Ο παπουτσωμένος χιονάνθρωπος

Στη νέα ενότητα βλέπουμε το τσ. Το τσ δε περιμένουμε να δυσκολέψει ιδιαίτερα τα παιδιά, απλώς μπορεί να υπάρξει σύγχυση με το -στ που ήδη έχουμε γνωρίσει. Μπορούμε λοιπόν για αρχή να βρούμε διάφορες λέξεις που περιέχουν το -τσ καθώς και να παίξουμε το παρακάτω παιχνίδι από τη σελίδα jele.gr

ts

Στη συνέχεια παρατηρούμε την εικόνα του βιβλίου και επεξεργαζόμαστε τα πρόσωπα, το χώρο και το τι συμβαίνει. Αναρωτιόμαστε ποια εποχή συμβαίνουν όλα αυτά και συζητάμε ξανά για τις εποχές και τους μήνες, για τα οποία είχαμε μιλήσει στα πρώτα κεφάλαια της Μελέτης. Συζητάμε και για τα συναισθήματα που φαίνεται να αποτυπώνονται στα πρόσωπα των παιδιών.

Στη συνέχεια περνάμε στο κείμενο. Είναι στην ευχέρειά μας να κυκλώσουμε τα –τσ στο κείμενο προκειμένου να διευκολυνθούν οι μαθητές στην αναγνώρισή τους, αλλά δεν είναι απαραίτητο. Περνάμε λοιπόν στην ανάλυση του κειμένου βλέποντας λέξη προς λέξη, πρόταση προς πρόταση και εστιάζοντας και στα σημεία στίξης του κειμένου. Αφού το διαβάσουμε αρκετές φορές μπορούμε να επιχειρήσουμε να μπερδέψουμε τους μαθητές διαβάζοντας επίτηδες κάποια σημεία λάθος, αν και η δραστηριότητα αυτή προτείνεται κυρίως για την επόμενη μέρα, όταν και τα παιδιά θα το έχουν μελετήσει και θα γνωρίζουν καλύτερα τα κομμάτια του μαθήματος. Μπορούμε λοιπόν να διαβάσουμε γελαστά, θυμωμένα, λυπημένα, νυσταγμένα ή με όποιον άλλο τρόπο επιθυμούμε το συγκεκριμένο μάθημα.

Τέλος βλέπουμε τις ασκήσεις του βιβλίου καθώς και τις ασκήσεις του τετραδίου εργασιών και βοηθάμε τα παιδιά να συμπληρώσουν τις απαντήσεις. Υπάρχει στη συνέχεια ένα φύλλο εργασίας το οποίο μπορεί να αξιοποιηθεί είτε στη τάξη σαν επιπλέον εξάσκηση, είτε στο σπίτι

Ασκήσεις από την ΤάξηΑστεράτη

Δείτε το στο slideshare.net

Η κα. Ιωάννα παραπάνω είχε και άλλη μια πολύ όμορφη ιδέα με τη μάγισσα Τσιτσή η οποία μαγειρεύει στο τσουκάλι της το τ και το σ και μαζί έγιναν μια φωνούλα. Περισσότερες πληροφορίες θα δείτε εδώ.