Τάδε έφη Τριαντάφυλλος

  1. Να χρησιμοποιώ τον ολιστικό τρόπο προσέγγισης σε διάφορες ευκαιρίες.
  2. Να αναζητώ την πολλαπλότητα με τη δυναμική της μορφή (μεταβολές με βάση δεδομένα), για να ενισχύω την μετατροπή της πληροφορίας σε γνώση.
  3. Ο διαμοιρασμός εγγράφων, πινάκων, φορμών μπορεί να αποδειχτεί εξαιρετικά πολύτιμος.
  4. Ο διαδραστικός πίνακας δεν είναι προβολέας, αλλά εργαλείο αξιοποίησης λογισμικών και πεδίο αποτελεσματικής και αποδοτικής εργασίας.
  5. Να οικοδομώ την παρουσίαση της νέας γνώσης μέσα από τη διερεύνηση, την ανακάλυψη, την εικασία, τον δυναμικό χειρισμό, την πολλαπλότητα, τον πειραματισμό.
  6. Το μ-πείραμα είναι ένα στιγμιότυπο της εκπαιδευτικής διαδικασίας και αποτελεί μέρος μιας μ-δραστηριότητας. Κάνει πράξη το “μαθαίνω αυτό που κάνω”.
  7. Η μ-δραστηριότητα συμπεριλαμβάνει ένα ή περισσότερα μ-πειράματα, αλλά και τα αναγκαία φύλλα αξιολόγησης. Μπορεί να αποτελεί μέρος ενός μ-σεναρίου. Προσανατολίζει στο στόχο.
  8. Το μ-σενάριο είναι η λεπτομερής περιγραφή μιας διδακτικής πρότασης που χρησιμοποιεί τις νέες τεχνολογίες και η οποία θα διαρκέσει το πολύ δύο διδακτικές ώρες.
  9. Τα φύλλα εργασίας που χρησιμοποιώ πρέπει αναγκαίως (και μοιραίως) να σχετίζονται άμεσα με τους στόχους της εκπαιδευτικής περίστασης. Περιέχουν δε το πολύ πέντε σύντομες ερωτήσεις, απολύτως συγκεκριμένες.
  10. Να αξιοποιώ πολλά εργαλεία (λογισμικά)  για να δημιουργώ ποικίλες αναπαραστάσεις, με στόχο την ισχυροποίηση της αποτελεσματικότητας της διδασκαλίας.
  11. Να αναστοχάζομαι τις εμπειρίες των συναδέλφων αξιοποιώντας το photodendro, την ifigeneia κ.α. κάθε φορά που σχεδιάζω μια διδασκαλία. Οι δοκιμασμένοι δρόμοι, εκτός από το ότι είναι ασφαλείς, προσφέρουν πάντα πάρα πολλά θετικά στοιχεία.
  12. Η χρήση υπολογιστικών – πληροφορικών εργαλείων ευνοεί την συνεργατική μάθηση.
  13. Η συνεργατική μάθηση αξιοποιεί τις κοινωνικές εμπειρίες μάθησης, οι οποίες αποτελούν βασικό υποστηρικτικό άξονα επίτευξης των στόχων της διδασκαλίας που σχεδιάζω.
  14. Τι το διαφορετικό θα κερδίσει ο μαθητής, αν το μάθημα γίνει με την υποστήριξη των ΤΠΕ; Η απάντηση στο ερώτημα προσδιορίζει την προστιθέμενη αξία της χρήσης των ΤΠΕ.
  15. Βρίσκω έτοιμο ή κατασκευάζω ένα μ-πείραμα ή μια μ-δραστηριότητα, επιλέγω προσεκτικά μια παιδαγωγική προσέγγιση, ετοιμάζω φύλλα εργασίας με πηγή τους διδακτικούς στόχους και τα περιγράφω όλα αναλυτικά: ιδού ένα μ-σενάριο !