Τρόπος εξέτασης και αξιολόγησης κατά τη διάρκεια των τετραμήνων, των μαθημάτων της Α’ και Β’ τάξης των Πρότυπων ΕΠΑ.Λ. ΦΕΚ 6545 / Β’ / 21-12-2022 — Φ9/157144/ΓΔ4/21-12-2022 υπουργική απόφαση.
Τρόπος εξέτασης και αξιολόγησης κατά τη διάρκεια των τετραμήνων των μαθημάτων της Γ’ τάξης των Πρότυπων ΕΠΑ.Λ. ΦΕΚ 7186 / Β’ / 20-12-2023 — Φ9/143629/ΓΔ4/2023 υπουργική απόφαση.
Ωρολόγιο Πρόγραμμα των μαθημάτων του τριετούς Εσπερινού ΕΠΑ.Λ. του ν. 4386/2016 (Α’ 83). ΦΕΚ 2636 / Β’ / 05-07-2018 — Φ2/107972/Δ4/2018 υπουργική απόφαση.
«ΓΡΑΠΤΩΣ ΕΞΕΤΑΖΟΜΕΝΑ» ΚΑΙ «ΜΗ ΕΞΕΤΑΖΟΜΕΝΑ» ΜΑΘΗΜΑΤΑ Α΄, Β΄, Γ΄ ΤΑΞΗΣ ΕΠΑ.Λ. ΚΑΙ ΠΡΟΤΥΠΩΝ ΕΠΑ.Λ.
Α΄ ΤΑΞΗ ΕΠΑ.Λ. ΚΑΙ Π.ΕΠΑ.Λ. |
Ι. ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ |
α/α | ΜΑΘΗΜΑΤΑ | ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΜΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ | Α’ ΑΝΑΘΕΣΗ | ΩΡΕΣ |
1 | ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ | ΜΗ ΕΞΕΤΑΖΟΜΕΝΟ | ΠΕ86 | 2 |
Β΄ ΤΑΞΗ ΕΠΑ.Λ. ΚΑΙ Π.ΕΠΑ.Λ. |
Ι. ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ |
α/α | ΜΑΘΗΜΑΤΑ | ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΜΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ | Α’ ΑΝΑΘΕΣΗ | ΩΡΕΣ |
1 | ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΙΣ ΑΡΧΕΣ ΤΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΤΩΝ Η/Υ | ΜΗ ΕΞΕΤΑΖΟΜΕΝΟ | ΠΕ86 | 1 |
ΙΙ. ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΑ – ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ |
5. ΤΟΜΕΑΣ ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΙΑΣ, ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΚΑΙ ΑΥΤΟΜΑΤΙΣΜΟΥ |
α/α | ΜΑΘΗΜΑΤΑ | ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΜΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ | Β’ ΑΝΑΘΕΣΗ | ΩΡΕΣ |
1 | ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΑ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΙΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΣΤΑ ΔΙΚΤΥΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ | ΜΗ ΕΞΕΤΑΖΟΜΕΝΟ | ΠΕ86 | 3Ε (2Ε Εσπερινό) |
8. ΤΟΜΕΑΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ |
α/α | ΜΑΘΗΜΑΤΑ | ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΜΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ | Α’ ΑΝΑΘΕΣΗ | ΩΡΕΣ |
1 | ΑΡΧΕΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ | ΓΡΑΠΤΩΣ ΕΞΕΤΑΖΟΜΕΝΟ (Θεωρητικό μέρος) |
ΠΕ86 | 1Θ+3Ε |
2 | ΥΛΙΚΟ ΚΑΙ ΔΙΚΤΥΑ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ | ΓΡΑΠΤΩΣ ΕΞΕΤΑΖΟΜΕΝΟ (Θεωρητικό μέρος) |
ΠΕ86 | 2Θ+2Ε |
3 | ΒΑΣΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ | ΜΗ ΕΞΕΤΑΖΟΜΕΝΟ | ΠΕ86 | 2Θ+2Ε (1Θ+2Ε Εσπερινό) |
4 | ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ | ΓΡΑΠΤΩΣ ΕΞΕΤΑΖΟΜΕΝΟ (Θεωρητικό μέρος) |
ΠΕ86 | 1Θ+2Ε |
5 | ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΙΣΤΟΤΟΠΩΝ | ΜΗ ΕΞΕΤΑΖΟΜΕΝΟ | ΠΕ86 | 4Ε (3Ε Εσπερινό) |
6 | ΤΕΧΝΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΠΩΛΗΣΕΩΝ & ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΩΝ ΥΛΙΚΟΥ ΚΑΙ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ | ΜΗ ΕΞΕΤΑΖΟΜΕΝΟ | ΠΕ86 | 1Θ+2Ε (1Θ+1Ε Εσπερινό) |
Γ΄ ΤΑΞΗ ΕΠΑ.Λ. ΚΑΙ Π.ΕΠΑ.Λ. |
