Google: Έρχεται το σπίτι του μέλλοντος

Γενικά Δεν υπάρχουν σχόλια »

Θέλετε να σβήσετε τα φώτα του καθιστικού; Χρησιμοποιείστε το κινητό σας. Αυτό άλλωστε έκανε και η ίδια η Google στην επίδειξη που πραγματοποίησε από τις εγκαταστάσεις του συνεδρίου στο Σαν Φρανσίσκο. Η Google ανέπτυξε ένα νέο πρωτόκολλο, το οποίο μπορεί να εφαρμοστεί για την επικοινωνία κάθε είδους οικιακής συσκευής, από μία λάμπα μέχρι το πλυντήριο πιάτων.

Αναφορά επίσης έγινε και για μία νέα συσκευή, το Tungsten που ουσιαστικά πρόκειται για τη συσκευή που θα είναι υπεύθυνη για όλες τις υπόλοιπες.
Διαβάστε όλο το άρθρο »

Ταξιδέψτε με το ελικόπτερο από το Google maps

Γενικά, Εκπαίδευση, Ταξίδια Δεν υπάρχουν σχόλια »

Ένα νέο τρόπο προβολής πρόσθεσε στο οπλοστάσιό του το Google Maps, που αναλαμβάνει να προσομοιώσει το ταξίδι που θα του υποδείξετε και να σας δείξει τη διαδρομή σε κινούμενο 3D, σαν να τη βλέπατε πετώντας κατά μήκος της με ελικόπτερο. Το νέο χαρακτηριστικό ονομάζεται Helicopter View και είναι ήδη διαθέσιμο σε όλους με το απλό πάτημα ενός κουμπιού.

Εσείς το μόνο που έχετε να κάνετε είναι να επισκεφθείτε το maps.google.com, να δηλώσετε μια διαδρομή και να επιλέξετε το κουμπάκι με την ένδειξη 3D που εμφανίζεται δίπλα από τον τίτλο των αποτελεσμάτων. Όταν το κάνετε, θα ξεκινήσει η «πτήση», την οποία μπορείτε να διακόψετε με ένα κλικ σε οποιοδήποτε σημείο της επιφάνειας του χάρτη.

Το Google «αποδυναμώνει» τη μνήμη μας;

Γενικά, Εκπαίδευση Δεν υπάρχουν σχόλια »

Σύμφωνα με μια νέα μελέτη, το Google έχει αλλάξει τον τρόπο που μαθαίνουμε και θυμόμαστε … πληροφορίες.

Έχοντας σχεδόν όλες τις πληροφορίες που χρειαζόμαστε στη διάθεσή μας, υποσυνείδητα μένουμε μακριά από τα δεδομένα, ισχυρίζονται οι επιστήμονες.

Για παράδειγμα, ξεχνάμε πράγματα που είμαστε σίγουροι ότι μπορούμε να βρούμε στο Διαδίκτυο, ενώ είναι πιο πιθανό να θυμόμαστε τα πράγματα που θεωρούμε ότι δεν μπορούμε να βρούμε στο Διαδίκτυο.

Η επικεφαλής της έρευνας, Betsy Sparrow, από το Πανεπιστήμιο Columbia, είπε: «Με την εμφάνιση των μηχανών αναζήτησης, έχουμε αναδιοργανώσει τον τρόπο που θυμόμαστε πληροφορίες Οι εγκέφαλοί μας βασίζονται στο Διαδίκτυο με τον ίδιο σχεδόν τρόπο που βασίζονται στη μνήμη ενός φίλου, μέλους της οικογένειας ή ένα συνάδελφο».

Η έρευνα δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Science.

Πηγή:http://techit.gr


e-αμφιθέατρο για 100.000 φοιτητές

Γενικά, Εκπαίδευση Δεν υπάρχουν σχόλια »

Το Πανεπιστήμιο Στάνφορντ δημιουργεί διαδικτυακό τμήμα ανοιχτό σε όλο τον κόσμο

Διαβάζοντας τα τελευταία εκπαιδευτικά νέα,  βρήκα αυτό το άρθρο και το μοιράζομαι μαζί σας.

