Σχέσεις γονέων και παιδιών. Μία διαφορετική προσέγγιση

Αφουγκραζόμενοι τις ανάγκες του σύγχρονου  γονέα για συνεχή ενημέρωση σε  θέματα που αφορούν στο παιδί του πραγματοποιούμε άμεσα τη δεύτερη συνάντηση – συζήτηση την Τετάρτη 18 Μαρτίου 2015 με εισηγητή το διευθυντή της σχολικής μας μονάδας. Η συνάντηση θα λάβει χώρα στην αίθουσα του ολοημέρου του σχολείου μας στις 6:00 μ.μ.

Οι εκπαιδευτικοί

Ειρήνη Κοπανάκη

Ελένη Μαστοράκη

Άννα Νικολακάκη

Μαρία Σαπουνάκη

Σχολή Γονέων σε όλο το Νομό Χανίων

 

sxoles-goneon

Aπό την Τετάρτη 18 Φεβρουαρίου και μέχρι τις 20 Μαρτίου θα πραγματοποιηθεί νέος κύκλος αιτήσεων για τα τμήματα της Σχολής Γονέων που υλοποιεί η Γενική Γραμματεία Δια Βίου Μάθησης δια του Ιδρύματος Νεολαίας και Διά Βίου Μάθησης του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων σε όλο το Νομό Χανίων. Οι αιτήσεις κατατίθενται από Δευτέρα – Παρασκευή 10-12 το πρωί στο Κέντρο Δια Βίου Μάθησης του Δήμου Χανίων, που βρίσκεται στο ισόγειο του Δημαρχείου στη Μυλωνογιάννη 71-73.

Οπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση, «το εν λόγω έργο εντάσσεται στο Ειδική Υπηρεσία Διαχείρισης Ε.Π (Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση) του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων με τίτλο Πράξεων «Σχολές Γονέων ΑΠ7, ΑΠ8 και ΑΠ9» και συγχρηματοδοτείται από το Ε.Κ.Τ. (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) και το Ελληνικό Δημόσιο.
Σκοπός του έργου των Σχολών Γονέων είναι η στήριξη των γονέων, ώστε να μπορούν να ανταποκριθούν με επιτυχία στο σύνθετο και δύσκολο ρόλο τους όπως αυτός διαμορφώνεται στις σύγχρονες κοινωνικοοικονομικές συνθήκες. Το έργο θα προσφέρει στους γονείς και στο οικογενειακό και σχολικό περιβάλλον γνώσεις και ευκαιρίες για προβληματισμό.
Τα προγράμματα που παρέχονται στις Σχολές Γονέων είναι τα εξής:
1. Σύγχρονη οικογένεια, διάρκειας 50 ωρών
2. Σύνδεση σχολείου-οικογένειας, διάρκειας 50 ωρών
3. Αξιοποίηση του ελεύθερου χρόνου των παιδιών σε άτυπα περιβάλλοντα μάθησης, διάρκειας 25 ωρών
4. Συμβουλευτική σε εξειδικευμένα θέματα (σχολικός εκφοβισμός, διαδίκτυο, πρόληψη εξαρτήσεων, διατροφή κλπ.), διάρκειας 25 ωρών
5. Συμβουλευτική σε ευάλωτες κοινωνικά ομάδες, διάρκειας 25 ωρών
Η εκπαιδευτική διαδικασία έχει ως στόχο την ενεργό συμμετοχή των εκπαιδευομένων, σύμφωνα με τις αρχές εκπαίδευσης ενηλίκων (θεωρητικό μέρος, συζήτηση/ανταλλαγή απόψεων και βιωματικές ασκήσεις) και παρέχεται από εξειδικευμένους επιστήμονες.
Το πρόγραμμα απευθύνεται σε γονείς παιδιών όλων των ηλικιών, κάθε εθνικής προέλευσης, ηλικίας και μόρφωσης, σε μελλοντικούς γονείς, γονείς ατόμων με ειδικές ανάγκες, εκπαιδευτικούς, ενήλικες τρίτης ηλικίας, ευάλωτες κοινωνικές ομάδες, ομάδες εργαζομένων κ.α.
Οι βασικές θεματικές ενότητες που αναπτύσσονται στα τμήματα των παραπάνω προγραμμάτων είναι:
•Δομή και λειτουργία της ελληνικής οικογένειας.
•Προσαρμογή του παιδιού στο σχολείο.
•Υγεία και ασφάλεια στο χώρο της οικίας, του σχολείου και χώρων παιδικής αναψυχής.
•Εξάρτηση από καπνό, αλκοόλ, ναρκωτικά.
•Οδική συμπεριφορά και ασφάλεια.
•Θέματα διατροφής.
•Σημασία της σωματικής άσκησης.
•Υγεία και ασφάλεια στο χώρο εργασίας.
•Σεξουαλική Αγωγή.
•Τρίτη ηλικία και οικογένεια.
•Διαχείριση ελεύθερου χρόνου.
•Χρήση των Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών.
•Επαγγελματικός Προσανατολισμός.
•Κατανάλωση και Διαφήμιση.
•Οικογενειακός Προϋπολογισμός.
•Συνεργασία εκπαιδευτικού-γονέων- παιδιού.
•Εκπαιδευτικοί, οικογένεια και διάγνωση κλίσεων.
•Προώθηση της ισότητας των φύλων.
•Προβλήματα συμπεριφοράς μαθητών/τριών.
•Συνεργασία γονέων-μεταναστών.
•Ψυχολογική Υποστήριξη.
•Αγωγή Υγείας.
•Συμβουλευτική Γονέων Παιδιών με Ειδικές Ανάγκες.
•Στερεότυπα και διακρίσεις στην οικογένεια.
Τα τμήματα τίθενται σε λειτουργία με την εγγραφή τουλάχιστον 20 ατόμων.
Για περαιτέρω πληροφορίες οι Σύλλογοι Γονέων, οι Διευθυντές, οι Δήμοι και όσοι άλλοι ενήλικες επιθυμούν να συμμετάσχουν στο πρόγραμμα μπορούν να απευθυνθούν τηλεφωνικά στην Υπεύθυνη του προγράμματος για το Νομό Χανίων, Ψυχολόγο, Μαρία Κτιστάκη στο τηλ. 6932211303 ή να στείλουν μήνυμα στην ηλεκτρονική διεύθυνση ktistaki@hotmail.com