Ι. ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ |
α/α | ΜΑΘΗΜΑΤΑ | ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΜΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ | Α’ ΑΝΑΘΕΣΗ | ΩΡΕΣ |
1 | ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΙΣ ΑΡΧΕΣ ΤΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΤΩΝ Η/Υ | ΜΗ ΕΞΕΤΑΖΟΜΕΝΟ | ΠΕ86 | 1 |
ΙΙ. ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑΣ |
5. ΤΟΜΕΑΣ ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΙΑΣ, ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΚΑΙ ΑΥΤΟΜΑΤΙΣΜΟΥ |
ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ: ΤΕΧΝΙΚΟΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΙΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ, ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ, ΔΙΚΤΥΩΝ ΚΑΙ ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ |
α/α | ΜΑΘΗΜΑΤΑ | ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΜΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ | Β’ ΑΝΑΘΕΣΗ | ΩΡΕΣ |
1 | ΔΙΚΤΥΑ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ | ΓΡΑΠΤΩΣ ΕΞΕΤΑΖΟΜΕΝΟ + ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ | ΠΕ86 | 3Θ |
2 | ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΔΙΚΤΥΩΝ – ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΙΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ | ΜΗ ΕΞΕΤΑΖΟΜΕΝΟ | ΠΕ86 | 3Ε (2Ε Εσπερινό) |
3 | ΡΟΜΠΟΤΙΚΗ | ΜΗ ΕΞΕΤΑΖΟΜΕΝΟ | ΠΕ86 | 3Ε (2Ε Εσπερινό) |
8. ΤΟΜΕΑΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ |
ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ: ΤΕΧΝΙΚΟΣ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ |
α/α | ΜΑΘΗΜΑΤΑ | ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΜΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ | Α’ ΑΝΑΘΕΣΗ | ΩΡΕΣ |
1 | ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ | ΓΡΑΠΤΩΣ ΕΞΕΤΑΖΟΜΕΝΟ + ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ | ΠΕ86 | 3Θ |
2 | ΔΙΚΤΥΑ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ | ΓΡΑΠΤΩΣ ΕΞΕΤΑΖΟΜΕΝΟ + ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ | ΠΕ86 | 3Θ |
3 | ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ (Εργαστήριο) | ΜΗ ΕΞΕΤΑΖΟΜΕΝΟ | ΠΕ86 | 2Ε |
4 | ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΣΕ ΕΠΙΧΕΙΡΙΣΕΙΣ ΚΑΙ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥΣ | ΓΡΑΠΤΩΣ ΕΞΕΤΑΖΟΜΕΝΟ (Θεωρητικό μέρος) |
ΠΕ86 | 2Θ (1Θ Εσπερινό) |
5 | ΔΙΚΤΥΑ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ (Εργαστήριο) | ΜΗ ΕΞΕΤΑΖΟΜΕΝΟ | ΠΕ86 | 2Ε |
6 | ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΒΑΣΕΩΝ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΤΟΥΣ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ | ΜΗ ΕΞΕΤΑΖΟΜΕΝΟ | ΠΕ86 | 4Ε (3Ε Εσπερινό) |
7 | ΕΙΔΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΣΤΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ | ΜΗ ΕΞΕΤΑΖΟΜΕΝΟ | ΠΕ86 | 4Ε (3Ε Εσπερινό) |
8 | ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΩΝ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ | ΜΗ ΕΞΕΤΑΖΟΜΕΝΟ | ΠΕ86 | 3Ε |
ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ: ΤΕΧΝΙΚΟΣ Η/Υ ΚΑΙ ΔΙΚΤΥΩΝ Η/Υ |
