Ψιχάλες

Τελευταίο γράμμα για φέτος το Ψψ. Διαβάζουμε τον τίτλο του επόμενου μαθήματος και οι μαθητές μας βοηθούν να το διαβάσουμε και να επισημάνουμε το νέο γράμμα. Μόλις δούμε και εντοπίσουμε το Ψ, η Μαγική Γραμμούλα μας δείχνει το σωστό τρόπο σχεδιασμού και μερικά παιχνίδια που μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε.

Ψψ

 

Σε αυτό το σημείο δείχνουμε και εμείς τον τρόπο γραφής στον πίνακα, και το κάθε παιδί έρχεται να σχεδιάσει και αυτό στις γραμμές του πίνακα, το νέο γράμμα. Θεωρητικά δε θα αντιμετωπίσουμε κάποια δυσκολία, καθώς το κεφαλαίο και το μικρό σχεδιάζονται με τον ίδιο εύκολο τρόπο. Ζητάμε από τα παιδιά να πουν λέξεις που αρρχίζουν από Ψ ή το εμπεριέχουν. Στη συνέχεια ασκήσεις από το jele: H δασκάλα πάει για ψώνια

Η δασκ

Τέλος από λογισμικά βλέπουμε τη σελίδα stintaxi.

Ψψ

Βλέπουμε έπειτα, την εικόνα που συνοδεύει το κείμενο και είναι η συνέχεια της ιστορίας από τη προηγούμενη μέρα. Επεξεργαζόμαστε τι βλέπουμε, ποια είναι τα πρόσωπα, θυμόμαστε ποιος την αφηγείται και πριν διαβάσουμε το κείμενο, κάνουμε εικασίες για το τι έχει συμβεί στη συνέχεια.

Είμαστε έτοιμοι πια να περάσουμε στην ανάλυση του κειμένου. Διαβάζουμε με τη βοήθεια των παιδιών το νέο κείμενο συλλαβή προς συλλαβή, λέξη προς λέξη και πρόταση προς πρόταση. Βλέπουμε ότι τα παιδιά τα καταφέρνουν συνεχώς και καλύτερα καθώς πλέον δεν θα υπάρχει γράμμα που δε το γνωρίζουν.

Τελειώνοντας την ανάγνωση, περνάμε στις ασκήσεις του βιβλίου και του τετραδίου εργασιών. Μπορούμε να ακούσουμε και το τραγούδι που είναι η συνέχεια  από το προηγούμενο κεφάλαιο.

Μπορούμε και σε αυτό το κεφάλαιο να φτιάξουμε το νέο γράμμα με πλαστελίνη, να το σχεδιάσουμε σε χαρτόνι, να το ζωγραφίσουμε, να το κατασκευάσουμε με συρματάκι και όποια άλλη αντίστοιχη δραστηριότητα. Φυσικά και προτείνουμε τη κατασκευή του βιβλίου των γραμμάτων με ιδέα για ένα εξώφυλλο να ακολουθεί στη συνέχεια.

Καρτελα γραμματων -ψ