Read more: http://www.haniotika-nea.gr/scholi-goneon-se-olo-nomo-chanion/#ixzz3U7AqKo3O
Under Creative Commons License: Attribution Non-Commercial
Follow us: @HaniotikaNea on Twitter | haniotika.nea on Facebook

ΕΝΑΡΞΗ ΚΥΚΛΟΥ ΣΥΝΑΝΤΉΣΕΩΝ-ΣΥΖΗΤΗΣΕΩΝ (για γονείς Α και Β τάξης)

Αγαπητοί γονείς,

στον παλμό της εποχής και των προβληματισμών που συνδέουν όλους τους ανθρώπους που έχουν σχέση με παιδιά σχολικής ηλικίας, επιχειρούμε την έναρξη μίας σειράς συναντήσεων συζητήσεων πάνω σε θέματα που άπτονται της καθημερινότητας γονέων, αλλά και εκπαιδευτικών. Οι συναντήσεις αφορούν τους γονείς των μαθητών της Α και Β τάξης του Ιδιωτικού Δημοτικού Σχολείου ΔΔΜΝ Ναυστάθμου Κρήτης.

Η πρώτη συνάντηση θα πραγματοποιηθεί την Τετάρτη 11 Μαρτίου στις 6:30 μ.μ. με ομιλητή τον Νικήτα Καυκιό. Κλινικό ψυχολόγο, ο οποίος δραστηριοποιείται στα Χανιά βοηθώντας άτομα που αντιμετωπίζουν διαταραχές άγχους, φοβιών, έμμονων ιδεών, βουλιμίας, κατάθλιψης και ψυχογενών διαταραχών. Επίσης βοηθά στην αντιμετώπιση προβλημάτων εφηβικής ηλικίας, επικοινωνίας ζεύγους και χωρισμού.

Θέμα μας: Η διαχείριση της συμπεριφοράς των παιδιών και η βία στο σχολείο αλλά και το σπίτι.

Σε ένα χαλαρό κλίμα, στο χώρο του σχολείου περιμένουμε όσους επιθυμούν να ακούσουν τη γνώμη ενός εξειδικευμένου επιστήμονα για το φλέγον αυτό θέμα που ταλανίζει πολλές οικογένειες. Περιμένουμε όλους όσους ενδιαφέρονται να μάθουν και να βιώσουν ίσως κάτι.

Σας ευχαριστούμε πολύ

Οι εκπαιδευτικοί

Ειρήνη Κοπανάκη

Έλενα Μαστοράκη

Άννα Νικολακάκη

Μαρία Σαπουνάκη

Οργάνωση διημερίδας. «Η Κρήτη και ο πολιτισμός της στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση»

Οι Σχολικοί Σύμβουλοι της 2ης Περιφέρειας Δημοτικής Εκπαίδευσης του Ν. Χανίων και της 69ης Περιφέρειας Προσχολικής Εκπαίδευσης του Ν. Ρεθύμνης, σε συνεργασία με τις Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης  Χανίων και Ρεθύμνου, την Περιφερειακή Ενότητα Χανίων και τον Δήμο Ρεθύμνης οργανώνουν τη διεξαγωγή κατά τον προσεχή Μάιο της πρώτης κατά σειρά διημερίδας, με θέμα:

 

Η Κρήτη και ο πολιτισμός της στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση

Α. Δημοτική εκπαίδευση: Χανιά, 14 Μαΐου 2015

Β. Προσχολική εκπαίδευση: Ρέθυμνο 15 Μαΐου 2015

 

Στη διημερίδα μπορεί να πάρει μέρος με ανακοίνωσή του κάθε εκπαιδευτικός (εν ενεργεία ή συνταξιούχος) που έχει ασχοληθεί με το θέμα ή που έχει εκπονήσει σχετικό πρόγραμμα. Η θεματική του μπορεί ενδεικτικά να είναι η ακόλουθη:

  • Γλωσσικές ιδιαιτερότητες (λεξιλόγιο, σύνταξη, προφορά κ.λπ.)
  • Μορφές λόγου (δίστιχο, παραμύθι, αίνιγμα, καθαρογλώσσημα, παροιμιακός λόγος, νανούρισμα κ.λπ. )
  • Ιστορία και ιστορικά μνημεία (με έμφαση στη μινωική εποχή, στη βενετοκρατία και στην περίοδο της κρητικής αυτονομίας)
  • Γεωγραφία (φυσική γεωγραφία, πολιτική γεωγραφία, κατοίκηση κ.λπ.)
  • Θρησκεία (τοπικοί άγιοι Κρήτης, τοιχογραφημένες εκκλησίες κ.λπ.)
  • Μουσική και τραγούδι (ριζίτικο τραγούδι, κρητικά μουσικά όργανα κ.λπ.)
  • Πανίδα και χλωρίδα (υπάρχουσα, ενδημική, απειλούμενη, οικοσυστήματα κ.λπ.)
  • Τέχνη (Κρήτες καλλιτέχνες, χώροι τέχνης κ.λπ.)
  • Λαογραφία (κρητικό σπίτι και εξάρτισή του, εργαλεία, παραδοσιακές τέχνες, ήθη και έθιμα κ.λπ.)
  • Παραγωγή και επικοινωνίες (γεωργία, κτηνοτροφία, αλιεία, υπηρεσίες, τοπικά προϊόντα, οδικό δίκτυο  κ.λπ.)

Οι εργασίες της διημερίδας θα πραγματοποιηθούν στο Πνευματικό Κέντρο Χανίων και στο Σπίτι του Πολιτισμού στο Ρέθυμνο αντίστοιχα κατά τη διάρκεια του πρωινού ωραρίου και θα τις παρακολουθήσουν οι εκπαιδευτικοί των σχολείων και νηπιαγωγείων των δύο σχολικών περιφερειών αντίστοιχα αλλά και κάθε ενδιαφερόμενος πολίτης.

Καλούνται οι εκπαιδευτικοί που θέλουν να συμμετάσχουν με εισήγηση ή με παρουσίαση σχετικού προγράμματος να αποστείλουν ηλεκτρονικά περίληψη, της δημοτικής εκπαίδευσης στον Σχολικό Σύμβουλο Ζαχαρία Στρατιδάκη (strharis@yahoo.gr) και της προσχολικής εκπαίδευσης στη Σχολική Σύμβουλο Μαρία Μπαδιεριτάκη (mabadierit@gmail.com) μέχρι τις 31 Μαρτίου 2015.