α/α | ΜΑΘΗΜΑΤΑ | ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΜΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ | Α’ ΑΝΑΘΕΣΗ | ΩΡΕΣ |
1 | ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ | ΓΡΑΠΤΩΣ ΕΞΕΤΑΖΟΜΕΝΟ + ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ | ΠΕ86 | 3Θ |
2 | ΔΙΚΤΥΑ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ | ΓΡΑΠΤΩΣ ΕΞΕΤΑΖΟΜΕΝΟ + ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ | ΠΕ86 | 3Θ |
3 | ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ (Εργαστήριο) | ΜΗ ΕΞΕΤΑΖΟΜΕΝΟ | ΠΕ86 | 2Ε |
4 | ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΑ ΣΥΑΤΗΜΑΤΑ ΣΕ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥΣ | ΓΡΑΠΤΩΣ ΕΞΕΤΑΖΟΜΕΝΟ (Θεωρητικό μέρος) |
ΠΕ86 | 2Θ (1Θ Εσπερινό) |
5 | ΔΙΚΤΥΑ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ (Εργαστήριο) | ΜΗ ΕΞΕΤΑΖΟΜΕΝΟ | ΠΕ86 | 2Ε |
6 | ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗ, ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΚΑΙ ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΙΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ | ΜΗ ΕΞΕΤΑΖΟΜΕΝΟ | ΠΕ86 | 4Ε (3Ε Εσπερινό) |
7 | ΕΙΔΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΣΤΟ ΥΛΙΚΟ ΚΑΙ ΣΤΑ ΔΙΚΤΥΑ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ | ΜΗ ΕΞΕΤΑΖΟΜΕΝΟ | ΠΕ86 | 4Ε (3Ε Εσπερινό) |
8 | ΤΕΧΝΙΚΗ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΙΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΔΙΚΤΥΑΚΩΝ ΥΠΟΔΟΜΩΝ | ΜΗ ΕΞΕΤΑΖΟΜΕΝΟ | ΠΕ86 | 3Ε |
Σύμφωνα με το ΦΕΚ 76 / Β’ / 30-04-2018 — ΠΡΟΕΔΡΙΚΟ ΔΙΑΤΑΓΜΑ ΥΠ’ ΑΡΙΘΜ. 40: (Άρθρο 15)
Πληροφορική (Γενικής Παιδείας) και Εισαγωγή στις Αρχές της Επιστήμης των Η/Υ (Γενικής Παιδείας)
Η γραπτή εξέταση των ανωτέρω μαθημάτων περιλαμβάνει δύο (2) θέματα θεωρίας και δύο (2) θέματα ασκήσεων ή προβλημάτων σχετικά με το περιεχόμενο του μαθήματος και τις εφαρμογές του, με τη βαθμολογία να κατανέμεται ισότιμα στα τέσσερα θέματα. Ειδικότερα, η βαθμολογία κάθε θέματος μπορεί να κατανέμεται διαφορετικά στα επιμέρους ερωτήματα που το αποτελούν, κατανομή που πρέπει να αναφέρεται στην εκφώνηση των θεμάτων.
Τα θέματα θεωρίας αποτελούνται από ερωτήσεις διαφόρων τύπων με τις οποίες ελέγχονται η γνώση και η κατανόηση της θεωρίας, η κριτική ικανότητα των μαθητριών/-τών και η ικανότητα αξιοποίησης θεωρητικών γνώσεων για την αξιολόγηση δεδομένων και εξαγωγή ή παραγωγή συμπερασμάτων.
Τα θέματα ασκήσεων ή προβλημάτων στοχεύουν στον έλεγχο της ικανότητας της/του μαθήτριας/-τή να χρησιμοποιεί, σε συνδυασμό, γνώσεις ή δεξιότητες που απέκτησε για την επίλυση τους. Τα θέματα πρέπει να είναι κλιμακούμενου βαθμού δυσκολίας, να περιλαμβάνονται στην εξεταστέα ύλη, να ανταποκρίνονται στις δυνατότητες των μαθητριών/- τών και να μπορούν να απαντηθούν στο χρόνο που οι τελευταίοι έχουν στη διάθεση τους.
III. ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΤΟΜΕΩΝ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΩΝ
1. Θεωρητικά μαθήματα και θεωρητικό μέρος των μικτών μαθημάτων.
Τα θέματα της γραπτής εξέτασης ταξινομούνται σε δύο ομάδες.
1.1) Η πρώτη ομάδα περιλαμβάνει τουλάχιστον δύο (2) ερωτήσεις που μπορούν να αναλύονται σε υποερωτήματα με σκοπό τον έλεγχο της κατανόησης της διδαχθείσας ύλης.
