Οκτ 05
«Σχολικός Αθλητισμός – Συμμετέχω και μαθαίνω τα Ολυμπιακά Ιδεώδη μέσα από τα Ολυμπιακά και τα Παραολυμπιακά αθλήματα.
Σήμερα διεξήχθη στο σχολείο μας με ιδιαίτερη επιτυχία η Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού με θεματικό άξονα για το τρέχον σχολικό έτος : «Σχολικός Αθλητισμός – Συμμετέχω και μαθαίνω τα Ολυμπιακά Ιδεώδη μέσα από τα Ολυμπιακά και τα Παραολυμπιακά αθλήματα. Tο πρόγραμμα της 2ης «Πανελλήνιας Ημέρας Σχολικού Αθλητισμού» περιελάμβανε: Αθλητικές δραστηριότητες, κινητικές δραστηριότητες, παιχνίδια, ολυμπιακά και παραολυμπιακά αθλήματα, ανάγνωση παραμυθιού, επεξεργασία και διαδραστική συζήτηση για την έννοια του Ολυμπισμού, τα ιδεώδη και τις αξίες του, εικαστικές δημιουργίες, ανάλογες με την ηλικία των μαθητών/τριών. Ο σχεδιασμός και η προετοιμασία πραγματοποιήθηκε από την εκπαιδευτικό φυσικής αγωγής κ. Τσακίρη. Αρωγοί στην εκτέλεση, όσων σχεδιάστηκαν, ήταν το σύνολο των εκπαιδευτικών του σχολείου. Οι παραπάνω δράσεις υλοποιήθηκαν, κυλιόμενα καθ’ όλη τη διάρκεια του ωραρίου, από όλη τη σχολική κοινότητα, με τη συμμετοχή του συνόλου των μαθητών και των εκπαιδευτικών της σχολικής μονάδας.Οι δράσεις της ημέρας αυτής ανέδειξαν την κοινωνική διάσταση, τη φιλοσοφία και τη δυναμική του Σχολικού Αθλητισμού. Βάσει προγράμματος, δεν πραγματοποιήθηκαν μαθήματα.
- Συμμετέχω και μαθαίνω τα Ολυμπιακά Ιδεώδη μέσα από τα Ολυμπιακά και τα Παραολυμπιακά αθλήματα.
Μάι 27
ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ
Τα παιδιά της ΣΤ τάξης του Ιδιωτικού Δημοτικού Σχολείου Δ.Δ.Μ.Ν-ΝΚ επισκέφτηκαν 20 Μαΐου 2015
ΜΟΥΣΕΙΟ ΑΚΡΟΠΟΛΗΣ: Τα παιδιά ανά ομάδες παρατήρησαν συγκεκριμένα εκθέματα του μουσείου και ήταν ερέθισμα για να ξεκινήσει έξω από το μουσείο ένα θεατρικό παιχνίδι . Παιχνίδια κίνησης και έκφρασης απελευθέρωσαν ορισμένες εσωτερικές ανάγκες των παιδιών για να επικοινωνήσουν μεταξύ τους και να συνθέσουν με την «ομάδα» τους μικρές σκηνές, μικρούς αυτοσχεδιασμούς και ταχυδράματα που εμπνεύστηκαν τα παιδιά.
ΑΚΡΟΠΟΛΗ : Αισθησιοκητιτικές δράσεις, Προσπάθεια κάθε μέλους να λειτουργήσει σύμφωνα με το ρυθμό του άλλου. Ανάπτυξη επικοινωνίας μέσα από κοινές δράσεις.Τα παιδιά ερεύνησαν και επεξεργάστηκαν πληροφορίες για τον Παρθενώνα , έμαθαν, έπαιξαν και δημιούργησαν με αυτά που έμαθαν. Στο σχέδιο διδασκαλίας
ΛΑΕΔ.: Λέσχη Αξιωματικών. Ανάπτυξαν θετική στάση και σεβασμό απέναντι σε στοιχεία της πολιτισμικής μας κληρονομιάς (Σαρόγλειο Μέγαρο)
ΒΟΥΛΗ: Εκπ/κό πρόγραμμα από υπεύθυνους της Βουλής.
ΘΕΑΤΡΟ: Έπαιξαν Θεατρικό παιχνίδι Ασκήσεις Ανακάλυψη και ευαισθητοποίηση των μελών του σώματος. Με ερέθισμα τα αγάλματα στο Μουσείο Ακρόπολης και τις πληροφορίες από τη Βουλή τα παιδιά και οι εκπ/κοί ανά ομάδες ρόλων διαμόρφωσαν περιβάλλον δράσης , συνέθεσαν και έπαιξαν ιστορίες βασισμένες σε δημιουργικής επίλυσης πρόβλημα.
ΙΔΡΥΜΑ ΜΕΙΖΟΝΟΣ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΥ: Παρακολούθησαν τρισδιάστατη ταινία με τίτλο «Δαρβίνος: το μυστήριο της φύσης».
Μαρ 21
ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΓΟΝΕΩΝ
ΣΑΣ ΕΝΗΜΕΡΩΝΟΥΜΕ ΟΤΙ ΤΟ ΣΑΒΒΑΤΟ 21 ΜΑΡΤΙΟΥ 2015 ΣΤΙΣ 18:00 στο ΚΙΝΗΜΑΤΟΘΕΑΤΡΟ ΤΟΥ ΝΚ ΘΑ ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΘΕΙ ΔΙΑΛΕΞΗ ΜΕ ΘΕΜΑ << ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ>> ΑΠΟ ΕΙΔΙΚΟΥΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΕΣ/ΔΙΑΛΕΚΤΕΣ.
ΘΑ ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕΙ ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΚΑΙ ΕΠΙΛΥΣΗ ΑΠΟΡΙΩΝ.