 

 

Ο Σχολικός Σύμβουλος της 2ης Περιφέρειας Χανίων

ΣΤΡΑΤΙΔΑΚΗΣ ΖΑΧΑΡΙΑΣ

Ας φανταστούμε το σχολείο των ονείρων μας…

http://creativity.edu.gr/index.php/el/

Παράταση της ημερομηνίας για την υποβολή προτάσεων στο πλαίσιο του 1ου Πανελλήνιου Διαγωνισμού Δημιουργικής Έκφρασης Μαθητών Δημοτικών Σχολείων με Θέμα: «Ας φανταστούμε το Σχολείο των Ονείρων μας».
Νέα Ημερομηνία Υποβολής προτάσεων: 15 Μαρτίου 2015
Υποβολή προτάσεων στο creativity.edu.gr/
Από την γραμματεία του διαγωνισμού

12-14/06/2015 ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ με διεθνή συμμετοχή 

 «Κρήτη-Χανιά 2015: Εμπειρίες, Οπτικές, Προοπτικές στη Διά Βίου Μάθηση-Εκπαίδευση Ενηλίκων-Κοινοτική Ενδυνάμωση και στην επιμόρφωση των εκπαιδευτικών. Για τη Διασύνδεση των τοπικών Φορέων και την Ανάπτυξη της Περιφερειακής Κοινότητας».

Το e-Επιστημονικό περιοδικό «Εκπαίδευση Ενηλίκων και Πολιτισμός στην Κοινότητα» και το Επιστημονικό Δίκτυο Εκπαίδευσης Ενηλίκων Κρήτης (EΔΕΕΚ) σε συνεργασία με το Πολυτεχνείο Κρήτης – Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών – Εργαστήριο Μεταβαλλόμενης Αρχιτεκτονικής, Κινητικών Συστημάτων και Ευφυών Περιβαλλόντων, την Περιφερειακή Ενότητα Χανίων και τους Δήμους Χανίων διοργανώνουν επιστημονικό Συνέδριο με θέμα: «Κρήτη-Χανιά 2015: Εμπειρίες, Οπτικές, Προοπτικές στη Διά Βίου Μάθηση-Εκπαίδευση Ενηλίκων-Κοινοτική Ενδυνάμωση και στην επιμόρφωση των εκπαιδευτικών. Για τη Διασύνδεση των τοπικών Φορέων και την Ανάπτυξη της Περιφερειακής Κοινότητας».

Πληροφορίες:  Χρύσα Τερεζάκη Tηλ: 6972669166, E: xterezaki@yahoo.gr, info@cretaadulteduc.gr

URL: http://cretaadulteduc.gr/blog/, https://www.cretaadulteduc.gr,

Η προβληματική του συνεδρίου
Στο πλαίσιο του συνεδρίου θα αναπτυχθούν εμπειρίες-προβληματισμοί και θα κατατεθούν ιδέες και μεθοδολογικές προσεγγίσεις γύρω από θέματα αιχμής του πεδίου της Διά Βίου Μάθησης-Εκπαίδευσης Ενηλίκων. Βασική προβληματική του συνεδρίου αποτελεί ο διάλογος γύρω από τις βασικές έννοιες που συγκροτούν το πεδίο της ενήλικης εκπαίδευσης και της κοινοτικής ενδυνάμωσης και η ανάδειξη «από τα κάτω» υπαρκτών προτάσεων, εννοιολογικών και μεθοδολογικών σχημάτων.

Σκοπός του συνεδρίου
Σκοπός του συνεδρίου είναι η παρουσίαση των σύγχρονων τάσεων-παραδειγμάτων Διά Βίου Μάθησης-Εκπαίδευσης Ενηλίκων-Επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών σε ζητήματα θεωρίας, πρακτικής-μεθοδολογίας και έρευνας στην Περιφέρεια της Κρήτης και η μεταξύ των εμπλεκόμενων με την Διά Βίου Μάθηση-Εκπαίδευση Ενηλίκων-Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών επικοινωνία-διασύνδεση. Απώτερος στόχος η ενδυνάμωση του επιστημονικού πεδίου της Εκπαίδευσης Ενηλίκων και η συνειδητοποίηση του ανθρωπιστικού αυτού πεδίου ως κρίσιμης σημασίας παράγοντα για τη συνοχή και την ανάπτυξη της περιφερειακής κοινότητας.

Σε ποιους απευθύνεται
Το συνέδριο απευθύνεται σε στελέχη τοπικών δομών, εκπαιδευτές ενηλίκων, εκπαιδευτικούς, φοιτητές, μεταπτυχιακούς φοιτητές, υποψήφιους διδάκτορες, διδάκτορες ερευνητές, ανεξάρτητους ερευνητές, αλλά και σε κάθε πολίτη που τον/την ενδιαφέρει η κατανόηση των δυνατοτήτων της περιφερειακής κοινότητας, η εκπαίδευση ενηλίκων και ο ρόλος της επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών.

Υποβολή αιτήσεων-εισηγήσεων και δημοσίευση πρακτικών
Η Επιστημονική και Οργανωτική Επιτροπή του Συνεδρίου καλούν τους ενδιαφερόμενους να υποβάλουν για κρίση τις προτάσεις συμμετοχής τους στο συνέδριο (περίληψη 250 λέξεων), σχετικές με τη θεματολογία του. Όλες οι εισηγήσεις, διάρκειας 20 λεπτών θα αποτελέσουν μέρος των πρακτικών του συνεδρίου και θα φιλοξενηθούν ως δημοσιεύσεις στα επόμενα τεύχη του επιστημονικού περιοδικού (αυστηρά έως 8-9 σελίδες: Τimes New Roman, μέγεθος χαρακτήρων 12, διάστιχο 1,5).
Οι περιλήψεις υποβάλλονται μέχρι 20/03/2015. Στη συνέχεια εξετάζονται από την επιστημονική επιτροπή του συνεδρίου και οι υποψήφιοι εισηγητές ενημερώνονται για την έγκριση της εισήγησής τους έως 30 Μαρτίου. Οι ολοκληρωμένες-τελικές εισηγήσεις υποβάλλονται προς δημοσίευση στη συντακτική-επιστημονική επιτροπή αυστηρά μέχρι την Τρίτη 30 Ιουνίου 2015. Αυτές πρέπει να πληρούν τις προδιαγραφές συγγραφής που ορίζονται στο δικτυακό χώρο του e-επιστημονικού περιοδικού «Εκπαίδευση Ενηλίκων και Πολιτισμός στην Κοινότητα»http://cretaadulteduc.gr/blog/?p=34. Η δημοσίευση θα ακολουθήσει στα τεύχη 14, 15, 16 κλπ του περιοδικού τα οποία θα τρέξουν ως θεματικά τεύχη άμεσα, πριν τη λήξη του 2015.

