Οδηγίες για τη διδασκαλία του μαθήματος της Πληροφορικής της Ομάδας Προσανατολισμού Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής της Γ’ τάξης του Ημερήσιου και του Εσπερινού Γενικού Λυκείου για το σχολικό έτος 2024-2025
Τα βιβλία που χρησιμοποιούνται είναι:
[ΒΙΒΛΙΟ 1]: «Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον», Βιβλίο Μαθητή, Γ΄ Γενικού Λυκείου των Α. Βακάλη, Η. Γιαννόπουλου, Ν. Ιωαννίδη, Χ. Κοίλια, Κ. Μάλαμα, Ι. Μανωλόπουλου, Π. Πολίτη, έκδοση (Ι.Τ.Υ.Ε.) «Διόφαντος».
[ΒΙΒΛΙΟ 2]: «Πληροφορική», Γ’ Τάξη Γενικού Λυκείου, Βιβλίο Μαθητή, Συμπληρωματικό Εκπαιδευτικό Υλικό των Γραμμένου Ν., Γούσιου Αν., κ.ά., έκδοση (Ι.Τ.Υ.Ε.) «Διόφαντος».
[ΒΙΒΛΙΟ 3]: «Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον», Γ΄ Τάξη ΓΕ.Λ., Παράρτημα Α, Οδηγίες Μελέτης Μαθητή, 2η Έκδοση.
[ΒΙΒΛΙΟ 4]: «Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον», Τετράδιο Μαθητή, Γ΄ Γενικού Λυκείου.
[ΒΙΒΛΙΟ 5]: «Πληροφορική», Γ’ Τάξη Γενικού Λυκείου, Βιβλίο Μαθητή, Συμπληρωματικό Εκπαιδευτικό Υλικό, Ενδεικτικές Λύσεις Ασκήσεων, έκδοση (Ι.Τ.Υ.Ε.) «Διόφαντος».
Ενδεικτικός Χρονοπρογραμματισμός και Ροή της Διδασκαλίας:
Ο ενδεικτικός χρονοπρογραμματισμός, η διδασκαλία των ενοτήτων, καθώς και η ροή αυτών να πραγματοποιηθούν βάσει των εγχειριδίων του μαθήματος, [ΒΙΒΛΙΟ 1] και [ΒΙΒΛΙΟ 2], όπως αποτυπώνονται στον κατωτέρω πίνακα:
|
Διδακτικά Εγχειρίδια [Ενότητες] |
|
Α/Α |
[ΒΙΒΛΙΟ 1] |
[ΒΙΒΛΙΟ 2] |
Περιγραφή |
Ώρες |
1 |
Εισαγωγή |
—- |
Σύνδεση με πρότερες γνώσεις |
1 |
2 |
1.1, 1.2, 1.3, 1.4 |
—- |
Η έννοια πρόβλημα, Κατανόηση προβλήματος, Δομή προβλήματος, Καθορισμός απαιτήσεων |
2 |
3 |
2.1, 2.2, 2.3 |
—- |
Τι είναι αλγόριθμος, Σπουδαιότητα αλγορίθμων, Περιγραφή και αναπαράσταση αλγορίθμων |
3 |
4 |
4.1 |
—- |
Ανάλυση προβλημάτων |
1 |
5 |
6.1, 6.4, 6.4.1,
6.4.2, 6.4.3 |
—- |
Η έννοια του προγράμματος, Τεχνικές σχεδίασης προγραμμάτων, Ιεραρχική σχεδίαση προγράμματος, Τμηματικός προγραμματισμός, Δομημένος προγραμματισμός |
3 |
6 |
6.3 |
—- |
Φυσικές και τεχνητές γλώσσες |
1 |
7 |
6.7 |
—- |
Προγραμματιστικά περιβάλλοντα |
2 |
8 |
7.1, 7.2, 7.3, 7.4 |
—- |
Το αλφάβητο της ΓΛΩΣΣΑΣ, Τύποι Δεδομένων, Σταθερές, Μεταβλητές |
3 |
9 |
7.5, 7.6, 7.7 |
—- |
Αριθμητικοί τελεστές, Συναρτήσεις, Αριθμητικές Εκφράσεις |
2 |
10 |
2.4.1, 7.8, 7.9,
7.10 |
—- |
Δομή ακολουθίας, Εντολή εκχώρησης, Εντολές εισόδου – εξόδου, Δομή προγράμματος |
3 |
11 |
2.4.2, 2.4.3,
2.4.4, 8.1, 8.1.1,
8.1.2 |
3.1, 3.1.1, 3.1.2 |
Δομή επιλογής, Διαδικασίες πολλαπλών επιλογών, Εμφωλευμένες διαδικασίες, Εντολές επιλογής, Εντολή ΑΝ, Εντολή ΕΠΙΛΕΞΕ |
7 |
12 |
2.4.5, 8.2, 8.2.1 |
—- |