Οι καθηγητές Σεμπάστιαν Θραν και Πίτερ Νόρβιγκ θα διδάσκουν στο μεγαλύτερο online πανεπιστημιακό τμήμα στον κόσμο. Συμμετοχή μπορεί να δηλώσει όποιος το επιθυμεί με μοναδικό προαπαιτούμενο να ξέρει καλά μαθηματικά και, ειδικότερα, τις βασικές έννοιες της γραμμικής άλγεβρας και της θεωρίας των πιθανοτήτων

Μερικές φορές το μέγεθος μετράει. Αλλες, πάλι, είναι παντελώς αδιάφορο. Στον χώρο της εκπαίδευσης έχει επικρατήσει η άποψη ότι όσο πιο ολιγομελής είναι μια τάξη τόσο πιο αποδοτικά γίνεται το μάθημα. Στο Στάνφορντ, όμως, έχουν άλλη γνώμη. Δύο καθηγητές του φημισμένου αμερικανικού πανεπιστημίου ετοιμάζονται να διδάξουν σε μια τάξη που θα αποτελείται από περίπου… 100.000 φοιτητές, στο πιο φιλόδοξο ίσως εκπαιδευτικό πείραμα που έγινε ποτέ.

Η τάξη, βέβαια, θα είναι εικονική και οι φοιτητές θα δηλώνουν «παρών» από το σπίτι τους, κάνοντας κλικ με το ποντίκι του υπολογιστή τους. Δεν θα μπορούσε να γίνει αλλιώς, καθώς θα γέμιζαν έξι Στάνφορντ αν έπρεπε να συγκεντρωθούν όλοι στον ίδιο χώρο.

Οι φοιτητές του μεγαλύτερου μέχρι σήμερα διαδικτυακού ακαδημαϊκού προγράμματος θα διδαχθούν εντελώς δωρεάν την επιστήμη της τεχνητής νοημοσύνης από δύο κορυφαίους καθηγητές. Ο Σεμπάστιαν Θραν και ο Πίτερ Νόρβιγκ, οι οποίοι θεωρούνται αυθεντίες σε αυτόν τον τομέα, έχουν συνεργαστεί μεταξύ άλλων με το αμερικανικό Πεντάγωνο, τη NASA και την Google, στην οποία ο Νόρβιγκ είναι σήμερα διευθυντής Ερευνας. «Το όραμά μας είναι να αλλάξουμε τον κόσμο, φέρνοντας την εκπαίδευση σε μέρη όπου οι άνθρωποι δεν έχουν πρόσβαση στη γνώση», εξηγεί ο δρ Θραν.

Οι φοιτητές δεν θα βαθμολογούνται με βάση το συμβατικό σύστημα αξιολόγησης του πανεπιστημίου. Θα κατατάσσονται σε βαθμίδες συγκρινόμενοι με τις επιδόσεις των κανονικών φοιτητών του πανεπιστημίου και θα δίνουν εξετάσεις μέσω ενός συστήματος που βασίζεται στην τεχνολογία cloud computing. Εάν επιτύχουν, θα τους απονέμεται ένας «τίτλος ολοκλήρωσης σπουδών».

Οι καθηγητές θα εφαρμόσουν μια πρωτοποριακή μέθοδο προσωποποίησης των εξετάσεων, η οποία υπόσχεται να εξαλείψει την αντιγραφή και τα σκονάκια. Επίσης, χρησιμοποιώντας ένα ειδικό λογισμικό, οι φοιτητές θα ψηφίζουν τις καλύτερες ερωτήσεις στις οποίες θα καλούνται να απαντήσουν οι καθηγητές μέσω online chat.

Οι δύο εκπαιδευτικοί δεν πίστευαν στα μάτια τους βλέποντας ανθρώπους από όλον τον κόσμο να εγγράφονται ο ένας μετά τον άλλον στο τμήμα. Οταν ο δρ Θραν προσπάθησε πρόσφατα να διαφημίσει το πρόγραμμα, μοιράζοντας φυλλάδια σε ένα ακαδημαϊκό συνέδριο στην Ισπανία, απογοητεύτηκε διαπιστώνοντας ότι είχε συγκεντρώσει μόλις 80 ενδιαφερόμενους.

