το Υπουργείο Υγείας, σχετικά με τη διάθεση των προϊόντων και τον τρόπο προώθησης στους μαθητές (π.χ. συσκευασμένα)
II. Έγιναν διαγραμμίσεις και επισημάνθηκαν οι θέσεις των μαθητών που προσέρχονται στο κυλικείο.
III. Δόθηκαν οδηγίες στους εφημερεύοντες για παρακολούθηση της προσέλευσης των μαθητών σε αυτό.

8.4 Διαχείριση ύποπτου κρούσματος

Αναφορικά με αυτό τον τομέα και παρ’ όλες τις αντιρρήσεις μας στο ότι οι εκπαιδευτικοί δεν έχουν εκπαιδευτεί στην αντιμετώπιση υγειονομικών περιστατικών, αποφασίστηκαν οι παρακάτω ενέργειες:
I. Έγινε ανάθεση, του υπεύθυνου για τη διαχείριση ύποπτου κρούσματος, στην εκπαιδευτικό Φυσικής Αγωγής κ. Γεωργιάδου Αναστασία.
II. Ορίστηκε αναπληρωματικό μέλος η εκπαιδευτικός κ. Πεπόνη Παρθένα
III. Καταγράφηκαν οι παραπάνω στο ηλεκτρονικό σύστημα του Υπουργείου.
IV. Ενημερώθηκαν οι παραπάνω για τους συνδέσμους στους οποίους τηλεφωνικά θα πρέπει να αποταθούν, σε περίπτωση παρουσίας τέτοιου περιστατικού. (Δ.Π.Ε Ζακύνθου και τμήμα Υγιεινής Ζακύνθου)
V. Καθορίστηκε ο χώρος υποδοχής και αναμονής μαθητή/τριας σε περίπτωση εμφάνισης κρούσματος και είναι ο χώρος που φιλοξενούνταν παλιά το Ολοήμερο τμήμα.
VI. Έχει γίνει προμήθεια ηλεκτρονικού θερμομέτρου (μετώπου).
VII. Έχουν καταγραφεί τα τηλέφωνα ανάγκης του ΕΚΑΒ, αλλά και των γονέων των μαθητών για άμεση ενημέρωσή τους.
VIII. Έχει γίνει προμήθεια υλικών στο φαρμακείο του σχολείου, για προστασία των υπευθύνων (μάσκες, γάντια και φόρμα ολόσωμη)

9. Εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση (Σύγχρονη και ασύγχρονη)

Οι εκπαιδευτικοί του σχολείου μας θεωρούνται ότι από την προηγούμενη σχολική χρονιά έχουν αποκτήσει εμπειρία στη διδασκαλία εξ’ αποστάσεως κατά κύριο λόγο στην ασύγχρονη. Γνωρίζουν επίσης ότι υπάρχουν ανυπέρβλητες, σε κάποιες περιπτώσεις, δυσκολίες, για τις οποίες δεν δόθηκαν λύσεις την προηγούμενη σχολική χρονιά, παρά τις σχετικές εξαγγελίες. Υπάρχουν, δηλαδή, μαθητές που δεν έχουν σύνδεση στο διαδίκτυο καθώς και μέσα λειτουργίας δηλ. υπολογιστή ή τάμπλετ. Παρόλα αυτά προγραμματίστηκαν και:
I. Δημιουργήθηκαν λογαριασμοί πρόσβασης στους νέους μαθητές της Α΄τάξης, με τη φροντίδα και καθοδήγηση του δντή του σχολείου σε συνεργασία με τους γονείς τους.
II. Έγιναν οι απαραίτητες ενέργειες μεταφοράς των κωδικών πρόσβασης, από τον δντή, στους μαθητές που πήραν μεταγραφή ή ήλθαν με μεταγραφή.
III. Έγιναν οι απαραίτητες ενέργειες σύνδεσης των εκπαιδευτικών στην πλατφόρμα που παρέχει Σύγχρονη εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση(Webex) και έγιναν δοκιμαστικά σενάρια.
IV. Έγιναν οι απαραίτητες ενέργειες επαναλειτουργίας των πλατφορμών (e-me & e-class) και δοκιμάστηκαν μαθήματα (μορφής σεναρίων)