Κόστος συμμετοχής και εγγραφή στο συνέδριο
Η εγγραφή στο συνέδριο μπορεί να γίνει από απόσταση δηλώνοντας τη συμμετοχή σας στο info@cretaadulteduc.gr, ενώ παράλληλα υποβάλλεται το χρηματικό ποσό της εγγραφής σας στον τραπεζικό λογαριασμό EUROBANK: 0026.0135.52 0200668005 ως εξής:
• Συμμετέχοντες εισηγητές: 20 ευρώ με εγγραφή έως 17 Απριλίου 2015. Μετά το πέρας της συγκεκριμένης ημερομηνίας 30 ευρώ.
• Συμμετέχοντες μεταπτυχιακοί φοιτητές: 10 ευρώ με εγγραφή έως 17 Απριλίου 2015. Μετά το πέρας της συγκεκριμένης ημερομηνίας 20 ευρώ.
• Συμμετέχοντες εκπαιδευτές ενηλίκων, εκπαιδευτικοί χωρίς εισήγηση: 5 ευρώ με εγγραφή έως 17 Απριλίου 2015. Μετά το πέρας της συγκεκριμένης ημερομηνίας 10 ευρώ.
• Φοιτητές και απλοί πολίτες: 5 ευρώ.
Απολύτως απαραίτητη η αποστολή fax (στο 210-3246893) ή σκαναρισμένη η απόδειξη υποβολής του ποσού στην τράπεζα στο παραπάνω e-mail: info@cretaadulteduc.gr. Στο ποσό αυτό συμπεριλαμβάνεται το κόστος του φακέλου του συνεδρίου, των ροφημάτων και των εδεσμάτων που θα προσφερθούν κατά τη διάρκειά του.

Οι θεματικοί άξονες του Συνεδρίου
Θ.1 Θεωρίες, ρεύματα και θεωρίες μάθησης στη Διά Βίου Μάθηση-Eκπαίδευση Eνηλίκων και στην επιμόρφωση των εκπαιδευτικών
Θ.2 Εκπαιδευτική έρευνα στην Εκπαίδευση Ενηλίκων και στην επιμόρφωση των εκπαιδευτικών
Θ.3 Ο κριτικός στοχασμός στην Εκπαίδευση Ενηλίκων και στην επιμόρφωση των εκπαιδευτικών
Θ.4 Η κοινοτική εκπαίδευση και ενδυνάμωση (Εκπαίδευση Ενηλίκων και: ΣΔΕ, τρίτη ηλικία, νέοι, μουσεία ως κοινωνικοί εμψυχωτές, φυλακές, πολιτιστικοί σύλλογοι, κ.ά).
Θ.5 Η διδακτική στην Εκπαίδευση Ενηλίκων και στην επιμόρφωση των εκπαιδευτικών [πρακτικές εφαρμογές/καλές πρακτικές (school based)-εκπαιδευτικές τεχνικές]
Θ.6 Εκπαίδευση Ενηλίκων-επιμόρφωση των εκπαιδευτικών και εκπαιδευτική πολιτική
Θ.6.α Επαγγελματική ανάπτυξη και εκπαιδευτική πολιτική
Θ.6.β Προσωπική ανάπτυξη (εκπαίδευση και τρίτη ηλικία, φυλακές, κλπ) και εκπαιδευτική πολιτική
Θ.7 Επιμόρφωση των εκπαιδευτικών (περιβαλλοντική εκπαίδευση, σύγχρονες τεχνολογίες, φυσικές επιστήμες, αγωγή υγείας, φυσική αγωγή, ξενόγλωσση εκπαίδευση, εκπαίδευση και κοινωνικό σχολείο, ειδική αγωγή, συμβουλευτική, οργάνωση και διοίκηση της εκπαίδευσης-εκπαιδευτική ηγεσία, σχεσιοδυναμική παιδαγωγική) και εκπαιδευτική πολιτική
Θ.8 Η τέχνη και ο Πολιτισμός στην Εκπαίδευση Ενηλίκων και στην επιμόρφωση των εκπαιδευτικών
Θ.8.α Η τέχνη στην Εκπαίδευση-επιμόρφωση των εκπαιδευτικών
Θ.8.β Η τέχνη Εκπαίδευση-επιμόρφωση των πολιτισμικών εμψυχωτών (μουσειοπαιδαγωγική, προφορική ιστορία κ.ά)
Θ.8.γ Η τέχνη στην Εκπαίδευση των εκπαιδευτών ενηλίκων και στην ενήλικη εκπαίδευση
Άλλο (;) Προσθέτετε και συμπληρώνετε ελεύθερα: …
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..………………………………………………………………………………………

Το Πρόγραμμα του Συνεδρίου θα περιλαμβάνει, εκτός από Εισηγήσεις, Στρογγυλές Τράπεζες με διακεκριμένους επιστήμονες και Βιωματικά Εργαστήρια.

Βιωματικά Εργαστήρια :
Προσθέτετε και συμπληρώνετε ελεύθερα: …
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

Η αποστολή εργασιών προς δημοσίευση Oι εργασίες θα πρέπει να αποστέλλονται στη Συντακτική…
CRETAADULTEDUC.GR

3o Διεθνές Συμπόσιο ‘‘Σύγχρονες Διαστάσεις στην Εκπαίδευση Εκπαιδευτικών”

3o Διεθνές Συμπόσιο ‘‘Σύγχρονες Διαστάσεις στην Εκπαίδευση Εκπαιδευτικών” 11-13 Σεπτεμβρίου, 2015 Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, Βόλος

3o Διεθνές Συμπόσιο ‘‘Σύγχρονες Διαστάσεις στην Εκπαίδευση Εκπαιδευτικών” 11-13 Σεπτεμβρίου, 2015 Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, Βόλος

3ο Διεθνές Συμπόσιο “Σύγχρονες Διαστάσεις στην Εκπαίδευση Εκπαιδευτικών (New Issues on Teacher Education, ISNITE 2015), που θα πραγματοποιηθεί στις 11-13 Σεπτεμβρίου 2015 στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας στο Βόλο. Το συμπόσιο συνδιοργανώνεται από το Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης και το Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, και υποστηρίζεται από το περιοδικό “ Journal of Teacher Education and Educators ”. Επιπλέον, επιλεγμένες εργασίες θα προσκληθούν για δημοσίευση στο περιοδικό Journal of Teacher Education and Educators (JTEE – www.jtee.org) Περισσότερες πληροφορίες για το  3ο Διεθνές Συμπόσιο στην εξής διεύθυνση: http://isnite2015.uth.gr

ΤΠΕ και Συνεργατική Δημιουργικότητα στο Σύγχρονο Σχολείο

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ ΜΑΣ

Η πόλη μας...