Ωστόσο, ένα e-mail που έστειλε στην Κάρολ Χάμιλτον, διευθύντρια της Ενωσης για την Προαγωγή της Τεχνητής Νοημοσύνης, ήταν αρκετό για να διαδοθεί αστραπιαία το εγχείρημά του. Η Χάμιλτον προώθησε το e-mail στις επαφές της και σε χρόνο-ρεκόρ εξαπλώθηκε παντού.

Φοιτητές από 175 χώρες!

Οι φοιτητές του online τμήματος του Πανεπιστημίου Στάνφορντ θα διδαχθούν τρία μαθήματα: Εισαγωγή στην Τεχνητή Νοημοσύνη, Αρχές Λογισμικού Βάσεων Δεδομένων και Εισαγωγή στη Μηχανική. Η διδασκαλία θα γίνεται μέσω βιντεοδιαλέξεων, ενώ οι καθηγητές θα χρησιμοποιούν διαδραστικές τεχνολογίες διδασκαλίας και εξέτασης.

Το ηλικιακό εύρος των υποψηφίων καλύπτει από τελειόφοιτους λυκείου μέχρι συνταξιούχους. Μέχρι χθες είχαν δηλώσει συμμετοχή περισσότερα από 100.000 άτομα από τουλάχιστον 175 χώρες. Τα μαθήματα θα ξεκινήσουν στις 10 Οκτωβρίου και θα ολοκληρωθούν στις 16 Δεκεμβρίου.

http://www.tanea.gr

Με το βλέμμα στραμμένο στα περασμένα

Γενικά, Σκέψεις Δεν υπάρχουν σχόλια »

Πρώτο Σαββατοκύριακο του Σεπτέμβρη. Αργά το απόγευμα, και πάντα με γεμίζει η βόλτα στην παραλία  της αγαπημένης μου πόλης, της Σαλονίκης, με την απογευματινή αύρα να μου χαϊδεύει  το πρόσωπο.

Παρέα με φίλες αγαπημένες, που είχαμε να ξαναβρεθούμε από τα φοιτητικά μας χρόνια και με την κάμερα  στο χέρι κατευθυνθήκαμε προς την πλατεία Αριστοτέλους.

Καθίσαμε σε ένα από τα παλιά μας στέκια για καφέ και στήσαμε την κάμερα για να αποθανατίσει την κίνηση της πλατείας. Απολαμβάνοντας τον καφέ μας, αφήσαμε το βλέμμα μας να παίξει με το βάθος του ορίζοντα, εκεί που το απογευματινό περπάτημα αφήνει στην καρδιά μας την ανταλλαγή της καλησπέρας των ανθρώπων.

Συζητάμε ζωηρά, χειρονομούμε για να προλάβουμε να τα μοιραστούμε όλα. Θυμόμαστε τα περασμένα, τις τρέλες μας, την ανεμελιά μας και κοιτάζοντας η μία την άλλη στα μάτια, ταξιδεύουμε μέσα από αυτά. Θυμόμαστε πως είναι να χάνεται ο χρόνος σε μια συνάντηση αγαπημένων ανθρώπων και να νιώθεις ότι δεν πέρασε παρά μία στιγμή.

Η καρδιά και το μυαλό  στραμμένα στο παρελθόν ξυπνούσαν μόνο αναμνήσεις νοσταλγικά όμορφες… Η θάλασσα άφηνε τον φλοίσβο της σα χάδι στα αυτιά μου και εγώ έκανα το ταξίδι εκεί στα περασμένα χρόνια της νιότης κι έψαχνα  μέσα στο μπαούλο των αναμνήσεων να βρω την πιο μεγάλη. Χαμένη στην απόλυτη ησυχία της ψυχής μου δε νιώθω τίποτα από  τους ήχους αυτής της πολύβουης πλατείας..

Τούτες οι ώρες  ανοίγουν τις κλειστές πόρτες της καστροπολιτείας που οικοδομούμε τρέχοντας να προλάβουμε την καθημερινότητα. Το μυαλό έχει την τάση να μεγαλώνει αλλά και να μικραίνει τις καταστάσεις ανάλογα με τη διάθεση.