1.2) Η δεύτερη ομάδα μπορεί να περιλαμβάνει τουλάχιστον δύο (2) ασκήσεις εφαρμογών ή και προβλήματα ή άλλα ερωτήματα με σκοπό τον έλεγχο της κριτικής σκέψης των μαθητών/-τριών καθώς και της ικανότητας εφαρμογής της αποκτηθείσας γνώσης. Η βαθμολογία κατανέμεται κατά 50% στην πρώτη ομάδα και 50% στη δεύτερη.
Τα θέματα διατυπώνονται με τρόπο ώστε να μπορεί να ελέγχονται, κατά το δυνατόν, παράμετροι όπως:
- Η αποκτηθείσα γνώση των μαθητών/-τριών
- Η κατοχή και κατανόηση των γνωστικών στοιχείων
- Η ικανότητα κριτικής ανάλυσης και σύνθεσης
- Η επεξεργασία, η αξιοποίηση και η εφαρμογή των θεωρητικών γνώσεων
- Η αξιολόγηση δεδομένων
- Η συνδυαστική σκέψη
Ο έλεγχος της ικανότητας των μαθητών/-τριών να χρησιμοποιούν σε συνδυασμό τις γνώσεις και τις δεξιότητες που απέκτησαν κατά την επίλυση ασκήσεων και προβλημάτων για την διεξαγωγή ή την παραγωγή συμπερασμάτων.
2. Για τα εργαστηριακά μαθήματα και το εργαστηριακό μέρος μικτών μαθημάτων δεν προβλέπεται τελική γραπτή εξέταση.
Σύμφωνα με το ΦΕΚ 6545 / Β’ / 21-12-2022 — Φ9/157144/ΓΔ4/21-12-2022 υπουργική απόφαση:
Για την Α’ Τάξη ΕΠΑΛ:
α. Η εξέταση και αξιολόγηση κατά τη διάρκεια των τετραμήνων των μαθημάτων Γενικής Παιδείας «Βιολογία», «Πολιτική Παιδεία», «Θρησκευτικά», «Πληροφορική» και «Φυσική Αγωγή» που έχουν χαρακτηριστεί ως «μη εξεταζόμενα», σύμφωνα με το άρθρο 1 και τους πίνακες του παραρτήματος, πραγματοποιείται όπως προβλέπεται στις υποπερ. αα), ββ), γγ), εε) και στστ) της περ. α) της παρ. 1Β του άρθρου 2 της υπό στοιχεία Φ4/72379/ Δ4/09.05.2019 (Β’ 1675) υπουργικής απόφασης.
εε) Πληροφορική
Η γραπτή εξέταση περιλαμβάνει θέματα θεωρίας και θέματα ασκήσεων ή προβλημάτων σχετικά με το περιεχόμενο του μαθήματος και τις εφαρμογές του. Η κατανομή της βαθμολογίας μπορεί να διαφοροποιείται ανάλογα με το βαθμό δυσκολίας των επιμέρους ερωτημάτων κάθε θέματος και ανακοινώνεται στις/στους μαθήτριες/τές γραπτώς.
Τα θέματα θεωρίας αποτελούνται από ερωτήσεις διαφόρων τύπων με τις οποίες ελέγχονται η γνώση και η κατανόηση της θεωρίας, η κριτική ικανότητα των μαθητριών/τών και η ικανότητα αξιοποίησης θεωρητικών γνώσεων για την αξιολόγηση δεδομένων και εξαγωγή ή παραγωγή συμπερασμάτων.
Τα θέματα ασκήσεων ή προβλημάτων στοχεύουν στον έλεγχο της ικανότητας της/του μαθήτριας/τή να χρησιμοποιεί, σε συνδυασμό, γνώσεις ή δεξιότητες που απέκτησε για την επίλυσή τους.
Τα θέματα πρέπει να είναι κλιμακούμενου βαθμού δυσκολίας, να ανταποκρίνονται στις δυνατότητες των μαθητριών/τών και να μπορούν να απαντηθούν στο χρόνο που έχουν στη διάθεσή τους.
Για την Β’ και Γ’ Τάξη ΕΠΑΛ:
γγ) Η εξέταση του μαθήματος Γενικής Παιδείας Εισαγωγή στις Αρχές της Επιστήμης των Η/Υ πραγματοποιείται όπως και η εξέταση του μαθήματος «Πληροφορική» της Α΄ τάξης, σύμφωνα με τις υποπεριπτ. εε΄της υποπεριπτ. α΄ της περιπτ.Β΄της παρ.1 του παρόντος άρθρου.