“Πρέπει να εναρμονιζόμαστε με το χρώμα, την ομορφιά, τη χαρά της ζωής. Όσο λιγότερο μιλάμε για τα βάσανα, τόσο το καλύτερο” Όσκαρ Ουαίλντ

"...Μέρα ξανθή, του ήλιου ανταμοιβή και του Έρωτα". Οδυσσέας Ελύτης / Προσανατολισμοί

“…Μέρα ξανθή, του ήλιου ανταμοιβή και του…”.
Οδυσσέας Ελύτης / Προσανατολισμοί

λιμάνι

“..Γλυκιά περιπέτεια… Γλυκιά Η Ζωή.” Οδυσσέας Ελύτης, Προσανατολισμοί

θάλασσα

“Βότσαλο μέσα στα νερά του κοριτσιού η αποθυμιά Κύκλοι και πως ανοίγουνε και με τα σένα σμίγουμε ψηλά στη γλάστρα του βουνού χρυσό γεράνι τ΄ουρανού Ήλιε μου και τρισήλιε μου ένα σου λόγο στείλε μου.” Οδυσσέας Ελύτης, Ο Ήλιος ο Ηλιάτορας

λιμάνι

Διονύσιος Σολωμός:Οι Ελεύθεροι Πολιορκημένοι “Άκρα του τάφου σιωπή στον κάμπο βασιλεύει· λαλεί πουλί, παίρνει σπυρί, κι η μάνα το ζηλεύει. Τα μάτια η πείνα εμαύρισε· στα μάτια η μάνα μνέει· στέκει ο Σουλιώτης ο καλός παράμερα καί κλαίει: «Έρμο τουφέκι σκοτεινό, τι σ’ έχω γω στο χέρι; οπού συ μού ΄γινες βαρύ κι ο Αγαρηνός το ξέρει»…

λιμάνι σε φουρτούνα

“Δε φοβάμαι τόσο τις ανοιχτές θάλασσες. Τ΄άγρια κύματα. Τα πεινασμένα σκυλόψαρα. Πιο πολύ με φοβίζει η πλήξη των λιμανιών. Η αβάσταχτη απειλή των κάβων…” Αλκυόνη Παπαδάκη, Ξεφυλλίζοντας τη σιωπή

Χανιά-μαχαιράδικα

“…Το στόμα σου μιλάει με τετρακόσια ρόδα Δέρνει τα δέντρα λιγώνει όλη τη γη Χύνει μες στο κορμί την πρώτη ανατριχίλα..” Οδυσσέας Ελύτης, ΗΛΙΟΣ Ο ΠΡΩΤΟΣ

λιμάνι

“..Εμείς τη λέμε τη ζωή πηγαίνουμε μπροστά Και χαιρετούμε τα πουλιά της που μισσεύουνε  Είμαστε από καλή γενιά..” Οδυσσέας Ελύτης, Ήλιος ο πρώτος

φαράγγι Σαμαριάς

“Θέ μου Πρωτομάστορα μ΄έχτισες μέσα στα βουνά Θε μου Πρωτομάστορα μ΄έκλεισες μες στη θάλασσα!’

λιμάνι

Οδυσσέας Ελύτης: “ΤΟ ΜΟΝΟΓΡΑΜΜΑ” … Ακουστά σ’έχουν τά κύματα Πώς χαιδεύεις,πώς φιλάς Πώς λές ψιθυριστά τό “τί” καί τό “έ” Τριγύρω στό λαιμό στόν όρμο Πάντα εμείς τό φώς κι η σκιά Πάντα εσύ τ’αστεράκι καί πάντα εγώ τό σκοτεινό πλεούμενο Πάντα εσύ τό λιμάνι κι εγώ τό φανάρι τό δεξιά Τό βρεγμένο μουράγιο καί η λάμψη επάνω στά κουπιά…

Χανιά

” Όμορφη και παράξενη πατρίδα Ωσάν αυτή που μου ΄λαχε δεν είδα…” Οδυσσέας Ελύτης, Ο Ήλιος ο Ηλιάτορας

 