Οι δυνατές φωνές με επαναφέρουν από τις θύμησες τις περασμένες. Ακούω τα τελευταία κελαϊδίσματα των πουλιών και παίζω κρυφτό με τις χρυσοκόκκινες ακτίνες του ήλιου πριν κρυφτεί πίσω από τα βουνά. Σκουπίζω τα μάτια  από τα δάκρυα χαράς που μπορώ σήμερα να διακρίνω το ηλιοβασίλεμα που κάθε μέρα έβλεπα και προσπερνούσα…

Πονάνε οι αναμνήσεις των όμορφων χρόνων που έφυγαν, αλλά είναι καθοριστικές για τη μετέπειτα ζωή σου. Αν μάθεις να βλέπεις  με τα μάτια της ψυχής σου, τότε η χαρά στα μάτια σου είναι καθημερινή.

ΤΕΛΟΣ Ή ΜΙΑ ΝΕΑ ΑΡΧΗ;

Σκέψεις Δεν υπάρχουν σχόλια »

Γενικά η λέξη τέλος σημαίνει το τέρμα, το πέρας και είναι η αντίθετη έννοια της αρχής. Το “τέλος” αποτελεί και το έσχατο σημείο ενός πράγματος, υπόθεσης, παρουσίασης ή μιας συγκεκριμένης κατάστασης.

Το τέλος μιας σχέσης, το τελείωμα μιας συγκεκριμένης κατάστασης σε μια ζωή όπου ουσιαστικά κανείς δεν μπορεί να προσδιορίσει τι είναι τέλος και τι είναι αρχή, αφού δεν υπάρχει το απόλυτα ταυτόχρονο στο χρόνο, δίνει αρκετά ερείσματα για τη δημιουργία σκέψεων που μπορεί να μην οριοθετούν πραγματικά το τέλος αλλά, ουσιαστικά, μας οδηγούν σε μια νέα αρχή και αναζήτηση ενός… νέου τέλους.

Υπάρχει βέβαια και το τέλος με συγκεκριμένη έννοια, όπως το τέλος του χρόνου που διανύουμε και μοιραία θα μας οδηγήσει σε μια νέα χρονιά.

Η έννοια του χρόνου  επιδρά στην καθημερινότητά μας ανάλογα με τα συναισθήματα.  Η ψυχολογική διάθεση της στιγμής, πολύ συχνά μας κάνει να δίνουμε μία καινούρια σημασία στην έννοια του χρόνου. Καταστάσεις και γεγονότα που μας ευχαριστούν «περνούν πιο γρήγορα από το κανονικό», ενώ αντιθέτως, καταστάσεις και γεγονότα που μας δυσαρεστούν, νιώθουμε ότι διαρκούν πολύ.

Το τέλος κάθε εποχής μας γεννά διαφορετικά συναισθήματα. Το τέλος του χειμώνα  είναι καλοδεχούμενο  γιατί έρχεται η άνοιξη και μας δημιουργεί μια αίσθηση ψυχικής ανάτασης και ευεξίας. Αντίθετα, το τέλος του καλοκαιριού μας γεμίζει θλίψη γιατί αποχωριζόμαστε την εποχή της ανεμελιάς και της χαλάρωσης και επιστρέφουμε στο φθινόπωρο και θα πρέπει να γυρίσουμε πίσω στο συνηθισμένο τρόπο ζωής.

Όταν το τέλος μιας συγκεκριμένης κατάστασης συμπίπτει με το τέλος του καλοκαιριού  αρνούμαστε περισσότερο να το δεχθούμε και οδηγούμαστε σε αρνητικές σκέψεις.

Όμως δεν πρέπει  γιατί κάθε τέλος σηματοδοτεί μία νέα αρχή. Και όταν έρχεται αυτό το τέλος, αναθεωρείς τα πάντα, επανεξετάζεις τα πάντα, βλέπεις την ιστορία σου σαν ένα τρίτο άτομο και κρίνεις πιο καθαρά .

Βέβαια κάθε τέλος είναι ξεχωριστό και εξαρτάται αν θα δώσει ώθηση σε μία νέα αρχή. Η επιλογή του τέλους καθορίζει και σηματοδοτεί τη διαδικασία της νέας αρχής. Ας αγκαλιάσουμε την αλλαγή. Η αλυσίδα της ζωής είναι φτιαγμένη με αποχαιρετισμούς και καλωσορίσματα.

Σε κάθε αρχή υπάρχει και ένα τέλος και σε κάθε τέλος υπάρχει μια νέα αρχή. Και όσο κοιτάς πίσω και δεν κοιτάς μπροστά χάνεις πολλά !

Το τέλος κρύβει μια μεγάλη ευκαιρία: να κάνεις μια νέα αρχή.

Η δυνατότητα εξερεύνησης του ανθρώπινου σώματος

Γενικά, Εκπαίδευση Δεν υπάρχουν σχόλια »

Η Google πραγματοποίησε πρόσφατα επίδειξη του Body Browser, μιας online εφαρμογής που επιτρέπει την εξερεύνηση του ανθρώπινου σώματος, με τρόπο παρόμοιο με αυτόν που έχουμε συνηθίσει από τη Google Earth. Ο χρήστης μπορεί να εστιάσει σε σημεία, να κάνει zoom ή να ψάξει για συγκεκριμένα μέρη του σώματος, βάσει της ονομασίας τους.

Το πιο ενδιαφέρον μέρος όμως της εφαρμογής, είναι το εργαλείο όπου αλλάζετε επίπεδα. Από εκεί επιλέγετε ποιο επίπεδο του ανθρώπινου σώματος θέλετε να εξερευνήσετε, ξεκινώντας από το δέρμα και προχωρώντας στους μυς, κόκαλα και όργανα καταλήγει στο νευρικό σύστημα.

Εφαρμογές στην Εκπαίδευση

Το Google Body αναμένεται να γίνει ιδιαίτερα δημοφιλές σε όλες τις εκπαιδευτικές βαθμίδες. Δάσκαλοι και καθηγητές θα έχουν στη διάθεσή τους έναν νέο και ενδιαφέροντα τρόπο για να μιλήσουν για το ανθρώπινο σώμα. Και φυσικά η εφαρμογή κρίνεται ιδανική για φοιτητές ιατρικής και φυσιοθεραπείας, γιατρούς και όσους άλλους ενδιαφέρονται για την κατανόηση της ανατομίας του ανθρώπινου σώματος.



Εξερευνήστε τα μουσεία από την οθόνη του Η/Υ

Εκπαίδευση Δεν υπάρχουν σχόλια »

«Εναστρη νύχτα» (1889) του Βίνσεντ Βαν Γκογκ, ένα από τα διάσημα έργα που θα μπορεί ο χρήστης του προγράμματος να εξερευνήσει στην ησυχία του σπιτιού του

Στην ιστοσελίδα  http://www.googleartproject.com μπορείτε να επισκεφθείτε διάσημα μουσεία έργων τέχνης σε όλο τον κόσμο- Μαδρίτη, Νέα Υόρκη, Βερολίνο, Λονδίνο και αλλού και να εξερευνήσετε  έργα τέχνης με πολλές λεπτομέρειες που ποτέ πριν  δεν ήταν δυνατό στο Διαδίκτυο.Δεν είναι πάντοτε εύκολο για το δάσκαλο να εμφυσήσει την αγάπη για την τέχνη στους μαθητές. Αυτό αλλάζει με το νέο καινοτόμο εργαλείο της Google που ξεκίνησε την 1η Φεβρουαρίου 2011.

Η χρήση του προγράμματος είναι πολύ εύκολη και από τους μαθητές των μικρών τάξεων του Δημοτικού. Από τη λίστα μουσείων επιλέγετε το μουσείο που θέλετε να εξερευνήσετε και στη συνέχεια μπορείτε ν’ ασχοληθείτε  με τη λεπτομερή εξέταση των έργων τέχνης.

Η δυνατότητα να περιηγηθεί κανείς στους διαδρόμους και στα υπόγεια του μουσείου για να ανακαλύψει το επόμενο έργο τέχνης ενθουσιάζει  και διασκεδάζει τα παιδιά.

Μπορείτε να παρατηρήσετε ένα έργο τέχνης από κοντά ή μακριά και σε προβολή 2D.

Το πρόγραμμα τέχνης της Google είναι μεγάλη βοήθεια για τους εκπαιδευτικούς για να επισκεφθούν με τους μαθητές τους πολλά μουσεία ανά τον κόσμο  και να μάθουν για τις διάφορες συλλογές έργων τέχνης.

Περιηγηθείτε στην πόλη της Θεσσαλονίκης και όχι μόνο.

Ταξίδια Δεν υπάρχουν σχόλια »

Το Kapou είναι μια υπηρεσία εικονικής περιήγησης στους δρόμους μεγάλων πόλεων από την οθόνη του Η/Υ του χρήστη. Η εταιρεία που έχει αναπτύξει αυτή την υπηρεσία έχει ως έδρα της τη Θεσσαλονίκη και γι’ αυτό η χαρτογράφηση έχει ξεκινήσει απ’ αυτή και τώρα είναι διαθέσιμη και στην Αθήνα και στα Τρίκαλα.

Η συγκεκριμένη τεχνολογία χαρτογράφησης που παρουσιάζεται στο kapou.gr δίνει τη δυνατότητα εικονικής περιήγησης προς οποιαδήποτε κατεύθυνση με οπτικό πεδίο 360 μοιρών στους δρόμους πόλεων βήμα-βήμα. Οι φωτογραφίες που παρουσιάζονται στον δικτυακό τόπο απεικονίζουν ακριβώς την περιοχή, όπως θα την έβλεπε κάποιος, ενώ βρίσκεται κατά μήκος του δρόμου. Ακόμη, στον τουριστικό τομέα δίνει τη δυνατότητα σε κάποιον να περιηγηθεί σε τουριστικά αξιοθέατα.

Αφού παρακολουθήσετε αυτό το βίντεο μπορείτε να περιηγηθείτε στους δρόμους της πόλης από τη διεύθυνση: http://www.kapou.gr

Επιστροφή στο σχολείο

Εκπαίδευση Δεν υπάρχουν σχόλια »

 

Βρισκόμαστε στο κατώφλι της νέας σχολικής χρονιάς και πέρα από τα προβλήματα που αντιμετωπίζει (δυστυχώς όπως κάθε χρόνο) ο τομέας της εκπαίδευσης γενικότερα, τα παιδιά όπως και να έχει, καλούνται να βρουν τους σχολικούς ρυθμούς τους.

Η επιστροφή στο σχολείο των παιδιών είναι μια περίοδος προσαρμογής που απαιτεί προετοιμασία. Δεν είναι εύκολο για τα παιδιά να περάσουν από την ξεγνοιασιά του καλοκαιριού στο νέο απαιτητικό, αυστηρό ρυθμό του σχολείου.

Οι γονείς έχουν καθοριστικό ρόλο στην ορθή προετοιμασία των παιδιών τους και ο ρόλος τους δεν περιορίζεται μόνο στην υλική προετοιμασία των παιδιών, αλλά η ψυχολογική προσέγγιση και καθοδήγηση από την αρχή του χρόνου, έχουν τεράστια σημασία στην εξέλιξη, απόδοση και ικανοποίηση του παιδιού. Η ορθή υποστήριξη των γονιών, μεγιστοποιεί την απόδοση και τις πιθανότητες επιτυχίας των παιδιών.

Παράλληλα και εμείς πρέπει να είμαστε έτοιμοι να πλησιάσουμε τους μαθητές μας με αγάπη και κατανόηση. Τα παιδιά πρέπει να αισθάνονται μέσα στην τάξη ασφάλεια. Κάθε μαθητής μας φέρει μια μικρή ιστορία που καθορίζεται από το οικογενειακό και κοινωνικό περιβάλλον στο οποίο κινείται και ανατρέφεται.

Ένας «φοβισμένος» μαθητής είναι δύσκολο να κερδηθεί. Χρειάζεται να ρίξει ο δάσκαλος γέφυρες για να κερδίσει την εμπιστοσύνη του.

 Ας έχουμε κατά νου πως ο δάσκαλος είναι ο μαέστρος και οι μαθητές η ορχήστρα. Αυτό το εναρμονισμένο σύνολο, παρότι τα μέλη του έχουν διαφορετικό ρόλο το καθένα, μπορεί να παράγει μια θεσπέσια μελωδία.

Πρέπει να πείσουμε τους μαθητές μας σαν υπεύθυνοι παιδαγωγοί πως όλοι έχουν θέση στην τάξη και κάτι να προσφέρουν, μικρό ή μεγάλο.

Καλή σχολική χρονιά!!!! 

 

 

 

 

 


© 2025 Scientia est potentia.
   Φιλοξενείται από Blogs.sch.gr
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
RSS άρθρων RSS Σχολίων Σύνδεση