Μαρ 18
Πρόταση του Σχολικού Συμβούλου 2ης Περιφέρειας Δημ. Εκπ/σης Χανίων
ΘΕΜΑ: «Σήμερα το μάθημα είναι για τον Βαγγέλη»
Η αυτοχειρία του εικοσάχρονου μαθητή Βαγγέλη Γιακουμάκη, ως αποτέλεσμα της ενδοσχολικής και εξωσχολικής βίας που του ασκήθηκε, μας έχει συγκλονίσει όλους, εκπαιδευτικούς και μαθητές. Αποτελεί μια απόδειξη του τι μπορεί να συμβεί αν δεν έχουμε την ευαισθησία να αντιληφθούμε αλλά και την ετοιμότητα να αντιμετωπίσουμε παρόμοιες καταστάσεις, που διαδραματίζονται συχνά κάτω από τα μάτια μας.
Η αυξημένη κοινωνική ευαισθησία σήμερα, ημέρα της κηδείας του άτυχου νέου, όπως και σε άλλες ανάλογες περιπτώσεις είναι φυσικό ότι σταδιακά θα φθίνει. Γι’ αυτό και η σημερινή ή κάποια από τις αμέσως επόμενες ημέρες θα πρέπει να αφιερωθεί σ’ αυτόν και στα άλλα -αφανή εκείνα- θύματα της ενδοσχολικής βίας. Είναι σίγουρο ότι η συγκίνηση της στιγμής θα κάνει και αυτούς τους μαθητές που δεν τολμούσαν να μιλήσουν για το πρόβλημά τους, εφόσον βέβαια τους εξηγηθεί ότι «σήμερα το μάθημα είναι για τον Βαγγέλη» και τους προταθεί και η κατ’ οίκον προετοιμασία με τους γονείς τους να είναι σχετική με το πρόβλημα αυτό. Κανένας δεν θα μπορέσει να αμφισβητήσει ότι με τη διεξαγωγή μιας τέτοιας ολοήμερης συζήτησης οι μαθητές μας θα «χάσουν μάθημα» ελάχιστο αλλά θα κερδίσουν ένα μέγιστο μάθημα ζωής, που θα τους ακολουθεί και στα μεταμαθητικά τους χρόνια.
Τα περιστατικά, όπως το σημερινό αλλά και μερικά παλιότερα (μεταφορά αναίσθητων από αλκοόλ μαθητών σε νοσοκομεία, θάνατος μαθήτριας από την ίδια αιτία, θανάσιμος τραυματισμός νέου από πυροβολισμό φίλου του κ.λπ.), πέραν της θλίψης την οποία δεν μπορούν παρά να μας προκαλούν στους ενήλικες, γίνονται γνωστά και στους μαθητές μας, οι οποίοι αποτελούν μέλη του κοινωνικού συνόλου και μάλιστα εξαιρετικά ευαίσθητα. Τα περιστατικά αυτά δεν δικαιούμαστε ως παιδαγωγοί που είμαστε να τα παρακάμπτουμε. Αποτελούν παιδαγωγικές ευκαιρίες και ως ευκαιρίες περνούν γρήγορα δίπλα μας και αν δεν τις αδράξουμε είναι δύσκολο να επανέλθουν. Εκείνο που απαιτείται είναι η ψυχολογική προετοιμασία, τόσο η δική μας όσο και των μαθητών μας, και ο κατάλληλος χειρισμός της συζήτησης, ώστε να μπορέσουν να έρθουν στην επιφάνεια και να συζητηθούν όλες οι πτυχές μιας σχολικής μάστιγας η οποία υπήρχε από παλιά αλλά ποτέ δεν είχε φτάσει σε ανάλογα με τα σημερινά αποτελέσματα.
Το σημερινό «μάθημα για τον Βαγγέλη», τόσο στις αίθουσες με τους μαθητές μας όσο και στα διαλείμματα μεταξύ μας οι εκπαιδευτικοί, επιβάλλεται να πραγματοποιηθεί για έναν ακόμα λόγο. Εκείνοι που έφεραν τον άτυχο νέο στον γκρεμό ήταν συμπατριώτες μας Κρητικοί και εξέφραζαν, έστω οριακά, τις αξίες ενός μικρού αλλά υπαρκτού δυστυχώς τμήματος της κρητικής κοινωνίας: ανδρισμό, οπλοκατοχή, επιβολή της δύναμης επί της νομιμότητας, καταδίωξη της διαφορετικότητας,. Το σχολείο μας λοιπόν καλείται σήμερα να αποδείξει έμπρακτα ότι καταδικάζει αυτές τις αξίες και τις συμπεριφορές που απορρέουν από αυτές και προβάλλει δυναμικά στους μαθητές του και στην ευρύτερη κοινωνία τις ακριβώς αντίθετες: την επίλυση των προβλημάτων με συζήτηση, τη σύγκλιση των απόψεων, την αποδοχή της διαφορετικότητας, τη συμπαράσταση στους κάθε μορφής αδύνατους, τον σεβασμό των κοινωνικών κανόνων.
Σήμερα δεν πρέπει να κάνουμε απλά ένα διάλειμμα για να τιμήσουμε τη μνήμη του αδικοχαμένου συμπατριώτη μας. Σήμερα δάσκαλος και οδηγός όλων μας θα πρέπει είναι ο ίδιος ο άτυχος Βαγγέλης και ο δικός του αξιακός κόσμος.
Ο Σχολικός Σύμβουλος της 2ης Περιφέρειας Χανίων
ΣΤΡΑΤΙΔΑΚΗΣ ΖΑΧΑΡΙΑΣ

















































Πρόσφατα σχόλια