Χάσαμε τη γάτα

Και σε αυτή την ενότητα γνωρίζοντας το γράμμα Χχ, δε χάνουμε την ευκαιρία να αξιοποιήσουμε τα λογισμικά που υπάρχουν. Το γράμμα ‘χ’ άλλωστε δεν είναι και τόσο δύσκολο και το έχουμε ήδη συναντήσει κάποιες φορές. Τα παιδιά το θυμούνται και από την επέτειο του ΟΧΙ όπου το ζωγράφισαν και το έβλεπαν παντού γραμμένο. Ακολουθούμε λοιπόν αρχικά τη μαγική Γραμμούλα στο ταξίδι της, όπου πρέπει να εντοπίσουμε το Χ που κρύβεται ανάμεσα στα άλλα γράμματα και στη συνέχεια έχουμε τη δυνατότητα να παίξουμε παιχνίδια με το μαγικό κουτί ή να ζωγραφίσουμε. Κάντε κλικ στις εικόνες, για να ακολουθείτε τους αντίστοιχους συνδέσμους.

γραμμουλα

Παιχνίδι με το γράμμα Χχ από το λογισμικό jele.gr

χορταρι

Δραστηριότητες από τη σελίδα stintaxi.com για το γράμμα Χχ.

ασκησεις

Αφού επιλέξουμε ποιες από τις παραπάνω δραστηριότητες θα κάνουμε, μπορούμε να προχωρήσουμε στο μάθημα. Σε αυτή την ενότητα δεν υπάρχει επεισόδιο της σειράς

“Ένα γράμμα, μια ιστορία” οπότε εάν το θέλουμε μπορούμε εμείς να φτιάξουμε μια, πχ “Ο χαρούμενος χιονάνθρωπος”.

Περνώντας λοιπόν στη σημερινή εικόνα αρχίζουμε να αναλύουμε τι βλέπουμε. Αναρωτιόμαστε τι έχει συμβεί, ποια πρόσωπα συμμετέχουν, τι βλέπουμε τριγύρω και ποια συναισθήματα αποτυπώνονται στα πρόσωπα της εικόνας. Φυσικά στο κεφάλαιο αυτό κάνουμε και τη σύνδεση με τα προηγούμενα και ζητάμε από κάποιο παιδί να μας θυμίσει τι έχει γίνει μέχρι τώρα. Διαβάζουμε στη συνέχεια το κείμενο και δίνουμε έμφαση στις νέες λέξεις και κυρίως στο χρωματισμένο κομμάτι του. Ξαναθυμίζουμε τα σημεία στίξης και ζητάμε από τα παιδιά να μας διαβάσουν τη κάθε πρόταση πρώτα με και μετά χωρίς το σημείο στίξης, για να δουν και τα ίδια τη διαφορά. Μπορούμε να διαβάσουμε μετά όλοι μαζί το κείμενο και αφού τα παιδιά το κατακτήσουν σε ικανοποιητικό βαθμό, διαβάζουμε το κείμενο προσθέτοντας λέξεις που δεν υπάρχουν ή διαβάζοντας επίτηδες λάθος κάποια σημεία ώστε να δούμε ποιοι προσέχουν και ποιοι εντοπίζουν που έγινε το λάθος. Βάζουμε στη συνέχεια το γράμμα Χχ στο χωριό των ήσυχων γραμμάτων. Προσθέτουμε και το επόμενο βαγόνι του τρένου που βλέπουμε στη συνέχεια.

Λλ-Χχ

Τα παιδιά κυκλώνουν στη συνέχεια τα Χ,χ του κειμένου. Ανάλογα με το χρόνο μας,  τα παιδιά μπορούν να το κόψουν σε χαρτόνια ή να φτιάξουν τα νέα γράμματα με πλαστελίνες, πηλό, συρματάκι, ό,τι έχουμε γενικά διαθέσιμο στο σχολείο. Αν υπάρχουν εφημερίδες ή περιοδικά, τα παιδιά το κυκλώνουν όπου το εντοπίζουν, όπως και στις εικόνες του τετραδίου εργασιών. Συμπληρώνουμε μετά  στο τετράδιο εργασιών τα Χχ, ώστε να εξασκηθούμε και αφήνουμε τις υπόλοιπες ασκήσεις του τετραδίου καθώς και του βιβλίου για την επόμενη φορά που θα έχουμε γλώσσα. Ορθογραφία: Πάτησα ένα χαλίκι.

Αφού τελειώσουμε με τις ασκήσεις, ακούμε και το τραγούδι του βιβλίου, Λάχανα και Χάχανα.

Βλέπουμε στη συνέχεια διάφορες περιοχές στην Ελλάδα, που έχουν το γράμμα Χχ όπως η Χίος, τα Χανιά, και τα βρίσκουμε στο χάρτη.

Πολύ όμορφες δραστηριότητες για άλλη μια φορά από την ΤάξηΑστεράτη για τη συνέχεια ή εναλλακτικά φτιάχνουμε το βιβλίο των γραμμάτων για το γράμμα Χχ.

Δείτε το στο slideshare.net
Δείτε το στο slideshare.net

Ιδέα για το εξώφυλλο του βιβλίου των γραμμάτων.

Καρτελα γραμματων -χ