Αφιερωμένο για όσους πιστεύουν ότι ο δάσκαλος κάθεται…

7:00 το πρωί.. Χτυπάει το ξυπνητήρι,σηκώνεσαι κάνα τέταρτο αργότερα και φεύγεις για το σχολείο.
8:10 χτυπάει το κουδούνι,προσευχή ,προσέρχεσαι στην τάξη.. 20 έως 25 και 26 φατσούλες (ακόμα και 28) σε περιμένουν με μια όρεξη περίεργη και ματάκια σπινθηροβόλα..Σε περιμένουν κάθε μέρα εκεί όρθια στην είσοδο της τάξης..Χαμογελάνε ,έρχονται στην έδρα σου να σου πούνε ό,τι πέρασαν την προηγούμενη μέρα και προσπαθείς για χιλιοστή φορά να τους πείσεις να σου μιλάει ένας ένας γιατί όλα μαζί είναι αδιανόητο να τους παρακολουθήσεις..
———–
Κάποια στιγμή αυτό τελειώνει και ξεκινάει το μάθημα και εκεί που όλα πάνε καλά συνειδητοποιείς ότι αρχίζει το κλίμα να “πέφτει”..Πρέπει να περάσεις σε άλλη μέθοδο τώρα.Να τα κρατήσεις όσο μπορείς κοντά σου..Ένα αστείο ,ένα ανέκδοτο τα φέρνει πίσω σε σένα.Αλλάζεις τη διδασκαλία..Μέθοδοι πολλές. Ερωτοαποκρίσεις ,διαλεκτική, βιωματική, όλα μαζί σε 2ώρες ή μία ώρα μαθήματος..Και εκεί ένας μαθητής σου κάνει μια ερώτηση.Μέσα σε δέκατα του δευτερολέπτου έχεις να επεξεργαστείς αν η ερώτηση έχει σχέση με το μάθημα ,αν μπορεί να δέσει με κάτι άλλο που πρέπει να διδάξεις ,αν πρέπει να απαντήσεις άμεσα ή να το αφήσεις για το τέλος και όταν λάβεις την απόφαση συνεχίζεις…Κοιτάς το ρολόι..Πότε πέρασε η ώρα?Και οι μικροί μαθητές σου ακόμα κάνουν ερωτήσεις πάνω στο μάθημα ή σου λένε πως “δεν κατάλαβα πως γίνεται αυτό”..Κάποιες στιγμές πρέπει να αποφασίσεις αν η πίεση να βγάλεις την ύλη θα σε κυριέψει ή θα κάνεις αυτό που πρέπει να κάνεις για να μην έχουν κενά οι μαθητές σου..Και αποφασίζεις το δεύτερο..Κάπου παρακάτω υπάρχει ένα “εύκολο κεφάλαιο “που θα μπορέσεις να συνδυάσεις περισσότερη γνώση και να τους την παρουσιάσεις χωρίς να χαθεί η ύλη .
—————
Χτυπάει το κουδούνι και πολλές φορές δεν έχεις προλάβει να δώσεις καν εργασίες..η ΔΙΑΧΕΊΡΙΣΗ ΤΟΥ ΧΡΌΝΟΥ και το χρονοδιάγραμμα ,δεν σου βγήκε σήμερα όπως δεν σου βγήκε και χτες..Μα αυτό είναι λογικό..Έχεις να κάνεις με 20- 25 παιδιά..Με 20-25 διαφορετικούς μαθητές που έχουν διαφορετικό τρόπο μάθησης και φυσικά που χρειάζονται διαφορετικό χρόνο να επεξεργαστούν και να κατανοήσουν τα νέα δεδομένα.Δεν είσαι ο δάσκαλος που σκέφτεται ” Παρέδωσα το μάθημα , παρέδωσα την ύλη ,πάμε παρακάτω”. ΝΟΙΑΖΕΣΑΙ και σέβεσαι τη διαφορετικότητα και οπωσδήποτε δεν θα ρίξεις στο γονέα την ευθύνη να αναλάβει το δικό σου ρόλο σαν εκπαιδευτικός στο σπίτι αφήνοντας το παιδί να αποχωρήσει από το σχολείο έχοντας απορίες και εκείνος να κληθεί να τις λύσει.Ο ρόλος του δεν είναι αυτός. ..Ξέρεις λοιπόν τι θα κάνεις..Θα εκμεταλλευθείς 10 λεπτά από το επόμενο μάθημα,..Στο κάτω κάτω κάτω έχεις συνδυάσει με τέτοιο τρόπο το αναλυτικό ωρολόγιο πρόγραμμά σου που τα 10 λεπτά δεν θα καθυστερήσουν την παρουσίαση της νέας γνώσης του επόμενου μαθήματος και εξάλλου(όπως προανέφερα) σε τρία μαθήματα πιο κάτω γνωρίζεις ότι το κεφάλαιο είναι πιο εύκολο οπότε μπορείς να εντάξεις και επιπλέον γνώση που άφησες πίσω -αν δεν κατάφερες να την εντάξεις στο σημερινό μάθημα-με τέτοιο τρόπο που δεν θα “βαρύνει” τα παιδιά ..Ακόμα διάλειμμα είναι….Κάνεις να φύγεις και τα παιδιά τρέχουν γύρω σου ..Θέλουν να μοιραστούν μαζί σου κάτι σημαντικό..Προχωράς προς το γραφείο και σε πάνε συνοδεία.. Για άλλη μια φορά χαμογελάς..Μιλάνε όλα μαζί και δεν μπορείς εύκολα να καταλάβεις τι λένε αλλά προσπαθείς.Τα παιδιά δεν θα αλλάξουν ποτέ..Χαμογελάς στην παιδική αφέλεια μπροστά,στην εμπιστοσύνη που σου δείχνουν ,στην ανάγκη τους να τους πεις ένα “μπράβο” στην ανάγκη τους να μοιραστούν κάτι σημαντικό για εκείνα…
—————————-
Το διάλειμμα τελειώνει..Πηγαίνεις στην τάξη και ακούς τα πρώτα παράπονα..”Κύριε με πείραξε” “κύριε μαλώσαμε “,”κύριε με έβρισε” “κύριε μού πήρε το μολύβι “.Δεν μαλώνεις,δεν προσβάλλεις..Παίρνεις αφορμή για να κάνεις μια συζήτηση..Ήρθε η ώρα να αναλάβεις το ρόλο του παιδαγωγού..Δεν θα διδάξεις, θα διαπαιδαγωγήσεις..Μιλάς για κανόνες.σεβασμό,.αλληλεγγύη εμπλέκεις τα παιδιά.Τους ζητάς τη γνώμη τους…Ξέρεις ότι αυτό θα επαναληφθεί παρόλο που θέλεις να πιστεύεις πως δεν θα ξαναγίνει..Είναι παιδιά..Δεν έχουν την ευελιξία του ενήλικα να ξεχωρίσουν ποιο είναι σημαντικό και ποιο αξίζει να σε κάνει να θυμώσεις. Εσύ ο δάσκαλος πρέπει να τα βοηθήσεις να φτάσουν σε αυτό το επίπεδο κάποια στιγμή..Όμως τώρα πρέπει να βρεις, μέχρι να βρουν το δικό τους τρόπο αντιμετώπισης, τρόπους να κρατήσεις μακριά και έξω από την τάξη τη βία και τις προσβολές,την ενόχληση και την αθυροστομία και να βοηθήσεις τους μαθητές σου να ξεπεράσουν το θυμό και τα νεύρα τους..Ακόμα και αν χρειαστεί να πάρεις ώρα από ένα μάθημα θα το κάνεις γιατί ξέρεις καλά ότι αυτό που πρέπει να φροντίσεις σαν παιδαγωγός είναι και η ψυχική υγεία των μαθητών σου πάνω από όλα αλλά και το κλίμα να είναι αρμονικό μέσα στην τάξη..Κοιτάς τα μάτια τους.Έχεις ανομοιόμορφη τάξη.Ηλικιακά μπορεί να είναι κοντά αλλά κάθε παιδί έχει διαφορετική ιδιοσυγκρασία και διαφορετική ταχύτητα αντίληψης,συμπεριφορά ,νοημοσύνη..Συνυπάρχουν μέσα στην τάξη σου παιδιά με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες και ανάγκες ,παιδιά χαρισματικά,παιδιά με διάσπαση προσοχής,παιδιά με εγωισμό, περηφάνια, ανταγωνισμό,ευαίσθητα,συνεσταλμένα..Και όλα αυτά τα παιδιά πρέπει βρεις το κουμπί τους για να τα πλησιάσεις και ν α τα βοηθήσεις να συνυπάρξουν..Πόσο δύσκολο είναι κανείς δεν ξέρει πέρα από σένα..Κανείς δεν μπορεί να καταλάβει πέρα από σένα που ζεις την τάξη σου.. Επιστρατεύεις λοιπόν κάθε γνώση ψυχολογίας.παιδαγωγικής,διδακτικής για να τα φέρεις κοντά το ένα στο άλλο.Κάνεις ό,τι μπορείς και όσα μπορείς ώστε να μάθουν να λειτουργούν σαν ομάδα αλλά και για να μπορέσουν να βάλουν όρια και κανόνες στον εαυτό τους χτίζοντας μια υγιή προσωπικότητα..
————————–
Το μάθημά σου πάει καλά..Προσπαθείς να εμπλέξεις τα παιδιά στη διαδικασία μάθησης..Και εκεί που νομίζεις ότι όλα κυλάνε ρολόι ,κάπου ανάμεσά τους κάποιο παιδί έχει ξεχάσει για πολλοστή φορά το βιβλίο του,.τις εργασίες του,την κασετίνα του ακόμα και το διαγώνισμα που ζήτησες να επιστρέψει και εκείνο δεν ξέρει που το έχει βάλει.Μιλάς με το παιδί και συζητάς..Με τον τρόπο σου χωρίς βία αλλά με την αυστηρότητά που πρέπει στο πρόσωπο σου , μιλάς προς όλους για τη σημασία του να είσαι επιμελής και ποια η σχέση της με την καθημερινή μας ζωή προσέχοντας να μη μακρυγορήσεις ..Μόλις νομίζεις ότι τελείωσε και συνεχίζεις το μάθημά σου , κάνεις μια ερώτηση πάνω στο μάθημα και εκεί ξεκινάει άλλο…Εμφανίζεται η κόντρα μεταξύ των μαθητών για το ποιος θα μιλήσει,θα πει κάτι παραπάνω ,θα αποδείξει ότι ξέρει, ότι έχει διαβάσει και παρόλο που υπάρχει ο κανόνας :”αφήνουμε τον άλλο να μιλήσει και μετά ζητάμε το λόγο εμείς για να συμπληρώσουμε κάτι επιπλέον “συνειδητοποιείς ότι αυτό χάνεται…Αποφασίζεις λοιπόν ποιος θα μιλήσει και ζητάς από τους άλλους αν έχουν κάτι να προσθέσουν να σηκώσουν χέρι..Και εκεί πάλι αρχίζει το επόμενο παράπονο των παιδιών ότι μόνο τους άλλους σηκώνεις.Πάλι για άλλη μια φορά πρέπει να του θυμίσεις ήρεμα πόσες φορές συμπλήρωσε ένα συμμαθητή του,πόσες φορές βοήθησε έναν συμμαθητή του,πόσες φορές συμμετείχε σε μια συζήτηση,ότι αυτό αποδεικνύει το ότι η γνώση έχει κατακτηθεί και αυτό το έχεις ήδη αξιολογήσει και προσπαθείς να του δώσεις να καταλάβει ότι η αξιολόγηση γίνεται σε όλη την ώρα του μαθήματος κάθε στιγμή ..
——————————