Δομή επανάληψης, Εντολές επανάληψης, Εντολή ΟΣΟ…ΕΠΑΝΑΛΑΒΕ |
2 |
13 |
2.4.5, 8.2.2 |
—- |
Εντολή ΜΕΧΡΙΣ_ΟΤΟΥ |
2 |
14 |
2.4.5, 8.2.3 |
—- |
Εντολή ΓΙΑ…ΑΠΟ…ΜΕΧΡΙ |
2 |
15 |
13.1 |
5.1 |
Κατηγορίες λαθών |
1 |
16 |
—- |
5.2.1, 5.2.2 |
Εκσφαλμάτωση λογικών λαθών στις δομές επιλογής, Εκσφαλμάτωση λογικών λαθών στις δομές επανάληψης |
2 |
17 |
|
|
Μετατροπές από μία δομή επανάληψης σε άλλη |
3 |
18 |
|
|
Γενικές ασκήσεις εμπέδωσης μέχρι και τη δομή επανάληψης |
4 |
19 |
—- |
2.1 |
Μέθοδος διαίρει και βασίλευε (μόνο επαναληπτική και όχι αναδρομική προσέγγιση) |
4 |
20 |
3.1, 3.2 |
—- |
Δεδομένα, Αλγόριθμοι + Δομές Δεδομένων = Προγράμματα |
2 |
21 |
3.3 |
—- |
Πίνακες |
2 |
22 |
9.1 |
—- |
Μονοδιάστατοι πίνακες |
2 |
23 |
—- |
5.2.3 |
Εκσφαλμάτωση λογικών λαθών στους πίνακες (α) |
1 |
24 |
3.6 |
—- |
Αναζήτηση |
6 |
25 |
3.7 |
—- |
Ταξινόμηση |
4 |
26 |
9.2 |
—- |
Πότε πρέπει να χρησιμοποιούνται πίνακες |
1 |
27 |
—- |
5.2.3 |
Εκσφαλμάτωση λογικών λαθών στους πίνακες (β) |
1 |
28 |
9.3 |
—- |
Πολυδιάστατοι πίνακες |
6 |
29 |
9.4 |
—- |
Τυπικές επεξεργασίες πινάκων |
3 |
30 |
3.4 |
1.1, 1.1.1, 1.1.2 |
Στοίβα |
6 |
31 |
3.5 |
1.2, 1.2.1, 1.2.2 |
Ουρά |
8 |
32 |
|
|
Γενικές Ασκήσεις εμπέδωσης με πίνακες |
8 |
33 |
10.1, 10.2, 10.3,10.4 |
—- |
Τμηματικός προγραμματισμός, Χαρακτηριστικά των υποπρογραμμάτων, Πλεονεκτήματα του τμηματικού προγραμματισμού, Παράμετροι |
2 |
34 |
10.5, 10.5.1, 10.5.2, 10.5.3 |
—- |
Διαδικασίες και συναρτήσεις, Ορισμός και κλήση συναρτήσεων, Ορισμός και κλήση διαδικασιών, Πραγματικές και τυπικές παράμετροι |
8 |
35 |
10.6 |
—- |
Εμβέλεια μεταβλητών – σταθερών |
2 |
36 |
—- |
5.2.4 |
Εκσφαλμάτωση λογικών λαθών στα υποπρογράμματα |
2 |
37 |
|
|
Γενικές Ασκήσεις εμπέδωσης με διαδικασίες και συναρτήσεις |
10 |
38 |
13.2 |
5.2.5, 5.3 |
Εκσφαλμάτωση – Μέθοδος «Μαύρο Κουτί» |
3 |
39 |
—- |
1.3, 1.3.1 |
Άλλες δομές δεδομένων, Λίστες |
3 |
40 |
—- |
1.3.2 |
Δένδρα |
3 |
41 |
—- |
1.3.3 |
Γράφοι |
2 |
42 |
—- |
1.3.4 |
Ερωτήσεις εμπέδωσης δυναμικών δομών δεδομένων |
2 |
43 |
6.5 |
4.1 |
Αντικειμενοστραφής Προγραμματισμός: ένας φυσικός τρόπος επίλυσης προβλημάτων |
2 |
44 |
—- |
4.2 |
Χτίζοντας Αντικειμενοστραφή Προγράμματα |
4 |
45 |
—- |
4.3 |
Ομαδοποίηση Αντικειμένων σε Κλάσεις: Αφαιρετικότητα και Ενθυλάκωση |
2 |
46 |
—- |
4.4 |
Η Αντικειμενοστραφής «Οικογένεια»: Κλάσεις – Πρόγονοι, Κλάσεις – Απόγονοι |
3 |
47 |
—- |
4.5 |
Ορίζοντας την Κατάλληλη Συμπεριφορά: Πολυμορφισμός |
2 |
48 |
—- |
4.6 |
Ερωτήσεις εμπέδωσης στην αντικειμενοστραφή προσέγγιση |
2 |
Διαδικτυακός διερμηνευτής:
Ασκήσεις για λύση σχετικά με το μάθημα, σύμφωνα και με τις οδηγίες διδασκαλίας