10. Υποστηρικτικές δομές

10.1 Εκπαιδευτικός τάξης & δντής

Ο εκπαιδευτικός τάξης, όπως αναφέρθηκε και παραπάνω, είναι αυτός που πρέπει να γνωρίζει τις όποιες αδυναμίες (μαθησιακής φύσης), κοινωνικές αποκλίσεις, διαταραχή χαρακτήρα, έντονες συναισθηματικές φορτίσεις και άλλα θέματα που παρουσιάζει ένας μαθητής μέσα στην τάξη. Επίσης πρέπει να είναι πάντα σε υποψία για οποιοδήποτε μπορεί να βαρύνει τον μαθητή του π.χ ενδοοικογενειακή βία.
Απαραίτητη επίσης προϋπόθεση είναι η συνεχής επικοινωνία και ενημέρωση με τον δντή του σχολείου. Επίσης στην αρχή της σχολικής χρονιάς ο δντής ενημερώνει τους εκπαιδευτικού για θέματα που θα διευκόλυναν το έργο του όπως είναι οι γνωματεύσεις από το ΚΕΣΥ, θέματα οικογενειακής διαταραχής του μαθητή, για τα οποία είναι ενήμερος, για τις μονογονεϊκές οικογένειες και το καθεστώς που βιώνεται σε αυτές και οτιδήποτε μπορεί να φανεί χρήσιμο.
Σε περίπτωση που κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους παρουσιαστεί κάποιο θέμα που χρίζει επίλυσης προτείνεται:
I. Ενημέρωση του γονέα του μαθητή και ζητείται η συμφωνία- συμμετοχή για επίλυσή του.
II. Ανάλογα με την ιδιαιτερότητα απευθύνονται σε:
a. υποστηρικτικές δομές όπως το ΚΕΣΥ Ζακύνθου.
b. Ιατροπαιδαγωγικά κέντρα, Συμβουλευτικά δημόσια κέντρα (π.χ του Νοσοκομείου Ζακύνθου).
c. Στους Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου
d. Στη Δ.Π.Ε Ζακύνθου

10.2 Υποστηρικτικές δομές.

Οι παρακάτω υποστηρικτικές δομές είναι στη διάθεση των γονέων και των εκπαιδευτικών για περαιτέρω βοήθεια και στήριξη στο πολύπλευρο και δύσκολο έργο τους.

I. Ο Διευθυντής Εκπαίδευσης Ζακύνθου εποπτεύει, ελέγχει, συντονίζει, καθοδηγεί τη λειτουργία των σχολικών μονάδων της ευθύνης του. Τηλ.2695045091 email: mail@dipe.zak.sch.gr
II. Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου 2ου ΠΕΚΕΣ Ιονίων νήσων με έδρα το Αργοστόλι Κεφαλονιάς και υπεύθυνη των Δημοτικών Σχολείων, στο συντονισμό και καθοδήγηση του εκπαιδευτικού έργου. Τηλ: 2671026802 email: afytopoulou@outlook.com
III. Συντονίστρια Ειδικής Αγωγής Και Ενταξιακής Εκπαίδευσης 2ου ΠΕΚΕΣ Ιονίων νήσων, email: 1pekes@ionion.pde.sch.gr
IV. Το ΚΕΣΥ Ζακύνθου
I. Σχολική Επιτροπή Δήμου Ζακύνθου Τηλ: 2695027766 και 2695066335-6
II. Πρόεδρος του Συλλόγου γονέων και κηδεμόνων.

11. Επικοινωνία

I. Ο παρών εσωτερικός κανονισμός λειτουργίας:

o Συντάσσεται με τα συμβολή των εκπαιδευτικών του Συλλόγου Διδασκόντων
o Αναρτάται στο ιστολόγιο του σχολείου https://blogs.sch.gr/dilith/ 
o Αποστέλλεται στους υπεύθυνους για έγκριση
o Συμφωνήθηκε από όλους τους εμπλεκόμενους φορείς

II. Στοιχεία επικοινωνίας σχολικής μονάδας

o Διεύθυνση : Λιθακιά Ζακύνθου, θέση Ασπρόχωμα
o Τηλέφωνο : 2695051283
o email: mail@dim-lithak.zak.sch.gr
o Ιστολόγιο-blog: https://blogs.sch.gr/dilith/

 

 

Επισήμανση: Τον παρόντα εσωτερικό κανονισμό λειτουργίας μπορείτε να τον δείτε σε μορφή pdf  ή να τον κατεβάσετε   ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΛΙΘΑΚΙΑΣ2020-2021

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

European Radio Logo

Σκακιστική άσκηση

Ιστορικό



Άνοιγμα μενού
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων