Ο θείος Παύλος

Τελευταίος συνδυασμός για φέτος το αυ (αφ ή αβ) Το εξηγούμε στα παιδιά, και επισημαίνουμε ότι μοιάζει με το ευ στη χρήση του μέσα στο λόγο. Θα μάθουμε εμπειρικά να διαβάζουμε τις λέξεις που τα περιέχουν όσο προχωράμε σε νέα κείμενα και κάνουμε ανάγνωση. Στο νέο κεφάλαιο λοιπόν συναντάμε την Ιωάννα με τη μαμά της στο ταχυδρομείο, όπου δέχονται ένα δέμα από το θείο Παύλο. Ζητάμε από κάποιο παιδί να μας διαβάσει τον τίτλο του μαθήματος και στη συνέχεια επισημαίνουμε τον συνδυασμό. Λέμε δυνατά αρκετές φορές πως μπορεί να διαβαστεί και ψάχνουμε λέξεις που το περιέχουν. Σίγουρα σε κάποιες περιπτώσεις θα πέσουμε σε ομόηχα ακουστικά λέξεις, αλλά ο σκοπός μας εξυπηρετείται ούτως ή άλλως. Τις γράφουμε στον πίνακα και μαζί με τα παιδιά τις διαβάζουμε.

Μπορούμε σε αυτό το σημείο να παίξουμε και τα παιχνίδια από το Jele στα οποία χρησιμοποιείται κάθε φορά ο συνδυασμός είτε με αφ είτε με αβ. Πρώτο έχουμε Το Μαύρο Πρόβατο

To mayro probato

Στη συνέχεια για το αυ=αφ έχουμε τη δραστηριότητα, Βόλτα με το αυτοκίνητο.

βολτα με αυτοκινητο

Σε αυτή την ενότητα η Ευτυχία και η Αυγή μας ταξιδεύουν στο λογισμικό Γλώσσας Α-Β χωρίς ιδιαίτερη δυσκολία, μιας και πλέον γνωρίσαμε το αυ.

ευ-αυ

Περνάμε στη συνέχεια στην εικόνα του βιβλίου και αναλύουμε τι βλέπουμε, ποια πρόσωπα, σε ποιον χώρο, τι σημαίνει ΕΛΤΑ και κάνουμε αν έχουμε χρόνο μια αναφορά στα ακρωνύμια που μπορεί να γνωρίζουν τα παιδιά και φυσικά συζητάμε το τι σημαίνει το καθένα.(ΟΤΕ, ΔΕΗ, ΕΥΔΑΠ, ΕΛΑΣ κ.α.)

Μετά από αυτή την αναφορά περνάμε στο κείμενο. Κυκλώνουμε τα αυ που εντοπίζουμε μέσα στο κείμενο και ξεκινάμε να διαβάζουμε τη κάθε πρόταση με τη βοήθεια των παιδιών. Αναλύουμε λέξη-λέξη και όπου δυσκολεύονται τα παιδιά, είμαστε εκεί να τα βοηθήσουμε. Φυσικά δε ξεχνάμε να επισημάνουμε τον σωστό τρόπο ανάγνωσης, ανάλογα με τα σημεία στίξης που υπάρχουν. Αφού διαβάσουμε αρκετές φορές όλο το μάθημα, μπορούμε μιας και είναι αρκετά μεγάλο να το χωρίσουμε στη μέση, ώστε να μην ζοριστούν τα παιδιά στην ανάγνωση στο σπίτι. Μπορούμε όπως έχουμε πει και σε προηγούμενες αναρτήσεις να χρησιμοποιήσουμε το πρόγραμμα αλλαγής φωνής και να κάνουμε διαφορετικούς τύπους ανάγνωσης (ρομπότ, φάντασμα, κακός λύκος, στρουμφάκι, πολύ βαριεστημένα και πολλές άλλες).

Αφήνουμε για το τέλος τις ασκήσεις του βιβλίου καθώς και του τετραδίου εργασιών, οι οποίες δεν είναι ιδιαίτερα απαιτητικές. Μπορούμε την άσκηση με την ‘κατασκευή’ της ταυτότητας να την κάνουμε όπως προτείνει στον επόμενο σύνδεσμο η κα. Ιωάννα εκτυπώνοντας ταυτότητες και συμπληρώνοντας μαζί με τα παιδιά τα στοιχεία τους. Εντοπίζουμε και αναλύουμε και την ορθογραφία και εφόσον έχει μείνει χρόνος, μπορούμε να κάνουμε και τις παρακάτω κατατοπιστικές και επεξηγηματικές δραστηριότητες από τη ΤάξηΑστεράτη, που μας συντροφεύει φέτος καθ’όλη τη διάρκεια της χρονιάς.

Δείτε το στο slideshare.net