Μήλα και καμήλα

Ξεκινάμε όπως κάθε φορά να δείχνουμε το γράμμα που θα επεξεργαστούμε σήμερα. Το Η-η οι μαθητές το έχουν ήδη συναντήσει αρκετές φορές στα προηγούμενα μαθήματα και είναι αρκετά εξοικειωμένοι. Θα δείξουμε όμως το προτεινόμενο τρόπο γραφής και επειδή κάποια παιδιά, το κάνουν μεγαλύτερο από τα άλλα γράμματα, θα προσπαθήσουμε να το περιορίσουμε. Δείχνουμε λοιπόν πως γράφεται στο πίνακα αρχικά και στη συνέχει βλέπουμε διάφορες ασκησούλες από το λογισμικό Γλώσσας Α-Β.

Hh

Βλέπουμε στη συνέχεια ασκήσεις από το λογισμικό jele.gr ‘Ένας καλός φίλος’

καλοσφιλος

Σε αυτό το σημείο μπορούμε να προσθέσουμε το Ηη στα φωνακλάδικα τέρατα. Μιας και δεν υπάρχει επεισόδιο από το Ένα γράμμα, μια ιστορία, μπορούμε για άλλη μια φορά να φτιάξουμε το δικό μας. Μπορούμε να το συνδέσουμε με τη Μελέτη, μιας και σήμερα θα κάνουμε το κεφάλαιο ‘Ο ήλιος, ο ηλιάτορας’ Αυτός μπορεί να είναι και ο τίτλος του δικού μας επεισοδίου και να προσπαθήσουμε να φτιάξουμε μια ιστορία με πολλές λέξεις που θα έχουν Ηη. Βέβαια είναι δύσκολη η δουλειά μας καθώς πολλές λέξεις ακούγονται με Ηη αλλά μπορεί να γράφονται με άλλα Ηη. Για το λόγο αυτό μπορούμε ήδη να δώσουμε εμείς κάποιες λέξεις να χρησιμοποιήσουν τα παιδιά και να φτιάξουν την ιστορία. Προτεινόμενες λέξεις: ήλιος, μήλα, καμήλα, μαθητής,  σήμερα, ήρθε, σκηνή, θήκη, Άρης.

Μπορούμε στη συνέχεια να περάσουμε στην εικόνα του βιβλίου. Περιγράφουμε τι μπορεί να έχει συμβεί. Και αυτή η ενότητα είναι η συνέχεια από την προηγούμενη. Περιγράφουμε τα πρόσωπα, το τι συμβαίνει, τι νομίζουμε ότι θα συμβεί παρακάτω, ποια πρόσωπα μιλάνε. Έχουμε ήδη φτιάξει το Καραγκιόζη και το Μορφονιό, οπότε τα παιδιά μπορούν να χρησιμοποιήσουν τους ήρωες για να κάνουν το φανταστικό διάλογο, μεταξύ των 2 προσώπων. Έτσι στη συνέχεια πάμε στο κείμενο και εξηγούμε κάθε λέξη ξεχωριστά. Όπου υπάρχει δυσκολία τονίζουμε το πρώτο γράμμα και μετά τα υπόλοιπα. Διαβάζουμε έτσι λοιπόν συλλαβή-συλλαβή όλες τις λέξης και μετά όλη τη πρόταση. Δείχνουμε και την απαραίτητη σημασία στα σημεία στίξης (παυλίτσες, ερωτηματικά, τελείες) και διαβάζουμε το κείμενο σα να μην υπήρχαν, ώστε να δούμε τη διαφορά.

Στη συνέχεια έχουμε τη δυνατότητα να ακούσουμε το επόμενο τραγούδι που είναι και λάχνισμα, σύμφωνα με το βιβλίο του δασκάλου. Εξηγούμε τι είναι τα λαχνίσματα και τα παιδιά μπορούν να μας πουν τα δικά τους που σίγουρα θα είναι πολλά. Στη συνέχεια το τραγούδι Παίζουμε Κρυφτό, από τη συλλογή Λάχανα και Χάχανα.

Κάνουμε στη συνέχεια τις ασκήσεις του τετραδίου εργασιών συμπληρώνοντας τα Ηη και δίνουμε για ορθογραφία τη πρόταση: Είναι μαθητής.

Ιδέα για εξώφυλλο στο βιβλίο των γραμμάτων.

Καρτελα γραμματων -η

Για την Παρασκευή, ημέρα επανάληψης, έχουμε αφήσει το κείμενο “Ο Μέγα-Αλέξανδρος και το καταραμένο φίδι.”

Όταν τελειώσουμε μπορούμε να κάνουμε κάποιες από τις παρακάτω ασκήσεις εφόσον υπάρχει χρόνος και να αφήσουμε και κάποιες για την επανάληψη.

Hh

 

Φύλλο εργασίας για το Ηη

Δείτε το στο slideshare.net