Χτυπάει για άλλη μια φορά το κουδούνι..Έχεις ενημέρωση γονέων..Προσέρχονται με αγωνία να μάθουν πως πάνε τα παιδιά τους..Πολλές φορές δεν καταλαβαίνουν το νέο σύστημα,τα νέα βιβλία και αγχώνονται..Και με το δίκιο τους.Απέχουν πάνω από 20 χρόνια από τα θρανία όπως θα απέχαμε και εμείς αν δεν ήμασταν δάσκαλοι.Θυμούνται ακόμα το δάσκαλο να κάνει σειριακά το μάθημα,να βάζει πολλές ασκήσεις στο σπίτι,να βάζει κατεβατά για να μάθουμε παπαγαλία και τους εξηγείς ότι πλέον η παπαγαλία δεν υπάρχει με εκείνη την έννοια της απόλυτης αποστήθισης αλλά ότι τα παιδιά πρέπει να σκέφτονται και να απαντάνε σε ερωτήσεις που απαιτούν κρίση,ότι οι ερωτήσεις πολλές φορές απαιτούν απάντηση σωστό ή λάθος ακόμα και τη δική τους άποψη..Δυσκολεύονται να το καταλάβουν αλλά το αποδέχονται..Στηρίζονται σε σένα και ευελπιστούν ότι θα κάνεις το καλύτερο για τα παιδιά τους..Λίγο πιο πέρα περιμένει μια οικογένεια που εσύ ζήτησες να έρθει..Πρέπει να συζητήσετε για τη συμπεριφορά του παιδιού..Πρέπει να σκεφτείς και να επιστρατεύσεις κάθε τρόπο για να μην πληγώσεις κανένα και φυσικά να μη θίξεις το παιδί..Πρέπει όμως να πεις την αλήθεια..΄Οχι για να τους μεταφέρεις το πρόβλημα αλλά για να βρείτε λύσεις κοινές και αποδεκτές.Έχεις το άγχος πως θα το πάρουν ,πως θα δουν το ζήτημα ακόμα και πως θα αντιμετωπίσουν και σένα που ζεις το παιδί τους 6 ώρες την ημέρα ..Αλλά δεν μπορείς να κάνεις πίσω..Πρέπει να τους ενημερώσεις..Πάνω από όλα σε ενδιαφέρει ο μαθητής σου …Σε κάθε τάξη παρατηρείς συμπεριφορές και ιδιοσυγκρασία μαθητών που θεωρείς( βασισμένος πάνω στις γνώσεις της εξελικτικής ψυχολογίας,της ειδικής αγωγής,της θεωρίας της παιδαγωγικής και διδακτικής ) ,ότι απαιτούν κοινή αντιμετώπιση από γονείς και σχολείο.Υπάρχουν γονείς που αμέσως αναγνωρίζουν την κατάσταση ,συζητάνε , μιλάνε μαζί σου, ανταλλάσσουν απόψεις και είναι πρόθυμοι να κάνουν και να κάνετε ό,τι χρειάζεται για να αντιμετωπιστεί η ιδιάζουσα κατάσταση..Εκεί τα πράγματα είναι πιο εύκολα..Άλλα υπάρχουν και γονείς που δεν δέχονται ότι κάτι συμβαίνει στο παιδί τους..Εκεί ό,τι και να κάνεις είναι αδύνατο να τους πείσεις να συνεργαστείτε ή να επισκεφθούν κάποιον ειδικό ή ειδική υπηρεσία όπως πχ ένα ιατροπαιδαγωγικό κέντρο ή τα ΚΕΔΥ ..Τελειώνοντας τη συζήτηση νιώθεις έναν κόμπο στο στομάχι γιατί γνωρίζεις ότι οι γνώσεις σου και ο χρόνος σου δεν φτάνουν για να βοηθήσεις το παιδί μέσα στο σχολείο και λυπάσαι γιατί δεν κατάφερες να τους πείσεις..
——————————–

