Μπλε όνειρα

Νέο κεφάλαιο και βλέπουμε το δίψηφο σύμφωνο μπ. Το έχουμε συναντήσει και αυτό στο παρελθόν σε κάποιες λέξεις αραιά και που, οπότε θυμίζουμε τη λέξη μπαμπάς που το περιέχει 2 φορές και αν έχουμε ίσως κάποιο παιδάκι που το έχει στο επώνυμό του ή στο όνομά του. Αφού λοιπόν το γράψουμε στον πίνακα και το συνδυάσουμε τα όλα τα γνωστά φωνήεντα και δίψηφα φωνήεντα που έχουμε δει, παίζουμε το παρακάτω παιχνίδι με το μπ από το jele.gr

μπαουλο

Μπορούμε πλέον έχοντας μια εικόνα για το δίψηφο να πάμε στο μάθημα. Παρατηρούμε την εικόνα και αναρωτιόμαστε τι παρουσιάζει. Συζητάμε τι βλέπει ο καθένας και τι σημαίνει η λέξη τέχνη. Καταλήγουμε στο συμπέρασμα ότι η τέχνη δε μπαίνει σε καλούπι, αλλά ο καθένας την αντιλαμβάνεται διαφορετικά. Παρατηρούμε ποια πρόσωπα συμμετέχουν, τι κάνουν, ποια συναισθήματα φαίνονται καθώς και που βρίσκονται.

Περνώντας στο κείμενο εκμεταλλευόμαστε την ευκαιρία, ώστε να θυμίσουμε και όλα τα νέα δίψηφα και πως τα διαβάζουμε όταν τα συναντήσουμε. Γράφουμε σε μια άκρη του πίνακα της τάξης αν δεν τα έχουμε ήδη αναρτημένα κάπου τα εξής: (Στις παρενθέσεις, μπορεί να έχουμε μια εικόνα ή αναπαράσταση λέξης που ξεκινά από το γράμμα)

ει = ι (εικόνα)

αι = ε (αίμα)

οι = ι (οικόπεδο)

ου (ουρανός)

μπ (μπαμπάς)

Για τα παραπάνω μπορούμε να ανατρέξουμε και σε άλλο άρθρο της ιστοσελίδας μας εδώ.

Περνάμε λοιπόν στο μάθημα, όπου κατευθείαν κυκλώνουμε όλα τα μπ. Αφού τα κυκλώσουμε ξεκινάμε με τη βοήθεια των παιδιών να διαβάζουμε το νέο μάθημα. Θυμόμαστε ότι ο Μολύβιος έχει κάνει σκανταλιές και μάλλον συνεχίζει! Διαβάζουμε λοιπόν πρόταση-πρόταση και αναλύουμε τις λέξεις καθώς και θυμόμαστε τη σημασία των σημείων στίξης και το πως αυτά δίνουν διαφορετικό τόνο στα λεγόμενά μας. Διαβάζουμε αρκετές φορές το μάθημα και στη συνέχεια αν μπορεί κάποιο παιδί, αναλαμβάνει αυτό να διαβάσει. Αλλιώς διαβάζουμε εμείς ξανά με διαφορετικούς τρόπους πχ με θυμωμένο ύφος, με χαρούμενο, ψιθυριστά, από μέσα μας και την επόμενη μέρα ‘προσπαθούμε’ να μπερδέψουμε τα παιδιά διαβάζοντας επίτηδες λάθος διάφορα σημεία του κειμένου και αυτά να προσπαθούν να βρουν τι είπαμε λάθος.

Αφού κατανοήσουμε πολύ καλά το κείμενο περνάμε στις ασκήσεις του βιβλίου. Η μια είναι εύκολη με συμπλήρωση των μπ και ανάγνωση. Η άλλη αποτελεί συνέχεια της συζήτησης για την τέχνη και το πως ο καθένας την αντιλαμβάνεται. Αφού κάνουμε μια σχετική κουβέντα περνάμε στις ασκήσεις του τετραδίου εργασιών. Κυκλώνουμε τα μπ στις εικόνες και πριν την επόμενη άσκηση, ακούμε το τραγουδάκι Ουράνιο Τόξο, καθώς ο τίτλος του σχετίζεται άμεσα με την άσκηση.

Συμπληρώνουμε και τις υπόλοιπες ασκήσεις του τετραδίου εργασιών και εξηγούμε την ορθογραφία που θα έχουν τα παιδιά. Ξαναθυμίζουμε στο σημείο αυτό και τη κλήση του ρήματος εγώ, εσύ, αυτός, χρησιμοποιώντας διάφορα ρήματα όπως αυτά που έχει παρακάτω στο φύλλο εργασίας. Μπορούμε να τα γράψουμε στο τετράδιό μας, είτε να εκτυπώσουμε τα φύλλα και να τα συμπληρώσουμε εκεί.

Ασκήσεις από την ΤάξηΑστεράτη

Δείτε το στο slideshare.net