Και η μέρα σου συνεχίζει μέχρι τις 2 έχοντας να κάνεις όλα αυτά κάθε ώρα ,κάθε στιγμή..Να σαι δίπλα στα παιδιά,να συνεργάζεσαι,.να συζητάς,να καταλαβαίνεις την ηλικία τους και να μπαίνεις στη θέση τους ,να κρατάς το χρόνο,να αγχώνεσαι γιατί το μάθημα δεν τελειώνει στην ώρα του και γιατί δεν πρόλαβες να δείξεις ότι ετοίμασες,,να βάζεις εργασίες και να παρακολουθείς την πορεία τους,να λύσεις τις απορίες τους,να είσαι συνέχεια όρθιος ή καθισμένος δίπλα σε αυτούς που δυσκολεύονται σε κάποιο μάθημα και να τα βοηθάς χωρίς να στερείς την παρουσία σου από τους υπόλοιπους μαθητές, να αντιμετωπίζεις τις διαφορές τους ,να γίνεσαι διαμεσολαβητής και να προσπαθείς να είσαι δίκαιος,αμερόληπτος , τίμιος. εργατικός, φιλικός,επιμελής.να κρατάς τις υποσχέσεις σου,να ακολουθείς τους κανόνες που θέτεις στον εαυτό σου ,να χειρίζεσαι μια δύσκολη κατάσταση,να βοηθάς τα παιδιά να ξεπεράσουν τον ατομισμό και τον εγωισμό τους,την ανταγωνιστική τους διάθεση,να κρατάς σε ηρεμία την τάξη με δυο χίλια τερτίπια,να βρίσκεις τρόπους να αποτρέπεις παραβατικές συμπεριφορές,να τα μάθεις να εργάζονται συλλογικά και ομαδικά πέρα από την ατομική τους προσπάθεια..Είσαι σε εγρήγορση κάθε λεπτό ,κάθε στιγμή κάθε ώρα Δασκαλος παιδαγωγός,, ψυχολόγος, θεραπευτής, νοσοκόμα, διασκεδαστής,μουσικός,ευρεσιτέχνης..Και όλα αυτά δεν καταγράφονται πουθενά.Δεν μπορεί κανείς να τα δει πέρα από σένα και τους μαθητές σου..ΚΑΝΕΝΑΣ….Μα ξέρεις καλά ότι σαν δάσκαλος δεν μπορείς να μην εμπλακείς σε όλη αυτή τη διαδικασία γιατί πολύ απλά έχεις να κάνεις με το λειτούργημά σου που βασίζεται και πάνω στην συναισθηματική εμπλοκή σου στον κόσμο των παιδιών που εκπαιδεύεις και διδάσκεις..ΑΝ ΕΝΑ ΠΑΙΔΙ ΔΕΝ ΣΕ ΒΑΛΕΙ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΟΥ, ΕΧΕΙΣ ΑΠΟΤΥΧΕΙ ΝΑ ΚΑΝΕΙΣ ΟΤΙΔΗΠΟΤΕ ΜΑΖΙ ΤΟΥ..Και το περίεργο?ΌΣΑ ΠΡΟΑΝΈΦΕΡΑ ΔΕΝ ΤΑ ΚΑΝΕΙΣ ΠΙΕΖΟΝΤΑΣ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΣΟΥ..ΠΗΓΑΖΟΥΝ ΑΠΟ ΜΕΣΑ ΣΟΥ και σου δίνουν τη δύναμη να συνεχίζεις ΚΑΘΕ ΜΕΡΑ..

Τελειώνει η ζωή ενός δασκάλου με αυτά τα “λίγα” που κάνει μέσα στο σχολείο λίγο μετά τις 2….Αλλά η δουλειά του δεν κατεβάζει διακόπτη εκείνη την ώρα ώστε να επανέρθει την επόμενη μέρα στις 8 για να συνεχίσει..Συνεχίζεται στο σπίτι και αφού περάσει λίγες ώρες ξεκούρασης και χαλάρωσης με την οικογένειά του ,ετοιμάζεται για την επόμενη μέρα ψάχνοντας πως θα διδάξει τη νέα ύλη ,πως θα εμπλουτίσει τη διδασκαλία του,ετοιμάζει υλικό ,ψάχνει τρόπους αντιμετώπισης και χειρισμού διάφορων καταστάσεων που παρουσιάζονται και, και ,και ….ΑΥΤΟΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΣΗΜΕΡΙΝΟΣ ΔΑΣΚΑΛΟΣ και παρόλο τα όσα περνάει και ζει στην καθημερινότητά του , παραμένει όλο το 24 ωρο ΔΑΣΚΑΛΟΣ..Μέσα και έξω από το σχολείο..Αυτό επέλεξα να κάνω  ΚΑΙ ΕΓΩ… Και το ήξερα.

Άνοιγμα μενού
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση